مشکلات دانشجویان دانشگاه های انگلستان برای دسترسی آنلاین

این روز ها عموم کلاس های دانشگاهی به صورت آنلاین برگزار می شود. در واقع دانشگاه ها برای شرایط جدید تصمیم گرفتند که دوره های تحصیلی را به صورت آنلاین ادامه دهند. در این میان دانشجویان خصوصا دانشجویان بین المللی به دلایل مختلفی از جمله عدم دسترسی به اینترنت یا تفاوت در ساعت های مطالعاتی مشکلات بسیاری را تجربه کردند. در این راستا اخباری مبنی بر مشکلات دانشجویان دانشگاه های انگلستان برای دسترسی آنلاین، خصوصا دانشجویان بین المللی منتشر شده است. این مسئله اعتراض دانشجویان را در پی داشته است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مشکلات دانشجویان دانشگاه های انگلستان جهت دسترسی آنلاین

طبق اخباری که توسط رسانه ها منتشر شده است از هر پنج دانشجوی دانشگاه های انگلستان، یک دانشجو قادر به دسترسی برای یادگیری های آنلاین خود نمی باشد. اتحادیه ملی دانشجویان انگلستان (NUS) تحقیقاتی را منتشر کرده است که حاکی از آن است که از هر پنج دانشجو، یک نفر ابراز داشته است که یادگیری های آنلاین برای آن ها بی کیفیت بوده است. در این تحقیقات مشخص شده است که بیشترین مشکلات برای دانشحویان بین المللی، دانشحویان معلول و دانشجویانی بوده است که نیاز به آزمایشگاه یا کارگاه و غیره داشته اند.

این سازمان شکایات گسترده ای از دانشجویان را در مورد اختلالات یادگیری ارائه داده است. دانشجویان در این زمینه خواستار غرامت از دولت هستند. در واقع آن ها بر این باور هستند که دولت مقداری از خسارت های مالی یا بدهی دانشجویان را برای تحصیل در انگلستان متقبل شود. بیش از ۵۰۰۰۰۰ دانشجو، دادخواست هایی را امضا کرده اند و بر مبنای آن خواستار بازپرداخت شهریه خود شده اند. این ها در حالی است که دانشگاه های بسیاری در سراسر دنیا، به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط هزینه های خود را تغییر داده اند.

با این توصیفات اما به نظر می رسد که دانشگاه های انگلستان کماکان به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده اقداماتی را در زمینه تخفیف شهریه صورت نداده اند. در واقع با وجود اعتراضات دانشجویان به شرایط موجود، باز هم دانشگاه ها هزینه ها و شهریه های موجود را دریافت می کنند. دانشگاه های انگلستان از دولت این کشور درخواست حمایت های مالی را دارند. 

نگرش های مختلف نسبت به یادگیری آنلاین در انگلستان

گروه تحقیقاتی QS اقدامات گسترده ای را در زمینه نگرش های مختلف برای یادگیری آنلاین صورت داده است. در واقع در این آمارگیری از دانشجویان دانشگاه های انگلستان پرسیده شده که برای تحصیل در انگلستان چه شرایطی را قبول می کنند؟! آیا کماکان برای دوره های آنلاین رضایت دارند؟! در این میان چهل و هفت درصد دانشجویان اظهار داشتند که تمایل به بازگشایی دانشگاه ها دارند. ۲۷ درصد پاسخ منفی دادند و بیست و هفت درصد باقیمانده هم نظری را ارائه ندادند.

زمانی که از دانشجویان خواسته شد تا نظرات خود را در ارتباط با کنترل و مدیریت ویروس کرونا در انگلستان ارائه دهند، تنها دو درصد دانشجویان برای انگلستان و شرایط آن نظرات مثبت داشتند. این در حالی بود که نظرات مثبت نیوزلند بیست و هشت درصد بوده است. با این حال هنوز مشخص نشده که شرایط تا چه اندازه بر تعداد دانشجویان بین المللی تاثیر داشته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *