مسکن دانشجویی در مسکو

در روسیه برخی از گزینه های مسکن دانشجویی در مسکو که به دنبال اقامت در هنگام تحصیل در مسکو هستند، مطابق با توصیه های دانشکده ی مطالعات روسیه و آسیا می باشد. یافتن محل اقامت مقرون به صرفه در یک شهر گران قیمت، مانند مسکو ممکن است دشوار باشد. گزینه های مختلف از خوابگاه های دانشگاه تا خانه و آپارتمان اجاره داده می شوند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مسکن دانشجویی در مسکو

شرایط مسکن دانشجویی در مسکو

معمول ترین گزینه های مسکن برای یک دانشجوی خارجی در روسیه خوابگاه دانشگاه، یک آپارتمان اجاره ای و یا یک خانواده ی میزبان است. بسیار مهم است که بهترین گزینه را در بودجه ی خود پیدا کنید. قبل از اینکه خودتان را به گزینه ای بسپارید، تمام ” مثبت ” و ” منفی ” ها را در نظر بگیرید. انتخاب محلی که در آن شما به نوعی باقی می مانید، موفقیت تحصیلی شما را تعیین می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در روسیه میتوانید با مشاوران موسسه توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

امکانات خانه دانشجویی در مسکو

به دانشجویان بین المللی و خارج از شهر، مکان های خوابگاه ارائه می شوند. به طور معمول آنها در محوطه ی دانشگاه قرار دارند و یا در خارج از دانشگاه نیستند. در بیشتر موارد از 2 تا 4 دانش آموز در یک اتاق شریک می شوند. در یک اتاق معمولی خوابگاه، میزهای ناهار، صندلی، کمد، قفسه ی کتاب و تختخواب را پیدا خواهید کرد. خوابگاه های دانشگاه به طور معمول با آشپزخانه های مشترک، سالن های ورزشی، اتاق های تفریحی، سینی ها و لباس های شسته شده است. اتاق های قفل دار و سوله های دوچرخه نیز وجود دارد. یک سرویس امنیتی در متعلقات ملک وجود دارد.

هزینه محل اسکان دانشجویی در شهر مسکو

هزینه ی مسکن توسط دانشگاه تعیین شده است. این هزینه ممکن است بسته به دانشگاه و شهر از 150 تا 5000 روبل در هر ماه متغیر باشد و در مقایسه با آپارتمان، اجاره بسیار ارزان تر است. پرداخت می تواند به صورت ماهانه یا هر دوره انجام شود. گاهی اوقات شما حتی می توانید در طول سال تحصیلی پیش پرداخت داشته باشید. در این مورد برخی از دانشگاه ها ممکن است به شما تخفیف ارائه دهند.

دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند باید قوانین خاصی را دنبال کنند. واضح است که نباید به مبلمان آسیب نرسانند، اتاق خود را مرتب نگهدارند، سر و صدای زیاد ( موسیقی با صدای بلند، تلویزیون، و غیره ) ایجاد نکنند و به سالن سرپرست محل اقامت در طول مدت غیبت خود اطلاع دهند. یک سیاست در مورد نوشیدن و سیگار کشیدن در سالن های مسکونی در روسیه وجود دارد که باید آن را نیز رعایت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های روسیه میتوانید به موسسه حقوقی توسعه گران مهر مراجعه نمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *