مزایا و معایب تحصیل در سوئد

کشور سوئد کشوری زیبا با سواحلی چشم نواز و اقتصادی عالی می باشد. در سال های اخیر سوئد به عنوان یکی از مقاصد تحصیل در سوئد مورد توجه دانشجویان بالقوه قرار گرفته است. تقریباً 40 دانشگاه در سوئد واقع شده اند که بسیاری از آنها در جهان رتبه بالایی دارند، مانند: دانشگاه اوپسالا و دانشگاه لوند. سوئد یکی از پیشگامان در ارائه تحصیل به زبان انگلیسی بوده و 900 رشته مختلف را به این زبان ارائه می دهد. تحصیل در سوئد برای شهروندان اتحادیه اروپا/ EEA و کسانی که اجازه اقامت دائمی سوئد را دارند، رایگان است. دیگران ممکن است مجبور به پرداخت شهریه هایی باشند که تقریباً 8000 تا 15000 یورو در سال می باشد. همچنین برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا/ EEA هستند، هزینه درخواست نیز در نظر گرفته می شود. با توجه به مزایایی که تحصیل در این کشور به همراه دارد، سالانه افراد بسیاری علاقمند به تحصیل در این کشور زیبا هستند. با این حال بدون آگاهی کامل از مزایا و معایب زندگی و تحصیل در سوئد تصمیم گیری نه عاقلانه است و نه آسان، بنابراین در این مقاله که به کوشش تیم موسسه حقوقی اصطهباناتی نوشته شده است، قصد داریم شما را با مزایا و معایب تحصیل در سوئد آشنا کنیم تا بتوانید تصمیم گیری درستی داشته باشید.آنچه در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • نگاهی به مزایای تحصیل در سوئد
  • امکان دریافت بورس تحصیلی در سوئد
  • امکان یافتن کار پس از تحصیل در دانشگاه ها سوئد
  • عدم نیاز به یادگیری زبان سوئدی برای تحصیل در سوئد
  • داشتن اجازه کار حین تحصیل در سوئد
  • تنوع فرهنگی در کشور سوئد
  • رفاه حین تحصیل در سوئد
  • سیستم آموزشی بین المللی در سوئد
  • سوئد، مرکز تجارت های بین المللی
  • یادگیری مهارت های بین فرهنگی حین تحصیل در سوئد
  • تجربه کار گروهی به روشی خاص در سوئد
  • بهترین برنامه های تحصیلی پیشرفته در دانشگاه های سوئد
  • وجود نوآوری و خلاقیت در دانشگاه های سوئد
  • تنوع برنامه های آموزشی در دانشگاه های سوئد
  • نگاهی به معایب تحصیل در سوئد

نگاهی به مزایای تحصیل در سوئد

تحصیل در کشور سوئد با مزایای بسیاری همراه است که ذکر تمام آن ها در این مقاله نمی گنجد و ما در اینجا تنها به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

امکان دریافت بورس تحصیلی در سوئد

به منظور جذب و حمایت از دانشجویان مستعد از سراسر جهان، موسسه سوئد و همچنین تعدادی دیگر از دانشگاه های برتر سوئد، بر اساس ملیت، شایستگی و وضعیت اقتصادی، به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی اعطا می کنند.

امکان دریافت بورس تحصیلی در سوئد

امکان دریافت بورس تحصیلی در سوئد

امکان یافتن کار پس از تحصیل در دانشگاه ها سوئد

تعدادی از شرکت های چند ملیتی در سوئد مستقر هستند و فرصت های زیادی برای بلند پروازی در آنجا وجود دارد به خصوص اگر شما علاقه مند به مهندسی، توسعه نرم افزار، معماری یا هر یک از مشاغل پرتقاضا هستید که توسط اداره مهاجرت سوئد ذکر شده است. شرکت های IKEA، Spotify، Ericsson همه سوئدی هستند. همانطور که در رتبه بندی ها منعکس شده است، نوآوری از ویژگی های سوئدی ها است. سرمایه گذاری دولت در فناوری، تحقیقات تغییرات آب و هوایی و پزشکی و بیوتکنولوژی باعث تحریک رشد، تولید تحقیق و فرصت های شغلی شده است.

عدم نیاز به یادگیری زبان سوئدی برای تحصیل در سوئد

در حالی که زبان رسمی سوئد، سوئدی است ولی در سال 2017 سوئدی ها از نظر مهارت در انگلیسی به عنوان زبان دوم در رتبه دوم جهان قرار گرفتند. با افزایش ارتباطات و تجارت روزافزون جهان و به دنبال گسترش مرزهای ملی و زبانی، سوئد مکانی عالی برای یادگیری و توسعه مهارت های زبان انگلیسی و سوئدی می باشد.زبان سوئدی که تقریباً ده میلیون نفر کاربر دارد، شباهت های بسیاری با انگلیسی دارد و با اندکی دانش سوئدی هماهنگی با محیط فرهنگی جدید بسیار آسان تر خواهد بود.

داشتن اجازه کار حین تحصیل در سوئد

یکی از بهترین مزایای تحصیل در سوئد این است که شما مجبور نیستید حرفه خود را به حالت تعلیق درآورید. دانشجویان بین المللی که در سوئد تحصیل می کنند، می توانند در حالی که اجازه اقامت دانشجویی دارند، کار کنند. شغل شما باید برخی از شرایط اساسی را داشته باشد اما سوئد برخی از لیبرال ترین شرایط را در جهان دارد. در این کشور افزودن تجربه کاری بین المللی به رزومه کاری خود آسان است. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، سوئد هیچ محدودیتی رسمی در زمینه ساعات کار دانشجو ندارد. بنابراین، برای دانشجویان یافتن شغلی که به کار مادام العمر آن ها تبدیل شود، بسیار آسان است.

تنوع فرهنگی در کشور سوئد

سوئدی ها جوان و چند فرهنگی هستند. از 9.9 میلیون نفر جمعیت کشور، 85٪ در شهرهای بزرگ جهانی (بیشتر استکهلم، گوتنبرگ، مالمو، اوپسالا و لوند) زندگی می کنند و حدود دو میلیون نفر زیر 18 سال هستند. کشور سوئد که یکی از برترین کشور ها از نظر برابری است به خاطر تنوع جمعیتی که دارد، مشهور است. تقریباً 15٪ از جمعیت سوئد مهاجران نسل اول هستند، در حالی که از هر 5 کودک سوئدی یک نفر دارای خویشاوندانی از کشور دیگری است. بنابراین اگر در سوئد تحصیل کنید، احساس متفاوت بودن نخواهید کرد.

رفاه حین تحصیل در سوئد

سیستم رفاهی سوئد باورنکردنی است. از مزایای کار در سوئد می توان به مراقبت های بهداشتی رایگان، مرخصی استعلاجی، مراقبت از کودکان و تحصیلات ارزان، یارانه های دولتی در زمینه های مختلف برای زندگی ارزان و دلپذیر و همچنین 18 ماه مرخصی استحقاقی والدین برای هر کودک اشاره کرد. همچنین اینکه کارگران در سوئد از طریق اتحادیه و اداره کار سوئد به طرز باورنکردنی حمایت می شوند.

سیستم آموزشی بین المللی در سوئد

کیفیت و جایگاه بین المللی سیستم آموزشی سوئد نیازی به توضیح ندارد، دانشگاه های این کشور به طور مداوم در میان بهترین های جهان قرار می گیرند. ذکر نام یکی از موسسات عالی سوئد در CV می تواند سابقه خوبی برای دانشجویان باشد.

سیستم آموزشی بین المللی در سوئد

سیستم آموزشی بین المللی در سوئد

سوئد، مرکز تجارت های بین المللی

برای دانشجویانی که مایل به کارآموزی یا کسب تجربه کاری هستند، مشاغل مشهور بین المللی سوئد بهترین گزینه است.
دانشجویان می توانند دفاتر مرکزی شرکت هایی مانند H&M و Spotify را در استکهلم پیدا کنند و در آنجا مشغول به کار شوند. در صورتی که در سواحل غربی سوئد زندگی می کنید، ممکن است علاقه مند به کسب تجربه در دفتر مرکزی ولوو در گوتنبرگ باشید.

یادگیری مهارت های بین فرهنگی حین تحصیل در سوئد

حین تحصیل در سوئد، با فرهنگ متفاوتی آشنا خواهید شد. شما در مورد نحوه تعامل با افرادی که با مجموعه ای متفاوت از ارزش ها، ایده ها و زمینه ها بزرگ شده اند، چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت. سوئد کشوری پیشرفته است که مواردی مانند برابری جنسیتی، حقوق LGBT و پایداری را در راس سیاست های خود قرار داده است. قرار گرفتن در معرض این ایده ها به گسترش دیدگاه شما کمک می کند و یاد می گیرید که به طور موثر با افراد از سراسر جهان کار کنید. در اقتصاد جهانی امروز، این یک مهارت بسیار ارزشمند است.

تجربه کار گروهی به روشی خاص در سوئد

تحصیل در سوئد بی نظیر است و تجربه ای مانند آن را در هیچ کشوری نخواهید یافت. موسسات آموزشی کشور سوئد با تمرکز قوی بر همکاری، محیطی هیجان انگیز و همچنین بازی جهت کار برای دانشجویان فراهم می کنند که از این طریق دانشجویان مهارت هایی ارزشمندی کسب می نمایند که نمی توان آن را در دانشگاه های دیگر سایر نقاط جهان به دست آورد. بازار کار جهانی به افراد بلندپرواز، نوآور و باهوش تیم پاداش می دهد. در این میان افرادی که تحصیلات خود را در سوئد به اتمام رسانده اند، می توانند نشان دهند که عضوی مناسب برای هر تیمی هستند.

تجربه کار گروهی به روشی خاص در سوئد

تجربه کار گروهی به روشی خاص در سوئد

بهترین برنامه های تحصیلی پیشرفته در دانشگاه های سوئد

برنامه های کارشناسی ارشد سوئد فرصت های منحصر به فردی برای تبدیل دانش تئوری به عملی را فراهم می کنند. بسیاری از برنامه ها نیز به صورت مستقیم با دانشگاه ها همکاری می کنند و به دانشجویان امکان ترکیب کار علمی و عملی را میدهند. شما می توانید دوره های کارآموزی و حتی کار نیمه وقت خود را در رشته هایی که مربوط به تحصیلات شما هستند، بگذرانید. این بدان معناست که شما هم تجربه کافی کسب خواهید کرد و هم توانایی استفاده از آنچه که یاد گرفته اید را به دست می آورید. دانستن نحوه استفاده از علوم تئوری در زندگی واقعی پس از اتمام دوره کارآموزی خود و ورود به بازار کار، می تواند مزییت مهمی نسبت به همسالان شما باشد. حتی می توانید در حین کارآموزی، نقاط قوت خود را کشف کرده و به حداکثر توانایی خود برسید.

وجود نوآوری و خلاقیت در دانشگاه های سوئد

تحقیقات نوآورانه توسط شرکت سوئدی و دانشگاه انجام می شود. سوئدی ها از خلاقیت استقبال می کنند و به آنچه ذهن خلق کند، افتخار می کنند. نتایج این تحقیق و خلاقیت چندین اختراع موفق ایجاد کرده است که در سراسر جهان شناخته شده اند. برخی از نوآوری هایی را که بدون نبوغ سوئدی وجود نداشت عبارت است از:

  • فناوری بلوتوث و سایر دستگاه های محاسبات خارجی؛
  • بلبرینگ و سایر فن آوری های مربوط به صنعت تولید؛
  • ضربان سازها، دستگاه های دیالیز کلیه و سایر تجهیزات مراقبت های بهداشتی که هر روز جان انسان ها را نجات می دهند؛
  • اسکایپ و سایر فناوری های اینترنتی؛

این احتمال وجود دارد که شما روزانه حداقل از بعضی از این محصولات استفاده کنید. اینها تنها برخی از نمونه های نبوغ سوئدی است.

سوئد دارای سازمان های بزرگ چند ملیتی است که در امر نوآوری و فناوری در خط مقدم جهان قرار دارند. در اینجا برخی از شناخته شده ترین شرکت ها که در سوئد مستقر هستند یا تاسیس شده اند ذکر شده است:

  • اریکسون
  • ولوو
  • اسکانیا
  • الکترولوکس
  • SKF
  • ساندویک
  • اطلس کوپکو
  • IKEA
  • H & M

احتمالاً در مورد چندین مورد از این شرکت ها شنیده اید و حتی ممکن است مالک محصولات یک یا چند شرکت باشید. اگر تصمیم به تحصیل در سوئد بگیرید، توسط برخی از نوآورترین افراد و شرکت های جهان احاطه خواهید شد.

تنوع برنامه های آموزشی در دانشگاه های سوئد

مهم نیست که در چه رشته ای می خواهید تحصیل کنید، می توانید آن را در سوئد پیدا کنید. بسته به مکانی که تصمیم به تحصیل دارید، ده ها مدرسه و صدها برنامه مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد در سراسر کشور وجود دارد که در زمینه ها متفاوت امکان تحصیل را فراهم کرده اند. علاوه بر نوآوری تعدادی دانشگاه مختلف نیز وجود دارد که بر علوم اجتماعی (روانشناسی، جامعه شناسی)، رشته های پزشکی و سایر رشته ها تمرکز دارند که “فنی” نیستند اما به همان اندازه مهم هستند. بنابراین حتی می توانید برنامه تحصیلی خود را دقیقاً به همان صورتی که می خواهید دنبال کنید و بدست آورید.

نگاهی به معایب تحصیل در سوئد

از معایب تحصیل در سوئد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوره های محدود انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی؛
  • یافتن دشوار مسکن و هزینه بالای هر یک. البته درصورتی توانایی خرید آپارتمان داشته باشید، با مشکلات کمتری مواجه خواهید بود؛
  • یادگیری زبان سخت سوئدی؛
  • بسیاری از کلاس ها تنها با یک آزمون ارزیابی می شوند. اگر شما دانشجویی هستید که آنقدر خوب تست نمی زنید و ارزیابی مداوم را ترجیح می دهید، ممکن است مانند گذشته عمل نتایج خوبی به دست نیاورید؛
  • کشور سوئد زمستان هایی بسیار سرد دارد؛

همانطور که در این مقاله خواندید مزایای بسیاری برای تحصیل در سوئد وجود دارد و آنچه در اینجا گفته شد تنها بخشی از آن است. در مجموع می توان گفت زندگی و تحصیل در سوئد تجربه ای ارزشمند را برای شما فراهم می کند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان یا بسیار کم است و طیف گسترده ای از انتخاب رشته و دوره متناسب با نیاز های شما برایتان وجود دارد. علاوه بر این کیفیت آموزش در دانشگاه های سوئد بسیار بالا می باشد و با توجه به دنیای مدرن بیشتر کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که مهارت در زبان های سوئدیی داشته باشند. همچنین با دریافت ویزای تحصیلی سوئد امکان سفر آزادانه در منطقه شنگن برایتان فراهم می شود و می توانید پس از تحصیل در آنجا کار و زندگی کنید. هرچند که زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در سوئد بسیار رایج است ولی باید این را نیز در نظر داشته باشید که یادگیری زبان سوئدی کمی دشوار است. همچنین یافتن مسکن در سوئد سخت و هزینه آن زیاد است. چنانچه به اطلاعات بیشتری درباره تحصیل در سوئد احتیاج دارید با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد مزایا و معایب تحصیل در سوئد

1- آیا امکان تحصیل رایگان در سوئد وجود دارد؟

بله، دانشگاه های دولتی سوئدیی امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند.

2- آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد وجود دارد؟

بله، در بسیاری از دانشگاه های سوئد امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

3- آیا امکان کار پس از تحصیل در سوئد وجود دارد؟

بله، فارغ التحصیلان سوئد می توانند با مدرک خود در سوئد مشغول به کار شوند.

4- آیا امکان اقامت پس از تحصیل در سوئد وجود دارد؟

بله، پس از اتمام تحصیل در سوئد می توانید برای اجازه اقامت دائم درخواست دهید.

5- هزینه زندگی در سوئد چگونه است؟

هزینه زندگی در سوئد نسبتا زیاد است.

6- آیا در صورت تحصیل در سوئد می توانم به کشورهای عضو شنگن سفر کنم؟

بله، حین تحصیل در سوئد امکان سفر به کشور های منطقه شنگن برایتان وجود دارد.

7- آیا مدرک صادر شده از دانشگاه های کشور سوئد معتبر است؟

بله، مدرک صادر شده در سوئد از اعتبار و ارزش بالایی برخوردار است.

8- آیا بدون یادگیری زبان بومی حین تحصیل در سوئد امکان برقراری ارتباط وجود دارد؟

بدون یادگیری زبان بومی زندگی در کشور سوئد برایتان دشوار نخواهد بود.

9- کیفیت سیستم آموزشی در سوئد چگونه است؟

سیستم آموزشی دانشگاه های سوئد از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار است.

10- برخورد مردم سوئد با دانشجویان بین المللی چگونه است؟

در سوئد مردم به برابر افراد باور دارند و از تنوع فرهنگی استقبال می کنند.

11- بدون یادگیری زبان بومی سوئدیی امکان تحصیل در سوئد وجود دارد؟

برای تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئد اجباری برای یادگیری زبان سوئدی وجود ندارد.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *