آوسبیلدونگ آلمان

در این مطلب میخوانید

متقاضیان مهاجرت به آلمان میتوانند از طریق شرکت در دوره‌های اوسبیلدونگ آلمان به راحتی و با کمترین ریسک، ویزا دریافت کنند. همچنین در این دوره‌ها علاوه بر کسب مهارت و زندگی در آلمان، حقوق مناسبی را نیز دریافت نمایند. همچنین پس از اتمام دوره، در همان فیلد شغلی مشغول به کار شوند، جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام فرایند دریافت آوسبیلدونگ آلمان میتوانید با شماره 09426001036 تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

ممکن است برا شما هم سوال باشد که آوسبیلدونگ المان چیست؟ اوسبیلدونگ Ausbildung یک کلمه آلمانی به معنای آموزش حرفه ای یا کارآموزی است. در واقع اوسبیلدونگ اصطلاح دیگری برای Lehre یا Berufsausbildung در آلمان است که بر آموزش حرفه ای برای آماده سازی شغلی در حرفه های مختلف متمرکز می باشد. اوسبیلدونگ یک سیستم آموزش مبتنی بر حرفه است که متقاضیان را به سمت یک شغل و حرفه خاص در زمینه مرتبط راهنمایی می کند. بیشتر اوسبیلدونگ های آلمان از نوع آموزش حرفه ای دوگانه می باشند. آوسبیلدونگ شکلی از آموزش حرفه ای یا کارآموزی است که همزمان متقاضی به فراگیری مهارت های لازم می پردازد و دانش عملی و تئوری آن را فرا می گیرد.

می توان گفت آوسبیلدونگ آلمان که آموزش حرفه ای یا دوره های 2 تا 4 ساله است که متقاضیان را به یک نیروی کار ماهر و آماده کار تبدیل می کند. این دوره های آموزشی در کشور آلمان بسیار شناخته شده است و دارای گزینه های شغلی و حقوقی خوبی است. در حال حاضر بین از 150.000 متقاضی بین المللی در کشور آلمان در حال فراگیری مهارت های لازم در این دوره های کارآموزی حرفه ای هستند.

آوسبیلدونگ آلمان و شرایط اخذ پذیرش

متقاضیان برای شرکت در دوره های کارآموزی باید واجد شرایط باشند. از مهم ترین شرایط آوسبیلدونگ آلمان دارا بودن دانش و مهارت کافی در زبان آلمانی (مدرک سطح A2-B1) و همچنین مدرک تحصیلی معادل پایه 9 تا 10 دبیرستان های آلمان را می توان نام برد. اهمیت دارا بودن مدرک زبان آلمانی و یا تسلط به این زبان در حدی است که بدون این مدرک متقاضی نباید انتظار موفقیت داشته باشد.

محدودیت سنیتحصیلاتمدرک زبانتمکن مالیحقوق ماهانه
نداردحداقل دیپلمحداقل B1 آلمانی863 یورو در ماه۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه در زمان شرکت در دوره
۱۸۰۰ تا ۳۸۰۰ یورو پس از اتمام آوسبیلدونگ

آوسبیلدونگ برای چه افرادی مناسبه؟شرایط ویزای آوسبیلدونگ المان

متقاضیان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اخذ ویزای آوسبیلدونگ المان محدودیتی ندارند. اما متقاضیان از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا برای شرکت در دوره باید ویزای اوسبیلدونگ المان را دریافت کنند. متقاضیان با بستن قرارداد کارآموزی با یک شرکت برگزار کننده دوره های آوسبیلدونگ می توانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند. آموزش حرفه ای در آلمان برای همه متقاضیان بین المللی آزاد است و هر متقاضی با دارا بودن شرایط لازم می تواند درخواست اخذ ویزای خود را ارائه دهد.

مهم ترین شرط دارا بودن گواهی پایان تحصیلات پایه نهم و دارا بودن مدرک زبان آلمانی است. از این نظر که متوسط سنی شرکت کنندگان از 16 تا 26 سال است، متقاضیان برای احساس راحتی از همکلاس شدن با این جوانان بهتر است در زمان جوانی برای شرکت در این دوره های آموزش حرفه ای اقدام کنند.

مهم ترین شرط اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان

مهم ترین شرط و مدرک لازم دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 است. در واقع متقاضی باید توانایی صحبت و مکالمه با زبان آلمانی را داشته باشد و بتواند این مهارت را با ارائه مدرک زبان آلمانی اثبات کند. اگر متقاضی فاقد مدرک زبان آلمانی باشد، عملاً هیچ شانسی برای موفقیت در این کار و اخذ ویزای آوسبیلدونگ در المان را ندارد.

شرایط کار با اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان

متقاضیان با دریافت ویزای اوسبیلدونگ آلمان می توانند تا حدود 10 ساعت در هفته علاوه بر شرکت در کلاس های عملی دوره کارآموزی به کار بپردازند. در واقع این 10 ساعت کار جدا از ساعت های کار آموزشی در شرکت آوسبیلدونگ و یا مدارس آموزش حرفه ای است. متقاضیان با کسب درآمد از حدود 10 ساعت کار اضافی در هفته می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی در آلمان را تامین کنند.

مدارک لازم برای اوسبیلدونگ آلمان

متقاضیان برای مهاجرت به آلمان از طریق اخذ ویزای آوسبیلدونگ باید دارای شرایط لازم باشند و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. از مهم ترین مدارک لازم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه انگیزه نامه:

متقاضی در انگیزه نامه باید به طور دقیق توضیح دهد که چرا به این آموزش های حرفه ای در آلمان علاقمند است و دلایل خود برای شرکت در دوره آموزشی مورد نظر را بیان کند.

  • ارائه رزومه کاری:

متقاضی بهتر است رزومه کاری خود را به صورت جدول و ترجیحاً در فرمت و قالب Europass ارائه دهد.

  • ارائه گواهی تمکن مالی کافی

متقاضی باید گواهی تمکن مالی برای اثبات تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در آلمان را ارائه دهد. میزان 863 یورو برای هزینه های زندگی هر ماه در آلمان باید در یک حساب معتبر قبل از شروع این دوره وجود داشته باشد.

  • ارائه مدرک زبان آلمانی
  • ارائه مدرک تحصیلی پایه نهم دبیرستان
  • ارائه مدارک هویتی و شناسنامه و پاسپورت
گواهی تمکن مالی

گواهی تمکن مالی

الزامات و شرایط آوسبیلدونگ آلمان

به طور کلی مدت زمان برنامه آموزشی به مدت 2 تا 3.5 و تا 4 سال می باشد. مدت زمان آموزش این دوره در آلمان به موسسه آموزشی و پیشینه تحصیلی و سوابق کاری متقاضیان بستگی دارد و در برخی مواقع ممکن است این مدت کمتر یا زیادتر شود. اما مهم ترین الزامات و شرایط اخذ ویزا موارد زیر می باشد.

  1. مدرک زبان آلمانی در سطح A1 تا B2

زبان مورد استفاده در موسسه های آموزشی زبان آلمانی است و همه آموزش ها به زبان آلمانی می باشد و لزوماً همه آزمون ها نیز به زبان آلمانی است. بنابراین متقاضی باید دارای مدرک زبان آلمانی در سطح A1 تا B1  و B2 باشد. در حدود 90% از سازمان ها و موسسه های آموزشی حرفه ای اعلام کردند که توانایی های زبانی برای شرکت در دوره های آموزشی آوسبیلدونگ مهم ترین ملاک و شرط موفقیت در این دوره ها محسوب می شود.

متقاضیان برای در مورد مدرک زبان آلمانی باید به موارد زیر توجه کنند:

  • مدرک زبان آلمانی باید در سطوح A1، A2، B1 و B2 باشد.
  • هر دوره شامل 80 تا 200 ساعت آموزش زبان آلمانی باشد.
  • سطح زبان آلمانی A1-B1/B2 باید در کشور متقاضی تکمیل شده باشد.
  • مدت زمان آموزش زبان آلمانی باید از حدود 6 تا 8 ماه باشد.
  • گواهی نامه های مورد تایید شامل موارد زیر می باشند:
  • گوته B1/B2
  • Telc B1/B2
  • DAF 3/4
  1. ارائه مدرک تحصیلی معادل پایه 9 و 10 دبیرستان در آلمان

متقاضی برای شرکت در برخی از دوره های آموزشی نیازمند دارا بودن مدرک معادل Mittlere Reife پایه 9 پایان دوره متوسطه دبیرستان می باشد. برای برخی از دوره های آموزشی متقاضیان باید گواهی عمومی دوره دوم متوسطه Real Abschluss را ارائه دهند. در حالی که برای برخی از دوره های آموزش حرفه ای دارا بودن مدرک Abitur (A-Level، 12 سال، با Hochschulzugangsberechtigung) نیاز است.

  1. ارائه الزامات مالی

متقاضیان برای درخواست ویزای کارآموزی در آلمان باید دارای الزامات مالی زیر باشند:

  • تاییدیه یا موافقت نامه ای از طرف سازمان آماده سازی
  • میزان تمکن مالی کافی و پول نقد در حدود 863 یورو در هر ماه برای تامین هزینه های زندگی در آلمان باید قبل از شروع دوره در حساب متقاضی باشد.
  • پوشش بیمه پزشکی برای هر حادثه ای برای سال اول یا قبل از شروع کار حرفه ای در آلمان مورد نیاز است.
  • ماهانه در حدود 850 یورو به هر یک از متقاضیان شرکت کننده در دوره های آموزش حرفه ای آوسبیلدونگ پرداخت می شود که بر اساس توانایی و کارایی و مدت زمان کار ممکن است زیادتر شود.
  1. ارائه مدارک درخواست ویزا

متقاضیان باید دارای شرایط و مدارک زیر باشند و همه مدارک را به زبان آلمانی ترجمه کنند. گواهی مدرسه و سفارت آلمان در کشور متقاضی باید رسمی و قانونی شود و کپی های قانونی از هر یک از مدارک تهیه شود.

  • تاییدیه های لازم از شرکت ها و موسسه های آموزش حرفه ای
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • سوابق تحصیلی و مدارک تحصیلی مورد نیاز
  • بیمه پزشکی معتبر
  • ارائه انگیزه نامه و CV قوی

متقاضیان برای درخواست اخذ ویزای آوسبیلدونگ و شرکت در دوره های آموزش حرفه ای در آلمان باید انگیزه نامه و CV قوی ارائه دهند. انگیزه نامه باید به زبان آلمانی نوشته شود و همه موارد مربوط به چگونگی انتخاب رشته آموزشی و هدف از شرکت در این دوره به دقت ذکر شود.

مراحل اخذ ویزای آوسبیلدونگ

متقاضیان برای دریافت ویزای کارآموزی آلمان باید همه مدارک لازم را ارائه دهند و مراحل مورد نیاز را طی کنند تا نتیجه اخذ ویزای کار آموزی را دریافت کنند. مدت زمان پردازش ویزای کارآموزی آوسبیلدونگ در حدود 2 تا 3 ماه می باشد. متقاضیان از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا برای اخذ ویزای آوسبیلدونگ در آلمان باید مراحل زیر را طی کنند:

  • به عنوان اولین مرحله متقاضیان باید موقعیت های آموزش حرفه ای (موسسه های آموزش حرفه ای) در آلمان را پیدا کنند.
  • متقاضی باید تلاش کند تا زبان آلمانی را فرا گیرد و بتواند در سطح B1 مکالمه کند و توانایی درک و فهم آموزش های حرفه ای را در آلمان داشته باشد.
  • متقاضیان برای یک یا چند موسسه یا شرکت های برگزارکننده دوره های آموزش حرفه ای در آلمان درخواست دهند.
  • متقاضیان باید به طور آنلاین با کارفرمایان علاقمند مصاحبه کاری کنند.
  • متقاضیان در این مرحله باید مدارک و اسناد لازم را ارسال کنند و منتظر تایید و قرارداد کار از طرف کارفرمای آلمانی باشند.
  • متقاضیان در این مرحله باید با در دسترس داشتن قرارداد کاری، مدرک زبان آلمانی، رزومه کاری و حرفه ای و دیگر مدارک در سفارت آلمان یا کنسولگری آلمان برای درخواست ویزای کارآموزی آلمان درخواست دهند.

مهم ترین مزیت های شرکت در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان

متقاضیان با شرکت در دوره های کارآموزی در آلمان از مزیت های فراوانی برخوردار می شوند. از مهم ترین مزیت های شرکت در دوره های اوسبیلدونگ آلمان موارد زیر را می توان نام برد:

  • دریافت حقوق ماهانه برای تامین هزینه های یک زندگی استاندارد در آلمان
  • عدم پرداخت شهریه برای آموزش در دوره های کارآموزی
  • دسترسی به بازار کار آلمان و کار و اشتغال تضمین شده در آلمان
  • اخذ مجوز اقامت دائم آلمان با کار و اشتغال پس از تمام شدن دوره
  • امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضیان شرکت کننده در دوره
  • فرصت برابر برای شرکت در دوره های کارآموزی در آلمان برای زنان و مردان
  • عدم وجود محدودیت سنی برای شرکت در دوره های کارآموزی در آلمان

کدام حرفه ها را می توان از طریق آوسبیلدونگ فرا گرفت؟

اوسبیلدونگ آلمان که یک مدرک آموزشی رسمی در زمینه حرفه های به اصطلاح یقه آبی در آلمان است مشاغل مختلفی را در بر می گیرد. مشاغلی چون فروشندگی، نقاشی، نجاری، پرستاری، قصابی و یا مکانیکی خودرو از این جمله هستند. در حال حاضر بیش از 320 حرفه برای آموزش از طریق دوره های کارآموزی در آلمان وجود دارد که متقاضیان واجد شرایط می توانند با اخذ ویزای آوسبیلدونگ در آلمان برای فراگیری این مشاغل اقدام کنند.

آیا متقاضیان بین المللی می توانند برای اخذ ویزای آوسبیلدونگ اقدام کنند؟

متقاضیان از همه کشورهای جهان در صورتی که واجد شرایط لازم باشند، می توانند برای شرکت در دوره ها اقدام کنند. ثبت نام برای دوره ها محدود به کشور خاص یا ملیت خاص و یا فقط شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی باشد و همه متقاضیان از همه کشورهای جهان را در بر می گیرد. الزامات و شرایط زبان آلمانی دارا بودن حداقل مدرک سطح B1 است. اگر متقاضیان دارای شرایط مورد نظر باشند، می توانند به صورت آنلاین نیز درخواست خود را ارائه دهند.

شرایط ثبت نام برای دوره های اوسبیلدونگ

اعتبار آوسبیلدونگ در آلمان

تقریباً همه نیروهای کاری در حرفه ها و مشاغل رده یقه آبی های ماهر در آلمان در صورتی واجد شرایط کار در این کشور می باشند که قبلاً در دوره آموزشی آوسبیلدونگ در المان شرکت کرده و با موفقیت این دوره را به پایان رسانده باشند. آجرپزها، نانواها، بازرگانان، پرستاران و یا برقکاران در صورتی واجد شرایط کار در آلمان می باشند که دارای مدرک این دوره باشند.

می توان گفت هیچ مدرک کاری در جهان از لحاظ اعتبار و ارزش قابل مقایسه با مدرک کسب شده از سیستم آموزش حرفه ای آلمان نمی باشد. دوره های PTU ارائه شده در کشورهای روسیه، اوکراین و بلاروس نه از نظر محتوای آموزشی و نه مدت زمان آموزش و نه کیفیت آموزشی قابل مقایسه با دوره های آموزش حرفه ای نیستند.

آوسبیلدونگ های آلمان

هر سال بیش از 500.000 موقعیت شغلی در کشور آلمان وجود دارد که بسیاری از آن ها در حوزه های حرفه های آموزشی آوسبیلدونگ است. بسیاری از این موقعیت های شغلی هر سال خالی می ماند. هر ساله بسیاری از مشاغل و فرصت های شغلی در حوزه های صنایع دستی، پرستاری، فناوری اطلاعات و دیگر بخش های خدمات بدون نیروی کاری ماهر باقی می مانند. بنابراین متقاضیان بین المللی می توانند از این فرصت عالی برای فراگیری اوسبیلدونگ های آلمان استفاده کنند و در فرصت های شغلی مورد نظر مشغول کار و اشتغال شوند.

انواع آوسبیلدونگ در آلمان

سیستم آموزشی آلمان بیش از 340 شغل آموزشی و کارآموزی دوره های آوسبیلدونگ را به متقاضیان بومی و بین المللی ارائه می دهد. فرم آموزش حرفه ای و کارآموزی برای فراگیری دانش تئوری و دانش عملی متقاضی را برای کار حرفه ای در هر شغلی آماده می کند. تقریباً برای هر شغلی در آلمان می توان دوره مربوط را پیدا کرد.

دوره های آوسبیلدونگ آلمان بسیار متنوع و گوناگون است و شامل دو نوع مختلف است:

  • دوگانه یا Duale
  • آموزشی یا Schulische

در واقع طیف وسیعی از دوره ها و برنامه های آموزش حرفه ای در کشور آلمان وجود دارد. از مهم ترین انواع آوسبیلدونگ آلمان که هر کدام شامل زیرگروه های بسیاری است موارد زیر را می توان نام برد:

  • در حوزه های تجاری، بازرگانی و بازاریابی
  • در حوزه های مهندسی و فنی
  • در حوزه های تکنولوژی اطلاعات و علوم کامپیوتر
  • در حوزه های حقوق
  • در حوزه های پزشکی و پرستاری
  • در حوزه های روانشناسی
انواع آوسبیلدونگتوضیحات
دوگانهکارآموزی در یک شرکت (3 روز در هفته) و آموزش در یک مدرسه (2 روز در هفته)
آموزشیآموزش درون مدرسه‌ای و دانش محور همراه با گذراندن رشته های حوزه بهداشت و دوره های عملی مرتبط
مدرک دوگانهتحصیل و گذراندن دوره های مختلف، همراه با گرفتن مدرک لیسانس و حقوق

بهترین آوسبیلدونگ ها در آلمان

به طور کلی همه رشته ها و برنامه های آموزش حرفه ای در آلمان در زمره بهترین اوسبیلدونگ ها در آلمان می باشند. زیرا متقاضی نه تنها در طول مدت آموزش به فراگیری حرفه مورد نظر می پردازد بلکه حقوق و دستمزد نیز دریافت می کند و نیاز به پرداخت هیچ شهریه و هزینه آموزش نیز ندارد. اما از میان بهترین اوسبیلدونگ ها موارد زیر را می توان نام برد که دارای میانگین حقوق و دستمزد بالایی می باشند:

  • کارشناس اداری در حدود 2000 یورو
  • مسئول کفن و دفن در حدود 1900 تا 2200 یورو
  • تکنسین الکترونیک در حدود 1600 تا 2000 یورو
  • کارمند دولتی در حدود 1800 تا 2200 یورو
بهترین مشاغل دوره های اوسبیلدونگ در آلمان

بهترین مشاغل دوره های اوسبیلدونگ در آلمان

آوسبیلدونگ معلمی در آلمان

اوسبیلدونگ معلمی در واقع یک دوره فنی و حرفه‌ای است که از دو بخش عملی و تئوری تشکیل شده است. این دوره یک دوره 3 ساله است که در ابتدا کارآموزان بخش تئوری را سپری می‌کنند و بعد از آن و یا همراه با دروس تئوری، واحدهای عملی را نیز پشت سر می‌گذارند. در پایان دوره از کارآموزان آزمون گرفته خواهد شد و افرادی که در این آزمون قبول شوند، مدرک دریافت کرده و شانس بالایی برای استخدام دارند. در دوره اوسبیلدونگ معلمی کارآموزان ماهانه حقوقی به مبلغ 500 تا 900 یورو دریافت می‌کنند. از شرایط این دوره می‌توان به داشتن مدرک آلمانی در سطح B1 اشاره کرد.

آوسبیلدونگ دندانپزشکی در آلمان

در آلمان دوره‌های کارآموزی یا اوسبیلدونگ برای مشاغل مربوط به رشته دندانپزشکی نیز برگزار می‌شود و شما می‌توانید پس از سپری کردن این دوره‌ها به عنوان دستیار دندانپزشک مشغول به کار شوید. این دوره یک دوره 3 ساله شامل دروس تئوری و عملی است که در آن وظایف مختلفی از جمله تعامل با بیماران، سازماندهی و نوبت‌دهی به بیماران و کمک به دندانپزشک را بر عهده خواهید داشت. در این دوره ماهانه درآمدی بین 740 تا 820 یورو دارید و باید حداقل مدرک دیپلم با معدل بالا و سطح زبان آلمانی B1 را ارائه کنید.

آوسبیلدونگ معماری در آلمان

کارآموزان دوره اوسبیلدونگ معماری در آلمان توسط دانشگاه‌ها، موسسه‌های آموزشی و شرکت‌ها آموزش می‌بینند و حداقل به مدرک دیپلم و سطح زبان B2 آلمانی نیاز دارند. طول دوره بین 3 تا 4 سال است و کارآموزان در سال اول ماهانه حقوقی بین 400 تا 700 یورو دریافت می‌کنند که این درآمد در سال آخر به 800 الی 1000 یورو خواهد رسید. افرادی که موفق شوند این دوره را به پایان برسانند به عنوان مهندس معمار مشغول به کار خواهند شد. بیشتر افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند سنی بین 18 تا 35 سال دارند.

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو در آلمان

دوره اوسبیلدونگ مکانیک خودرو در آلمان شامل دو بخش تئوری و عملی است. در بخش تئوری دروسی مانند کلیات رشته مکانیک خودرو، آشنایی با سیستم‌های فنی خودرو، انواع خودرو و … تدریس می‌شود و در بخش عملی هر یک از این موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد. این دوره آموزشی 2 تا 3.5 سال زمان می‌برد و 2 بار در سال برگزار می‌شود. چنانچه افراد دارای مدرک تحصیلی یا سابقه کار مرتبط باشند، راحت‌تر در دوره پذیرفته خواهند شد. میزان درآمد کارآموزان در این دوره در سال اول 500 تا 700 یورو در ماه و در سال دوم 700 تا 900 یورو در ماه خواهد بود و مدرک زبان آلمانی در سطح B1 مورد نیاز است.

آوسبیلدونگ آی تی در آلمان

دوره اوسبیلدونگ آی تی در آلمان 4 سال زمان می‌برد و به آموزش حوزه‌های مختلف آی تی از جمله متخصص آی تی فعال در زمینه توسعه برنامه‌های کاربردی، سیستم‌ها، شبکه، تجزیه و تحلیل داده‌ها و فرآیندها می‌پردازد. در هر یک از این دوره‌ها افراد به بررسی مباحث مجزا می‌پردازند و برای شرکت در آنها نیاز به مدرک دیپلم و اتمام دوره متوسطه دارند. همچنین هرچه معدل دیپلم شما بالاتر باشد، شانس پذیرش شما در این دوره بیشتر است. علاوه بر این سطح زبان B2 آلمانی و آشنایی با زبان انگلیسی به دلیل وجود اصطلاحات انگلیسی زیاد در این رشته نیز مورد نیاز است. درآمد کارآموزان ماهانه 1000 تا 1200 یورو خواهد بود.

آوسبیلدونگ خلبانی در آلمان

افرادی که علاقه‌مند به رشته خلبانی هستند می‌توانند در دوره اوسبیلدونگ خلبانی در آلمان شرکت کنند. مدت زمان این دوره 10 ماه تا 2 سال است و در این مدت هیچ حقوقی به کارآموزان پرداخت نمی‌شود. در سال اول کارآموزان دروس تئوری در خصوص قوانین ناوبری هواپیمائی، هوانوردی، کنترل هواپیما و … را می‌آموزند و در دوره بعد به صورت عملی نحوه کنترل هواپیما را فرا می‌گیرند. برای شرکت در این دوره کارآموزان باید 60 هزار تا 100 هزار یورو هزینه پرداخت کنند و بعد از پایان دوره در صورت استخدام بسته به شرکت هواپیمایی بین 5 هزار تا 12 هزار یورو در ماه حقوق دریافت خواهند کرد. سطح زبان آلمانی مورد نیاز برای دوره اوسبیلدونگ خلبانی B2 است و داشتن مدرک دیپلم در پذیرش شما تأثیر زیادی دارد.

کارآموزان دوره اوسبیلدونگ معماری در آلمان توسط دانشگاه‌ها، موسسه‌های آموزشی و شرکت‌ها آموزش می‌بینند و حداقل به مدرک دیپلم و سطح زبان B2 آلمانی نیاز دارند.

تمکن مالی برای آوسبیلدونگ

متقاضی برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان و اخذ این ویزا باید گواهی تمکن مالی کافی را ارائه کند. ارائه گواهی تمکن مالی برای اثبات تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در آلمان است. گرچه برای شرکت در این دوره های آوسبیلدونگ متقاضی نیاز به پرداخت هیچ شهریه یا هزینه آموزش نمی باشد، اما آلمان از کشورهای اروپایی پیشرفته است و گذران زندگی در این کشور با هزینه هایی همراه است. میزان تمکن مالی برای هزینه های زندگی هر ماه در آلمان در حدود 863 یورو است که باید قبل از شروع دوره اوسبیلدونگ در یک حساب بانکی معتبر وجود داشته باشد.

روند آموزش در دوره اوسبیلدونگ آلمان

روند آموزش در دوره های اوسبیلدونگ المان به این صورت است که متقاضیان در حدود 50% از زمان خود را برای فراگیری مهارت حرفه ای صرف می کنند و 50% زمان دیگر را در مدارس حرفه ای دیگر آموزش می بینند. مراکز اوسبیلدونگ در المان همه هزینه های آموزشی را پرداخت می کند و کار و اشتغال این متقاضیان پس از تمام شدن دوره های اوسبیلدونگ را تضمین می کند. در واقع شرط شروع آموزش این دوره های حرفه ای استخدام شرکتی است. متقاضیان بین المللی نیز باید برای شرکت در این دوره ها درخواست دهند و در فرآیند گزینش موفق شوند.

شرایط عمومی ویزای کارآموزی آلمان

همه متقاضیان بین المللی از همه کشورهای جهان که دارای شرایط لازم و صلاحیت های مورد نیاز باشند، می توانند در دوره های کارآموزی اوسبیلدونگ در آلمان شرکت کنند. شرایط عمومی اخذ ویزای کارآموزی آلمان بدون در نظر گرفتن سن دارا بودن تسلط و مهارت به زبان آلمانی است. بر این اساس مهم ترین شرایط اوسبیلدونگ المان و شرایط عمومی اخذ ویزای کارآموزی آلمان عبارت است از:

  • دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B1
  • دارا بودن مدرک تحصیلی معادل پایه 9 یا 10 دبیرستان

شرایط سنی آوسبیلدونگ در آلمان

دوره های کارآموزی آوسبیلدونگ در آلمان دارای هیچ گونه محدودیت سنی نمی باشند. در واقع همه متقاضیان با هر سن و سالی با دارا بودن مهارت زبان آلمانی می توانند در این دوره های کارآموزی شرکت کنند. در برخی از مشاغل مانند رشته پرستاری بسیاری از متقاضیان بین المللی 40 ساله در کنار دانش آموزان آلمانی 16 تا 25 ساله به فراگیری حرفه مورد نظر می پردازند.

متقاضیان بین المللی و بومی آلمان می توانند از حدود 15 سالگی کارآموزی در این دوره ها را شروع کنند. اما آیا شرکت های آلمانی متقاضیان مسن را برای کار و اشتغال پذیرش می کنند؟ تا مدت های طولانی استخدام متقاضیان دارای مدرک کارآموزی بالاتر از 30 سال معمول نبود اما این قانون به سرعت در حال تغییر است.

حداقل سن برای دوره های کارآموزی اوسبیلدونگ آلمان

حداقل سن برای متقاضیان کارآموزی در آلمان از نظر قانونی تعریف نشده است، اما به طور کلی 15 سال است. اما متقاضیان بین المللی که برای شرکت در این دوره های آموزش حرفه ای وارد آلمان می شوند، باید بالاتر از 18 سال داشته باشند. زیرا به عنوان بخشی از آموزش قراردادها و اسنادی باید امضا شوند که متقاضی باید درکی از آن ها داشته باشد و به سن قانونی رسیده باشد.

حداکثر سن برای دوره های کارآموزی اوسبیلدونگ در آلمان

حداکثر سن برای متقاضیان کارآموزی در آلمان وجود ندارد. به عنوان یک متقاضی بین المللی یا شهروند این کشور در هر سنی می توان برای آموزش حرفه ای اقدام کرد. به طور سنتی هنوز در کشور آلمان معمول است که شاگردان دارای سن پایین باشند و از نوجوانی مهارت آموزی را کسب کنند و بر این اساس بیشتر سن آن ها از 15 تا 25 سال است. اما در حال حاضر تغییرات بسیاری در حال انجام است و شرکت های آلمانی متقاضیان مسن تر را نیز برای کار  و اشتغال استخدام می کنند.

محدودیت سنی برای آموزش دوره اوسبیلدونگ

سن معمولی برای شرکت در دوره های آموزش حرفه ای اوسبیلدونگ آلمان از حدود 15 تا 25 سال است. اما این قانون در حال تغییر است و متقاضیان بیشتری در سن 35 یا بالاتر نیز مورد پذیرش قرار می گیرند. در حال حاضر برای دوره پرستاری متقاضیان حدود 30 تا 40 سال نیز پذیرفته می شوند. احتمالا در سال های آینده متقاضیان مسن بیشتری درخواست شرکت در این دوره های کارآموزی حرفه ای را خواهند داشت.

رشته های کارآموزی خاص متقاضیان مسن

متقاضیان مسن یعنی متقاضیان بالاتر از 25 سال در هر جایی که با کمبود کارآموز و کارگر ماهر مواجه باشند، استخدام می شوند. در واقع حوزه های کاری کارکنان بخش های پرستاری، نظافت، فناوری اطلاعات، مکاترونیک، رستوران ها و هتل ها به همه متقاضیان ماهر و دارای مدرک آموزش حرفه ای و با سن بالاتر از 25 سال نیاز دارند. حتی متقاضیان بالاتر از 30 یا حتی 40 نیز به طور مرتب برای کار پذیرفته می شوند.

مدرک فنی دوره کارآموزی آوسبیلدونگ آلمان

به عنوان یک قانون کلی متقاضیانی که دوره های کارآموزی اوسبیلدونگ در آلمان را با موفقیت طی کنند، گواهی “کارگر ماهر” را دریافت می کنند. متقاضیان با دریافت این مدرک و گواهی معتبر می توانند در همه فرصت های شغلی مربوط به حرفه مورد نظر در هر کشور جهان مشغول کار و اشتغال شوند. صلاحیت و اعتبار گواهی کار و مدرک “کارگر ماهر” متقاضیان را قادر می سازد تا در صورت دارا بودن شرایط لازم برای اخذ مجوز اقامت دائم آلمان درخواست دهند.

شرایط کار پس از آوسبیلدونگ آلمان

متقاضیان پس از تمام شدن دوره می توانند به صورت قانونی و برای مدت نامحدود در بسیاری از شرکت های آلمانی کار کنند. متقاضیان علاوه بر مدرک مهارت می توانند مدارک حرفه ای را در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد حرفه ای دریافت کنند و به عنوان استاد کار یا کارگر بسیار ماهر در حوزه های شغلی مربوط مشغول کار شوند.

علاوه بر این امکان تحصیل در دانشگاه های آلمان پس از پایان دوره وجود دارد. تحصیل در دانشگاه های آلمان اغلب با حمایت شرکت های آلمانی امکان پذیر است. گزینه دیگر برای کار پس از تمام شدن این دوره های آموزش حرفه ای در آلمان خوداشتغالی است. می توان گفت امکان کار در آلمان به عنوان یک متخصص برجسته در حوزه های کاری مختلف و یا بازگشت به کشور خود و کار و اشتغال به عنوان نیروی کار با صلاحیت و با مهارت پس از تمام شدن دوره اوسبیلدونگ وجود دارد.

شرایط اقامت پس از اوسبیلدونگ المان

متقاضیان با دریافت ویزای اوسبیلدونگ در آلمان می توانند در تمام مدت آموزش حرفه ای در کشور آلمان اقامت و زندگی کنند. متقاضیان با اخذ مدرک کارآموزی اوسبیلدونگ های آلمان در صورت پیدا کردن شغل و کار در رشته حرفه ای خود می توانند تا 2 سال دیگر در این کشور اقامت کنند. در واقع با پیدا کردن کار مناسب و مرتبط با رشته حرفه ای متقاضی می تواند ویزای آموزشی را به ویزای اقامت کاری آلمان تبدیل کند.

اقامت 2 ساله کشور آلمان با اخذ مدرک کارآموزی اوسبیلدونگ

شرایط تحصیل پس از آوسبیلدونگ آلمان

متقاضیان پس از دریافت مدرک خود می توانند بر اساس دارا بودن شرایط لازم در دانشگاه های آلمان ادامه تحصیل دهند. متقاضیان پس از تمام شدن دوره 3 تا 4 ساله بر اساس قصد تحصیل در دانشگاه های فدرال آلمان یا دیگر دانشگاه ها می توانند تحصیل خود را در این کشور ادامه دهند.

آیا آوسبیلدونگ آلمان رایگان است؟

متقاضیان در مدت زمان آموزش حرفه ای در دوره های آموزشی آوسبیلدونگ در آلمان ماهانه از حدود 600 تا 1200 یورو حقوق و دستمزد از کارفرمای خود دریافت می کنند. این میزان حقوق و دستمزد برای تامین یک زندگی استاندارد در کشور آلمان کافی است. پس از تمام شدن دوره آوسبیلدونگ نیز متقاضیان با کار در شرکت های آلمانی از حدود 1.800 تا 3.800 یورو در ماه درآمد کسب می کنند. در واقع می توان گفت متقاضیان برای شرکت در دوره های آموزشی در آلمان هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند و حتی حقوق و دستمزد نیز دریافت می کنند.

حقوق و درآمد در دوره کارآموزی آوسبیلدونگ

متقاضیان در طول دوره آموزش حرفه ای از کارفرمای خود کمک هزینه آموزشی دریافت می کنند. دستمزد و حقوق ماهانه از حداقل 600 یورو ناخالص در سال اول آموزشی تا حداقل 900 یورو ناخالص یا بیشتر در سال سوم متغیر است.

برخی از رشته های آموزشی کارفرمایان آلمانی حتی بیش از 1200 یورو در هر ماه نیز به متقاضیان پرداخت می کنند. میزان کمک هزینه ماهانه تا حد زیادی به کارفرما و رزومه کاری متقاضی بستگی دارد. کارفرمایان آلمانی معمولاً از طریق دیگر مانند ارائه بلیط حمل و نقل محلی رایگان و یا کمک هزینه اجاره محل اقامت از متقاضیان حمایت می کنند.

در کشور آلمان حداقل حقوق بیش از 10 یورو در ساعت است. با احتساب زمان کار استاندارد 40 ساعت در هفته متقاضیان می توانند حداقل 1600 یورو در ماه درآمد و حقوق ناخالص داشته باشند که برای تامین یک زندگی استاندارد بسیار کافی است. امروزه بیشتر نیروی کاری و کارکنان در آلمان بیش از حداقل حقوق دریافت می کنند و شرایط بهتری را برای زندگی فراهم می کنند.

بالاترین حقوق پرداختی در این دوره

متقاضیانی که در دوره آموزش حرفه ای کنترل ترافیک هوایی در آلمان شرکت می کنند، بالاترین حقوق را در مدت آموزشی دریافت می کنند. متقاضیان در طی مدت آموزش حرفه ای کنترل ترافیک هوایی در آلمان ماهانه از حدود 6000 تا 8000 یورو حقوق دریافت می کنند.

مدت زمان کارآموزی

مدت زمان دوره های کارآموزی آلمان بر اساس نوع کار و حرفه از 2 تا 4 سال می باشد. البته برنامه های آموزشی کوتاه تر و یا طولانی تری نیز در دسترس می باشد. متقاضیانی که دارای صلاحیت های لازم و شرایط آوسبیلدونگ آلمان و الزامات خاص این دوره ها باشند، نیاز به آموزش در مدت زمان کوتاه تری دارند. در واقع مدت زمان آموزش تا حدودی بستگی به صلاحیت ها و مهارت های متقاضی دارد. متقاضیان تا حدود 50% مهارت لازم را با شرکت در کلاس های کار عملی و 50% بقیه را با شرکت در آموزشگاه های حرفه ای خاص فرا می گیرند.

مدرک زبان مورد نیاز برای دوره های آوسبیلدونگ آلمان

از آن جا که همه دوره های کارآموزی اوسبیلدونگ در آلمان به زبان آلمانی برگزار می شوند، دارا بودن مدرک زبان آلمانی یا مهارت و تسلط به این زبان الزامی است. بر این اساس متقاضیان باید دارای مدرک زبان آلمانی در سطح B1 GRE باشند. در طول دوره آموزشی در آلمان متقاضی توسط یک شرکت آلمانی با قرارداد المانی استخدام می شوند و دارای حقوق و تعهدات مشابه با شهروندان آلمانی می باشند.

در ابتدای آموزش در دوره های کارآموزی ممکن است متقاضیان در حال فراگیری زبان آلمانی باشند. در این صورت دارا بودن مدرک زبان آلمانی A2 برای متقاضیانی که در حال فراگیری زبان آلمانی و دوره های کارآموزی هستند، الزامی است. برای متقاضیانی که قصد فراگیری مهارت های لازم در دوره پرستاری را دارند، دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 الزامی می باشد.

آیا مدرک زبان آلمانی مورد نیاز باید از موسسه ای خاص باشد؟

متقاضیان برای شرکت در دوره های کارآموزی نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر دارند. با این حال الزامی برای ارائه این مدرک از موسسه های خاص مانند موسسه زبان آلمانی گوته یا دیگر مراکز آموزش زبان آلمانی وجود ندارد. مدرک زبان آلمانی از کالج های زبان، مدرسه های زبان آلمانی و یا موسسه ها و مراکز زبان آلمانی در هر جای جهان مورد پذیرش است. اما نکته قابل توجه در مورد مدرک زبان آلمانی مورد تایید این است که این مدرک باید معتبر باشد و بر اساس ارزیابی مهارت های گفتاری و نوشتاری متقاضی صادر شده باشد. علاوه بر این متقاضی باید تسلط خود به زبان آلمانی را در مصاحبه ها و در طول مدت زمان درخواست ویزای اوسبیلدونگ ثابت کند.

امکان اخذ ویزای همراه در دوره کارآموزی آوسبیلدونگ آلمان

دوره های آموزشی کارآموزی با همکاری موسسه های آموزشی و مدارس فنی آلمان برگزار می شود. بر این اساس این مراکز همه شرایط لازم برای راحتی کار و اقامت متقاضیان بین المللی را فراهم می کنند. در این راستا صدور ویزای همراه برای همسر و فرزندان کارآموزان دوره های آموزشی اوسبیلدونگ در آلمان یکی از اقدامات مفید این موسسه های آموزشی است. علاوه بر این همسر متقاضیان کارآموزی در آلمان می توانند همانند همسر خود به فراگیری مهارت های حرفه ای در این دوره های آموزشی عملی بپردازند.

تضمین کار پس از دوره آوسبیلدونگ آلمان

با نگاهی به تقاضای بالای فعلی کارگران ماهر در آلمان فرصت های شغلی بسیار خوبی پس از تمام شدن دوره ها وجود دارد. در سال های آینده تقاضای بالا برای کار کارگران ماهر در آلمان افزایش خواهد یافت. اما با همه این ها تضمین کار و اشتغال پس از تمام شدن دوره های اوسبیلدونگ در آلمان بستگی به نمره های کسب شده متقاضیان در این دوره، مهارت های کسب شده و مشارکت متقاضی دارد.

مراحل مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

متقاضیان برای مهاجرت به کشور آلمان از طریق شرکت در دوره های آموزش حرفه ای اوسبیلدونگ باید مراحل زیر را طی کنند:

  1. متقاضی برای مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ باید در ابتدا از طریق وب سایت های معتبر یک موسسه آموزشی ارائه دهنده دوره های آموزشی و کارآموزی اوسبیلدونگ را در کشور آلمان پیدا کند.
  2. در این مرحله متقاضی باید مدارک مالی برای اثبات تمکن مالی کافی در مدت آموزش در دوره های کارآموزی در آلمان را ارائه دهد.
  3. متقاضی باید مدارک پشتیبان و مدارک هویتی لازم را نیز ارائه دهد.
  4. متقاضی در این مرحله باید تاییدیه لازم را از انجمن کار آلمان فدرال دریافت کند.
  5. در این مرحله متقاضی باید گواهی بیمه سلامت پزشکی را ارائه دهد.
  6. پس از اخذ ویزای اوسبیلدونگ متقاضی می تواند به کشور آلمان وارد شود و در این دوره های آموزشی شرکت کند.
  7. با یافتن کار و اشتغال در حوزه رشته آموزشی اوسبیلدونگ آلمان متقاضی می تواند برای اخذ مجوز اقامت دائم آلمان و در نهایت برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور اقدام کند.

آیا آلمان گزینه مناسبی برای مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ است؟

در حال حاضر در حدود 83 میلیون نفر در کشور آلمان زندگی می کنند که در حدود 12 میلیون نفر آن ها مهاجران بدون تابعیت و شهروندی آلمان هستند. بیش از 22 میلیون نفر در آلمان دارای سوابق مهاجرت به این کشور می باشند و درصد مهاجران در این کشور روزبه روز در حال افزایش است. از دلایل مهم افزایش درصد مهاجران در آلمان از روش های مهاجرتی و به ویژه روش اوسبیلدونگ موارد زیر را می توان نام برد:

  • آلمانی ها دارای فرزندان کمی هستند و در مقایسه با دیگر کشورهای جهان آلمان کشوری پیر و در حال سالخوردگی است که ورود نیروی کاری فعال می تواند مشکل پیری جمعیت این کشور را رفع کند.
  • شرکت های آلمانی به دنبال نیروی کاری ماهر و با تجربه کار حرفه ای می باشند تا کمبود نیروی کار ماهر در این کشور را جبران کنند.
  • در بسیاری از شهرهای آلمان مانند برلین، مونیخ یا هامبورگ بسیاری از مهاجران دارای کار و زندگی خوب هستند.
  • بسیاری از مهاجران مشغول کار در شرکت های بین المللی یا استارت آپ های نوپا بر این باورند که زندگی و کار در آلمان بسیار راحت است.
  • بالا بودن سطح امنیت شغلی و اجتماعی و وجود فرصت های شغلی متنوع و درآمد و حقوق کافی از مهم ترین دلایل متقاضیان برای انتخاب کشور آلمان برای مهاجرت از طریق اوسبیلدونگ است.

از حدود 12 میلیون مهاجر در آلمان در حدود دو پنجم آن ها دارای تابعیت اتحادیه اروپا می باشند و بیشتر از کشور لهستان (در حدود 900.000 نفر) و رومانی (در حدود 800.000 نفر) و ایتالیا (در حدود 560.000 نفر) به آلمان مهاجرت کرده اند. بزرگترین گروه مهاجران آلمان را ترک تبارها تشکیل می دهد که بیش از 1.5 میلیون نفر می باشند. سوری ها (در حدود 800.000 نفر) و روس ها و یوگسلاوها و اوکراینی ها و قزاقستانی ها درصد زیادی از مهاجران آلمان را تشکیل می دهند. در حدود 20% از جمعیت کل مهاجران در آلمان از کشورهای افغانستان، ایران، عراق، ویتنام، چین و هند می باشند.

شرکت های آلمانی به دنبال نیروی کاری ماهر و باتجربه می باشند

شرکت های آلمانی به دنبال نیروی کاری ماهر و باتجربه می باشند

لیست حوزه های کارآموزی آوسبیلدونگ در آلمان

در حال حاضر متقاضیان می توانند در بیش از 330 حوزه کارآموزی در آلمان مهارت های لازم را کسب کنند. محدوده حوزه های کارآموزی در آلمان از طریق اوسبیلدونگ از حرفه های فناوری اطلاعات و مراقبت های بهداشتی تا حرفه های صنعتی و اداری است. به دلیل تقاضای بالای کارگران ماهر در آلمان بسیاری از این حرفه ها گزینه های شغلی عالی برای متقاضیان خواهند بود. برخی از مهم ترین حوزه های کارآموزی و لیست رشته ها در آلمان عبارت است از:

لیست رشته های آوسبیلدونگ در آلمان در حوزه های اقتصاد و مدیریت

  • کارآموزی مدیریت فروش و مشاوره مشتری
  • دستیار مدیریت در مراقبت های بهداشتی
  • کارمند عمده فروشی و تجارت خارجی
  • دستیار مدیریت گردشگری و اوقات فراغت
  • کارمند رسانه های رادیویی و تلویزیونی
  • کارمند ارتباطات اداری
  • دستیار مدیریت مراقبت های بهداشتی
  • کارشناس ارتباطات اداری
  • کارمند متخصص ارتباطات اداری
  • کارمند ارتباطات بازاریابی
  • کارمند رسانه های دیجیتال چاپی
  • دستیار مدیریت رویدادها
  • مدیریت بازرگانی
  • منشی صنعتی
  • کارمند مدیریت دفتر
  • کارمند بیمه و امور مالی
  • کارمند تجاری داروسازی
  • کارمند ورزش و تناسب اندام
  • کارمند صندوق سرمایه گذاری
  • کارمند بازاریابی
  • کارمند تجارت الکترونیکی
  • فروشنده خودرو
  • فروشنده وسایل موسیقی
  • مسئول پمپ بنزین
  • بانکدار
  • کتاب فروش
  • داروساز
  • مشاور املاک

لیست رشته های اوسبیلدونگ در آلمان در حوزه های حقوق و مدیریت دولتی

  • کارمند متخصص خدمات بازار کار
  • کارمند متخصص خدمات رسانه ای و اطلاع رسانی
  • منشی دفتر اسناد رسمی
  • ثبت اختراع حقوقی
  • وکیل و منشی دفتر اسناد رسمی
  • منشی قضایی
  • کارمند بیمه اجتماعی
  • کارمند مالیات
  • معاون اداری
  • مشاغل حمل و نقل تجاری
  • کارشناس خدمات پیک، اکسپرس و پست
  • متخصص مبلمان، آشپزخانه و خدمات اسباب کشی
  • کارمند پیک، خدمات سریع و پستی
  • کارمند حمل و نقل و خدمات تدارکات
  • منشی خدمات حمل و نقل
  • منشی راه آهن و حمل و نقل جاده ای
  • منشی حمل و نقل هوایی
  • آژانس مسافرتی
  • تاجر حمل و نقل
  • کارمند خدمات حمل و نقل هوایی
  • مشاغل حمل و نقل تجاری

لیست رشته های آوسبیلدونگ در آلمان در حوزه های معدن

  • معدنچی
  • مکانیک پردازش
  • معدنچی و ماشین کار
  • فناوری معدن

لیست رشته های اوسبیلدونگ در آلمان در حوزه های مهندسی

  • فناور تولید
  • مهندسی تولید
  • مهندس تانک و دستگاه
  • اپراتور تراش
  • اسلحه ساز
  • مکانیک جراحی
  • کارشناس وسایل فلزی
  • پولیش کار
  • ماشین کار
  • مکانیک تولید
  • آبکاری برقی
  • مونتاژ کننده تجهیزات
  • مکانیک ریخته گری
  • حکاکی
  • مکانیک صنعتی
  • کارگر کابل
  • مونتاژ کننده ماشین
  • اپراتور ماشین و کارخانه
  • پایه گذار فلز و رنگ
  • تولید کننده آسیاب فلزی
  • تکنسین فلزات
  • شکل دهنده فلزی
  • اپراتور تراش جک
  • خرد کننده
  • مکانیک ابزار برش
  • تکمیل کننده قطعات
  • مکانیک فرآیند فناوری
  • متخصص پلاستیک و لاستیک
  • مکانیک فرآیند در صنعت
  • متالوژی محصولات
  • تولید و پولیش جواهرات
  • مکانیم لوازم کوچک
  • مکانیک برش ابزار

نکات مهم در مورد دوره های آوسبیلدونگ در آلمان

در این بخش از مقاله به ارائه مهم ترین نکات در مورد دوره های اوسبیلدونگ در آلمان می پردازیم که برخی از آن ها برای متقاضیان ایرانی بسیار جالب است:

  • هیچ برنامه یا دوره کارآموزی به زبان انگلیسی وجود ندارد. زبان آموزش در دوره ها زبان آلمانی و زبان رسمی برای کار نیز در آلمان زبان آلمانی است.
  • اگر دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه های آلمان قصد تغییر ویزای دانشجویی خود با ویزای اوسبیلدونگ را داشته باشد و بخواهد در دوره های کارآموزی آموزش ببیند، این کار امکان پذیر است.
  • در حدود 330 برنامه یا دوره آموزش حرفه ای در آلمان وجود دارد و تقریباً برای همه رشته های تحصیلی در آلمان دوره آموزش حرفه ای وجود دارد.
  • امکان کار پاره وقت در مدت زمان آموزش در دوره اوسبیلدونگ در آلمان برای متقاضیان وجود دارد. متقاضیان بین المللی می توانند بدون مشکل تا 10 ساعت در هفته حین آموزش در دوره های آموزش حرفه ای به کار پاره وقت بپردازند.
  • مدت زمان دوره های آموزش حرفه ای در آلمان حدود یک تا 3 و 4 سال است. مدت زمان آموزش به پیشینه تحصیلی و سوابق کار حرفه ای متقاضی بستگی دارد.

مزایای مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای اوسبیلدونگ در آلمان می شوند و به این کشور مهاجرت می کنند، از مزایای شگفت انگیز و عالی اقامت و زندگی و کار در آلمان برخوردار می شوند. برخی از مهم ترین مزایای مهاجرت به آلمان از طریق آموزش در دوره های آموزش حرفه ای آوسبیلدونگ عبارت است از:

  • عدم پرداخت شهریه و هزینه های آموزشی و همچنین دریافت حقوق ماهانه برای تامین هزینه های یک زندگی استاندارد در آلمان
  • وجود سطح بالای امنیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و شغلی
  • تضمین کار و اشتغال پس از تمام شدن دوره های اوسبیلدونگ و دسترسی به بازار فعال و کار و اشتغال تضمین شده در آلمان
  • برخورداری از خدمات سیستم مراقبت های بهداشتی و پزشکی
  • فرصت های فراوان برای راه اندازی کسب و کارهای استارت آپ
  • کسب درآمد و حقوق بالا و تامین هزینه های یک زندگی عالی
  • امکان اخذ مجوز اقامت دائم آلمان و در نهایت تابعیت و شهروندی آلمان
  • امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضیان شرکت کننده در دوره اوسبیلدونگ
  • فرصت شرکت در دوره های کارآموزی در آلمان برای زنان و مردان به یک اندازه
  • وجود زیر ساخت های عالی در جاده ها و حمل و نقل عمومی
  • فرصت آموزش فنی و حرفه ای حتی برای بزرگسالان
  • لذت از هوای مطبوع، طبیعت زیبا و امکانات پیشرفته زندگی
  • عدم وجود محدودیت سنی برای شرکت در دوره های کارآموزی در آلمان

وقت ویزامتریک

گرفتن وقت از ویزامتریک برای سفارت آلمان

برای اخذ ویزا جهت شرکت در دوره­های آوسبیلدونگ آلمان، نیاز به رزرو وقت برای تایید مدارک و مصاحبه از سفارت آلمان است. فرایند رزرو وقت از طریق شرکت واسطه ویزامتریک مقدور می­باشد اما مشکل اینجاست که زمان دقیق باز شدن سایت برای رزرو وقت مشخص نیست، بلکه فقط از باز شدن سایت بصورت 1 بار در ماه جهت تایید مدارک و 1 بار در هفته جهت وقت مصاحبه اطلاع داریم. در این حالت هم ظرفیت موجود بسیار سریع پر می­شود و شما باید 24 ساعته منتظر باز شدن سایت جهت رزرو وقت بمانید. اما موسسه اصطهباناتی به عنوان وکیل شما، مسیر این فرایند را برای شما هموار نموده است. با استفاده از خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی و ارائه مدارک و درخواست خود، شما می­توانید خیالتان را از رزرو وقت ویزامتریک آلمان راحت نمایید.

4/5 - (25 امتیاز)

مطالب مرتبط

207 دیدگاه برای “آوسبیلدونگ آلمان + رشته های آوسبیلدونگ و شرایط

  1. شهربانو گفت:

    ببخشید معدل دیپلم خیلی مهمه در دوره اوسبیلدونگ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام خیر خیلی مهم نیست

  2. حدیث جلیلی گفت:

    سلام وقت بخیر من تا یازدهم درس خوندم آیا مدرک دیپلم سال آخر الزامیه یا نهم دهم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر حداقل دیپلم باید وجود داشته باشه

  3. فاطمه گفت:

    سلام وقتتون به خیر. من دیپلم انسانی دارم. سنمم 24 هست . میخواستم با آوسبیلدونگ هتلداری بیام آلمان. مدرک زبان آلمانی هم دارم .اما من هیچ سابقه کاری ندارم. آیا برای آوسبیلدونگ هتلداری نیاز به سابقه کار و دیدن دوره در ایران هست ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر الزامی نیست ولی کلا اگه رزومه داشته باشید بهتره

  4. Fatemeh گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۳ سالمه و مدرک کارشناسی مهندسی معماری رو دارم فکر میکنید امکان اقدام برای آوسبیلدونگ رو دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتونید ولی سریعتر اقدام کنید که سنتون بالاتر نره مدرک زبان المانی سطح ب۲ هم باید داشته باشید

  5. الهام حبیبی گفت:

    سلام اسم من الهام حبیبی است از کشور افغانستان هستم ودر ایران قانونی با پاسپورت زندگی میکنم
    من میخواهم آلمان بروم اوسبیلدونگ کردن میخواهم تا سطح B1 زبان بخوانم آیامن واجد شرایط هستم و می توانم اوسبیلدونگ کنم یا خیر ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر برای اوسبیلدونگ اخیرا ب۲ مناسب تره و سنتون هم نباید زیاد باشه

  6. Atrin گفت:

    سلام خسته نباشید من 18 سالمه و معدل کل دیپلم تجربی17است با این معدل میتونم برای اوسبیلدونگ برنامه نویسی اقدام کنم ؟
    و اینکه آیا شانس پذیرش از این راه برای کسی از ایران درخواست میده کم هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر شرایطتون خیلی خوبه سریع تر اقدام کنید که سنتون بالا نره و مدرک ب ۲ زبان آلمانی هم باید داشته باشید

  7. ایلیا گفت:

    سلام من 16 ساله هستم در حال حاضر در حال یادگیری المانی هستم میخواستم بدونم اگر قبل از سن 18 سالگی پاسپورتم رو درست کنم امکان داره که بدون سربازی بتوانم بروم یا خیر و شرایط رفتن بدون پایان خدمت چگونه است

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      تا زمانی که معافیت تحصیلی داشته باشید میتونید از کشور خارج بشید

  8. Nili گفت:

    سلام. من متولد ۲۰۰۳ هستم مدرک حسابداری مالی از یک موسسه از طرف دانشگاه صنعتی اصفهان دارم لیسانسم رو دارم پیام نور میخونم و حرفه ی رنگ مو تخصصی کار میکنم از طرفی هم توی ورزش مدارک و سطح های مختلف دارم با یاد گرفتن زبان آلمانی میتونم از طریق اوسبیلدونگ مهاجرت کنم؟ شانسم چقدر هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر

      بله میتونید فقط سریع تر اقدام کنید سنتون بالا تره و در کنلرش مدرک زبان المانی سطح ب۲ هم باید داشته باشید

  9. میثم عظیمی گفت:

    سلام من ۳۲ سالمه مدرک درجه ۲ و ۱ آرایشگری دارم.آیا میتونم با روش آوسبیلدونگ به آلمان مهاجرت کنم؟

  10. ملیکا گفت:

    سلام من 20 سالمه و کاردانی دامپزشکی دانشگاه آزاد دارم با دیپلم تجربی
    برای آوسبیلدونگ دستیار دامپزشک میتونم اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      بله برای اوسبیلدونگ تا سن پایینه اقدام کنید و البته مدرک زبان آلمانی سطح ب۲ الزامی هست دوست عزیز.

  11. میلاد رضی گفت:

    با سلام وقتتون، من ۱۸ سالمه، دیپلم تاسیسات ساختمان دارم، زبان سطح b2 نمره ۸۶، و علاقه‌مند به دوره های مکانیک خودرو بنز یا بی ام وه هستم، امکان گرفتن پذیرش از ایران رو دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بهتر است برای کار در این شرکت ها در ابتدا مدرک تحصیلی مرتبط را از دانشگاه های آلمان دریافت نمایید.

  12. sajjad گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من 22سالمه دیپلم عمران دارم نظام جدید (فارغ التحصیل سال دوازدهم) و مدرک حسابداری از فنی حرفه ای با نمره 83 اگه زبان المانی رو تا B2بخونم چقد شانس پذیرش تو دوره آوسبیلدونگ رو دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، میتوانید برای دوره های اوسبیلدونگ اقدام نمایید.

  13. فاطمه صفری گفت:

    سلام
    من 19 سالمه دیپلم تجربی دارم میخواستم بدونم که اگه مدرک زبان B2بگیرم آیا رشته ای مرتبط با تحصیلم هست که نیاز به تمکن مالی نداشته باشه یا رشته های دیگه ای

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه شما بخواهید ویزای تحصیلی کشور آلمان را دریافت کنید، علی رغم رشته و دانشگاه نیاز به ارائه تمکن مالی دارید.

  14. امیر طاها گفت:

    من ۱۷ سالمه مدرک زبانمو بگیرم بدون دیپلم میتونم اقدام کنم یا ن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با شرایط سنی 17 سال همراه با ارائه مدرک زبان می توانید برای مدرسه آلمان اقدام نمایید.

  15. امین گفت:

    سلام
    من دانشجوی مهندسی عمران هستم،در حال یادگیری زبان آلمانی در سطح B1 هستم و ۲۳ ساله هستم. چطور میتونم برای رشته مرتبط با رشته خودم یا معماری اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما می توانید برای تحصیل یا دوره های اوسبیلدونگ اقدام نمایید.

      1. یلدا گفت:

        سلام خسته نباشید ، یه پسر بالای ۱۸ سال برای مهاجرت از طریق اوسبیلدونگ نیاز به کارت پایان خدمت داره؟
        پیشاپیش ممنون از پاسخگویی شما ❤️

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقت بخیر
          در صورتی که معافیت تحصیلی داشته باشند نیازی به پایان خدمت نیست

          1. میرزایی گفت:

            سلام وقت بخیر ….با مدرک b1 چقدر سانس دارم اسبیلدونگ برم؟ یعنی نمی‌خوام تا b2 برم چون زمان می‌بره

            1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

              سلام ریسکی میشه براتون باید ب ۲ داشته باشید چون رقابت زیاده

  16. سار گفت:

    سلام ، با سن ۲۵ ، مدرک دیپلم تجربی ، مدرک b2 زبان میتونم برای آوسبیلدونگ پرستاری درخواست بدم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، شرایط شما برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ مناسب است.

  17. Sh گفت:

    سلام خوب هستین من ۲۰سالمه رشتم انسانی میخواستم ببینم میتونم برای پرستاری آسبیلدونگ بگیرم یانمیشه وبایدازرشته تجربی برم من انسانی هستم اگه نمیتونم اقدام کنم پس برای مدیریت مالی میتونم آوسبیلدونگ بگیرم یااینکه رشته نمیشه وحقوقی تودوران کارآموزی تقریبا چقدره

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بهتر است جهت افزایش شانس ویزا و پذیرش خود دیپلم مرتبط ارائه دهید.

    2. سلمان گفت:

      سلام من امسال دیپلم انسانی میگیرم و همراهش زبانم را میخونم و امکان اوسبیلدونگ هست ؟
      و اگر هست با دیپلم انسانی چی حرفه های را باید درخواست بفرستم ؟

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام وقت بخیر زبان در حد مدرک ب ۲ باید باشه و تنوع رشته های زیادی هم میتونید اقدام کنید

  18. امیر گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    سال نو مبارک
    من 37 ساله هستم. مدرک گردشگری (تاسیس آژانس و تورلیدری) ، مدرک بیمه (نمایندگی بیمه داشتم.) ، دوره های هلال احمر دیدم ، مدرک طراحی سایت دارم ، مدرک زبان انگلیسی دارم و نیز فوق لیسانس مدیریت بازرگانی با گرایش اموربین الملل دارم. و نیز بصورت قانونی و ثبت شده شرکت بازرگانی و پخش دارم.
    آیا من میتونم در اوسبیلدونگ شرکت کنم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ آلمان بهتر است زیر 25 سال سن داشته باشید.

  19. علی گفت:

    درود وقت بخیر.
    با داشتن مدرک زبان آلمانی و دیپلم 12 ساله
    و داشتن پاسپورت (قبل از سن 18 سال اقدام شده اما خدمت سربازی نرفتم) سنم 19 است.
    معافیت تحصیلی دارم یعنی میتونم با گذاشتن وثیقه به مدت حداکثر 30 روز برای خروج از کشور اقدام کنم.
    با این وجود آیا بدون کارت پایان خدمت میتونم برای آوسبیلدونگ اقدام کنم ؟!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای خروج از کشور نیاز به ارائه پایان خدمت یا معافیت تحصیلی دارید. علاوه بر شرایط ذکر شده نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی نیز دارید.

      1. علی گفت:

        با سلام خیلی ممنونم بابت پاسخگویی.
        ببخشید من معافیت تحصیلی دارم، بطور قانونی از کشور میتونم خارج بشم (حداکثر تا 30 روز) بعد در آلمان به مشکل دیگه ای نمیخورم ؟ برای اینکه کارت پایان خدمت ندارم.

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقتتون بخیر
          خیر، در آلمان برای شما مشکلی به وجود نمی آید.

      2. شجاعی گفت:

        سلام سال نو مبارک
        من ۳۷ سال سن دارم از طریق کدام رشته بهتره اقدام کنم و آیا دختر ۱۷ ساله دارم میتونم با خودم ببرم؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقتتون بخیر
          با توجه به شرایط سنی خود بهتر است روش های دیگری را اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  20. s گفت:

    سلام من و دوستم با هم میخواهیم مهاجرت کنیم میخواستم بدونم میتونیم جوری اقدام کنیم که برای اوسبیلدونگ حتما توی یک شهر بیوفتیم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط دریافت اوسبیلدونگ هر دو در یک شهر بستگی به شرایط تحصیلی و رزومه شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  21. River گفت:

    سلام وقتتون بخیر . چه کشورهایی به جز آلمان اوسبیلدونگ دارن و ایرانی هارو قبول میکنن؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      اکثر کشورها مانند اتریش، کانادا و غیره شرایطی مانند اوسبیلدونگ ایران را ارائه می دهند؛ اما در نظر داشته باشید که در حال حاضر بهترین کشور برای این دوره ها اوسبیلدونگ آلمان می باشد.

  22. حمید گفت:

    سلام من دندانپزشک ماهر و با تجربه ۴ ساله هستم ولی ۳۰ سالمه و اصلا تمکن مالی ندارم و میخوام فقط برا اوسبیلدونگ اقدام کنم آیا میشه اگه میشه چند درصد ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      باسلام و احترام
      با توجه به اینکه دوره دندانپزشکی را به اتمام رسانده اید، به شما توصیه می کنیم از طریق ویزای کاری گروه کادر درمان اقدام نمایید.

  23. مریم معزی گفت:

    سلام ممنونم از مطالب مفیدتون
    من 45 سال سن دارم سابقه بیمه 15 ساله در آموزش و پرورش دارم دارم که بدون گپ هست و سطح b2 زبان آلمانی و سطح 6 آیلتس هستم با این شرایط امکان پذیرش دارم؟ در دوره های اوسبیلدونگ دوره ای که مرتبط با کار آموزشی باشه وجود داره؟ آخه من دبیر هستم و سابقه کاریم در زمینه آموزش هست

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در نظر داشته باشید برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ بهتر است زیر 25 سال سن داشته باشید. با توجه به شرایط ذکر شده بهتر است روش های دیگر را انتخاب نمایید.

  24. Ashkan گفت:

    سلام من 16 سالمه و در حال حاضر دارم A2 رو میگذرونم و مدراک فنی و حرفه ای و … مربوط به رشته مورد نظر رو دارم. نگرانی اصلیم راجع به درصد قبولی و انجام شدن این فرایند توی ایران برای رشته های مربوط به it هست و نگرانی دارم نسبت به این موضوع. امکانش هست که در حین سربازی ( در حین 20 سالگی حدوداً) کارهای مربوط به ترجمه مدارک و … و رو انجام بدم و اپلای کنم در اون شرایط بدون پایان خدمت قرارداد بگیرم و پس از پایان خدمت برم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، می توانید بعد از گذراندن دوره سربازی خود اقدام نمایید.

  25. Fatemeh گفت:

    سلام من 20سالمه دیپلم فنی حرفه ای حسابداری دارم و دارم زبان المانیم میخونم ایا میتونم در دروه اوسیبلدونگ شرکت کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، شرایط شما برای دریافت دوره اوسبیلدونگ مناسب است.

  26. محمد گفت:

    سلام خسته نباشین
    ببخشید واسه کسایی که پایان خدمت ندارن،واسه ویزای آوسبیلدونگ چه نوع خروج از کشوری رو باید بزنن؟
    سیاحتی میشه؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای خروج از کشور حتما می بایست پایان خدمت یا معافیت تحصیلی ارائه دهید.

  27. علی گفت:

    با سلام

    من 27 سالمه متاهلم و همسرم 25 سالشه و فرزند ندارم و مدرک زبان آلمانی ندارم ولی می تونم آیلتس 6 یا 6.5 بگیرم. سربازی رفتم و لیسانس برق قدرت از دانشگاه دولتی ملایر با معدل 14.5 دارم و مدرک فوق لیسانس مدیریت بازاریابی از دانشگاه آزاد خوراسگان با معدل 15.5 گرفتم (گپ تحصیلی و گپ سابقه بیمه ندارم). 7 سال هم سابقه بیمه دارم. 2 سال ش مربوط به خرید دوره سربازی بوده و 3 سال ش مربوط به مدرک برق قدرت (کار در شرکت برق) و 2 سال ش هم مربوط به مدرک مدیریت بازاریابی (کار در واحد های بازاریابی شرکت های معتبر و بزرگ در ایران). الان نمیدونم بهترین راه مهاجرت من به آلمان چیه. آیا از طریق تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنم یا از طریق جاب آفر ها و یا از طریق دوره های آوسبیلدونگ؟ مشکل من این که تکمن مالی ندارم و داشتن یک درآمد مطمن حتی کم که بتونم به محض رسیدن به آلمان باهاش حداقل های زندگیم رو مدیریت کنم ضروری یه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. با سلام و احترام
      از طریق دوره های اوسبیلدونگ و جاب آفر می توانید اقدام نمایید. به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  28. توحید گفت:

    سلام من ۲۱سالمه دارای مدرک سطح b1 المانی هستم
    دارری مدرک تکنسین دارویی وهم چنین دارای دو سال سابقه کار در داروخانه بیمارستان هستم دیپلم انسانی
    ایا شانس قبولی تو دوره های اوسبیلدونگ رو دارم

    1. با سلام و احترام
      بله، با توجه به سابقه کاری و مدرک دریافتی شانس دریافت پذیرش از دوره های اوسبیلدونگ را دارید.

  29. سلام امکانش هست ویزای او سبیلدونگ رو در آلمان به ویزای ها دیگه تغییر داد مثلاً تحصیلی

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، ویزای اوسبیلدونگی را می توان به دانشگاهی یا کاری تغییر داد.

  30. سلام.من 22 سالمه کاردانی برق دارم شاغل در سیم پیچی و فست فودی و نانوایی با سابقه کاری بالای دو سال هستم و تسلط کامل روی این کار ها دارم و در حال یادگیری زبان آلمانی نیز هستم.تنها مشکل من تمکن مالی هست که هنوز برام مبهمه.
    چقدر پول نیازه؟ ممکنه که رشته ای برای آسبیلدونگ انتخاب کنم که تمکن مالی نخواد یا خیلی کم بخواد و یا اینکه رشته ای که خودشون حقوق بدن و تمکن مالی رو به حداکثر پوشش بده؟در کل چه روشی که تمکن مالی رو تا حد ممکن کم کنه؟ممنون

    1. با سلام و احترام
      در صورت ارائه مدرک زبان آلمانی می توانید برای اوسبیلدونگ رشته هایی که مقداری حقوق می دهند، اقدام نمایید. در صورت دریافت حقوق معقول نیازی به ارائه مدرک تمکن مالی ندارید.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

      1. میلاد یاری گفت:

        من 30سالمه.مدرک لیسانس حسابداری دارم. میتونم مدرک زبان رو هم بگیرم.میتونم آوسبیلدونگ شرکت کنم؟ تمکن مالی یعنی چی؟ چقدر پول براش نیازه؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام روزتون بخیر
          برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ آلمان بهتر است زیر 25 سال سن داشته باشید.

          1. محدثه گفت:

            سلام روزتون بخیر
            میخاستم بدونم ۱۸سالمه و دیپلم ندارم میتونم زبان آلمان ب۲رو بخونم و بدون دیپلم اسبیلدونگ رو بگیرم؟
            و یا اینکه ب۲بخونم و به جای ویزای کاری ویزای تحصیلی برم؟

            1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

              سلام وقت بخیر
              حتما باید دیپلم داشته باشید

  31. محمد گفت:

    سلام
    میشه با ویزای اوسبیلدینگ رفت آلمان و اونجا این ویزا را به تحصیلی تبدیل کرد و در دانشگاه درس بخوانیم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان انجام این کار وجود دارد.

  32. وحید گفت:

    سلام
    شما در توضیحات گفتین تا 40 سالگی میشه در دوره های اوسبیلدونگ شرکت کرد اما در سوالات دیدم افرادی که 28 ساله هستند هم شما گفتین زیر 25 سال باید باشند و راه دیگه پیشنهاد میکنید، دلیل اس مورد چی هستش؟یعنی الان که من 29 سالم هست نمیتونم در این دوره ها شرکت کنم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای دریافت ویزا از طریق اوسبیلدونگ تا 40 سالگی مجاز هستید؛ اما اکثر کارفرماها محدودیت سنی دارند و دریافت پذیرش اوسبیلدونگ با سن بالاتر از 25 سال بسیار کار دشواری است.

  33. سلام من 25 سالمه و دیپلم تجربی دارم . اگه از بین رشته ها اوسبیلدونگ پرستاری رو انتخاب بکنم و بعد از گرفتن مدرکش آیا امکان تحصیل برای رشته ی پزشکی توی آلمان وجود داره ؟ ممنون میشم جوابمو بدین . مرسی از شما

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، در صورت برآورده کردن الزامات دانشگاه می توانید به تحصیل پزشکی ادامه دهید.

  34. سلام من مدرک A1 آلمان دارم ۲۱ سالمه و معافیت ندارم به نظرتون شانصی برای مهاجرت از طریق اوسبیلدونگ هست؟

    1. با سلام و اعرض ادب
      برای خروج از کشور نیاز به مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه خود دارید. پس از مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه می توانید با ارائه مدرک زبان آلمانی بالاتری اقدام نمایید.

  35. امید گفت:

    سلام من20 سال دارم و در حاضر دارم زبان المانی میخونم در سطح a2.1 هستم میخواستم بدونم اگه مدرک زبان a2 رو بگیرم میتونم در اوسبیلدونگ شرکت کنم در رشته ی نقاشی ساختمان و دارای مدرک نقاشی ساختمان از فنی حرفه ایی هستم

    1. سلام روزتون بخیر
      جهت افزایش شانس ویزا و پذیرش دوره های اوسبیلدونگ بهتر است مدرک زبان آلمانی b1 را داشته باشید.

  36. علیر گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۹ سالمه و مدرک B1 دارم و تا چند وقت دیگه B2 رو میگیرم و دیپلم دارم و سابقه کاری ندارم مشکل داره یا حتما باید سابقه کاری داشته باشم ؟
    شرایط برای من چگونه است ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      با توجه به شرایط سنی شما نیازی به ارائه سابقه کاری ندارید.

  37. سلام بنده 30 سالمه دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری ، تجربه کاری هم دارم برای گرفتن ویزای دوره اوسبیلدونگ در آلمان باید چیکار کنم ؟

    1. با سلام و عرض ادب
      برای دوره های اوسبیلدونگ بهتر است شرایط سنی شما زیر 23 سال باشد. با توجه به شرایط شما ویزای جست و جوی کاری را پیشنهاد می دهیم.

  38. پگاه گفت:

    سلام و احترام
    من 27 سالمه و تا 8 ماه دیگه مدرک زبان المانی b2 رو میگیرم. لیسانس متالورژی صنعتی دارم و سابقه کار مرتبط ندارم
    شانسم در گرفتن ویزا از طریق اوسبیلدونگ چقدر هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای دوره های اوسبیلدونگ بهتر است سن شما زیر 25 سال باشد. شرکت در دوره های دانشگاهی را به شما پیشنهاد می دهیم.

  39. محمد گفت:

    سلام برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ سربازی رو باید چیکار کرد ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای خروج از کشور نیاز به ارائه معافیت تحصیلی و یا کارت پایان خدمت داریم.

  40. T گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من لیسانس کاردرمانی دارم و 5 ساله که در این رشته کار میکنم.(کلینک دارم) 28 سالمه.اقدام از طریق اوسبیلدونگ برای آلمان واسه من امکان پذیره و آیا مناسبه؟

    1. ا سلام و احترام
      شانس شما برای اقدام در دوره های اوسبیلدونگ با ارائه مدرک زبان آلمانی بسیار بالا است.

  41. mahdi گفت:

    سلام بنده طراح وب هستم و هنوز خدمت سربازی نرفتم ، میخواستم ببینم میشه بدون داشتن پاسپورت اقدام کرد؟راهی هست؟

    1. سلام روزتون بخیر
      جهت اقدام از هر روشی نیاز به ارائه پاسپورت دارید.

  42. مهدی گفت:

    سلام من 27 سالمه و الان سربازم حدودا 18 ماه دیگه خدمتم تموم می شه دوره زبان المانی رو هم الان دارم می گذرونم و تا اخر خدمتم B1 رو میگیرم
    6 سال سابقه کاری در یک شرکت دارم
    بهتره از طریق اسبیلدونگ برای آلمان اقدام کنم یا از طریف جاب افر؟

    1. سلام روزتون بخیر
      شانس و شرایط ویزای جاب آفر بسیار بیشتر از ویزای اوسبیلدونگ است.

  43. farnaz گفت:

    سلام وقت بخیر.من 20 سالمه و لیسانس روانشناسی دارم.برای رشته پرستاری با روش اوسبیلدینگ چه کاری باید انجام بدم و شرایطم برای این رشته مناسبه؟

    1. با سلام و احترام
      در نظر داشته باشید که شرکت در دوره های اوسبیلدونگ نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی دارد. شرایط سنی و مدارک تحصیلی شما برای شرکت در این دوره ها بسیار مناسب است.

  44. فرزاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه
    لیسانس کامپیوتر دارم 24 سالمه میخواستم بدونم شرایطم برای اقدام از طریق اسبیلدونگ خوبه یا خیر؟
    و چیکار باید بکنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، شرکت در دوره های اوسبیلدونگ یکی از بهترین روش های انتخابی برای کشور آلمان است.

  45. فرزانه گفت:

    سلام من ۳۱ سالمه و هنوز هم مدرک زبان المانی ندارم ایا میتونم دوره پرستاری اوسبیلدونگ شرکت کنم ؟ بعضی سایت ها خوندم که اوسبیلدونگ پرستاری تا ۴۵ سال هم قبول میکنن؟

    1. با سلام و احترام
      برای دریافت ویزای اوسبیلدونگ با شرایط سنی شما بهتر است، سابقه کاری مرتبط و مدرک زبانی قوی ارائه دهید.

  46. موسوی گفت:

    وقت بخیر ، الان که در اواخر سال ۲۰۲۱ هستیم ، وضعیت پذیرش این دوره ها به چه صورت و چه مقداری است ؟؟ مشخص هست که تا چه سالی احتمال وجود این دوره ها وجود دارد ؟؟

    با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر
      دوره های اوسبیلدونگ نیاز به تسلط به زبان آلمانی دارد. متاسفانه ددلاین پذیرشی دوره های اوسبیلدونگ متفاوت است.

  47. Somaye گفت:

    سلام خواهر من ۱۶سالشه میخاد برای اوسبیدلونگ تو رشته گرافیک اقدام کنه،میشه بگید چه کارهایی باید بکنه

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ حداقل بایذ 18 سال سن داشته باشید.

  48. حسین گفت:

    سلام من 18 سالمه و امسال دیپلم میگیرم و دارم برنامه نویسی پایتون و همچنین زبان المانی میخونم ایا امکانش هست که من برای ویزای اوسبیلدونگ اپلای شوم ممنون میشم راهنمایی نمایید
    با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر
      دوره های اوسبیلدونگ آلمان برای شما در صورتیکه مدرک زبان آلمانی ارائه دهید، مناسب است.

  49. reza گفت:

    سلام بنده در حال یادگیری زبان هستم و اولین قدم برای دریافت ویزای اوسبیلدونگ ( رشته fachinformatiker ) چطور صورت میگیره ؟

    1. با سلام و عرض ادب
      در ابتدا بعد از یادگیری زبان نیاز به پیدا کردن اوسبیلدونگ مرتبط با رزومه خود دارید.

  50. سحر گفت:

    سلام من برای ویزای تحصیلی قصد داشتم برم و بورسیه دکتری بگیرم ازون طرف فک میکنم اوسبیلدونگ هم روش خوبیه میشه دوتاشو انجام داد ب چ صورتی؟
    و اینکه من سابقه کار تو فروشگاه دارم نمیشه برای دستیار پزشک یا چیزای دیگه درخواست بدم؟

    1. با سلام و احترام
      متاسفانه اطلاعات شمامانند سن، مدرک تحصیلی و غیره جهت ارائه مشاوره کافی نمی باشد. به شما توصیه می کنیم با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  51. وِستا گفت:

    وقت شما بخیر. تا اینجا به روز ترین مطلبی بود که در رابطه با آوسبیلدونگ خوندم. یکسری سوال برام پیش اومد. برای شرکت در آوسبیلدونگ باید ویزای آلمان رو با عنوان مهاجرت تحصیلی گرفت، یا ویزای آوسبیلدونگ متفاوت هستش؟ تمکن مالی وابسته به رشته ای هست که انتخاب میکنیم؟ من لیسانس آموزش زبان انگلیسی دارم و b2 آلمانی. 26 سالمه، میخواستم بدونم چقدر شانس قبولی تو رشته ی مترجمی(ترجیحا کتبی) رو دارم؟

    1. با سلام و احترام
      بله، ویزای دوره های اوسبیلدونگ تحصیلی است و میزان تمکن مالی بسته به رشته انتخابی شما دارد.

  52. زینب گفت:

    سلام و وقت بخیر من ۲۴ سال سن دارم
    دیپلم انسانی و کارشناسی حسابداری دارم ولی هیچ علاقه ای ندارم
    میخواستم بدونم با سطح زبان مناسب میتونم برای آوسبیلدونگ پرستاری با توجه به علاقه ای که به این رشته دارم ، اقدام کنم ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم جهت افزایش شانس پذیرش و ویزای خود برای رشته های مرتبط اوسبیلدونگ اقدام نمایید.

  53. لطفی گفت:

    سلام با 36 سال سن و داشتن مدرک دستیاری دندان پزشکی و 7 سال سابقه بیمه امور اداری آیا امکان دریافت ویزای اوسبیلدونگ هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      جهت اخذ ویزای آلمان از طریق دوره های اوسبیلدونگ بهتر است سن زیر 25 سال داشته باشید. به شما توصیه می کنیم روش های دیگر مانند جست و جوی کار اقدام نمایید.

  54. شهلا گفت:

    سلام من ۲۹ سالمه و هفت سال سابقه ی کاشن ناخن دارم. اما مدرک فنی حرفه ای ندارم . اگر الان مدرک بگیرم و تا یک سال دیگه زبانم رو اوکی کنم می تونم از طریق اوسبیلدونگ اقدام کنم؟

    1. با سلام و احترام
      بله، با داشتن مدرک کاشت ناخن و مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی شانس اقدام برای شما وجود دارد.

  55. سلام من دیپلم فنی برق صنعتی دارم و ۲۶ سالمه و کارت پایان خدمت هم دارم میخواستم ببینم راهی برای اوسبیلدونگ برای من هست شغل فعلی بنده هم تاسیسات الکتریکی ساختمان هست و تجربه کافی در این کار رو دارم مدرک دیپلم بنده هم دوره ۱۱۰۰ ساعته ایران آلمان هست

    1. با سلام و احترام
      بله، شانس شما برای دوره های اوسبیلدونگ با ارائه مدرک زبان آلمانی میسر است.

      1. عادل گفت:

        سلام
        من ۲۰ سال سن دارم دیپلم انسانی دارم تحصیل در رشته اقتصاد هستم پایان خدمت هم ندارم گفتم که ببینم میتونم اقدام در اوسبیلدونگ کنم

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقتتون بخیر
          در صورت ارائه مدرک زبان آلمانی امکان اقدام برای اوسبیلدونگ برای شما وجود دارد.

  56. سروش گفت:

    ببخشید میخواستم بدونم من دیپلم گردشگری (فنی و حرفه ای ) دارم این دیپلم قابل قبول هستش ؟
    البته کاردانی علمی کاربردی هم دارم

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، با دیپلم فنی و حرفه ای نیز می توانید اقدام نمایید.

  57. حمید گفت:

    سلام
    من ۳۳سالمه لیسانس معماری داخلی دارم و ایلتس ۵ میتونم در دوره های اوسبیلدونگ ثبت نام کنم شانس من چقدر است اگر از الان اقدام کنم

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای دوره های اوسبیلدونگ بهتر است سن زیر 25 سال داشته باشید.

  58. سلام من دیپلم انسانی دارم متولد۷۸هستم مدرک خیاطی دارم و سابقه کار هم دارم وکلاس های داروشناسی و امداد رومدرکشم دارم اگه زبان آلمانی روبخونم میتونم برای آوسبیلدونگ آلمان اقدام کنم

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، شما می توانید با ارائه مدرک دیپلم و مدارک کمکی خود برای دوره های اوسبیلدونگ اقدام نمایید.

      1. مینا باقریان گفت:

        سلام و عرض ادب و تشکر از مطالب مفیدتون من سی سالمه دارای دیپلم تجربی و لیسانس بایو‌تکنولوژی هستم سابقه ی هشت سال کار در مرکز درمان دارم مدرک کمک بهیاری از نظام پرستاری دارم ایا امکانش هست دوره ی اوس بیلدونگ‌المان‌شرکت کنم ؟؟؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقت بخیر
          میتونید اقدام کنید ولی بخاطر اینکه رقابت ها بالاست بخاطر سن ریسک ویزا براتون پیش میاد

  59. فرشید گفت:

    سلام،
    من 17 سالمه الان سال سوم دبیرستان و تجربی میخونم. یه دایی دارم که آلمان هست و میخواستم قبل از خدمت سربازی برای اوسبیلدونگ اقدام کنم.
    لطفا با توجه به شرایطی که من توضیح دادم لطفاً راهنمایی کنید که بهترین راه ممکن چی میتونه برای من باشه.
    پيشاپيش ممنونم

    1. با سلام و احترام
      دوره های اوسبیلدونگ یکی از بهترین روش های مهاجرت به آلمان است. برای دوره های اوسبیلدونگ نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی دارید.

  60. Ehsan گفت:

    سلام.ما میتوانیم از طریق سفارت المان در ترکیه یا دبی اقدام ب اخذ ویزا کنیم چون پروسه ی کاریش سریع تر از سفارت المان در تهران انجام میشه (برای ویزای اوسبیلدونگ) با سپاس

    1. با سلام و احترام
      بله، امکان انجام این کار برای کوتاه کردن پروسه خود وجود دارد.

  61. Maedeh گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من برای شروع و خوندن زبان آلمانی از کجا میشه شروع کنم؟میشه یه راهنمایی کنین؟

    1. با سلام و احترام
      شما می توانید در موسسات آموزشی در ایران و یا در کشور های دیگر زبان آلمانی خود را به حد نصاب برسانید.

  62. zra گفت:

    سلام وقتتون بخیر، من سال سال۱۴۰۲ وقتی که ۲۴سالم هست دوره کارشناسی رو تموم میکنم، برای آوسبیلدونگ معماری یا طراحی سنم مناسب هست؟ و اینکه همزمان که دوره آوسبیلدونگ رو میگذرونم میتونم خارج از اون دوره کار کنم؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، امکان کار حین گذراندن دوره نیز برای شما وجود دارد.

  63. با سلام.
    ببخشید این حقوق های زده شده ایا با احتساب مالیت و کسر شده می باشد یا اینکه از این حقوق ها مالیت هم کسر می شود؟

    1. با سلام و احترام
      به طور معمول با کسر مالیات است.

  64. Rozhin گفت:

    سلام. گرفتن ویزای آوسبیلدونگ از طریق اقامت یه کشور دیگه مثل ارمنستان امکان پذیره؟ وشانسی براش هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، اقدام از طریق کشور واسط مدت زمان پروسه کاری شما را بسیار کوتاهتر می نماید.

      1. وانیا گفت:

        سلام میخواستم بدونم مشاوره رایگان هم دارید؟

        1. با سلام و احترام
          مشاوره تلفنی ما به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

  65. Lily گفت:

    سلام وقتتون بخیر هزنیه تمکن مالی و گواهی اون حداقل چه مقداره؟

    1. سلام روزتون بخیر
      تمکن مالی تحصیلی کشور آلمان 10236 یورو می باشد.

  66. ایمان گفت:

    سلام برای پسرانی که سربازی نرفتن خروج از کشور برای دوره اوسبیلدونگ مشکل نیس؟

    1. با سلام و احترام
      برای خروج از کشور نیاز به ارائه کارت پایان خدمت، نامه معافیت تحصیلی و یا پذیرش از دانشگاه را دارید.

  67. حسین گفت:

    سلام شما در کانال تلگرام خودتون گفتید اسبیلدونگ بدون تمکن مالی چجور ممکنه میشه توضیح بدید

    1. با سلام و احترام
      دوره های اوسبیلدونگ آلمان دوره های کراآموزی شناخته شده است که منجر به اخذ ویزا می شود.

  68. پارسا گفت:

    سلام
    من ۲ ماه دیگه ۱۸ سالم میشه و مدرک زبان فعلا ندارم ولی گویا به صورت فشرده میشه تو ۴ تا ۶ ماه میشه به سطح مورد نیاز رسید. این درسته؟
    باید وقتی مدرک زبان گرفتم اقدام کنم یا اقدام کنم و بعدش زبان بخونم که پروسه سریعتر طی بشه؟
    چطوری باید اقدام کنم و باید کجا برم و چکار کنم؟
    پیش هزینه ها مثلا هزینه سفارت ،بلیط و بقیه چیزا حدودا چقدر میشه ؟
    و اینکه چه رشته آوسبیلدونگی حتما مورد قبول واقع میشه؟
    خودم بیشتر رشته های فنی و کامپیوتر دوست دارم و رشتم ریاضیه
    ممنونم از شما

    1. با سلام و احترام
      وقت سفارت جهت دوره های اوسبیلدونگ زمانر است. به شما توصیه می کنیم در ابتدا برای سفارت و سپس جهت تکمیل پرونده و مدرک زبان خود اقدام نمایید.

  69. نیما گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه و رشته‌ی الکترونیک
    تا کی وقت دارم برا آوسبیلدونگ اقدام کنم؟
    بعد از ۷ سال اقامت میگیرم؟
    میتونم بعد از گذروندن دوره ها برای مقاطع تحصیلی بالاتر اقدام کنم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، پس از اتمام دوره های اوسبیلدونگ می توانید برای کورس های اصلی دانشگاهی اقدام نمایید. ددلاین خاصی برای ثبت نام در دوره های اوسبیلدونگ اعلام نشده است.

  70. Mahsa گفت:

    سلام یه سوالی داشتم..من ۲۶ سالمه و ارشد مدیریت دارم..الان سطح آ۲ زبان رو خوندم فعلا..میخواستم بدونم نمیشه برای اسبیلدونگ ثبت نام کنم؟ مثلا یه رشته بود دستیار مدیریت یا منشی بانک..یا کارمند خدمات بانکی..اینارو تو یه لیست دیدم..میتونم ثبت نام کنم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، با ارائه مدرک زبان آلمانی می توانید برای دوره های اوسبیلدونگ اقدام نمایید.

  71. سلام
    میخواستم بدونم محدودیت سنی برای اپلای دوره های اوسبیلدینگ به چه صورت هست

    1. سلام وقتتون بخیر
      جهت افزایش شانی پذیرش و ویزای خود بهتر است از شرایط سنی مناسبی برخوردار باشید. بخ طور معمول برای اکثر رشته های تحصیلی بهتر است حداکثر 25 سال سن داشته باشید.

  72. امیر گفت:

    سلام خسته نباشین ، من یه سوال داشتم ، چطوری میشه از طریق ویزای آوسبیلدونگ اقامت دائم کشور آلمان رو گرفت؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، با دریافت ویزای کاری می توانید بعد از گذشت 5 سال برای اقامت دائم اقدام نمایید.

      1. سلام ببخشید من 32سالمه. برای آوسبیلدونگ پرستاری میتونم اقدام کنم

        1. سلام وقتتون بخیر
          برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ بابت رقابت بسیاری که وجود دارد بهتر است شرایط سنی پایین تری داشته باشید.

  73. Amirm گفت:

    سلام برای این دوره آوسبیلدونگ ۱۵ سال هم قبوله؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ حداقل باید 18 سال سن داشته باشید.

  74. فایزه گفت:

    سلام من دانشجو مامایی هستم،میخواستم از طریق اوسبیلدونگ اقدام کنم ولی شنیدم که ویزای اوسبیلدونگ مامایی نمیدن،درسته؟و اینکه از چ طریق دیگه ای میتونم اقدام کنم؟

    1. با سلام و احترام
      دوره های اوسبیلدونگ آلمان بسیار گسترده است. شما می توانید رشته مرتبط با خود و یا پرستاری را انتخاب نمایید.

  75. مهربان گفت:

    سلام
    من متاهل هستم و با یه شرکت تو آلمان مصاحبه کردم و برام قرارداد آوسبیلونگ فرستادن در زمینه پارک و سازه های چوبی.
    آیا سفارت در حال حاضر ویزا صادر میکنه؟
    میخواستم بدونم شرایط پیوست همسر بعدش به چه صورته؟

    1. با سلام و عرض ادب
      با توجه به شرایط کرونا پروسه اخذ ویزای آلمان طولانی تر شده است. همچنین به شما توصیه می کنیم برای افزایش شانس ویزای خود بهتر است به صورت همزمان برای همسرتان اقدام نکنید.

  76. سجاد گفت:

    سلام و خسته نباشید
    برای دوره های اوسبیلدونگ باید سربازی رو تموم کنیم؟؟

    1. سلام روزتون بخیر
      شما می توانید برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ با نامه تمکن مالی و یا معافیت تحصیلی خود اقدام نمایید.

  77. sajjad گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای دوره های اوسبیلدونگ باید معافیت سربازی داشته باشیم ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای خروج از کشور نیاز به ارائه نامه معافیت تحصیلی و یا کارت پایان خدمت دارید.

  78. Niloofar گفت:

    سلام. خسته نباشید
    من 18 سالمه و میخوام برای اوسبیلدونگ اقدام کنم
    میخواستم بدونم هزینه ویزا چقدر میشه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      هزینه ویزا های کوتاه مدت آلمان حدود 60 یورو است.

  79. احسان گفت:

    سلام خسته نباشید من مدرک b2دارم
    میخواستم از طریق ausbildung اقدام کنم تمکن مالیش چقدر هست

    1. با سلام و احترام
      میزان تمکن مالی بسته به نوع پذیرش اوسبیلدونگ دریافتی شما دارد. در صورتی میزان حقوق دریافتی شما متناسب با برآورد هزینه های ماهیانه باشد، نیازی به ارائه تمکن مالی ندارید.

  80. سلام.من ۲۴ سالمه میخوام برای ویزای اوسبیلدونگ اقدام کنم،با توجه به اینکه پروسه ۱ سال طول بکشه امکان دریافت ویزا وجود داره؟

    1. سلام روزتون بخیر
      با توجه به سخت گیری های ویزای اوسبیلدونگ و طولانی بودن زمان سفارت، بهتر است از روش دیگری برای آلمان اقدام نمایید.

  81. علی گفت:

    سلام.ویزای آوسبیلدونگ اینجوریه که یک ویزای ۶ ماهه میدن و شخص وقتی وارد المان شد دنبال یک اوسبیلدونگ میگرده؟
    یا اینجوریه که باید از همین جا یک تاییدیه اون شرکت داشته باشه تا ویزا بتونه بگیره؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام وقتتون بخیر
      قبل از مهاجرت به آلمان نیاز به اخذ پذیرش اوسبیلدونگ را دارید.

  82. امیر گفت:

    من 31 سالمه خیلی دوست دارم اوسببلدونگ برم ارابشگری با این وضع سن ما رو راا نمیدن

    1. سلام وقتتون بخیر
      شرایط سنی برای شرکت در این دوره های اوسبیلدونگ آلمان مورد ارزیابی قرار می گیرد. بهتر است از روش های دیگری اقدام نمایید.

  83. نگار گفت:

    سلام وقتتون بخیر ?
    من 18سالمه ، رشته ی تجربی ،سطح آلمانی B1
    یه سوال داشتم ،ویزایی که برای آوسبیلدونگ صادر میشه چه نوع ویزا یی هستش؟ میشه بعد از سه سال گذراندن آوسبیلدونگ وارد دانشگاه آلمان شد؟

    1. با سلام و احترام
      دوره های اوسبیلدونگ آلمان تحت عنوان کارآموزی و برای ورود به بازار کار ارائه می گردد. در صورت ورود به دانشگا هبسته به نوع اوسبیلدونگ و دوره انتخابی شما دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  84. سلام برادرمن الان ۲۳سالشه ..یک سال ونیم فقط طول میکشه مدرک زبان بگیره و هنو معافیتشم نگرفته و سابقه کاریم نداره…تا دو سال دیگ ۲۵سالش میشه ایا ازطریق اوسبیلدونگ میتونه بره آلمان؟شما گفتین زیر ۲۳

    1. با سلام و احترام
      برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ بهتر است شرایط سنی زیر 23 سال را داشته باشید.

  85. علی گفت:

    سلام خسته نباشید من میخام ب آلمان مهاجرت کنم شغلم مشاواور املاک هست سن ۴۵ میشه راهنمایی م کنید

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای مهاجرت به آلمان با توجه به شرایط سنیتان، بهتر است از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایید.

    2. امیر گفت:

      سلام وقت بخیر.
      با داشتن مدرک B1 یا B2 پروسه گرفتن ویزای آسبیلدونگ چه مدت هست؟؟ و اینکه میشه شروع پروسه رو مقداری زودتر از مدرک B1 اقدام کرد؟؟ مثلا با A2 شروع به جست‌وجو و انجام پروسه کرد و تا اتمام کار مدرک B1 یاB2 گرفت؟؟
      در رده سنی ۲۲تا۲۴ سال

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام روزتون بخیر
        برای اقدام از طریق اوسبیلدونگ نیاز به ارائه حداقل مدرک b1 دارید.

  86. ترگل گفت:

    سلام واسه ایرانی ها حتما باید ابتدا ویزای تحصیلی گرفته بشه بعد واسه اوسبیلدنگ؟؟؟
    نمیشه فقط واسه اوسبیلدنگ اپلای کرد؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید از طریق شرکت در دوره های اوسبیلدونگ، ویزای تحصیلی آلمان را دریافت نمایید. برای ورود به کشور آلمان ایرانیان نیاز به ارائه مجوز اقامت دارند.

  87. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید. این ویزای آوسبیلدونگ توی ۱ سال، ۱ سال و نیم، ۱۰۰ در ۱۰۰ میشه ویزاش و گرفت؟؟ ویزایی مثل پرستاری و دستیار پزشک.

    1. سلام روزتون بخیر
      شانس اخذ ویزای آلمان بسته به پرونده و نظر آفیسر پرونده شما دارد.

  88. سلام. کسی که با ویزای جستجوی کار وارد آلمان شده میتواند در آوسبیلدونگ شرکت کند؟

    1. سلام روزتون بخیر
      ویزاهای آلمان قابلیت تغییر وضعیت دادن را دارند.

  89. ئاران گفت:

    ببخشید اینها واقعیت داشت؟ یعنی اگه من مدرک B2 آلمانی داشته باشم و اپلای یک دوره آوسبیلدونگ رو بگیرم می تونم برم آلمان؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بسته به شرایط خود می توانید اقدام نمایید. لطفا با ما در تماس باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی نماییم.

      1. مهسا گفت:

        سلام مادرم ۵۴ ساله هستن و ۳۰ سال سابقه ارایشگری و مدرک فنی حرفه ای و تعدادی مدارک بین المللی دارن ولی دیپلم درسی ندارن
        ایا امکانش هست برای اوسبیلدونگ یا ویزای کار اقدام کنن

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و احترام
          برای شرکت در اوسبیلدونگ بهتر است شرایط سنی پایین تری داشته باشید.

          1. Robabeh گفت:

            سلام وقتون بخیر ۱۹سالمه
            با B1 و دارم B2 هم…
            با دیپلم و رشته گرافیک دارم میخوام در اوسبیلدونگ میشه تغییر رشته داد مثلا برم اونجا دندان پزشکی؟
            یا IT برم چون رشته ام مرتبط با کامپیوتر است امکان IT شاید باشه؟
            تمکین مالی ندارم فقط میتونم تا 150تومان داشته باشم کفایت نمیکنه؟
            بعد در دوره چقد برای آموزش دادن چقد پول نیازه برای گذراندن دوره های آموزشی؟؟؟
            لطفا میشه رهنمایی کنید باسپاس فروان.

            1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

              سلام روزتون بخیر
              بله، امکان تغییر دوره اوسبیلدونگ به دوره دانشگاهی و یا حتی دوره های دیگر نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

              1. Sogand گفت:

                سلام وقتتون به خیر من ۱۶ سالمه و زبان آلمانی رو شروع کردم و رشتم انسانی و معدلمم خوبه میتونم ۱۸ سالگی بعد از تموم کردن زبان B2 و گرفتن دیپلم برای دوره های مامور پلیس اقدام کنم؟؟؟

              2. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

                سلام بله شرایتون خیلی خوبه و هر رشته ای رو میتونید انتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *