مشکلات تحصیل در مجارستان

حتی با وجود برخی مزایا مانند این که دانشجویان دارای بهترین سوابق تحصیلی، معمولا از هزینه ی دولتی بهره مند می شوند که دولت مجارستان شهریه ی دانشجویان انتخاب شده را می پردازد. اما تحقیقات درباره تحصیل پزشکی در مجارستان و یا سایر رشته های تحصیلی نشان میدهد که تنها بورسیه تحصیلی و هزینه های ملاک مطلوبیت نیست و در کنار این موارد به گفته کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر، مباحث رفاهی و کیفیت آموزش اجتماعی نیز مطرح است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مشکلات تحصیل در مجارستان

  1. هزینه زیاد مالیات بر ارزش افزوده؛ در مجارستان، مالیات بر ارزش افزوده ۲۷% میباشد که بیشتر از هر کشور دیگری در اروپا می باشد.
  2. گرانی خدمات(مانند آب، برق، گاز و غیره)؛ هزینه نگهداری و خدمات به خصوص هزینه گرما در طول زمستان می تواند بسیار گران باشد.
  3. جاده ها می توانند خطرناک باشند؛ مجارستانی ها تمایل دارند که بسیار سریع رانندگی کنند و عابران پیاده معمولاً در هنگام ورود به گذرگاه عابر پیاده هیچ حقی ندارند. اینکه احتیاط های بیشتری را در هنگام رانندگی یا به عنوان عابر پیاده انجام دهیم حائز اهمیت است.
  4. حجم بالای مدارک اداری؛ گاهی اوقات دریافت مدارک اداری رسمی در مجارستان می تواند یک فرآیند بسیار بروکراتیک باشد که موجب آسیب زیادی می شود.
  5. مجارستانی ها می توانند به عنوان افراد بد خلق و خو شناخته شوند؛ شاید به دلیل وجود اتفاق های ناگوار در تاریخ مجارستان مردم محلی تمایل دارند بر روی موارد منفی تمرکز داشته باشند به عنوان مثال بازدید کنندگان هنگامی که از مردمان محلی می پرسند حال شما چطور است آنها را همیشه در حال شکایت مشاهده کرده اند همچنین مجارستانی ها بسیار شخصیت ساده گرایی دارند و ممکن است نسبت به احساسات شما چشم پوشی کنند.

مجارستانی یک زبان سخت جهت یادگیری میباشد اکثر اعلان ها به زبان مجارستانی چاپ شده است. بسیاری از مردم محلی در حومه شهر یا خارج از بوداپست فقط به زبان مجارستانی یا زبانهای مختلف صحبت می‌کنند و ارتباطات ممکن است در بعضی نقاط کشور به یک چالش عظیم تبدیل شود. خارجی ها تشویق می شوند تا حداقل با برخی از عبارات رایج در مجارستان آشنا شوند که باعث می شود به تعامل روزمره با مردم محلی کمک کند.

  • مراقبت های بهداشتی در مجارستان؛ بعضی از کارکنان بیمارستانها اصلا به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند گرچه بیمه درمانی جهت کمک در بیمارستان ها پرستاران و پزشکان انگلیسی‌زبان استخدام می کند و همچنین بسیاری از مهاجران را جهت این کار انتخاب می کند.
  • تحصیلات در مجارستان؛ گرچه مدارس دولتی در مجارستان مجانی و با کیفیت بالا می باشد، مهاجران از نظر طبقات در مجارستان و روشهای بسیار سنتی جهت آموزش در مدارس دولتی از این مدارس چشم پوشی می کنند. بنابراین اکثر مهاجران فرزندان خود را در مدارس های خصوصی یا بین المللی گران‌قیمت ثبت نام میکنند.

هزینه های زندگی دانشجویی در مجارستان

هزینه های زندگی دانشجویی در مجارستان

هزینه های زندگی دانشجویی در مجارستان

نکات منفی سیستم سلامت و بیمه درمانی کشور مجارستان

سیستم بهداشت عمومی مجارستان در رتبه یازدهم از 35 کشور در اروپا توسط شاخص مصرف کننده سلامت یورو، رتبه بندی شده است. گزارش 100 صفحه ای که در سال 2016 توسط پژوهشگاه سلامت سیاست بهداشت سوئد منتشر شده، نیروگاه مصرف کننده سلامتی به مجارستان نمره 575 امتیاز در مقیاس 1000 درجه ای رسید و از سال 2006 به بیش از 600 رسیده است. حداقل امتیاز 333 است.

این شاخص کیفیت هر نظام بهداشتی در کشور را از دیدگاه بیماران ارزیابی می کند و عوامل مانند زمان انتظار، دسترسی به و کیفیت دارو و دسترسی بیمار به اطلاعات را در میان دیگران بررسی می کند. هلند، سوئیس و نروژ بهترین مراقبت های بهداشتی در اروپا را در بر دارند، در حالی که کشورهای اروپای شرقی از پایین ترین لیست خارج شده اند: رومانی. مونته نگرو، بلغارستان، آلبانی و لهستان همه قبل از مجارستان در رتبه بندی قرار گرفتند.

هنگامی که امتیازات برای مقدار سرانه صرف مراقبت های بهداشتی نسبت به کیفیت خدمات تنظیم شد، مجارستان از پایین لیست رتبه سوم را داشت. مجارستان نیز از جمله بدترین کشورهای اروپایی برای مرگ و میر ناشی از سرطان بوده است، و نرخ بقای 5 ساله آن کمی بیش از 40 درصد است. این در مقایسه با میزان بقای 70 درصد در ایسلند، نروژ و سوئیس است.

مجارستان بیشترین زمان انتظار برای سی.تی اسکن را داشت، از آخر در سومین رتبه برای عفونت های مسری در بیمارستان و بیماری های ریوی بود و تنها در آلبانی در شیوع «پول نقدی» که برای پزشکان و پرستاران پرداخت می شد در عوض برای توجه بیشتر اهميت می دادند. مجارستان در دو مقوله در این فهرست فوق العاده بود: کشور اکثر نوزادان را در مقابل هشت تا از خطرناک ترین بیماری (تقریبا 100 درصد) واکسینه می کند و بیشتر ساعت های آموزش فیزیکی در مدارس نیاز دارد.

حقوق پایین در مجارستان

براساس گزارش کمیسیون اروپا در مورد اشتغال و توسعه اجتماعی در اروپا در سال 2013، فقر در میان کارکنان (میزان افرادی که در کار و در معرض خطر فقر هستند) از زمان بحران مالی و اقتصادی در سراسر اروپا افزایش یافته است. افرادی که در این دسته قرار دارند، همانطور که در گزارش یوروست 2010 در مورد فقر کارکنان در اتحادیه اروپا (PDF 13.4 MB) تعریف شده است، شغل دارند، اما درآمد آنها کمتر از 60 درصد درآمد متوسط ملی است.

کارشناسان مجارستان و اتحادیه های کارگری در هنگام بحث در مورد فقر در کار، معمولا از تعریف مختصری استفاده می کنند و می گویند فقیرترین، کارکنانی هستند که درآمد خالص آنها کمتر از حداقل معاش باشد. بر اساس این تعریف و با استفاده از آمار از دفتر آمار مرکزی (165 KB PDF)، حدود یک میلیون نفر یعنی یک چهارم جمعیت شاغل در سال 2013 مشغول به کار بودند، اما قادر به زندگی کردن نبودند زیرا دستمزد آنها به معیشت رسمی نمی رسید، حداقل 269.76 یورو (288-) در ماه برای یک فرد، یا 782.31 یورو (835-) در ماه برای یک خانواده چهار نفره می باشد. این بدان معنی است که در بهترین حالت، حداکثر دستمزد ناخالص شما حدودا 414.62 یورو در ماه (-442)، قبل از پرداخت مالیات خانواده است.

حقوق پایین در مجارستان

حقوق پایین در مجارستان

پیش از بحران اقتصادی در سال 2008، تنها 18 درصد از جمعیت کارگر، کمتر از سطح معیشتی ماهانه افراد می گرفتند که 71736 یورو بود. به این ترتیب آمار نشان می دهد که تعداد کارگران فقیر افزایش یافته است. حداقل معیشت در اتحادیه اروپا به کمتر از آستانه فقر مورد استفاده قرار می گیرد، اما در نظر گرفته شده است که بیشتر به درآمد که اجازه می دهد یک کارگر برای هزینه های اولیه و هزینه های مداوم زندگی در یک کشور خاص، پرداخت کنند. با این حال، با توجه به قسمت بندی دستمزدها و کاهش کمک هزینه های اجتماعی در مجارستان، در مقایسه با حقوق و دستمزد خالص با حداقل معاش، به نظر منطقی می رسد، به ویژه اگر حداقل معیشت، خود به اندازه کافی در نظر گرفته شود.

کارشناسان، همراه با اتحادیه های کارگری، استدلال می کنند که فقر کارکنان در مجارستان در ابتدا به پرداخت کم، مخصوصا به حداقل دستمزد کم، مرتبط است. همانطور که در گزارش کمیسیون اروپا که در بالا ذکر شد، علل اصلی دیگر، مانند تعداد کم شغل و ترکیب خانوار، به طور گسترده پذیرفته شده، تأثیر محدودی دارند. در انتهای صحبت لازم است بدانید که دانشجویان برای کاهش مشکلات تحصیل در مجارستان باید مهارت خود را در استفاده از زبان انگلیسی یا مجارستانی ثابت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در مجارستان با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد مشکلات تحصیل در مجارستان

1- هزینه ی مالیات بر ارزش افزوده در مجارستان چقدر است؟

این هزینه بیشتر از هر کشوری در اروپاست و در حدود 27% میباشد.

2- هزینه ی خدمات ساختمان(آب-برق و…)در مجارستان چقدر است؟

هزینه ی این خدمات در مجارستان بسیار گران است.

3- رفتار مجارستانی ها با مهاجرین چگونه است؟

شاید به دلیل اتفاقات ناگواری که برای این کشور رخ داده است مجارستانی ها خلق و خوی نسبتا بدی دارند.

4- مشکلات تحصیل در مجارستان چیست؟

هزینه های بالای زندگی-جاده های خطرناک-حجم بالای مدارک اداری-وجود افراد بدخلق و خو-زبان سخت مجارستانی.

5- زبان رایج در مجارستان چیست؟

اکثر مردم به زبان مجارستانی صحبت میکنند.

6- زبان رایج کارکنان بیمارستان ها در مجارستان چیست؟

زبان دانگلیسی رواج دارد اما بعضی از کارکنان بیمارستان ها اصلا به زبان انگلیسی صحبت نمیکنند.

7- مشکل تحصیل در مدارس مجارستان چیست؟

مدارس خصوصی این کشور بسیار گران قیمت هستند.

8- نکات منفی سیستم سلامت و بیمه ی درمانی در مجارستان چگونه است؟

این کشور نسبت به بقیه ی کشور های اروپایی از کیفیت مراقبت های درمانی بسیار پایینی برخوردار است.

9- وضعیت درامد و حقوق در مجارستان چگونه است؟

اکثر مردم شغل دارند اما درامد ها نسبتا پایین است.

10- حداکثر دستمزد کارگران در مجارستان چقدر است؟

در حدود 414.62 یورو در ماه میباشد.

11- آیا مجارستان مکان مناسبی برای زندگی دانشجویی است؟

مجارستان از هر نظر ارزان نیست اما مقصد مناسبی برای افرادی که میخواهند زندگی خوبی در اروپای مرکزی داشته باشند است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *