مزایا و معایب تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا، قرار گرفته در نیم‌کره جنوبی، ششمین کشور وسیع جهان است. این کشور دارای اقتصاد ثابت و رو به رشدی می‌باشد که توجه متقاضیان مهاجرت را همواره به خود جلب می‌کند. جمعیت استرالیا نسبت به وسعت آن بسیارکم است. 25 میلیون نفر در حال حاضر در این کشور زندگی می‌کنند. سیستم آموزشی استرالیا زمینه رشد را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. پس بدون شک، شما می‌توانید رویاهای خود را در این کشور تحقق بخشید. در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در استرالیا و شرایط زندگی را بررسی می‌کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مزایا و معایب تحصیل در استرالیا

مزایا و معایب تحصیل در استرالیا

موسسات و آکادمی‌های آموزشی مختلف در استرالیا به دو دسته دولتی و غیر دولتی تقسیم می‌شوند. دانش‌آموزان از 7 سالگی می‌توانند در مدارس این کشور مشغول به تحصیل شوند. افراد تا سن 18 سال، می‌توانند به همراه والدین خود به این کشور مهاجرت کنند و در مدارس ثبت‌نام شوند. همچنین افرادی که والدین آن‌ها مقیم کشور استرالیا باشند، می‌توانند در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند. در غیر این صورت نیز مدارس خصوصی و شبانه‌روزی نیز شما را پذیرش خواهند کرد.

مزایای تحصیل در موسسات آموزشی استرالیا

یکی از مزیت‌های مهم تحصیل در استرالیا این است که، موسسات آموزشی آن تنها بر تحصیل آکادمیک و دروس دانشگاه تکیه نمی‌کنند. محصلان و دانشجویان از تمامی جنبه‌ها پرورش می‌یابند. افرادی که در کالج‌های استرالیا تحصیل می‌کنند، در زمینه‌های مختلف مثل ورزش، موسیقی و رشته تحصیلی آینده‌شان استعدادیابی می‌شوند. در نتیجه آن‌ها در بهترین گزینه‌ای که برایشان وجود دارد، پذیرش می‌شوند.

دانشگاه‌های کشور استرالیا از معتبرترین موسسات آموزش عالی در سراسر جهان هستند. با در دست داشتن مدرک فارغ‌التحصیلی، بازارهای کار متنوعی آماده جذب شما خواهند بود.

تحصیل دوره کارشناسی در استرالیا

دانشگاه‌های استرالیا جزء 100 دانشگاه برتر جهان، از نظر سازمان‌های رتبه‌بندی هستند. شما می‌توانید پیش از ورود به دانشگاه‌های این کشور، دوره فاندیشین را بگذرانید. در این دوره تمامی مواردی که لازم است شما پیش از آغاز تحصیل بدانید به علاوه زبان انگلیسی به شما آموزش داده می‌شوند. همچنین شما می‌توانید در آزمون‌های زبان معتبری چون آیلتس، شرکت کرده و با کسب نمره قبولی 6 به بالا، در دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شوید.

نمره معدل کافی برای ورود به دوره کارشناسی 15 می‌باشد. البته اگر معدل شما به حد قابل قبول نمی‌رسد نگران نباشید. با گذراندن دوره‌های فاندیشن در کالج‌های استرالیا، می‌توانید پذیرش دانشگاه را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که برای شرکت در دوره‌ها نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.

دوره کارشناسی ارشد در استرالیا

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد کشور استرالیا نیز شرایط نسبتا مشابهی با مقاطع تحصیلی دیگر دارد. علاوه بر نمره معدل بالا و مدرک زبان، موضوع پایان‌نامه شما نیز می‌تواند در پذیرش شما تاثیر بسزایی داشته باشد. به طور مثال رشته‌های مهندسی در این کشور بسیار اهمیت دارند و مهندسین در کشور استرالیا آینده بسیار درخشانی خواهند داشت.

شرایط کار در حین تحصیل

دانشجویان کشور استرالیا، مجوز کار پاره‌وقت به مدت 20 ساعت در هفته را خواهند داشت. همراهان این دانشجویان نیز می‌توانند در مشاغل تمام‌وقت استخدام شوند. در دوران تعطیلات رسمی کشور استرالیا، دانشجویان نیز می‌توانند کارهای خود را به صورت تمام‌وقت انجام دهند. این امر در هزینه‌های زندگی کمک بزرگی به آن‌ها می‌کند.

معایب تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا

اگر می‌خواهید از دانش‌آموزان بین‌المللی مدارس استرالیا باشید، باید بدانید که هزینه تحصیل شما در سال حداقل 18000 دلار خواهد بود. حداکثر هزینه فقط و فقط تحصیل نیز، به 25000 دلار استرالیا ممکن است برسد. این مقدار نسبت به هزینه تحصیل در مدارس اروپا و دیگر کشورها، بسیار زیاد است.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا نیز به موارد بسیاری وابسته است. شهریه هر رشته و مقطع ممکن است با دیگری متفاوت باشد. به صورت میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، 20000 دلار استرالیا و هزینه تحصیل در مقطع دکترای این کشور نیز تا 30000 دلار می‌تواند متغیر باشد.

شرایط زندگی در استرالیا

کشور استرالیا دارای آب و هوای نسبتا معتدلی می‌باشد. جغرافیای بی‌نظیر این کشور، هرساله توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. در این کشور دین رسمی وجود ندارد؛ اما بیش از 50% مردم پیرو دین مسیحیت می‌باشند. به دلیل مهاجرت مردم از سراسر جهان، تنوع قومیت‌ها بسیار است. این موضوع جذابیت کشور استرالیا را دوچندان می‌کند. البته زبان رسمی این کشور نیز انگلیسی است، که همین موضوع مهاجرت را برای بسیاری راحت‌تر می‌کند.

مزایا و معایب زندگی در کشور استرالیا

با وجود اینکه دستمزد افراد، از کارگران گرفته تا متخصصان در استرالیا بالا می‌باشد؛ اما خرید مسکن یکی از چالش‌های موجود است. بازار مسکن در این کشور نسبتا پیچیده و قیمت خانه‌ها نیز تقریبا بالا است. پس اگر فکر خرید خانه‌ای در این کشور را، در سرمی‌پرورانید، باید هم‌اکنون شروع به پس‌انداز سرمایه لازم برای مهاجرت به استرالیا کنید.

علاوه بر مسکن و اجاره‌خانه، می‌توان گفت هزینه همه چیز در این کشور از جاهای دیگر بیشتر است. هزینه درمان و بهداشت نیز از این قائده مستثنی نیست. البته دولت از طریق بیمه تاحدودی هزینه درمان شما را پرداخت می‌کند. شما به عنوان مهاجر این کشور می‌توانید برای دریافت بیمه درخواست دهید. باتوجه به بالا بودن تمامی هزینه‌ها در این کشور، متقاضیان مهاجرت بهتر است به دنبال شغلی پردرآمد در استرالیا باشند.

کشور استرالیا، کشوری بسیار وسیع و بزرگ است. نژادها و اقوام مختلف جهان در این کشور گرد هم آمده و زندگی بسیار آرامی را در رفاه به سر می‌برند. استرالیا سیستم آموزشی مناسبی برای کودکان شما دارد. با تحصیل در این کشور بدون شک آینده درخشانی در انتظار آن‌هاست. همچنین دانشجویان نیز زمینه پیشرفت بسیاری در این کشور خواهند داشت.

هزینه تحصیل، مسکن، بهداشت و درمان، خورد و خوراک و  هر آنچه در ذهن شماست، در این کشور چندین برابر کشورهای دیگر است. اگر علاقه‌مند به مهاجرت استرالیا و اقامت در آن هستید، باید برنامه‌ریزی دقیقی درخصوص امور مالی خود داشته باشید تا با مشکلی مواجه نشوید. در صورت تمایل نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مزایا و معایب تحصیل در استرالیا، با مشاوران باتجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید. ما شما را تا رسیدن به هدف و مهاجرت به کشور مورد نظر همراهی خواهیم کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *