مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی

زمانی که برای مهاجرت به کشوری جدید اقدام می کنید، لازم است تا شرایط بسیاری را مورد بررسی قرار دهید. در واقع برای این که بتوانید در آینده خود به درستی زندگی کنید و برنامه ریزی مناسبی را داشته باشید، لازم است که تمامی جزئیات مربوط به سفر خود را بررسی نمایید. بررسی جزئیات به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری بگیرید. از این رو باید مزایا و معایب کشور مورد نظر خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید. شما می توانید با این کار در زمینه زندگی و مهاجرت تصمیمات درست تری بگیرید. در این مقاله نیز هدف ما بررسی مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کره حنوبی یکی از کشور های آسیایی است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری را به اهداف مختلف جذب نموده. در واقع افراد مختلف با شرایط گوناگون برای مهاجرت به کره جنوبی اقدام می کنند. هر فردی می تواند با توجه به راه های موجود یکی از انواه روش ها را انتخاب نماید. برای مهاجرت به کره حنوبی می توانید از راه ها و روش هایی مانند مهاجرت تحصیلی به کره حنوبی، مهاجرت کاری به کره جنوبی، مهاجرت سرمایه گذاری به کره جنوبی، مهاجرت از طریق ازدواج در کره حنوبی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در کره حنوبی و … اقدام نمایید. هر کدام از این روش های مهاجرتی نیاز به اطلاعات اساسی دارند. از این رو می توانید با مرجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی که در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز نمایندگی دارند بهترین نتیجه را بگیرید.

مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی

زندگی در کره جنوبی همانند هر کشور دیگری دارای شرایط مختلفی است. شما می توانید برای مهاجرت و زندکی در این کشور به راه های بسیاری اقدام کنید. به طور مثال می توانید برای تحصیل در کره حنوبی مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کره جنوبی اقدام نمایید. شما می توانید از راه های دیگری مانند کار در کره جنوبی و اخذ ویزای کاری کره جنوبی یا سرمایه گذاری در کره حنوبی هم اقدام کنید. البته سرمایه گذاری در کره حنوبی خود با روش هایی مانند خرید ملک در کره حنوبی یا ثبت شرکت در کره جنوبی امکان پذیر است.

این روش ها منجر به اقامت کره جنوبی و زندگی در این کشور می شود. شرایط زندگی در هر کشوری باید قبل از ورود به آن کشور به طور دقیق سنجیده شود. از این رو شما باید تمامی شرایط مانند هزینه های زندگی در کره حنوبی، هزینه های تحصیل در کره حنوبی، شرایط زیر ساخت ها و سیستم حمل و نقل، سیستم آموزشی، سیستم بهداشتی و درمانی و … را به دقت مورد بررسی قرار دهید. تعداد اتباع خارجی در کره جنوبی به سرعت در حال افزایش است.

بیش از یک میلیون خارجی در این کشور زندگی می کنند که از این بین فقط دوست و هفتاد هزار نفر در سئول پایتخت این کشور زندگیمی کنند. این کشور دارای یکی از سریع ترین شبکه های اینترنتی در جهان است. زیرساخت ها پیشرفته است. مدارس برجسته و قوی هستند. مراقبت های بهداشتی بسیار عالی است و فرصت های فرهنگی فراوان است. اما باید توجه داشته باشید که قیمت ها در سئول بسیار بالاتر از بقیه شهر های کره جنوبی است.

مسکن در محله هایی که ساکنان خارجی کمتری دارند معمولاً مقرون به صرفه تر از مناطقی است که تعداد زیادی از آن ها وجود دارد. و آپارتمان ها در مناطق دورتر بسیار ارزان تر از محله های مجلل سئول هستند. با این توصیفات باید ببینیم که مشکلات زندگی در این کشور شامل چه مواردی می شوند؟ از این رو به بررسی دقیق مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی می پردازیم. 

بررسی مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی

زندگی در کره جنوبی همان طور که مزایای بسیاری دارد همراه با مشکلات و معایب خاصی هم می باشد. اما اجازه دهید قبل از این که به بررسی مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی بپردازیم برخی از مزایای زندگی در این کشور را هم برای شما بیان کنیم. سفرهای داخلی در سراسر کره جنوبی نسبتاً آسان و ارزان است. پرواز های کوتاه مدت هواپیمایی داخلی ، شهر های بزرگ را به هم متصل می کند.

بررسی مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی

بررسی مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی

تقریباً همه شهرهای کره جنوبی خدمات اتوبوسرانی منطقه ای دارند و سیستم حمل و نقل عمومی این کشور به خوبی توسعه یافته و مدرن است. شبکه های عالی مترو و اتوبوس های عمومی رفت و آمد در سئول ، بوسان ، گوانگجو ، داژئون و داگو را آسان و ارزان می کنند. سیستم مترو سئول دومین سیستم برتر جهان است.

تاکسی ها فراوان ، تمیز و مقرون به صرفه هستند. این کشور همچنین دارای یک شبکه عالی از بزرگراه ها و جاده ها است که علائم راه به دو زبان انگلیسی و کره ای و همچنین چینی در جاده های اصلی وجود دارد. این کشور دارای مراقبت های پزشکی عالی با تجهیزات پیشرفته و خدمات با کیفیت بالا است که در حال تبدیل شدن به یکی از مقصدهای مهم گردشگری پزشکی است. اما ببینیم معایب زندگی در این کشور چه هستند؟!

عدم ارتباط با سیستم خاص غذایی کره جنوبی

در کره حنوبی باید این واقعیت را بپذیرید که حس بویایی شما به شدت تحریک می شود. این مسئله برای افرادی که به تازگی وارد این کشور شده اند چیز خوبی نخواهد بود. گاهی شما در خیابان قدم می زنید و راه خود را می روید که از بویی دچار آسیب می شوید و به دنبال آن می گردید. به دلیل عادات غذایی خاص در این کشور، عموما بو های بسیاری در خیابان ها با محله ها پیچیده می شود که می تواند در نظر افراد جدید سخت باشد.

در واقع با وجود این بو ها معده شما هم دچار ایراد می شود. به نظر برخی از مهاجرین به کره جنوبی نفس کشیدن در این کشور مانند آزمایش های خاصی است. برخی از غذا های خاص خصوصا در رستوران های سنتی کره جنوبی به مذاق افراد بسیاری خوش نیست و ممکن است افراد بسیاری را دچار مشکل کند. اگر شما فردی اهل ماجرا جویی باشید مشکلی برای شما وجود نخواهد داشت اما در غیر این صورت سیستم غذایی خاص این کشور برای زندگی در شهر های کره حنوبی سخت و طاقت فرسا خواهد بود. از این رو باید به این نکته با دقت بسیاری توجه داشته باشید.

شلوغی در فضا های عمومی کره جنوبی یک معضل اساسی

در کره جنوبی فضای شخصی خصوصاً در وسایل حمل و نقل عمومی تقریباً وجود ندارد. خصوصا در اتوبوس های شهری شلوغی به حدی است که شما نمی توانید حتی حرکت کنید. مترو ها در این کشور نیز کاملا به شلوغی هر چه تمام تر با افراد زیادی پر می شوند. از این رو برای زندگی در این کشور و خصوصا شهر های بزرگ باید منتظر شلوغی های بسیار زیاد باشید.

شلوغی در مترو ها و سیستم حمل و نقل این کشور عموما به این دلیل است که جمعیت بسیار زیادی در شهر های بزرگ کره جنوبی زندگی می کنند. رفت و آمد این جمعیت بزرگ هم بیشتر از طریق سیستم حمل و نقل عمومی است. از این رو باید به این نکته دقت داشته باشید که شلوغی ها بخش جدایی ناپذیر شهر های بزرگ کره حنوبی هستند. پس لازم است تا خود را آماده هر گونه شلوغی در سیستم حمل و نقل کره جنوبی و شهر های مختلف این کشور کرده باشید. بازگشت به فضای شخصی در سیستم شلوغ حمل و نقل سخت و چالشی است. 

فرهنگ بسیار سنتی کره جنوبی

کره جنوبی یکی از کشور هایی است که فرهنگ سنتی خود را تا حد ممکن مورد توجه قرار داده است. این فرهنگ خصوصا در میان افراد مسن در این کشور بیش از سایر افراد دیده می شود. از این رو می توان گفت که در صورت حضور در این کشور و زندگی در کره جنوبی می بایست به این سیستم سنتی عادت کنید. شما سنت های کره جنوبی را حتی می توانید در رستوران های این کشور هم مشاهده کنید.

ممکن است این مسئله از دیدی افراد زیادی زیاد مهم نباشد اما ممکن است برای برخی دیگر نیز مشکلاتی را به همراه داشته باشد. از این رو بهترین کار این است که قبل از مهاجرت به کره جنوبی با هر روشی کمی در ارتباط با فرهنگ این کشور اطلاعات خود را افزایش دهید. یکی از مشکلاتی که در فرهنگ کره وجود دارد این است که کره ای ها علاقه بسیار زیادی به سوال پرسیدن از جزئیات زندگی شما دارند و در برخی مواقع این امر می تواند آزار دهنده باشد.

به واقع هر کاری که در این کشور انجام می دهید به شکل ظاهری شما بستگی دارد. مثلا اگر معلم هستید و با مادران دانش آموزان جدید خود ملاقات کنید یقینا با سوالات یا نکاتی در ارتباط با جزئیات چهره خود مواجه خواهید شد. شیوه زندگی در این کشور به این مدل ترسیم شده و حتی شما باید همیشه آرایسته به نظر برسید. در غیر این صورت حتما به شما یادآوری می شود که بیمار یا خسته به نظر می رسید. این مسائل عموما به این دلیل است که افراد در کره جنوبی شدیدا تحت فشار های کاری مختلف هستند و دوست دارند جذابیت ظاهری خود را در عین حال حفظ کنند. 

رفتار های تبعیض گرایانه در کره جنوبی

کره ای ها معتقدند نژاد و ملتشان از دیگران برتر است. با این گفته ، بسیاری از مردم در اینجا آنچه را “تانیل مینجوک” (단일 민족) یا “جامعه نژادی خون پاک” می نامند ، بسیار جدی می گیرند. علی رغم این واقعیت که این کشور از زمان جنگ کره مهاجران زیادی را به خود پذیرفته است، برخی از گروه های مردم در این کشور هنوز هم با خارجی ها مشکل دارند. در واقع برخی از گروه هایی که معتقد به این مسئله هستند بدون هیچ دلیلی سایرین را تحقیر می کنند. بله این مسئله در کره جنوبی بسیار واقعی است و هر لحظه ممکن است شما با این مورد مواجه شوید. 

بی ثباتی سیاسی در کره جنوبی

فراموش نکنید که این کشور به دو قسمت تقسیم شده است. افراط سیاسی کره شمالی و کره جنوبی برای بیش از نیم قرن وجود داشته است. با این حال ثبات سیاسی در کره جنوبی به نسبت کره شمالی بسیار بیشتر است اما به مهاجران توصیه می شود که در زمان ورود به این کشور یقینا شرایط سیاسی را به دقت تحت نظر خود داشته باشند. با این حال می توان گفت که دولت کره جنوبی تمهیدات بسیار دقیقی را در این زمینه در نظر گرفته است. تا جایی که سئول یکی از امن ترین شهر های بزرگ جهان شناخته شده است. 

آلودگی هوا و سیستم زباله نامناسب در کره جنوبی

کره جنوبی یکی از کشور های با جمعیت زیاد است. آلودگی هوا در این کشور به عنوان یکی از معضلات بزرگ در نظر گرفته شده است. شما تقریبا هر روز آسمان خاکستری را می بینید که بوی عجیبی می دهد و مدت زمان بسیاری طول می کشد تا به آن عادت کنید. مسئله مهم دیگر در ارتباط با کره جنوبی سیستم زباله ای نامناسب است. در شهر های این کشور و در خیابان های آن شما به تعداد کمی از زباله دان ها را مشاهده خواهید کرد. همین امر می تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد.

آلودگی هوا در کره جنوبی

آلودگی هوا در کره جنوبی

سوالات متداول در ارتباط با مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی

  1. آیا کره جنوبی برای زندگی و مهاجرت مناسب است؟

    بله کره جنوبی یکی از بهترین کشور ها برای زندگی و مهاجرت در آسیا می باشد.

  2. چه روش هایی برای مهاجرت به کره جنوبی وجود دارد؟

    از جمله این روش ها می توان به مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … اشاره نمود.

  3. مزایای زندگی در کره جنوبی چیست؟

    از جمله این مزایا می توان سفر های ارزان، سیستم مراقبت پزشکی جذاب و عالی، سیستم حمل و نقل پیشرفته و .. اشاره نمود.

  4. مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی کدام هستند؟

    از جمله مشکلات می توان به بی ثباتی سیاسی، شلوغی بیش از حد، فرهنگ سنتی و … اشاره نمود.

  5. آیا فرهنگ کره حنوبی به عنوان مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی شناخته می شود؟

    بله فرهنگ این کشور بسیار سنتی می باشد و ممکن است افراد زیادی نتوانند با این فرهنگ کنار بیایند.

  6. آیا کره جنوبی کشوری با شلوغی های بسیار است؟

    بله به دلیل جمعیت بالا و استفاده زیاد از حمل و نقل عمومی شلوغی ها بسیار زیاد می باشد.

  7. آیا می توان رفت و آمد با سیستم حمل و نقل عمومی را جزو مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی دانست؟

    بله این سیستم به دلیل شلوغی زیاد با مشکلات زیادی مواجه می شود.

  8. آیا آلودگی هوا جزوی از مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی می باشد؟

    بله این کشور دارای مشکلات بسیاری در زمینه آلودگی هوا است.

  9. سیستم زباله در کره جنوبی به چه صورت است؟

    سیستم زباله در این کشور یکی از مشکلات اساسی خصوصا در سطح شهر ها است.

  10. آيا مسائل سیاسی می تواند جزو مشکلات و معایب زندگی در کره جنوبی باشد؟

    بله مسائل سیاسی خصوصا به دلیل همسایگی با کره شمالی مشکلاتی را به همراه دارد.

  11. آیا در کره جنوبی تبعیض بین افراد دیده می شود؟

    بله این کشور به دلیل سنت خاصی که دارد تبعیض بسیاری را قائل می شود.

 

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *