۱۰ مقصد اصلی دانشجویان آمریکایی برای تحصیل در خارج

در این مقاله قصد داریم ۱۰ مقصد اصلی دانشجویان آمریکایی برای تحصیل در خارج را معرفی کنیم. با این که دانشگاه های بسیار زیادی که در کل دنیا معروف و معتبر هستند، در کشور آمریکا وجود دارد اما دانشجویان آمریکایی برای ادامه تحصیلات خود کشور های زیادی را برای تحصیل انتخاب می کنند. در حقیقت این افراد برای ادامه تحصیلات خود وارد کشوری جدید می شوند. اما این کشور ها کدام هستند؟! در این مقاله ما به بررسی کشور های مورد علاقه دانشجویان آمریکایی می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به کشور آمریکا از ایران برا خلاف تصور عموم مردم راه ها و روش های زیادی موجود است و می تواند برای دریافت ویزای آمریکا اقدام نمود. از جمله راه هایی که می توان برای مهاجرت به آمریکا انتخاب نمود عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به آمریکا، مهاجرت کاری به آمریکا، مهاجرت سرمایه گذاری به آمریکا، مهاجرت از طریق تولد فرزند به آمریکا،‌مهاجرت از طریق ازدواج در آمریکا و … .

جهت مهاجرت به آمریکا با توجه به شرایط موجود می بایست با متخصصان و کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دارای نمایندگی فعال هستند.

۱۰ مقصد اصلی دانشجویان آمریکایی برای تحصیل در خارج

کشور های بسیار زیادی در کل دنیا وجود دارد که مقصد دانشجویان برای تحصیلات است. از این رو دانشجویان برای ادامه تحصیل خود اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد نظر و در نهایت دریافت ویزای تحصیلی می کنند. به عنوان مثال دانشجویان برای پذیرش تخصیلی از دانشگاه های آلمان اقدام نموده و در نهایت برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام می کنند.

اما ما در این مقاله قصد داریم به این نکته اشاره کنیم که دانشجویان آمریکایی چه کشور هایی را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب می کنند. گرچه تحصیل در آمریکا خود یکی از بهترین انتخاب ها است اما بسیاری از دانشچویان تبعه آمریکا برای تحصیل کشور های دیگری را انتخاب می نمایند.

دانشجویان آمریکایی چه کشور هایی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند؟

دلایل بسیار زیادی برای تحصیل دانشجویان آمریکایی در خارج از این کشور وجود دارد که یکی از آن ها هزینه تحصیل می باشد. هزینه تحصیل در آمریکا به نسبت برخی از کشور های اروپایی البته به غیر از استرالیا و انگلیس بسیار زیاد است. از این رو دانشجویان برنامه های ارزان تری را برای تحصیل در دانشگاه هایی عالی انتخاب می کنند. برخی از این دانشگاه ها برای دانشجویان یا هیچ هزینه ای ندارند و یا دارای هزینه ای بسیار کم می باشند. بیش از سیصد هزار دانشجوی آمریکایی در کشور های مختلف در حال تحصیل هستند. اما ببینیم چه کشور هایی؟!

تحصیل در  آلمان برای دانشجویان آمریکایی

سال هاست که آلمان مقصدی رو به رشد برای دانشجویان آمریکایی بوده است. از این میان دانشگاه مونیخ آلمان که تاریخچه آن به سال هزار و چهارصد و هفتاد و دو میلادی باز می گردد یکی از معروف ترین دانشگاه های آلمان است که مورد علاقه بیشتر دانشجویان آمریکایی بوده است. برای تحصیل در اکثر دانشگاه های دولتی آلمان نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. ختی در دوره لیسانس نیازی نیست که دانشجویان شهریه را پرداخت نمایند.

شاید یک هزینه جزئي صد یورویی برای فعالیت در بخش های مختلف دانشجویی نیاز بشد. به علاه نکته مهم دیگر این است که هزینه زندگی در آلمان نسبت به سایر کشور های توسعه یافته مقرون به صرفه تر است. برخی دیگر از دانشگاه های دولتی آلمان که مورد علاقه دانشجویان آمریکایی هستند عبارتند از: دانشگاه آچن آلمان، دانشگاه منهین آلمان و دانشگاه ویسمار. یقینا دانشگاه های خصوصی نیز در آلمان وجود دارند که نیاز به پرداخت شهریه در آن ها است اما به طور میانگین هزینه تحصیل شش هزار یورو در سال می باشد.

تحصیل در فرانسه برای دانشجویان آمریکایی

فرانسه یکی از رویایی ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان آمریکایی است و دانشجویان بسیاری از آمریکا برای تحصیل در فرانسه اقدام می کنند. فرانسه یکی از مقرون به صرفه ترین کشور ها برای تحصیل دانشجویان است و در حقیقت هزینه های زندگی در فرانسه و هزینه های تحصیل در فرانسه بسیار معقولانه هستند. به طور میانگین هزینه ها فقط برای دانشجویان دویست و سی و هفت یورو در سال می باشد.

دانشگاه های عمومی و دولتی فرانسه دارای شهریه ثابتی هستند که توسط دولت این کشور تعیین می شود. از جمله دانشگاه های مهم در فرانسه می توان به دانشگاه سوربن فرانسه، دانشگاه بوردو، دانشگاه پلی تکنیک اکول و دانشگاه لمانس اشاره نمود. دقت کنید که در پاریس هم دانشگاه های خصوصی بسیاری وجود دارند و به طور میانگین برای تحصیل و زندگی در فرانسه برای دانشگاه های خصوصی می بایست پنح هزار یورو در سال هزینه نمود که با هزینه ده هزار یورویی در سال برای دانشگاه های آمریکایی قابل مقایسه نیست!

تحصیل در لوکزامبورگ برای دانشجویان آمریکایی

اگر چه می توان لوکزامبورگ یا یکی از ثروتمند ترین کشور های اروپا دانست، اما هزینه تحصیل در این کشور نسبت به برخی کشور ها بسیار ارزان است. درست است که هزینه زندگی در لوکزامبورگ بسیار زیاد ست اما با هزینه کم تحصیلی این مسئله جبران می شود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های لوکزامبوگ صرفا سالانه چهار صد یورو به طور ثابت مورد نیاز است.

اما از آن جا که لوکزامبورگ بیشتر یک شهر/ کشور است بیشتر دانشگاه ها در آن برای رشته های تحصیلی خاصی وجود ندارند. از این رو می توان گفت که رقابت برای اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ بسیار زیاد است. اما این رقابت برای رفتن به مکانی جذاب کاملا ارزشمند است.

تحصیل در اتریش برای دانشجویان آمریکایی

اتریش یکی از کشور های جذاب برای تحصیل دانشجویان آمریکایی است که مقصد مناسبی برای این افراد است. از این رو تحصیل در اتریش می تواند جزو یکی از برترین انتخاب ها نه تنها برای دانشجویان آمریکایی بلکه برای دانشجویان سایر کشور ها هم باشد. تحصیلات عالی در دانشگاه های اتریش کاملا رایگان نیست.

اما با توجه به فرهنگ، شرایط زندگی و خصوصیات این کشور هزینه های زندگی در اتریش کاملا مقرون به صرفه و عالی هستند. مانند کشور فرانسه برای ورود به دانشگاه های اتریش می بایست هزینه ای را به طور سالیانه پرداخت نمود. این شهریه در دانشگاه های عمومی هفتصد و بیست و شش یورو در سال است.

تحصیل در اتریش برای دانشجویان آمریکایی

تحصیل در اتریش برای دانشجویان آمریکایی

یکی از محبوب ترین دانشگاه های اتریش میان دانشجویان مختلف دنیا خصوصا دانشجویان آمریکایی دانشگاه وین اتریش است که یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود. اگر فکر می کنید که می بایست به دانشگاه های خصوصی این کشور بروید، باید برای هزینه های تحصیلی بالا تلاش کنید. به عنوان مثال شهریه تحصیل در مدرسه کارآفرینی و مرکز مدیریت MCI ایسنبروک شهریه ها از نه هزار یورو در سال شروع می شود.

تحصیل در جمهوری چک برای دانشجویان آمریکایی

تحصیل در جمهوری چک برای تمام دانشجویان می تواند رایگان باشد! اما در این راه شرایطی لازم است. برای تحصیل رایگان در دانشگاه های جمهوری چک لازم است تا به زبان چک مسلط باشید و یا مایل به یادگیری این زبان باشید. اگر ریشه ای در کشور چک دارید و یا برای یادگیری زبان استعداد بسیاری دارید چرا بهترین استفاده را از سیستم آموزشی و شرایط آموزشی در این کشور اروپای مرکزی نمی کنید؟!

دقت کنید که هزینه زندگی در جمهوری چک بسیار عالی و مقرون به صرفه است. از این رو می توان گفت که برای دانشجویان گزینه ای بسیار عالی و مناسب می باشد. اما ببینیم کدام دانشگاه های چک در این زمینه گزینه ای مناسب محسوب می شوند. از جمله دانشگاه های چک که برای دانشجویان آمریکایی به عنوان مقصدی مناسب بوده اند و در بین آن ها معروف هستند، عبارتند از: دانشگاه چارلز، دانشگاه ماساریک و دانشگاه اقتصاد پراگ.

تحصیل در نروژ برای دانشجویان آمریکایی

نروژ کشوری است جذاب با اتفاقاتی بی نظیر! نروژ را به عنوان سرزمین پنگوئن های شاد  می شناسند! مردم این کشور می گویند چطور می توان در یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان شاد نبود! یکی از بالاترین و بهترین مزیت های کشور نروژ برای تحصیل این است که تمام دانشگاه های دولتی در نروژ برای دانشجویان بین الملی رایگان است. از این رو می توان گفت تحصیل در نروژ برای دانشجویان کشور های مختلف یکی از بهترین گزینه های زندگی است.

آیا این مسئله برای دانشجویان مختلف دوست داشتنی نیست؟! اما توجه داشته که برای زندگی در نروژ باید دقت زیادی کنید! قطعا زندگی در یک کشور در قطب شمال می تواند با سختی های بسیاری همراه باشد. حال با برخی از دانشگاه های نروژ که در میان دانشجویان طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند آشنا می شویم. این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه اسلو نروژ و دانشگاه برگن نروژ.

تحصیل در نروژ برای دانشجویان آمریکایی

تحصیل در نروژ برای دانشجویان آمریکایی

تحصیل در ایسلند برای دانشجویان آمریکایی

ایسلند جزیره ای عظیم و سرسبز و در عین حال با چالش های خاصی است. اگر طرفدار اجتماعات کوچک و چشم انداز طبیعی هستید، ممکن است این مقصد دانشجویی برای شما بسیار جذاب باشد. اما من می گویم می توان در کشور ایسلند بهترین شرایط را برای تحصیل داشت! ممکن است بپرسید چرا؟!

توجه داشته باشید که در دانشگاه های دولتی ایسلند هیچ شهریه ای از دانشجویان گرفته نمی شود! کاملا صفر! درست شنیده اید! هیچ شهریه ای! حتی اگر بخواهید برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور اقدام نمایید هزینه شما به طور میانگین سالیانه دو هزار و پانصد یورو در سال می باشد که باز هم چیزی نیست و می توان به راحتی آن را پرداخت کرد. علاوه بر آن هزینه های زندگی در ایسلند نیز نسبت به سایر کشور ها مقرون به صرفه تر است.

تحصیل در سوئد برای دانشجویان آمریکایی

سوئد کشوری است که گزینه های تحصیلی بسیاری برای هر بودجه برای دانشجویان وجود دارد. برخی از دانشگاه های سوئد صرفا صد یورو در سال مالیات از دانشجویان اخذ می کنند و برخی از دانشگاه های این کشور برای تحصیل به طور میانگین شهریه ای بین هزار تا پنج هزار یورو در سال را اخذ می کنند. از این رو تحصیل در سوئد گزینه ای بسیار مناسب است. اما برای سوئد شرایط بهتر از این هم می شود! اما چطور؟!

در کشور سوئد شما اگر حتی برای تحصیل در کارشناسی ارشد هزینه پرداخت کنید، برای تحصیل در مقطع دکترا در سوئد نه تنها هزینه ای نمی دهید بلکه حقوق هم دریافت می کنید! در حقیقت شما به عنوان دانشجوی دکترا، کارمند دانشگاه در سوئد می شوید و این یکی از بهترین مزیت های تحصیل در سوئد است. از جمله دانشگاه های مهم سوئد می توان به دانشگاه جان کاپینگ، دانشگاه اقتصاد استکهلم و دانشگاه اوپسالا اشاره نمود.

تحصیل در فنلاند برای دانشجویان آمریکایی

سیستم آموزشی در دانشگاه های فنلاند رایگان است. در حقیت در دانشگاه های دولتی فنلاند نیاز به هزینه تحصیل نیست. با این حال از سال دو هزار و هفده میلادی دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های فنلاند می بایست هزینه های به عنوان مالیات پرداخت کنند. بخش خوب ماجرا این است که با تمام این ها باز هم هزینه های تحصیل در فنلاند و هزینه های زندگی در فنلاند برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه است.

تحصیل در فنلاند برای دانشجویان آمریکایی

تحصیل در فنلاند برای دانشجویان آمریکایی

شهریه در دانشگاه های مختلف فنلاند بین هزار و ششصد تا هشت هزار یورو در سال می باشد. اما دقت کنید که شما در بهترین سیستم آموزشی دنیا تحصیل خواهید کرد! برخی از دانشگاه های فنلاند عبارتند از: دانشگاه تامپره، دانشگاه اوولو، دانشگاه علوم کاربردی آرکادا، دانشگاه هلسینکی و دانشگاه جوایسکالا.

تحصیل در ژاپن برای دانشجویان آمریکایی

ژاپن به عنوان یکی از کشور های آسیایی مقصد بسیاری از دانشجویان آمریکایی بوده است. این مقدار سالیانه در حال افزایش است. به طور مثال در سال های گذشته این تعداد بیش از دوازده درصد رشد داشته است. هزینه های زندگی در ژاپن برای دانشجویان آمریکایی بسیار مقرون به صرفه است.

علاوه بر آن دانشگاه های بسیار زیادی در ژاپن حضور دارند که از نظر علمی و شرایط تحصیلی بسیار مناسبند. علاوه بر آن هزینه های تحصیل در ژاپن نیز برای دانشجویان بسیار مناسب می باشد. یکی از بهترین دانشگاه های ژاپن دانشگاه توکیو است که در میان دانشجویان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

سوالات متداول در ارتباط با ۱۰ مقصد اصلی دانشجویان آمریکایی برای تحصیل در خارج

  1. چه فاکتور هایی برای تحصیل دانشجویان آمریکایی در خارج از این کشور وجود دارد؟

    فاکتور های بسیاری در این مورد وجود دارد اما اصلی ترین آن بحث هزینه های تحصیل مناسب یا رایگان در سایر کشور ها است.

  2. آیا دانشگاه های مناسبی برای تحصیل دانشجویان آمریکایی در خارج از این کشور وجود دارد؟

    بله دانشگاه هایی با رتبه های برتر در کل دنیا وجود دارد که مورد علاقه دانشجویان آمریکایی است.

  3. چه کشور هایی عموما به عنوان مقصد دانشجویان آمریکایی محسوب می شوند؟

    از جمله این کشور ها می توان به آلمان، فرانسه، جمهوری چک، لوکزامبورگ، ایسلند، نروژ، فنلاند، ژاپن، سوئد و اتریش اشاره نمود.

  4. چرا فرانسه گزینه مناسبی برای دانشجویان آمریکایی است؟

    فرانسه به دلیل داشتن دانشگاه های مناسب و عالی در سطح بین المللی و هزینه تحصیل بسیار کم برای دانشجویان مناسب است.

  5. آيا ژاپن کشوری مناسب برای تحصیل دانشجویان آمریکایی است؟

    بله ژاپن به عنوان یکی از مهم ترین مقصد های آسیایی برای دانشجویان آمریکایی شناخته شده است.

  6. چرا کشور سوئد به عنوان یکی از مقاصد دانشجویان آمریکایی برای تحصیل شناخته شده؟

    سوئد به دلیل هزینه های بسیار کم و همچنین شرایط پرداخت حقوق در دوره دکتری گزینه ای بسیار مناسب برای تحصیل محسوب می شود.

  7. آیا آلمان کشوری مناسب برای تحصیل دانشجویان آمریکایی است؟

    بله آلمان را می توان جزو بهترین مقاصد برای دانشجویان آمریکایی محسوب کرد.

  8. دلیل انتخاب کشور نروژ برای دانشجویان آمریکایی چیست؟

    اصلی ترین این است که تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ برای همه دانشجویان رایگان می باشد.

  9. چرا اتریش کشوری جذاب برای دانشجویان آمریکایی است؟

    هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل پایین در این کشور آن را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل دانشجویان آمریکایی انتخاب کرده است.

  10. آیا دانشجویان آمریکایی ایسلند را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب می کنند؟

    بله زیرا تحصیل در بیشتر دانشگاه های ایسلند رایگان است. از این رو این کشور گزینه تحصیلی مناسبی محسوب می شود.

  11. چه دلیلی برای انتخاب جمهوری چک به عنوان مقصد تحصیلی برای دانشجویان آمریکایی وجود دارد؟

    در جمهوری چک تحصیل برای تمام دانشجویانی که به زبان رسمی این کشور تسلط دارند رایگان می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *