دانشجویان بین المللی فرانسه می توانند برای مجوز اقامت آنلاین اقدام کنند

در دوران کرونا مشکلات بسیاری برای گروه های مختلف به وجود آمد و به عبارتی کشور ها تماما درگیر ماجرا های مختلف شدند. از مسائل اقتصادی ناشی از بیماری کرونا گرفته تا شرایط همه گیری و مبارزه با بیماری برای جلوگیری از کم تر شدن بیماری. هر کدام از کشور ها روند های خاصی را برای محدودیت ها اعمال کردند تا بتوانند از میزان همه گیری بیشتر ویروس کووید نوزده جلوگیری کنند. کشور فرانسه نیز برای این مسئله اقدامات بسیاری را صورت داده است. یکی از اقدامات ارائه شده به تازگی توسط دولت ارائه شده و دانشجویان بین المللی می توانند برای مجوز های اقامت بصورت آنلاین اقدام کنند. 

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشجویان بین المللی فرانسه برای اقامت آنلاین اقدام کنند

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است که در حال افتتاح یک سرویس آنلاین است که از طریق آن دانشجویان بین المللی می توانند بدون اجازه قرار ملاقات یا حضور در دفاتر استان مورد نظر خود، برای اجازه اقامت از خانه درخواست کنند. در واقع دانشجویان بین المللی فرانسه می توانند برای مجوز اقامت آنلاین اقدام کنند. مطابق با اعلامیه مطبوعاتی منتشر شده توسط وزارت کشور فرانسه ، سرویس درخواست آنلاین ، موسوم به ANEF-séjour (اداره دیجیتال بین المللی در فرانسه) با هدف تسهیل روش های موجود برای دانشجویان بین المللی هنگام درخواست مجوز های اقامت فرانسه ، اعم از تجدید اقامت، اجازه اقامت اولیه و شرایط ورودی ویزا می باشد. 

حساب آنلاین برای دانشجویان بین المللی فرانسه

دانشجویان برای مهاجرت به فرانسه لازم است تا شرایط و قوانین جدید را در نظر داشته باشند. هر شرطی بر مبنای قوانین و مقررات اعمال می شود و لازم الاجرا است. همان طور که اشاره کردیم، دانشجویان باید قبل از ورود به این کشور در حساب آنلاین خود را ثبت نام کنند. نکته مهم این است که در حساب آنلاین خود ، دانش آموزان می توانند وضعیت درخواست خود را بررسی کنند ، به هر گونه درخواست اطلاعات بیشتر پاسخ دهند و از تصمیم گرفته شده در مورد برنامه خود مطلع شوند. علاوه بر این وزارت خانه اظهار داشته است که دانشجویان باید زمانی که اجازه اقامت آن ها صادر شده باشد، در جامعه حضور داشته باشند. دیجیتالی شدن برنامه های اجازه اقامت به موارد زیر کمک می کند:

  • حل مشکلات دسترسی ، به ویژه قرار ملاقات برای ارسال برنامه ها
  • رسیدگی به درخواست های صدور اجازه اقامت با سرعت بیشتری
  • نوسازی ابزار های کار استانی
  • کاهش تعداد مراجعه به بخش ها

دانشجویان برای تحصیل در فرانسه می توانند برنامه مورد نظر خود را از طریق رایانه،‌تبلت با تلفن های هوشمند دریافت کنند. کاربران نیاز نیست اطلاعات خود را چند باره ارسال کنند. به طور مثال با توجه به این سیستم اگر اثر انگشت در کنسولگری درخواست ویزا جمع آوری شده باشد ، تهیه مجدد آن ها در استان مورد نظر ضروری نیست. این سرویس امروزه به نفع دانشجویان بین المللی است و تخمین زده می شود که تمامی درخواست های اخذ اقامت و تابعیت فرانسه تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به این شکل تکمیل گردد. این سرویس همچنین به جذب دانشجویان بین المللی هم کمک بسیار زیادی کرده است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *