مشکلات بزرگ زندگی در سوئیس

در این مقاله که با همت و تلاش گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهبانایت تهیه شده است، قصد داریم در ارتباط با بدی های کشور سوئیس صحبت کنیم. زمانی که قصد مهاجرت به کشور خاص را داشته باشید لازم است تا تمام جوانب و جزئیات مهاجرتی را مورد بررسی قرار دهید. در حقیقت لازم است تا مزایا و معایب مهاجرت را به طور کامل بررسی کنید. قوانین مهاجرت برای کشور های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند و هر کشوری برای خود مقررات خاصی دارد. به همین دلیل می بایست برای هر روش مهاجرتی مقدمات روند فعالیتی و مهاجرتی خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید. یقینا زندگی در هر کشور می تواند همراه با مشکلات و چالش های بسیاری باشد. در این مقاله که با هدف معایب زندگی در سوئیس نگارش شده است، در اولین بخش به ارائه جزئیات درباره زندگی در سوئیس و شرایط عمومی این کشور می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سوئیس یکی از کشور هایی است که مقصد افراد زیادی برای مهاجرت می باشد. برای مهاجرت به سوئیس روش های بسیار زیادی وجود دارد. از جمله روش های مهاجرت به سوئیس می توان به مهاجرت کاری به سوئیس، مهاجرت سرمایه گذاری به سوئیس،‌ مهاجرت تحصیلی به سوئیس، ازدواج با تبعه سوئیسی، تولد فرزند در سوئیس و … اشاره نمود. قوانین مرتبط با هر کدام از روش های مهاجرتی با یکدیگر متفاوت هستند و هر روشی نیاز به قواعد مخصوص به خود است. برای مهاجرت به این کشور لازم است تا با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشورت کنید. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

معرفی کشور سوئیس برای بررسی شرایط زندگی

در این بخش از مقاله با هدف بررسی موضوع بدی های زندگی در سوئیس قصد داریم کشور سوئیس و شرایط عمومی آن را را به طور کامل بررسی کنیم. کنفدراسیون سوئیس که به طور خلاصه با نام سوئیس شناخته می شود، کشوری است که در اروپای غربی قرار دارد و با کشور های آلمان، اتریش، لیخنتشتاین، ایتالیا و فرانسه همسایگی دارد. در کشور سوئیس زبان رسمی مردم آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و رومانش می باشد  و مردم این کشور با شعار ملی یکی برای همه، همه برای یکی در سوئیس زندگی می کنند. پایتخت کشور سوئیس شهر برن است اما بزرگ ترین شهر در آن شهر زوریخ می باشد. مساحت کشور سوئیس چهل و یک هزار و دویست و هشتاد و پنج کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر دارد.

کشور سوئیس دارای بیست و شش ایالت یا کانتون می باشد و در حقیقت به دلیل شرایط خاص خود دارای معروفیت بسیاری است. یکی دیگر از شهر های مهم در این کشور شهر ژنو است که مرکز ایالت ژنو می باشد. یقینا نام ژنو بسیار شنیده شده و شناخته شده است. و اما واحد پولی جهت مبادلات مالی در این کشور فرانک سوئیس است. از لحاظ اقتصادی می توان به این نکته اشاره کرد که سوئیس یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان است. این کشور جزو اتحادیه اروپا نیست ولی کشور سوئیس عضو انجمن تجارت آزاد اروپا EFTA  می باشد. ژنو و زوریخ از جمله شهر های توریستی این کشور هستند و صنعت توریست جزو صنایع مهم این کشور هستند.

بدی های کشور سوئیس

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی بدی های کشور سوئیس در سوئیس بپردازیم. این معایب می تواند مسائل مختلفی را در بر بگیرد. در ابتدا کمی از مسائل کاری در سوئیس و کار در سوئیس صحبت می کنیم. این مطالب با توجه به آمار های مختلف و پرسش و پاسخ مطرح می شوند. مشکلاتی که می توانند افراد مختلف را در سوئیس در بر بگیرند می توانند ناشی از نا آگاهی و یا شرایط سخت باشند. در حقیقت یکی از اصلی ترین مسائلی که افراد با آن مواجه می شوند، عدم اطلاعات کافی از زندگی در یک کشور جدید است. همین مسئله باعث می شود تا فرد پس از ورود به مقصد یعنی سوئیس خود را سر درگم ببیند و نتواند به درستی در این زمینه تصمیم گیری نماید. از این رو بهترین راه این است که با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با وکلا و کارشناسان مجموعه مشورت نمایید.

در نهایت بررسی جزئیات می تواند شما را در مسیر آگاهی بیشتری پیش ببرد. در ادامه مقاله ما چالش های یک فرد در سوئیس و مشکلات زندگی در سوئیس را بیان می کنیم. قبل از آن اجازه دهید بگوییم که کشور سوئیس در بین کشور های جهان از لحاظ کیفیت زندگی خصوصا زندگی مهاجران رتبه چهل را به خود نسبت داده است و بین ایرلند و مجارستان قرار گرفته. البته این کشور در مولفه های ثبات سیاسی، کیفیت زیست محیطی، فرصت های سفر، زیر ساخت های حمل و نقل، ایمنی کودکان، آرامش و امنیت شخصی نمرات بسیار بالایی کسب کرده و در جهان رتبه بسیار خوبی دارد.

البته مهاجران و مردم تبعه سوئیس معمولا در پنج مولفه مشکلاتی را در این کشور گزارش کرده اند که این مولفه ها عبارتند از: کیفیت زندگی، سهولت در محل کار، کار در خارج از کشور، زندگی خانوادگی و امور مالی شخصی. معمولا در سوئیس افراد محلی ترجیح می دهند با دوستان قدیمی خود رفت و آمد و صمیمیت داشته باشند و زیاد با افرادی که از خارج از این کشور وارد سوئیس می شوند صمیمتی نخواهند داشت. از این رو می توان گفت زندگی در این کشور برای افراد بین المللی کمی با چالش همراه خواهد بود.

مشکلات کاری در سوئیس

در حالی که سوئیس تا چند سال گذشته مقصد برتر و مناسبی برای مهاجرت های شغلی و بر اساس فعالیت های شغل محور بود، به نظر می رسد که امروزه برخی از جذابیت های خود را در زمینه کاری از دست داده باشد. در حقیقت مسئله کار در سوئیس برای مهاجران و حتی افراد محلی به شرایطی چالشی تبدیل شده است. برخی از آمار ها در زمینه کار در کشور سوئیس شرایط را برای افراد کمی سخت نشان می دهند.

مشکلات کاری در سوئیس

مشکلات کاری در سوئیس

در پرسش های مطرح شده در این باره حدود یک پنجم از پاسخ دهندگان ابراز نارضایتی از شغل خود و ساعات کاری را داشتند. در حقیقت از بین صد در صد، نوزده درصد این گونه مشکلی را گزارش نموده اند. در زمینه تعادل زندگی و امنیت شغلی میزان نارضایتی بیست و یک درصد اعلام شده است و حدود بیست و شش درصد از افرادی که در سوئیس مشغول به کار هستند، می گویند که از چشم انداز شغلی خود در کشور سوئیس ناراضی هستند. توجه داشته باشید که برای مهاجرت کاری به سوئیس لازم است تا با ارائه مدارک برای اخذ ویزای کاری سوئیس اقدام کنید.

 هزینه بالای زندگی در سوئیس

اگر چه زندگی در سوئیس از مزایای زیادی برخوردار است اما خوب است تا قبل از مهاجرت به این کشور بدی های آن را نیز بررسی کنیم. یکی از نگرانی های مهم برای کسانی که به این کشور مهاجرت می کنند هزینه بالای زندگی است. همانطور که می دانید سوئیس یکی از گران ترین کشورهای جهان است. هزینه های مسکن چه برای خرید و چه اجاره بسیار بالاتر از میانگین جهانی است. علاوه بر این، هزینه های روزانه مانند مواد غذایی،  رستوران و حمل و نقل نسبتاً زیاد است. پول سوئیس بسیار قدرتمند است و می تواند از پس هزینه های بالای زندگی بربیاید به شرط آن که شغل مناسبی در این کشور داشته باشید.

در ادامه جدول 5 تا از گران ترین کشورهای جهان برای زندگی را خواهیم داشت.

رتبهکشورمیانگین هزینه زندگیسرانه درآمد
1سوئیس$3,000 – $5,000$5,000 – $7,000
2نروژ$2,500 – $4,000$4,500 – $6,000
3ایسلند$2,000 – $3,500$4,000 – $5,500
4دانمارک$2,500 – $4,000$4,000 – $6,000
5لوکزامبورگ$2,500 – $4,000$4,500 – $6,000

همانطور که مشاهده میکنید سوئیس گران ترین کشور دنیا از نظر هزینه زندگی به شمار می رود.

زبان سوئیس

یکی از چالش های بسیار سخت این کشور، زبان است. سوئیس دارای چهار زبان رسمی (آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش) است که البته در هر منطقه از سوئیس ممکن است زبان متفاوت باشد. یادگیری زبان محلی برای قاطی شدن با مردم سوئیس و به نوعی جا افتادن در آنجا ضروری است که این امر می تواند برای مهاجران سخت باشد، به خصوص اگر محل زندگی خود را مجبور باشید تغییر دهید. بهرحال یادگیری زبان همان منطقه برای زندگی و آینده شغلی بسیار مهم است.

زبانمنطقهدرصد استفاده مردم
آلمانیبخش مرکزی و شرقی63
فرانسویسوئیس غربی23
ایتالیاییجنوب سوئیس8
رومانشگراباندن.05
انگلیسیبیزینس هامتغیر

همانطور که مشاهده میکنید بخش اعظمی از مردم سوئیس به زبان آلمانی و فرانسوی صحبت میکنند.

فرهنگ سوئیس و مشکلات ناشی از آن

تفاوت های فرهنگی نیز می تواند چالش هایی ایجاد کند. جامعه سوئیس به وقت‌شناسی، نظم و پایبندی قوی به قوانین معروف است. انطباق با این فرهنگ برای کسانی که دارای روحیات متفاوت تر یا متنوع تر هستند می تواند دشوار باشد. بعلاوه ارتبط گرفتن آن هم از نوع صمیمی با سوئیسی ها امری بسیار مشکل است زیرا آن ها افرادی کاملا بسته و منطقی هستند. به طور کلی می توان گفت آن ها نقطه مقابل ما ایرانی ها هستند که میتواند زندگی کردن در سوئیس را برای ما به شدت سخت نماید.

آب و هوا و اقلیم سوئیس

اگر چه ما سوئیس را با مناظر فوق العاده آن می شناسیم اما باید گفت خیلی از آن مناظر از داخل تلویزیون زیبا هستند زیرا که آب و هوای اکثر این مناظر مطلوب ما نیست. این کشور زمستان‌های سرد همراه با بارش برف سنگین را تجربه می‌کند که ممکن است برای همه به‌خصوص کسانی که به چنین آب‌وهوایی عادت ندارند مناسب نباشد. این آب و هوا می تواند بر زندگی روزمره تأثیر بگذارد، از اختلال در سفر گرفته تا فعالیت های خارج از منزل. بنابراین سوئیس، برای کسانی که سرمایی هستند خیلی توصیه نمیشود

چالش ها و مشکلات زندگی در شهر های بزرگ سوئیس

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی چالش های پیش روی افراد برای زندگی در شهر های بزرگ سوئیس خصوصا شهر های شناخته شده مانند ژنو و زوریخ بپردازیم. در حقیقت زندگی در ژنو و زندگی در زوریخ افراد را با چالش هایی مواجه می کند. شهر های اصلی مانند ژنو یا زوریخ برای جوامع مهاجران و فرصت های شغلی بسیار محبوب هستند اما با چالش های بسیاری افراد را مواجه می کنند. در این شهر ها معمولا تقاضا برای املاک بیشتر از عرضه خواهد بود.

چالش ها و مشکلات زندگی در شهر های بزرگ سوئیس

چالش ها و مشکلات زندگی در شهر های بزرگ سوئیس

از این رو بر خلاف این که می بایست هزینه ها پایین بیاید، صاحبخانه ها به خود این اجازه را می دهند که در این زمینه انحصاری تصمیم بگیرند. در حقیقت این مسئله باعث رقابتی بین صاحب خانه ها گردیده است. یکی دیگر از مسائل خاص در این شهر ها این است که اگر تمایل به خرید ملک در سوئیس داشته باشید کمی با مشکل مواجه خواهید شد. چرا که در شهر های ژنو و زوریخ عملا خرید خانه با ضوابط سختگیرانه همراه است و حتی شما تعداد کمی از محل ها را برای خرید مسکن ملاحظه می کنید.

سوالات متداول در ارتباط با مشکلات بزرگ زندگی در سوئیس

  1. آیا سوئیس برای زندگی کشوری مناسب است؟

    زندگی در سوئیس همراه با مزیت ها و معایب بسیاری می باشد که افراد باید با ان آشنایی یابند.

  2. پایتخت کشور سوئیس چه شهری است؟

    پایتخت کشور سوئیس شهر برن می باشد.

  3. کدام شهر های سوئیس در کل دنیا شناخته شده هستند؟

    شهر های زوریخ و ژنو به دلیل شرایط خاصی که دارند در دنیا شناخته شده تر هستند.

  4. زبان رسمی مردم در سوئیس چیست؟

    در سوئیس مردم به زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش صحبت می کنند.

  5. آیا سوئیس کشوری امن برای زندگی است؟

    بله سوئيس یکی از کشور های امن برای زندگی می باشد.

  6. آیا سوئیس برای زندگی کشوری گران است؟

    به به اعتقاد شصت و پنج درصد از افراد زندگی در سوئیس همراه با هزینه های زیاد خواهد بود.

  7. بیشترین هزینه ها در سوئیس مربوط به چه بخشی است؟

    هزینه های زیاد در سوئیس معمولا مربوط به بخش مسکن می باشد.

  8. آیا خرید ملک در ژنو یا زوریخ راحت است؟

    در این باره باید پاسخ منفی داد. چرا که در زوریخ و ژنو شرایط خرید مسکن بسیار سخت گیرانه می باشد.

  9. آیا شرایط کاری و رضایت شغلی در سوئیس مناسب است؟

    در این کشور حدود یک پنجم از مردم ابراز نارضایتی از شغل خود و ساعات کاری را داشتند.

  10. آيا میزان آینده نگری شغلی مردم در سوئیس مناسب است؟

    حدود بیست و شش درصد از افرادی که در سوئیس مشغول به کار هستند از چشم انداز شغلی خود ناراضی هستند.

  11. آیا زبان در سوئیس می تواند به عنوان مشکلی بزرگ محسوب شود؟

    بله به دلیل این که در این کشور چندین زبان رسمی وجود دارد افرادی که به عنوان مهاجر وارد این کشور می شوند در این زمینه با سختی ها و چالش های مواجه می شوند.

3.6/5 - (9 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *