مزایا و معایب تحصیل در روسیه

از راه های گوناگونی می توان به کشور روسیه مهاجرت نمود که یکی از بهترین و پرطرفدارترین آن ها مهاجرت تحصیلی است. در این مطلب خواهیم کوشید تا مطالب درباره مزایا و معایب تحصیل در روسیه را شرح دهیم. برای آگاهی از جزئیات بیشتر و راهنمایی های متخصصان، در مشورت با وکلای مجرب موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) درنگ نکنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مزایای تحصیل در روسیه

بزرگترین دلیل اینکه افراد تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می کنند این است که، فرصتی برای دیدن جهان بدست می آورند. با مطالعه در خارج از کشوری مثل روسیه، شما با نام تجاری جدید با چشم انداز های جدید، آداب و رسوم و فعالیت های باور نکردنی روبرو خواهید شد. یکی دیگر از مزایای تحصیل در روسیه این است که فرصتی برای تجربه سبک های مختلف تحصیل بدست می آورید. با ثبت نام در یک برنامه تحصیلی در روسیه، شما می توانید فرصتی برای تحصیل حرفه ای پیدا کنید.

بسیاری از دانش آموزانی که تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می کنند برای اولین بار کشور خود را ترک می کنند. وقتی که آن ها به کشور روسیه می آیند، جذب دیدگاه های فرهنگی متمایز آن می شوند. هنگامی که شما در روسیه تحصیل می کنید غذاهای جدید، آداب و رسوم، سنت ها و جو های اجتماعی جدیدی را می بینید.

با تحصیل در روسیه، یکی از مهمترین فرصت های مطالعه یک زبان خارجی را بدست می آورید. تحصیل در خارج از کشور به شما فرصتی می دهد که زبان جدیدی را بیاموزید و از آن لذت ببرید. علاوه بر تمرین قابل توجه زبان، دانشگاه میزبان شما به احتمال زیاد دوره های زبان را برای یادگیری آموزش های رسمی تر ارائه می دهد. وقتی برنامه تحصیلی خود را در روسیه به پایان برسانید و به کشور خود بازگردید، با دیدگاه جدیدی در مورد فرهنگ، مهارت های زبان، آموزش عالی روبرو می شوید. نیازی به گفتن نیست، همه این ها برای کارفرمایان آینده نگر بسیار جذاب هستند.

بسیاری از دانش آموزان متوجه شده اند که کشور میزبان خود را دوست دارند و تصمیم می گیرند تا در آن جا کار کنند. در حالی که در خارج از کشور تحصیل می کنید، به دانشگاه می روید و با دانشجویان کشور میزبان خود یعنی روسیه زندگی می کنید، این به شما فرصتی می دهد تا واقعا با دانش آموزان ارتباط برقرار کنید و دوستی های طولانی مدت ایجاد کنید.

با مهاجرت تحصیلی به روسیه شما به یک دانش آموز مستقل تبدیل می شوید. یکی از مزیت های تحصیل در خارج از کشور این است که فرصتی برای کشف خود در حالی که در یک فرهنگ متفاوت هستید، بدست می آورید. در حالی که خودتان در یک مکان جدید هستید، می توانید بارها و بارها قاطعانه عمل کنید و توانایی خود را برای انطباق با شرایط مختلف در حالی که توانایی حل مشکل را دارید، تست کنید.

معایب تحصیل در روسیه

مانند هر صنعت در حال توسعه و جوان، صنعت نرم افزاری دریایی در روسیه دارای معایبی است. افرادی که در رشته صنعت درس می خوانند به وضوح این را تشخیص می دهند و تلاش می کنند تا با آن ها مبارزه کنند. عدم مديران سطح بالا دررشته توسعه نرم افزار نیز یکی از معایب تحصیل در روسیه است. اگر چه برخی از محصلان 10 سال یا بیشتر در بازار کار کرده اند، اما تحصیل در این رشته بسیار سخت است.

به تازگی دولت روسیه توجه عمومی را به فناوری اطلاعات جلب کرده و امیدوار است حداقل استانداردهای آموزشی تغییر یابد تا به طور کامل به نیازهای صنعت پاسخ دهد. عوامل مشابهی که مانع رشد شرکت های فناوری اطلاعات روسیه نیز می شوند ، ایجاد یک شرکت جدید را دشوار می سازند. تعدادی از ابتکارات و برنامه های دولتی به مدیران روسی اجازه می دهد تا در شرکت های بین المللی مشغول به کار شوند.

معایب تحصیل در روسیه

چالش های قانونی مسائل بسیاری در ارتباط با صنعت روسیه به طور کلی وجود دارد که هر کسی با توجه به انجام تجارت با روسیه در مورد آن صحبت می کند. این ها شامل حقوق مالکیت معنوی، صادرات و واردات، مالیات، قوانین کار و ارز، حسابداری شرکت است. زبان روسی برای تحصیل در روسیه 2018 در رشته مدیریت متوسط و عالی بسیار مهم است. با این وجود هیچ نیازی نیست که هر توسعه دهنده به زبان انگلیسی صحبت کند حتی اگر بتواند انگلیسی را بخواند. به طور کلی، توسعه دهندگان روسی مهارت های زبان کافی در دوره های تحصیلات عالی خود را دارند.

در مورد دیگر زبان های اروپایی، آلمانی ها و به ویژه فرانسوی ها می توانند مانع ارتباطات شوند، زیرا این زبان ها معمولا توسط برنامه نویسان روسی مورد مطالعه قرار نمی گیرند. مشکل دیگر کمبود هتل های با قیمت مناسب کلاس های تجاری در مراکز بیرونی روسیه است. هتل لوکس چهار و پنج ستاره با قیمت 300 دلار در هر شب به راحتی در دسترس است، اما هزینه اتاق سه ستاره حدود 120 دلار است.

زیرساخت صنعت گردشگری همچنان یک مشکل است. رانندگان تاکسی در خارج از مسکو و سنت پترزبورگ روسیه به زبان انگلیسی صحبت می کنند، اما برای تحصیل و زندگی راحت در روسیه باید حتما زبان روسی بلد باشید. تقریبا هیچ شرکت فناوری روسی وجود ندارد که گواهی CMM یا ISO را ارائه دهد. در نهایت اگر با سنجیدن شرایط خود و آگاهی‌های کلی که درباره‌ی تحصیل در کشور پهناور روسیه به دست آورده‌اید، مشتاق به مهاجرت تحصیلی هستید، فرصت را غنیمت شمارید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ بورسیه تحصیلی روسیه با متخصصان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *