مشکلات و معایب زندگی در فیلیپین

زندگی در هر کشوری همان طور که می تواند مزایای بسیاری داشته باشد، می تواند همراه با مشکلات هم باشد. در واقع هر شهر یا کشوری علاوه بر مزایا، برای زندگی کردن معایبی هم دارد. به همین دلیل است که در روند مهاجرتی می بایست مولفه های بسیاری را در نظر بگیرید. در واقع اگر قبل از مهاجرت خود مزایا و معایب را به دقت مورد بررسی قرار دهید، می توانید روندی راحت تر و زندگی بهتر در کشور مقصد خود داشته باشید. در مقاله پیش رو نیز هدف اصلی ما بررسی مشکلات و معایب زندگی در فیلیپین می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

روش های مختلفی وجود دارد که به واسطه آن ها می توان به کشور فیلیپین مهاجرت نمود. اما در واقع مهاجرت به فیلیپین همراه با بررسی شرایط خاص است. در واقع شما می بایست برای مهاجرت به این کشور به بررسی دقیق برنامه خود بپردازید و سپس یکی از روش های مهاجرتی را انتخاب نمایید. این روش های مهاجرتی عبارتند از: مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به فیلیپین، مهاجرت کاری به فیلیپین، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در فیلیپین، مهاجرت و اقامت فیلیپین از طریق ازدواج ، مهاجرت به فیلیپین از طریق تولد فرزند و … . برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با روش های مهاجرت به فیلیپین می توانید به کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دارای نمایندگی ها معتبر می باشد.

مشکلات و معایب زندگی در فیلیپین

زندگی در کشور فیلیپین همانند هر کشور دیگری دارای مزایا و معایب خاصی می باشد. از این رو برای زندگی در این کشور لازم است تا به دقت تمامی جزئیات مربوط مورد بررسی قرار گیرد. به عبارتی شما می بایست قبل از هر گونه اقدام مهاجرتی به فیلیپین، شرایط زندگی در فیلیپین و هزینه های زندگی در فیلیپین را به دقت مورد بررسی قرار دهید. برای زندگی در فیلیپین همان طور که گفتیم می توان از راه های مهاجرتی خاصی اقدام نمود.

به طور مثال شما می توانید برای تحصیل در فیلیپین، مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین اقدام نمایید. علاوه بر آن می توانید برای کار در فیلیپین یا سرمایه گذاری در فیلیپین مانند خرید ملک در فیلیپین هم اقدامات لازم را صورت دهید. کشور فیلیپین افراد زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب می کند و چیز های مهمی برای ارائه دارد. مهاجران به دلایل مختلف به فیلیپین جذب می شوند ، اما کسانی که در آنجا زندگی کرده اند نیز می فهمند که برخی از جنبه های زندگی در آنجا وجود دارد که کمتر از حد مطلوب است.

البته باید بدانید که با زندگی در فیلیپین ، شما یک فرهنگ جذاب جنوب شرقی آسیا را تجربه خواهید کرد. تحت تأثیر استعمار اسپانیا و ایالات متحده ، شیوه زندگی در این کشور واقعاً بی نظیر است. ساکنان خارجی و مهاجران ساکن فیلیپین نه تنها بخشی از یک جامعه متنوع مهاجران خواهند بود ، بلکه تنوع فرهنگی جامعه محلی را نیز تجربه می کنند. جمعیت کشور فیلیپین که عموما جوان هستند بیش از صد میلیون نفر است.

بیش ار یک چهارم جمعیت این کشور نیز در شهر مانیل مرکز کشور فیلیپین زندگی می کنند. البته عده زیادی هم در شهر سبو یکی از شهر های بزرگ فیلیپین زندگی می کنند. اما باید دید که چه معایب و مشکلاتی می تواند زندگی در فیلیپین را برای همه و خصوصا مهاجران سخت کند؟! 

برررسی معایب و مشکلات زندگی در فیلیپین

فیلیپین کشوری آسیایی است که برای زندگی کردن علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، همراه با مشکلات و معایب خاص خود نیز می باشد. تنوع فرهنگی این کشور زندگی در فیلیپین را برای بسیاری جذاب کرده است. به این نکته هم دقت داشته باشید که همراه با فیلیپینی ، انگلیسی یک زبان رسمی در فیلیپین است و به ویژه در محیط های دانشگاهی و حرفه ای معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد.

برررسی معایب و مشکلات زندگی در فیلیپین

برررسی معایب و مشکلات زندگی در فیلیپین

از این رو برای تحصیل در فیلییپن و حضور در دانشگاه های فیلیپین تسلط بر زبان انگلیسی اهمیت بالایی دارد. اگر از دید مختلفی نگاه گنیم این مسئله می تواند هم به عنوان مزیت و هم به عنوان مشکل زندگی در فیلیپین شناخته شود. اما در کل باید به این نکته اشاره نمود که فیلیپین از مهاجران استقبال می کند و حتی یک سازمان دولتی برای جذب بازنشستگان خارجی دارد. اما در ادامه ببینیم چه معایبی زندگی در فیلیپین را می تواند با مشکل روبرو کند؟!

مشکلات زیر ساختی در کشور فیلیپین

یکی از مشکلاتی که متوجه زندگی در کشور فیلیپین است، مشکلات زیر ساختی می باشد. در سال های اخیر ، فیلیپین یکی از سریع ترین اقتصاد های آسیا بوده است ، اما مشکلات زیرساختی موجود در آن توانسته این کشور را کمی عقب بیندازد. دقت داشته باشید که بر اساس گزارش اخیر رقابت جهانی اقتصاد جهانی ، مشکلات زیرساختی از مهم ترین موانع اقتصادی کشور است.

از این رو این مشکلات برای کشور فیلیپین و زندگی در آن میتواند همراه با چالش هایی باشد. از این رو در کشور فیلیپین بسته به محل زندگی خود ، می توانید با قطع برق ، کمبود طولانی مدت آب ، سیستم های مخابراتی منسوخ و خراب شدن پل ها و جاده ها روبرو شوید. پس اگر تمایل به زندگی در فیلیپین دارید باید این مشکلات زیر ساختی را در نظر داشته باشید. 

مشکلات مراقبت های بهداشتی در فیلیپین

مراقبت های بهداشتی در فیلیپین یکی از معایب و مشکلاتی است که می تواند پیش روی مهاجران قرار داشته باشد. اگرچه مهاجران در مانیل ، پایتخت این کشور به مراقبت های بهداشتی عالی و مقرون به صرفه دسترسی دارند اما باید توجه داشته باشید که برخی مناطق در فیلیپین از همان سطح مراقبت برخوردار نیستند. در واقع باید به این نکته اشاره داشت که مراقبت های بهداشتی در فیلیپین از نظر زیرساختی و سرمایه گذاری شرایط مناسبی خصوصا در شهر های کوچک تر ندرد.

این امر به ویژه برای مهاجران با بیماری مزمن که نیاز به معالجه منظم دارند یا افرادی که شرایطی غیرمعمول دارند مشکلی اساسی محسوب می شود. طبق بررسی های لیست جهانی بین المللی با مولفه های زتدگی کشور فیلیپن در جهان رتبه هشتاد و هشت را از نظر مراقبت های بهداشتی به خود اختصاص داده است.

از این رو مشکلات بهداشتی همان طور که می تواند در شهر های بزرگ این کشور مزیت مهمی محسوب شود، در عین حال در شهر های کوچک تر می تواند همراه با معایب بسیاری باشد. البته با تمام این ها باید گفت که برخی از بهترین متخصصان جهان در این کشور حضور دارند. به طور مثال بیمارستان آسیا یکی از بهترین متخصصان قلب را در کشور دارد که همچنین به واشنگتن دی سی می رود و در آن جا برای جراحی های قلب اقدام می کند. البته این مرکز تخصصی قلب در شهر کوزون واقع شده است. 

هزینه های بهداشت و درمان در فیلیپین

در بخش قبلی مقاله در ارتباط با مشکلات و معایب مربوط به سیستم بهداشت و درمان در فیلیپین صحبت کردیم. اما در این بخش از مقاله می خواهیم در ارتباط با هزینه های درمانی در کشور فیلیپین صحبت کنیم. در مقایسه با بیشتر کشور های آسیایی ، هزینه های ویژه برای مراقبت های بهداشتی در فیلیپین طی سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بااین وجود برخی از هزینه های درمان های عمومی کاهش یافته است و اکنون بیماران تقریبا نیمی از هرینه های مراقبت های بهداشتی خود را پرداخت می کنند.

اما با این وجود صرفا کم تر از نیمی از جمعیت این کشور تحت پوشش خدمات درمانی هستند. علاوه بر این ، پوشش خدمات درمانی تضمین کننده حمایت مالی یا دسترسی به خدمات با کیفیت بالا نیست. در واقع بیمه های درمانی در فیلیپین یعنی (PHIC) فقط مزایای محدودی را ارائه می دهد. از آنجا که برنامه های بیمه عمومی فقط خدمات پزشکی را تا یک هزینه خاص پوشش می دهند ، بیماران با بقیه هزینه ها روبرو می شوند. از این رو این مسئله می تواند برای مهاجران مشکل ساز باشد. 

مسائل امنیتی در کشور فیلیپین

فیلیپین در کل کشوری امن و بدون حاشیه است. با این وجود برخی از مشکلات امنیتی که گاها در این کشور به وجود می آید می تواند جزو معایبی باشد که می توان برای این کشور ذکر نمود. به طور مثال می توان به یکی از خشونت بار ترین موارد اشاره نمود که در سال دو هزار و شانزده میلادی در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر بوده است. این مبارزات منجر به کشته شدن هزاران نفر در کشور فیلیپین شد. با این حال سنای فیلیپین در حال تحقیق درباره مرگ و میر است و رئیس جمهور دوترته به قانون گذاران گفت كه در این امر دخالت نكنند و هشدار داد كه اگر جلوی اقدامات بهبود کشور را بگیرند ،دستگیر می شوند.

اما کشور های بسیاری که شهروانی در فیلیپین دارند، از آن ها خواسته اند که در فیلیپین به دلیل جرم ، تروریسم و ​​ناآرامی های مدنی احتیاط بیشتری نشان دهند. برخی کشور ها نیز از شهروندان خود خواسته اند که از سفر به مجمع الجزایر سولو، شهر ماراوی و دیگر مناطق مینداناو دوری کنند. البته در کشور فیلیپین به دلیل فعالیت های آتشفشانی بسیار باید از مراجعه به برخی مناطق هم خودداری نمود.

به طور مثال سفر به لوزون به دلیل مجاورت آتشفشان مایون و فعالیت های آتشفشانی توصیه نمی شود. توجه داشته باشید که گروه های تروریستی و مسلح نقشه کشی آدم ربایی ، بمب گذاری و حملات دیگر را در فیلیپین ادامه می دهند. گروه های تروریستی و مسلح ممکن است با هشدار کم یا بدون هشدار حمله کنند و مکان های گردشگری ، بازار ها و مراکز خرید و تأسیسات دولت محلی را هدف قرار دهند.

مشکلات اقتصادی در فیلیپین

با این که فیلیپین یکی از کشور های رو به رشد آسیایی از نظر اقتصادی است و در سال های اخیر رشد اقتصادی پر سرعتی را داشته است. اما با این وجود برخی از مشکلات اقتصادی در این کشور گریبانگیر شده است. این مشکلات اقتصادی خصوصا در سال دو هزار و بیست میلادی و با شیوع ویروس کرونا در این کشور افزایش بیشتری یافته است. تا جایی که اقتصاد فیلیپین در سه ماهه دوم  سال بسیار بیشتر از حد انتظار سقوط کرد و برای اولین بار در بیست و نه سال گذشته دچار رکود شد.

مشکلات اقتصادی در فیلیپین

مشکلات اقتصادی در فیلیپین

در واقع در این سه ماهه اقتصاد این کشور نسبت به زمان مشابه سال گذشته شانزده و نیم درصد کاهش داشته است. در این میان تولید ناخالص داخلی هم از افت های پشت سر هم نشان دارد. از این رو در این کشور انتظار می رود که به دلیل اعمال قرنطینه ها و رکود اقتصادی ناشی از بیماری کووید نوزده بیکاری افزایش بسیاری داشته باشد.

عدم مهار ویروس ، ادامه محدودیت های حرکتی و پشتیبانی ناکافی از سیاست ، به معنای آن است که فیلیپین نیز یکی از کندترین بهبود های اقتصادی منطقه را تجربه خواهد کرد. از این رو به دلیل مشکلات موجود سیاست گذاران در حال بررسی یک برنامه هزینه و کاهش پیشنهادی مالیات بر درآمد شرکت ها هستند. در واقع دولت این کشور امیدوار است با تدابیر جدید بتواند به حمایت از حانواده ها بپردازد. 

سوالات متداول در ارتباط با مشکلات و معایب زندگی در فیلیپین

  1. آیا کشور فیلیپین برای زندگی مناسب است؟

    بله فیلیپین یکی از بهترین کشور های آسیایی برای زندگی می باشد.

  2. چه مشکلات و معایبی زندگی در فیلیپین را می تواند سخت کند؟

    از جمله این مشکلات می توان به مشکلات زیر ساختی، مشکلات بهداشتی، هزینه های بهداشت و درمان، مسائل امنیتی و … اشاره نمود.

  3. آیا اقتصاد فیلیپین به عنوان یکی از مشکلات و معایب زندگی در فیلیپین می باشد؟

    با این که در سال های اخیر اقتصاد این کشور رشد بسیاری داشته است اما به دلیل مشکلات و خصوصا بیماری کووید نوزده با رکود شدیدی مواجه شده است.

  4. شرایط کار در فیلیپین در سال اخیر چگونه است؟

    کار در فیلیپین در سال های اخیر با رکود خاصی مواجه شده است.

  5. آیا فیلیپین کشوری امن محسوب می شود؟

    بله اما برخی مسائل امنتی این کشور را دچار بحران های خاصی کرده است.

  6. آيا مسائل امنیتی می تواند به عنوان مشکلات و معایب زندگی در فیلیپین شناخته شود؟

    بله یکی از مشکلات موجود برای زندگی در فیلیپین مسائل امنیتی مانند ترور و ترورسیم و … می باشد.

  7. آيا سیستم مراقبت های بهداشتی در فیلیپین به عنوان مشکلات و معایب زندگی در فیلیپین شناخته شده است؟

    بله زیر ساخت های درمانی خصوصا در شهر های کوچک مشکلاتی را ایجاد کرده است.

  8. آيا هزینه های درمانی در فیلیپین مناسب هستند؟

    هزینه های درمان عمومی در این کشور مناسب هستند اما هزینه های درمان های اختصاصی مشکلاتی را فراهم می کنند.

  9. آیا بیمه های درمانی در فیلیپین مناسب افراد مختلف هستند؟

    خیر بیمه های درمانی برای تعداد کمی هستند و پوشش خاصی هم ندارند.

  10. آیا مشکلات زیر ساختی در فیلیپین وجود دارد؟

    بله مشکلات زیر ساختی در فیلیپین یه عنوان یکی از عیب های حضور در این کشور هستند.

  11. دولت چه اقداماتی برای رفع مشکل اقتصادی فیلیپین انجام داده است؟

    دولت در حال بررسی یک برنامه هزینه و کاهش پیشنهادی مالیات بر درآمد شرکت ها هستند.

2.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *