مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

فارغ التحصیلان کارشناسی تحصیل در استرالیا ویزای کار دو ساله را دریافت می کنند، دانشجویان کارشناسی ارشد ویزای کار سه ساله دریافت می کنند و فارغ التحصیلان PHD یک ویزای کار چهار ساله دریافت می کنند. طبق گفته کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر این ویزا به مهاجرت کارگر ماهر منجر نمی شود بلکه صاحبان ویزا فرصت برای زندگی و کار و مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل را دارند و به طور بالقوه توسط شرکتهای  استرالیایی یا دولت ایالتی حمایت می شوند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

بسته به موسسه آموزشی و رشته، دانشگاه ها در استرالیا متفاوت است. ملاحظات شامل مقطع و رشته تحصیلی تکمیل شده، خواه در استرالیا یا در کشور دیگر می باشد. حداقل شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به استرالیا تقریباً همیشه سطح کافی از مهارت زبان انگلیسی را شامل می شود. برای دریافت ویزای دانشجویی مهارت های زبان انگلیسی لازم است و تنها آزمون پذیرفته شده توسط اداره مهاجرت و شهروندی استرالیا آیلتس است. دانشجویان نه تنها باید شرایط ورود دولت استرالیا را برای ویزای دانشجویی در نظر بگیرند، بلکه الزامات خاص موسسه آموزشی برای ثبت نام را نیز باید در نظر بگیرند.

دانشجویانی که شرایط ورود به دانشگاه را برآورده نمی کنند، می توانند در یکی از دوره های متوسطه یا دوره آموزش بنیاد (فاندیشن) ثبت نام کنند تا برای ادامه تحصیل در استرالیا آماده شوند. تعدادی از دوره های زبان انگلیسی با تاریخ شروع در طول سال نیز ارائه می شوند. برای تحصیل در استرالیا باید هم برای پذیرش در یک موسسه و هم برای ویزای دانشجویی از دولت استرالیا اقدام کنید.

چندین مرحله وجود دارد که باید طی کنید:

  • تصمیم گیری در مورد دوره و نهاد مورد نظر خود.
  • درخواست خود را به موسسه ارائه دهید.
  • دریافت نامه پذیرش
  • دریافت تایید الکترونیکی خود برای ثبت نام (eCoE).
  • درخواست ویزای دانشجویی.

طیف وسیعی از شرایط ورود وجود دارد که شما باید هم برای درخواست موسسه و هم برای درخواست ویزا آنها را گرد آورید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • الزامات دانشگاهی
  • الزامات زبان انگلیسی.
  • شواهدی از بودجه برای حمایت تحصیلی شما.
  • پوشش سلامت دانشجویی در خارج از کشور.

اگر در حال حاضر در استرالیا زندگی می کنید و یا کار می کنید، ممکن است هنوز هم بتوانید برای تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی متقاضی شوید.

هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

شهریه و هزینه برای دانشجویان بین المللی و اعزام دانشجو به استرالیا طبق StudyMove.com میانگین شهریه دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد در سال 2018، 30840 دلار استرالیا ( 22170 دلار آمریکا ) و 31596 دلار استرالیا ( 22700 دلار آمریکا ) برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی بود. 

تحصیل در استرالیا، سایت رسمی دولت برای دانشجویان بین المللی، شهریه سالانه معمولی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی را به شرح زیر ارائه می دهد: 

  • مدرک کارشناسی ارشد، 20000 دلار استرالیا ( 14400 دلار آمریکا ) تا 37000 دلار استرالیا ( 26600 دلار آمریکا ) 
  • مدرک دکتری، 14000 دلار استرالیا ( 10060 دلار آمریکا ) تا 37000 دلار استرالیا ( 26600 دلار آمریکا ) 

این ارقام شامل دوره های پرمحتوا مانند مدرک های دامپزشکی یا پزشکی نیستند که می توانند هزینه های قابل توجه بیشتر داشته باشند. شهریه دانشگاه های استرالیا بطور کلی در هر ترم و نه در هر سال محاسبه می شود. هر ترم در گروه هزینه قرار می گیرد، و از آنجا که بیشتر دانشجویان در حال تحصیل ترکیبی از ترم ها از گروههای مختلف هستند، هزینه ها برای همه متفاوت خواهد بود. 

برخی دانشگاه ها در استرالیا تخمین هزینه های رسمی را منتشر می کنند، از جمله دانشگاه ملی استرالیا (ANU) که بالاترین موسسه کشور است ( رتبه بیست و چهارم در دانشگاه های جهانی QS است). هزینه سالانه یک دوره کارشناسی بین المللی از دانشگاه ملی از 36400 دلار استرالیا (26150 دلار آمریکا) برای برخی از برنامه های کارشناسی هنر تا 43.680 دلار استرالیا (31380 دلار آمریکا) برای برنامه های کارشناسی یا علوم پزشکی است. 

برای برنامه های دوره کارشناسی ارشد، هزینه های سالانه از 36480 دلار استرالیا ( 26200 دلار آمریکا ) برای چند برنامه کارشناسی ارشد شروع می شود و تا 45600 دلار استرالیا (32760 دلار آمریکا) می رسد. برنامه های دکترا به طور مشابه با شروع از سطح مقیاس، از 41280 دلار استرالیا ( 29650 دلار آمریکا) به بالا آغاز می شوند. با این حال، در جای خود، مدرک دکترای پزشکی و جراحی دانشگاه ملی استرالیا است که 80136 دلار استرالیا (57800 دلار آمریکا) هزینه دارد. 

هزینه دیگری که باید در نظر بگیرید هزینه خدمات دانشجویی و امکانات رفاهی است که هزینه آن برای خدمات و امکانات از جنبه غیر آکادمیک است و حداکثر 298 دلار استرالیا (214 دلار آمریکا ) در سال 2018 است. همه دانشگاه های استرالیا این موضوع را در نظر نمی گیرند، اما مطمئن شوید که از قبل بررسی‌شده باشد، بنابراین این یک هزینه غیرمنتظره است. 

هزینه زندگی در استرالیا

همانطور که گفته شد، وزارت امور داخلی دولت استرالیا می گوید شما باید ثابت کنید که 20290 دلار استرالیا (14،600 دلار آمریکا) برای هزینه های زندگی در سال به همراه دارید. اگر شریک زندگی خود را آورده اید، باید به این رقم 7100 دلار استرالیا ( 5100 دلار آمریکا) اضافه کنید، اگر فرزند دارید باید برای هر فرزند 3040 دلار استرالیا ( 2200 دلار آمریکا) اضافه کنید. 

علاوه بر اثبات این منابع مالی شما به این نیاز دارید که کرایه های برگشتی هوایی برای خودتان و هر یک از اعضای خانواده که با خود می برید داشته باشید و همچنین به اندازه کافی پول برای تامین هزینه‌های مدرسه برای هر یک از فرزندانتان بین ۵ تا ۱۸ سال دارید؛ را داشته باشید.

اگرچه موارد فوق میزان مورد نیاز استانداردهای مهاجرت استرالیا را تشریح می کند، شاید نیازی نباشد که پس از رسیدن به این کار هزینه کنید. دستورالعمل رسمی مطالعه در استرالیا، بودجه بندی بین 85 دلار استرالیا (61 دلار آمریکا) و 440 دلار استرالیا ( 317 دلار آمریکا) در هر هفته را برای اقامت، بسته به اینکه آیا شما در محل های اقامتی مشترک در محوطه دانشگاه (ارزان ترین)، یا در محل های کرایه ای خصوصی ( گرانترین ) اقامت دارید، توصیه می کند. 

سایر هزینه های هفتگی شامل:

  • مواد غذایی و غذای بیرون 80 تا 280 دلار استرالیا در هفته (-57 تا 201 دلار آمریکا)
  • گاز، برق 35 تا 140 دلار استرالیا (25-100 دلار آمریکا)
  • تلفن و اینترنت 20 تا 55 دلار استرالیا ( 14-40 دلار آمریکا) 
  • حمل و نقل عمومی 15 تا 55 دلار استرالیا ( 11-40 دلار آمریکا) 
  • خودرو (پس از خرید) 150 تا 260 دلار استرالیا (108-187 دلار آمریکا)
  • سرگرمی 80 تا 150 دلار استرالیا ( 57-108 دلار آمریکا)

برای ساده تر شدن، این حداقل در حدود 311 دلار استرالیا ( 224 دلار آمریکا ) در هفته کار می کند. 

هزینه ویزای دانشجویی برای استرالیا

هزینه ویزای دانشجویی ( کلاس زیر 500) در حال حاضر 575 دلار استرالیا ( 414 دلار آمریکا) است. به عنوان یک مجوز ویزا، شما نیاز دارید که پوشش سلامت دانشجویی خارج از کشور ( OSHC) را برای خودتان و اعضای خانواده همراه همراه خود ترتیب دهید، که باید برای مدت اقامت شما معتبر باشد. شما لازم نیست از ارائه دهنده دانشگاه خود استفاده کنید، اما هر کدام را که انتخاب کنید، باید توسط دولت تائید شده باشد. 

پوشش سلامت دانشجویی خارج از کشور استرالیا یک تابع جستجو را ارائه می دهد که می تواند برای مقایسه قیمت های بیمه پزشکی از ارائه دهندگان مجاز استفاده شود. ارزان ترین هزینه برای یک دانشجوی استاندارد در مقطع کارشناسی ارشد (مدت زمان سه سال، از ماه مارس شروع می شود و در دسامبر پایان می یابد) بدون خانواده همراه ۲۱۴۹.۱۰ دلار استرالیا ( ۱۵۵۰ دلار آمریکا) است.

مدارک لازم جهت مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

برای تحصیل در استرالیا،طیف وسیعی از الزامات ورود وجود دارد که باید آنها را برآورده کنید :

  • الزامات زبان انگلیسی

در برخی از موارد، شما نیاز دارید که نتایج آزمون زبان انگلیسی را ارائه دهید. توجه داشته باشید که سطح مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی می تواند متفاوت باشد. شما باید به طور دقیق اطلاعات ویزای دانشجویی را در وب سایت دپارتمان امور داخلی استرالیا و وب سایت موسسه برای الزامات زبان را چک کنید.

  • الزامات آکادمی

الزامات آکادمی ( شامل مدارک مهارتهای زبان انگلیسی ) که شما برای تحصیل در استرالیا نیاز دارید بسته به سطحی که میخواهید در آن تحصیل کنید متفاوت است. موسسات می توانند الزامات ورود متفاوتی داشته باشند. بنابراین اطلاعات مربوط به دوره مورد نظر را در وب سایت دانشگاه با دقت چک کنید و برای مشاوره با آنها تماس بگیرید.

مدارک لازم جهت مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

مدارک لازم جهت مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

در اینجا برخی از راهنمایی های کلی برای الزامات ورود در سطح های مختلف تحصیلی ارائه شده است :

  • زبان انگلیسی 

الزامات موسسات بسته به سطح زبان دوره ای که می خواهید در آن تحصیل کنید متفاوت است.

  • دانشگاه

الزامات ورود دانشگاه ها بسته به ایالت یا منطقه ای که می خواهید در ان تحصیل کنید متفاوت است. عملکرد و توانایی های آکادمی شما در طول پروسه درخواست در نظر گرفته می شود.

  • آموزش حرفه ای

در اکثر موارد آزمون ورودی برای موسسات VET وجود ندارد. هر چند که در برخی از دوره ها ممکن است پیش نیازهای خاص و الزامات تجربه کاری وجود داشته باشد.

  • دوره کارشناسی

برای ورود به دوره کارشناسی استرالیا باید گواهی تحصیلات دوره متوسطه استرالیا (12 سال ) یا معادل آن را داشته باشید. برخی از دوره های کارشناسی ممکن است پیش نیازهای خاصی داشته باشند.

  • دوره کارشناسی ارشد

علاوه بر تکمیل موفقیت آمیز حداقل یک دوره کارشناسی، موسسه شما ممکن است توانایی های تحقیقاتی یا تجربه کاری در حوزه مربوطه را نیز در نظر بگیرد.

نکته: برای برآورده کردن الزامات آکادمی استرالیا ( دوره متوسطه ) در دورهای پایه که همچنین به عنوان دوره اتصال نیز شناخته می شوند شرکت کنید. دوره پایه دوره های فشرده ای هستند که به شما کمک می کنند الزامات ورود را برآورده کنید. این دوره ها معمولا یک ساله هستند و توسط اکثر موسسات آموزشی ارائه می شوند.

  • الزامات ویزا 

ویزای دانشجویی که شما به آن نیاز دارید بسته به دوره انتخابی متفاوت است. برای راهنمایی، الزامات اصلی که شما باید برآورده کنید عبارتند از :

  1. صدور گواهی الکترونیکی تایید ثبت نام (ECOE ) 
  2. برآورده کردن الزامات ورود موقت
  3. داشتن سرمایه کافی برای هزینه دوره، هزینه زندگی و بلیط هواپیما
  4. مهارت زبان انگلیسی
  5. برآورده کردن الزامات شخصیتی و سلامتی
  6. بیمه درمانی قابل قبول برای دانشجویان خارجی (OSHC)

وب سایت دپارتمان امور خارجه اطلاعات جزئی درباره ویزای دانشجویی را ارائه کرده است.

  • بیمه درمانی دانشجویان خارجی

استرالیا یک سیستم مخصوص برای درمان دانشجویان خارجی دارد که پوشش درمان دانشجویان خارجی (OSHC) نامیده می شود. این بیمه به شما کمک می کند که تا زمانی که در استرالیا در حال تحصیل هستید از مراقبت های پزشکی و بیمارستانی استفاده کنید. همچنین هزینه داروهای تجویز شده و آمبولانس در مواقع اورژانسی را کاهش می دهد. زمان تحصیل در استرالیا شما به OSHC برای خود و اعضای خانواده تان که با شما سفر کرده اند نیاز دارید. OSHC از الزامات ویزای دانشجویی است و در طول دوره ویزای دانشجویی باید آن را حفظ کنید.

دانشگاه های معتبر استرالیا

  • دانشگاه ملی استرالیا
  • دانشگاه کانبرا
  • دانشگاه نیو ساوت ولز
  • دانشگاه کاتولیک استرالیا
  • دانشگاه چارلز استورت
  • دانشگاه مک کواری
  • دانشگاه کراس جنوبی
  • دانشگاه نیوانگلند
  • دانشگاه نیوساوت ولز
  • دانشگاه نیوکاسل
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه فنی سیدنی
  • دانشگاه وسترن سیدنی
  • دانشگاه ولونگونگ

قلمرو شمالی

  • دانشگاه چارلز داروین

 ایالت کوئینزلند

  • دانشگاه باند
  • دانشگاه کوئینزلند مرکزی
  • دانشگاه فدراسیون استرالیا
  • دانشگاه گریفیث
  • دانشگاه جیمز کوک
  • دانشگاه فنی کوئینزلند
  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه کوئینزلند جنوبی
  • دانشگاه سان شاین کوست

 استرالیای جنوبی

  • دانشگاه کارنگی ملون
  • دانشگاه فلیندرز
  • دانشگاه تورنز استرالیا
  • دانشگاه کالج لندن
  • دانشگاه آدلاید
  • دانشگاه استرالیای جنوبی

ایالت تاسمانی

  • دانشگاه تاسمانی
  • دانشگاه ویکتوریا
  • دانشگاه دیکن
  • دانشگاه فدراسیون استرالیا
  • دانشگاه لاتروب
  • دانشگاه مانش
  • دانشگاه RMIT
  • دانشگاه فنی سوینبرن
  • دانشگاه DIVINITY
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه ویکتوریا

استرالیای غربی

  • دانشگاه کورتین
  • دانشگاه ادیث کوان
  • دانشگاه مرداک
  • دانشگاه نوتردام
  • دانشگاه استرالیای غربی

رنکینگ دانشگاه های استرالیا

  1. دانشگاه ملبورن : 46
  2. دانشگاه کوئینزلند : 54
  3. دانشگاه نیو سات ولز : 55
  4. دانشگاه سیدنی : 68
  5. دانشگاه ملی استرالیا : 71
  6. دانشگاه مانش : 79
  7. دانشگاه آدلاید : 100
  8. دانشگاه استرالیای غربی : 166
  9. دانشگاه فنی کوئینزلند : 205
  10. دانشگاه مک کواری : 221
  11. دانشگاه فنی کورتین : 229
  12. دانشگاه ولونگونگ : 246
  13. دانشگاه گریفیث : 254
  14. دانشگاه RMIT استرالیا : 255
  15. دانشگاه دیکن : 263
  16. دانشگاه فنی سیدنی : 310
  17. دانشگاه نیوکاسل : 312
  18. دانشگاه تاسمانی : 358
  19. دانشگاه استرالیای جنوبی : 370
  20. دانشگاه جیمز کوک : 389
  21. دانشگاه فلیندرز : 405
  22. دانشگاه وسترن سیدنی : 433
  23. دانشگاه مرداک : 589
  24. دانشگاه چارلز استورت : 642
  25. دانشگاه نیوانگلند استرالیا : 669
  26. دانشگاه کانبرا : 730
  27. دانشگاه کاتولیک استرالیا : 749
  28. دانشگاه کوئینزلند جنوبی : 792
  29. دانشگاه ساوت کراس : 803
  30. دانشگاه کوئینزلند مرکزی : 912
  31. دانشگاه چارلز داروین : 940
  32. دانشگاه سان شاین کوست : 1044
  33. دانشگاه باند : 1073
  34. دانشگاه ادیث کوان : 1125
  35. دانشگاه فدراسیون استرالیا : 1126
  36. دانشگاه فنی سوینبرن : 1132
  37. دانشگاه نوتردام استرالیا : 1735
  38. دانشگاه تحقیقات سلامت منزیس : 2416
  39. کالج مارتین استرالیا : 3982
  40. دانشگاه کسب و کار ملبورن : 5156
  41. کالج اپن :5215
  42. دانشگاه تورنز استرالیا : 5571 

به منظور اطلاع از شرایط تابعیت و اقامت کشور استرالیا با ما در موسسه حقوقی برگزیده اصهطباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید. ما مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل را برای شما طبق اطلاعات تجربی که داریم، ساده میکنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *