محدودیت های جدید کرواسی در نقاط مرزی

مهاجرت پدیده ای جذاب و در عین حال چالش برانگیز است که به راه های مختلفی امکان پذیر می باشد. با این حال این روز ها به دلیلی شیوع بیماری کرونا، شرایط متفاوت از قبل شده. کرواسی هم یکی از کشور های اروپایی تحت تاثیر ویروس کرونا می باشد. مهاجرت به کرواسی هم به دلیل همه گیری کرونا دچار چالش هایی شده است. در ادامه قصد داریم به بررسی اخبار مربوط به محدودیت های جدید کرواسی در نقاط مرزی بپردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اعمال محدودیت های جدید کرواسی در نقاط مرزی این کشور

کرواسی یکی از کشور های اروپایی است که هر ساله متقاضیان زیادی برای مهاجرت وارد آن می شوند. برای مهاجرت به کرواسی راه های بسیاری وجود دارد. اگر متقاضی حضور در این کشور می باشید، می توانید از راه هایی مانند کار در کرواسی یا تحصیل در کرواسی اقدام کنید.

با این حال اما در سال جدید میلادی کشور کرواسی هم مانند سایر کشور ها با مشکلات مربوط به بیماری کووید ۱۹ مواجه شده است. به همین دلیل قوانین بسیاری از جمله اعمال محدودیت های جدید کرواسی در نقاط مرزی این کشور اعمال شده است. در واقع مقامات کرواسی تصمیم گرفته اند برای جلوگیری از افزایش تعداد عفونت های COVID-19 محدودیت های جدیدی را در نقاط مرزی کشور اعمال کنند.

علاوه بر این ، فقط افرادی که نتیجه منفی آزمایش Coronavirus که بیشتر از ۴۸ ساعت از آن نگذشته باشد را داشته باشند ، مجاز به ورود به کشور کرواسی هستند. با این حال ، دولت کرواسی تأکید کرده است که این تصمیم بیشتر در مورد شهروندانی که از کشور های ثالث که از گروه کشور های اتحادیه اروپا نیستند اعمال خواهد شد.

ورود به کرواسی در دوران کرونا

همان طور که اشاره شد قوانین جدیدی برای مهاجرت به کرواسی بر مبنای جلوگیری از همه گیر ویروس کرونا اعمال شده است. بر اساس این اعلامیه ، مسافرینی که از کشور های خاصی می آیند بدون ارائه سندی که نتایج منفی آزمایش ویروس کرونا را بیش از ۴۸ ساعت از ورود آن ها نشان ندهد ، اجازه ورود به کرواسی را نخواهند داشت.

اگر مسافر ان نتیجه آزمایش خود را نشان ندهند باید در کشور کرواسی برای آزمایش اقدام نمایند و تا به نتیجه منفی رسیدن در قرنطینه باقی بمانند. با این حال متخصصان بهداشت ، افرادی که می خواهند برای تحصیل وارد کرواسی شوند ، دیپلمات ها ، مسافران ترانزیتی ، کارگران مرزی و غیره از این محدودیت ها مستثنی خواهند شد.

در این میان کشور های منطقه شینگن که به دلیل وضعیت اپیدمیولوژیک خود به “منطقه سبز” تعلق دارند، مشمول قانون جدید آزمون PCR نخواهند شد. در مورد اقدامات جدید اعمال شده توسط مقامات در کرواسی ، وزیر کشور این کشور ، داور بوژینوویچ تأکید کرد که آخرین پیشنهاد با توصیه های اتحادیه اروپا هماهنگ است و به رتبه بندی وضعیت اپیدمیولوژیک در مناطق اروپایی با توجه به مرکز تحقیقات بیماری های اروپا مرتبط است.

در حال حاضر، در مجموع ۱۳۱۳۴۲ نفر به بیماری همه گیر ویروس کرونا در کرواسی مبتلا شده اند و ۱۸۶۱ نفر جان خود را از دست داده اند. در کرواسی ۲۱۲۵۰ مورد فعال گزارش شده است ، در حالی که ۱۰۸۲۳۱ نفر کاملا از ویروس کشنده بهبود یافته اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *