مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

سیستم مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین سیستم ها در جهان است. اروپا مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای بین المللی را در زمینه های مختلف و برنامه های مختلف ارائه می دهد. تعداد روز افزون موسسات آموزش عالی اروپایی برنامه های آموزشی بین المللی را با زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی آموزش ارائه می کنند

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

رشته های بسیار کمی در اروپا وجود دارد که برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه نمی دهند. تحصیل در اروپا در رشته های کسب و کار، مدیریت، علم و مهندسی به زبان انگلیسی امکان پذیر است. هر دانشجوی خارجی می تواند با سایر زبان های آلمانی، فرانسوی، هلندی، سوئدی، فنلاند، دانمارکی، نروژی، یونانی، اسپانیایی، ایتالیایی یا پرتغالی به تحصیل بپردازد. اگر دانش کافی از این زبان ها دارید می توانید به تحصیل خود با زبان های ذکر شده ادامه دهید.

یکی از جنبه های مهم برنامه های تحصیلی اروپا، پروژه ای به نام اراسموس است. اراسموس (برنامه اقدام اتحادیه اروپا برای تحرک دانشجویان دانشگاه) برنامه آموزشی کمیسیون اروپا برای دانشجویان، معلمان و موسسات عالی تحصیلی است. اراسموس شامل تحرک دانشجویی، تحرک معلم و توسعه برنامه درسی بر اساس توافق های همکاری میان موسسات آموزش عالی در کشورهای مختلف است.

تحصیل در بلژیک

بلژیک رسما پادشاهی بلژیک است و در شمال غربی اروپا واقع شده است. این کشور یکی از اعضای بنیانگذار شهروندی اتحادیه اروپا است و میزبان ستاد آن و همچنین سایر سازمان های بزرگ بین المللی مانند ناتو است. این کشور به عنوان 15 کشور بزرگ تجاری در جهان محسوب می شود. اقتصاد بلژیک یک اقتصاد باز است که به شدت خدماتگرا است و بر اساس صادرات اتومبیل، آهن، فولاد، محصولات الماس، پارچه، پلاستیک، نفت و فلزات غیر آهنی است. تحصیل ابتدایی در مدرسه از سن شش تا هجده سالگی برای بلژیکی ها اجباری است.

تحصیل در بلژیک

ویزای تحصیلی بلژیک

وعده کمک مالی برای دانش آموزان (تمکن مالی) ضمانت کننده ای که این تعهد مالی را امضا می کند، باید حداقل معادل هزینه یک سال تحصیلی را در حساب خود داشته باشد و از هزینه های مربوط به درمان، اقامت در بلژیک و باز پرداخت هزینه برخوردار باشد. برای اقامت همراه با تحصیل در بلژیک، باید از سفارت بلژیک برای اجازه اقامت موقت برای تحصیل (Autorisation de Séjour Provisoire pour études /Machtiging Voorlopig Verblijf voor) درخواست کنید. شما باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  • گذرنامه دارای 2 سال اعتبار
  • فرم درخواست ویزا که به درستی پر شده باشد همراه با دو عکس گذرنامه
  • اثبات ثبت نام برای یک دوره کامل در یک موسسه آموزش عالی در بلژیک
  • یک گواهی پزشکی که توسط دکتر سفارت یا کنسولگری بلژیک تعیین شده باشد.

اطلاعات در خصوص مهاجرت تحصیلی به دانمارک را می توانید از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *