مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور

اصلی ترین هزینه زندگی در تورنتو، هزینه مسکن است که شما می توانید یک آپارتمان 800 متر مربعی را در مرکز شهر دو خوابه در حدود 640،000 دلار (بدون هزینه نگهداری ماهانه 560 دلار و مالیات ملکی 3000 دلار) خریداری کنید، در حالی که ممکن است این هزینه های در ونکوور کانادا متفاوت تر از آنچه که می بینید باشد. بررسی و مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور را توسط مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر در این مقاله مطالعه بفرمائید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور

وقتی صحبت از زمستان های سخت کانادا می شود، ونکوور  در رتبه بالاتری نسبت به تورنتو قرار میگیرد. اگرچه زمستان 2016/2017 ونکوور با میزان بارش برف در شهر غیر معمول بود، اما  زمستان های ونکوور کامل و بدون برف را پشت سر بگذارد، در حالی که تورنتو سالانه متوسط بارش برف 121 سانتی متر (47.6 اینچ) را به خود اختصاص می دهد. 

اندازه

برای افرادی که شهرهای بزرگ را دوست ندارند، ونکوور اندازه کاملی است. منطقه بزرگ تورنتو پر جمعیت ترین منطقه شهری کانادا با نزدیک به 6.5 میلیون نفر جمعیت است. در مقایسه، منطقه بزرگ ونکوور کمی کمتر از 2.5 میلیون نفر را به خانه می خواند. ونکوور بدون هیچ مشکلی و شلوغی، تمام امکانات و جاذبه های مورد نیاز یک شهر را در اختیار دارد.

کوههای نزدیک

یکی از بهترین ویژگی های ونکوور کوه های اطراف آن است. شمال و غرب ونکوور که کمی بالاتر از پل از مرکز شهر ونکوور قرار دارد، در سه کوه اصلی واقع شده است. کوه سیمور، کوه سرو و کوه گروز برای هر دو فعالیت های زمستانی و تابستانی باز هستند.

ساکنان و بازدیدکنندگان می توانند یک ساعتی در شهر داشته باشند و یک ساعت بعد در اسنوبرد بروند. Grouse Mountain به دلیل جذابیت های کریسمس و پیاده روی های Grouse Grind در تابستان محبوب است. در همین حال، کوه سرو (Cypress Mountain) یکی از اصلی ترین کوههایی بود که برای بازی های المپیک زمستانی 2010 مورد استفاده قرار گرفت. تورنتو هنوز میزبان المپیک نبوده است!

محله های باحال

تورنتو ممکن است کنزینگتون مارکت داشته باشد، اما ونکوور The Drive، Main Street، Kitsilano و Yaletown را در اختیار دارد. ونکوور محل محله های منحصر به فردی است که با رستوران ها، کافه ها و بوتیک های محلی اداره می شود. برای خرید کالاهای حمل و نقل، استیوستون و دهکده ساحلی آن و گاستون برای غذا و نوشیدنی در تاریخی ترین محله ونکوور می توانید از خیابان اصلی بازدید کنید.

جشنواره های تابستانی

اگرچه تورنتو میزبان جوایز ویدئویی MuchMusic است، ونکوور جشنواره های تابستانی سالانه بسیار خوبی دارد. جشنواره Bard on the Beach Shakespeare از ژوئن تا سپتامبر برگزار می شود و مردم از سراسر جهان را به خود جلب می کند. جشنواره پراید ونکوور معمولاً حدود 20 رویداد رسمی از جمله رژه پراید را شامل می شود که نخست وزیر جاستین ترودو قبلاً در آن شرکت کرده بود. همچنین جشنواره موسیقی فولکلور، جشنواره بین المللی جاز و جشن چراغ ها، بزرگترین مسابقه بین المللی آتش بازی در جهان است.

حمل و نقل عمومی

ونکوور طولانی ترین سیستم قطار کاملاً اتوماتیک و بدون راننده در جهان است. Skytrain به دلیل کارایی و منظم بودنش شناخته شده است. سیستم حمل و نقل عمومی این شهر همچنین شامل Seabus است که طی 20 دقیقه با اتوبوس ها مردم را به سمت ونکوور شمالی انتقال میدهد.

دور و اطراف

شهرها و ده های باورنکردنی ونکوور را احاطه کرده اند. ویستلر کمتر از دو ساعت رانندگی با شهر فاصله دارد و در یکی از استراحتگاه های اسکی برتر آمریکای شمالی قرار دارد. همچنین سواحل خیره کننده، اوکاناگان و کارخانه های شراب دارای جایزه برتر، جزیره ونکوور، سیاتل و پورتلند در مرزهای ایالات متحده آمریکا واقع شده اند. منطقه شمال غربی اقیانوس آرام به دلیل جنگل های سرسبز، خطوط ساحلی منظره، کوه ها و فرصت های پیاده روی شناخته شده است، بنابراین هنگام بازدید از ونکوور از تورنتو، از همه این موارد استفاده کنید.

مقایسه مدل زندگی در تورنتو و ونکوور

مقایسه مدل زندگی در تورنتو و ونکوور

مقایسه مدل زندگی در تورنتو و ونکوور

تورنتو شهر بزرگی در کانادا است و مرکز فرهنگی و مالی این کشور است. ونکوور بدون شک یک شهر پر جنب و جوش است اما از موقعیت جهانی شهر تورنتو برخوردار نیست. شب نشینی ها، خرید کردن و غذا خوردن در تورنتو به طور کلی بهتر از ونکوور است. اگر به دنبال زندگی در شهری شبیه نیویورک هستید، قطعا تورنتو همان شهر است.

ونکوور با تمرکز بر روی سلامت و آرامش بهترین مکان برای کسانی است که دوست دارند در شهری آرام زندگی کنند ( مثل سان فرانسیسکو یا ملبورن ). تمام تسهیلات یک زندگی راحت که شما انتظار دارید در یک شهر پیدا کنید به همراه موقعیت های بیشتری که انتظار آن را ندارید در ونکوور وجود دارد. برای مثال شما با 30 دقیقه رانندگی از مرکز شهر می توانید قایق سواری و اسکی کنید.

مقایسه موقعیت جغرافیایی تورنتو و ونکوور

ونکوور توسط اقیانوس و کوه ها احاطه شده است. ونکوور قطعا یکی از زیباترین شهرهای جهان است. هر چند که تورنتو شهر زشتی نیست اما رقابت با زیبایی های ونکوور برای هر شهری سخت است. چیزی که باعث برتری تورنتو می شود این است که نزدیک  به شهرهای بزرگ آمریکای شمالی مثل اتاوا، مونترال، نیویورک و شیکاگو است و همه این شهرها به راحتی قابل دسترس هستند. ونکوور در فاصله کمی از سیاتل قرار دارد. اما از طرف دیگر شما می توانید تمام مناظر طبیعی بریتیش کلمبیا را در این شهر ببینید.

مقایسه هزینه زندگی در تورنتو و ونکوور

زمانی که متوسط حقوق، هزینه مسکن و هزینه های روزانه زندگی را در نظر میگیرید متوجه می شوید که ونکوور و تورنتو هر دو شهرهای گرانی برای زندگی هستند. هر چند که هزینه زندگی در ونکوور در برخی از موارد مثل اجاره، هزینه آب و برق و مواد خوراکی کمی بیشتر از تورنتو است.

به طور کلی میزان حقوق در ونکوور نیز کمتر از تورنتو است که باعث تشدید مشکلات می شود. تقاضای بالا برای املاک اجاره ای مقرون به صرفه در ونکوور به این معنی است که شما زمانی که خانه مناسبی را دیدید سریع باید ودیعه را پرداخت کنید.

ونکوور

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 1.447 دلار
  • متوسط قیمت خانه مستقل: 1.470.265 دلار
  • حمل و نقل ماهانه: 91 دلار
  • اینترنت ماهانه: 64 دلار
  • شام برای دو نفر: 45 دلار 
  • قرص نان: 3.12 دلار
  • نوشیدنی: 6 دلار

تورنتو

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 1.423 دلار
  • متوسط قیمت خانه مستقل: 1.200.000 دلار
  • حمل و نقل ماهانه: 141.50 دلار
  • اینترنت ماهانه: 55 دلار
  • شام برای دو نفر: 75 دلار 
  • قرص نان: 2.70 دلار
  • نوشیدنی: 6 دلار

مقایسه آب و هوا در تورنتو و ونکوور

تورنتو با نوسانات دمایی شدید هم گرم تر و هم سردتر از ونکوور است. دمای هوا در تورنتو در تابستان به همراه رطوبت بسیار زیاد به 36 درجه سانتی گراد و در زمستان به همراه بادهای سرد به 30- درجه سانتی گراد می رسد. آیا تا به حال در مورد طوفان یخ چیزی شنیده اید ؟ این اتفاقی است که در تورنتو رخ می دهد و به اندازه چیزی که به نظر می رسد جالب است.

از طرفی دیگر، در ونکوور زمستان ها ملایم (0-4 درجه سانتی گراد ) و تابستان ها گرم (35-25 درجه سانتی گراد ) است. ساحل غربی به دلیل باران های فراوان به ساحل بارانی ملقب شده است. هر روز هفته در ونکوور تاریک و خاکستری است. تقریبا در تمام طول سال در شهر برف و باران می بارد.

مقایسه آب و هوا در تورنتو و ونکوور

مقایسه آب و هوا در تورنتو و ونکوور

مقایسه فرهنگ مردم در تورنتو و ونکوور

تورنتو دو و نیم برابر بزرگتر از ونکوور است و کمتر از 6 میلیون نفر در آن ساکن هستند.  در تورنتو بیش از 200 ملیت زندگی می کنند و به عنوان فرهنگی ترین شهر در سراسر جهان شناخته می شود. این گوناگونی فرهنگی در بسیاری از محلات قوم نشین (ایتالیای کوچک، کره تاون، هند کوچک و غیره) به وضوح دیده می شود  و برگزاری تعداد زیادی فستیوال و رویدادهای فرهنگی حاکی از تنوع فرهنگی است.

در ونکوور، بیش از نیمی از جمعیت محلی به زبان غیر از زبان انگلیسی و به زبان مادری خود صحبت می کنند. با وجود اقیانوس آرام این شهر بیش از تورنتو از تاثیر آسیایی ( به ویژه چینی) برخوردار است و نخستین ملت (First Nation) رواج بیشتری دارد. در تورنتو در هر زمان و مکان می توانید تاکسی بگیرید، اما در ونکوور چنین نیست. اینکه تاکسی در زمان های خاص مانند نیمه شب در دسترس باشد، اهمیت زیادی دارد.

با نمایشگاه و المپیک، شهر ونکوور قصد دارد تا در ترانزیت عمومی سرمایه گذاری کند. تورنتو در مورد تردد با مترو یا قطار به فرودگاه هیچ اقدامی انجام نداده است،   تمام برنامه های توسعه ترانزیت شگفت انگیز هستند و با هر تغییر شهری، استانی یا فدرال از بین می روند.به منظور احترام به دوچرخه سواران، ایجاد و حفظ خطوط دوچرخه سواری، بخشی از برنامه شهری ونکوور است و تورنتو در عصر سنگ مدرن در مورد دوچرخه سواری رو به عقب است.

ونکوور به اندازه تورنتو چند فرهنگی نیست، بلکه دارای تعداد کمی از قومیت های بزرگ به عنوان بخشی از کل است، اما از تنوع فرهنگی موجود در تورنتو برخوردار نیست. ونکوور نسبت به تورنتو پراستقامت تر است و اوج دلیری و استقامت آن ملکه و شربورن یا پارکدل قدیمی تورنتو است که چیزی در ایست هستینگ ونکوور ندارند، اما باید گفت که تورنتو در مجموع پراستقامت تر است.

آب و هوای این دو شهر شباهت نزدیکی به هم دارند، اما طی سالهای اخیر ونکوور زمستانهای سردتر و برفی تر از تورنتو داشته است. به عنوان مثال در آخرین روز پاییز در ونکوور برف روبی می شود اما همچنان برفی در تورنتو نباریده است. برای اطلاعات بیشتر و مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) گفت و گو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور

  1. Maryam گفت:

    مرسی کامل و جامع بود

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با تشکر از دیدگاه شما

  2. وحید گفت:

    دستتان درد نکند کلی راهنمایی کردین ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و تشکر از دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *