معرفی برترین رشته های تحصیلی فرانسه

کشور فرانسه همواره به دلیل ارائه آموزش با کیفیت مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین الملل برای ادامه تحصیل قرار گرفته است. تعداد بالای رشته های تحصیلی در فرانسه باعث جذب دانشجویان زیادی از سراسر جهان شده است. این کشور در بسیاری از رشته های تخصصی و آکادمیک مانند هنر، سیاست، فلسفه،تکنولوژی، فشن، علوم پایه و اقتصاد در سراسر جهان شناخته شده است. در کنار استانداردهای بالای آموزشی فرانسه چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان بین الملل دارد. آنها می توانند علاوه بر کسب تجربه شگفت انگیز از دیدن مناظر طبیعی زیبا، هنر و فرهنگ غنی، موسیقی، تئاتر و زندگی پر جنب و جوش در این کشور لذت ببرند. در ادامه با بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه و شرایط تحصیل در این رشته ها آشنا خواهید شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

رشته های تحصیلی پرطرفدار در فرانسه

فرانسه به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین الملل شناخته می شود. کیفیت بالای آموزش، هزینه های بسیار پایین تحصیل و زندگی لذت بخش فرانسوی همگی از مزایای تحصیل در فرانسه منحصر به فرد هستند. برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های فرانسه همچون رشته های فناوری اطلاعات، تجارت، امور مالی، علوم کامپیوتر، هتلداری، هنر، فشن، فیلمسازی، علوم سیاسی و اقتصاد از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر رشته ها برخوردار هستند. البته باید به این نکته توجه کنید که برخی از دانشگاه های فرانسه در رشته های خاصی شهرت جهانی دارند. در ادامه پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در فرانسه ارائه شده است:

هنر

با توجه به جایگاه ویژه کشور فرانسه در تاریخ هنر، رشته هنر به یکی از پرطرفدارترین برنامه های تحصیلی در فرانسه تبدیل شده است. در این کشور می توانید آثار هنرمندان بزرگی همچون پیکاسو، مونه، ون گوگ را از نزدیک ببینید. فرانسه به دلیل داشتن بهترین موزه ها و گالری های هنری همچون لوور، مرکز هنر ژرژ پمپیدو و مونمارتر در جهان شناخته شده است. هنرهای تجسمی در این موزه ها و مراکز بدون شک الهام بخش دانشجویان بین الملل در این کشور خواهد بود.

علاوه بر وجود تاریخ غنی هنر در فرانسه، دانشجویان این رشته تحصیلی از آینده شغلی خوبی در فرانسه برخوردار خواهند بود. سالانه میلیون ها گردشگر به فرانسه سفر می کنند و هزاران شغل در صنعت هنر ایجاد می کنند.

برخی از مشاغل برای فارغ التحصیلان رشته هنر در فرانسه شامل مرمت آثار باستانی، عکاسی و طراحی گرافیک می شود. در نهایت باید گفت که فرانسه یک محیط ایده آل برای تحصیل در رشته هنر برای دانشجویان بین الملل فراهم می کند. دانشگاه ها ارائه آموزش با کیفیت همراه با استانداردهای کلاس جهانی را تضمین می کنند.

برخی از بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل در رشته هنر شامل موارد زیر می شود:

  • دانشگاه École Nationale Supérieure de Création Industrielle
  • دانشگاه École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs
  • دانشگاه Paris College of Art

تجارت بین الملل

تجارت بین الملل یکی دیگر از رشته هایی است که در فرانسه از محبوبیت بالایی برخوردار است. این رشته تحصیلی شیوه ها و تئوری های مختلف تجارت در سطح جهانی را ارائه می دهد. دانشجویان بین الملل که تجارت بین الملل را برای تحصیل انتخاب می کنند مبانی امور مالی، بازاریابی، منابع انسانی و نحوه مدیریت یک کسب و کار را فرا می گیرند. علاوه بر این با چالش های اقتصاد جهانی در کشور های مختلف آشنا می شوند.

تجارت بین الملل همچنین اصول راه اندازی شغل موفق در هر نقطه از جهان را به دانشجویان می آموزد. این اصول شامل مهارت های مدیریت، تفکر استراتژی، برقراری ارتباط و تصمیم گیری صحیح می شود. با توجه به اینکه فرانسه یکی از قوی ترین اقتصادهای اروپا محسوب می شود، فارغ التحصیلان می توانند کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کرده و به موفقیت برسند.

در پایان باید گفت که با تحصیل در رشته تجارت بین الملل می توانید آینده خود را تضمین کنید. مطمئنا تحصیل در دانشگاه های معتبر فرانسه در رشته تجارت شانس افراد را برای اشتغال افزایش می دهد زیرا این دانشگاه ها دانشجویان را برای شروع حرفه خود آماده می کنند. در ادامه بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل در رشته تجارت بین الملل ارائه شده است:

  • دانشگاه Sorbonne University
  • دانشگاه INSEAD
  • دانشگاه HEC Paris School of Management

فشن

زمانی که صحبت از فشن و مد می شود همه می دانیم که فرانسه بهترین مکان برای تحصیل در این رشته است.

از همین رو دانشجویان بین الملل زیادی خواستار تحصیل در این رشته تحصیلی در فرانسه هستند. دانشگاه ها و موسسات آکادمیک فرانسه برترین برنامه های آموزشی همچون منسوجات و پارچه ها، تکنیک های دوخت و دوز و روش های طراحی را ارائه می دهند. روش های تدریس در موسسات آموزش عالی فرانسه همچنین محیط آموزشی خلاقانه ای را برای دانشجویان فراهم می کند. برخی از بهترین مراکز آموزشی برای تحصیل در رشته مد کالج هنر پاریس (Paris College of Art) و آکادمی بین المللی مد (International Fashion Academy) و موسسه فرانسوی مد (Institut Français de la Mode) هستند.

رشته های تحصیلی پرطرفدار در فرانسه

رشته های تحصیلی پرطرفدار در فرانسه

علاوه بر اینکه دانشگاه ها آموزش های عالی را در زمینه فشن ارائه می کنند، سبک زندگی فرانسوی نیز دانشجویان را در دنیای فشن غرق می کند. کافی است در خیابان ها قدم بزنید و با دیدن بوتیک ها و مغازه های لباس با مد آشنا شوید. فرانسوی ها به طور کلی به مد اهمیت زیادی می دهند و به مد روز و شیک بودن معروف هستند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که صنعت مد یکی از صنایع موفق در فرانسه محسوب می شود. به همین دلیل دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند برای برندهای لوکسی مانند هرمس، لویی ویتون و شنل و یا مجلات مد مانند Elle، Vogue و Marie Claire کار کنند.

بیوتکنولوژی

تحصیل پزشکی در فرانسه مانند رشته بیوتکنولوژی یکی از بهترین رشته ها است. صنعت بیوتکنولوژی به عنوان یکی از موفق ترین صنایع در فرانسه شناخته می شود و بیش از 20000 موقعیت شغلی را برای متخصصان این رشته ارائه می دهد.

بنابراین اگر دنبال شغلی پردرآمد پس از فارغ التحصیلی در فرانسه هستید، رشته بیوتکنولوژی یک انتخاب ایده آل است. در فرانسه متخصصان بیوتکنولوژی سالانه حدود 140.000 دلار درآمد دارند.

علاوه بر مزایای مالی، تحصیل در این رشته به دانشجویان این امکان را می دهد که بخشی از گروه تحقیقاتی تولید واکسن، ایمونولوژی و بیولوژی سرطان باشند. فرانسه یکی از کشورهایی است که سرمایه های هنگفتی را به پروژه های تحقیقاتی تخصیص می دهد. برای شروع تحصیل در فرانسه حتما دانشگاه های برتر را برای تحصیل در رشته بیوتکنولوژی انتخاب کنید. این دانشگاه ها شامل دانشگاه استراسبورگ (University of Strasbourg )، دانشگاه پاریس (University of Paris ) و دانشگاه بوردو (University of Bordeaux ) می شود.

امور مالی

با توجه به اینکه در حال حاضر فرانسه یکی از مقاصد برتر جهانی برای متخصصان بانکداری است، امور مالی نیز یکی از بهترین رشته های تحصیلی این کشور شناخته می شود. دانشگاه های فرانسه آموزش جامعی را در زمینه امور مالی از جمله مدیریت پورتفلیو و شناخت ریسک بازار های مالی را ارائه می دهند. دانشجویان با یادگیری این موضوعات تخصصی شانس بالایی برای استخدام در مراکز مالی بین المللی دارند. دانشگاه HEC Paris School of Management، دانشگاه EDHEC Business School و دانشگاه ESCP Business School بهترین موسسات آموزشی فرانسه برای تحصیل در رشته امور مالی هستند.

فارغ التحصیلان این رشته با داشتن مدرک معتبر از دانشگاه فرانسوی می توانند در شرکت های چند ملیتی مانند J.P. Morgan، Unilever Morgan Stanley مشغول به کار شوند.

بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه

تحصیل در فرانسه یک چالش هیجان انگیز است. این کشور به دلایل متعدد می تواند یک انتخاب عالی برای ادامه تحصیل باشد. از جمله این دلایل می توان به کیفیت بالای آموزش و دوره های آموزشی به زبان انگلیسی اشاره کرد. دانشجویان بین الملل این فرصت را دارند که در کنار تحصیل از جذابیت های زندگی در شهرهای تاریخی و قدیمی لذت ببرند. در ادامه بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه ارائه شده است:

علوم داده/ هوش مصنوعی و آنالیز کسب و کار

در سال گذشته دولت فرانسه حدود 2 میلیارد یورو برای تحقیق در بخش هوش مصنوعی اختصاص داد. علاوه بر این، کمیسیون اروپا به تبعیت از این تصمیم فرانسه، حدود 1.5 میلیارد دلار بودجه در اختیار بخش تحقیقاتی هوش مصنوعی با هدف افزایش سرمایه گذاری قرار داد. نه تنها شرکت های همچون IBM, Amazon, Google, Tableau دارای دفاتری در فرانسه هستند، بلکه این کشور توسط این شرکتها به عنوان قطب نوآوری انتخاب شده است.

در سال 2015، فیس بوک یک آزمایشگاه هوش مصنوعی در فرانسه تاسیس کرد. شرکت هایی همچون Google, Fujitsu, DeepMind, و Samsung به دنبال تاسیس مراکز تحقیقاتی هوش مصنوعی در این کشور هستند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در صنایع مختلف همچون درمان، امور مالی و بانکداری، فناوری اطلاعات، ژورنالیست و سرگرمی های کامپیوتری مشغول به کار شوند.

علوم زیستی

فرانسه در رتبه دوم جهان برای ثبت اختراع در حوزه علوم زیستی قرار دارد و به عنوان سومین کشور برتر جهان از نظر بودجه تحقیقاتی در این حوزه قرار دارد. حدود 870 شرکت در بخش علوم زیستی در فرانسه فعالیت می کنند. فرانسه همچنین با 15000 موقعیت شغلی در صنعت داروسازی در جایگاه سوم جهان در این بخش قرار دارد.

فرانسه به عنوان کشوری پیشرو در زمینه واکسن، بیولوژی سرطان، ایمونولوژی و قلب و عروق شناخته می شود.

حقوق متخصصان در بخش علوم زیستی و داروسازی یکی از بالاترین میزان دستمزدها در فرانسه است.

بانکداری

در حال حاضر فرانسه یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل در رشته های امور مالی است. با توجه به اینکه شرکت های بزرگی همچون JPMorgan، Goldman Sachs، Morgan Stanley ، Bank of America و Citadel در حال افزایش فعالیت خود در این کشور هستند، یکی از بهترین بازار های کار اروپا برای متخصصان مالی در فرانسه ایجاد شده است.

برخی از شرکت های مالی ایالت متحده آمریکا که برای دهه ها لندن را به عنوان دروازه مالی اروپا انتخاب کرده بودند، دفاتر خود را در فرانسه تاسیس کرده اند. طبق آمارها تا پایان سال 3000 موقعیت شغلی جدید به بازار کار امور مالی در فرانسه اضافه خواهد شد. همانند آمستردام و فرانکفورت، پاریس نیز به یکی از مراکز مالی اروپا تبدیل شده است.

مدیریت کسب و کار

رشته مدیریت کسب و کار یکی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه به شمار می رود و پیش بینی می شود در سال های آینده بازار کار پر رونقی در فرانسه داشته باشد. رشته های MBA، آنالیز کسب و کار، مدیریت بین الملل از رشته های محبوب در این حوزه به شمار می روند.

مهندسی

فرانسه به عنوان یک رهبر جهانی در زمینه متالورژی، صنعت خودرو و هوافضا شناخته می شود. دانشگاه های مهندسی فرانسه همواره به دنبال جذب دانشجویان بین المللی هستند که در این زمینه ها دارای استعدادهای ویژه هستند. مهندسی هوا فضا، مهندسی خودرو، مهندسی متالورژی و مهندسی مکانیک بهترین رشته های مهندسی در فرانسه هستند.

علوم کامپیوتر

با مهاجرت به فرانسه شما به یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی در بخش تکنولوژی سفر کرده اید و همیشه تقاضای زیادی برای برنامه نویسان کامپیوتری و متخصصان IT در این کشور وجود دارد. متخصصان علوم کامپیوتر می توانند در بخش های مدیریت برند، توریست و هتلداری، انرژی های تجدید پذیر، تکنولوژی و علوم غذا، پزشکی و حقوق مشغول به کار شوند. کارشناسان این حوزه یکی از پردرآمدترین اشخاص در فرانسه محسوب می شوند.

بهترین رشته های تحصیلی فرانسه

بهترین رشته های تحصیلی فرانسه

شرایط تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه

حدود 25 میلیون دانشجو در موسسات آموزش عالی فرانسه در مقاطع مختلف تحصیل می کنند که حدود 12 درصد از جمعیت دانشجویی این کشور را دانشجویان بین الملل تشکیل داده اند. محیط آموزشی متنوع و تعاملی، آموزش با کیفیت بالا و اعتبار مدارک تحصیلی فرانسه، این کشور را به یک مقصد مطمئن برای دانشجویان بین الملل تبدیل کرده است.

سیستم دانشگاهی فرانسه از از بیش از 3500 موسسه دولتی و خصوصی و همچنین 200 موسسه بازرگانی و مهندسی تشکیل شده است. دانشگاه های فرانسه بر اساس سیستم اروپایی بولونیا (Bologna) مطابق با نظام آموزشی اروپا (ECTS) سه نوع مدرک تحصیلی ارائه می کند. این مدارک شامل مدرک کارشناسی ( دوره سه ساله)، مدرک کارشناسی ارشد ( دوره پنج ساله) و مدرک دکترا ( دوره هشت ساله) می شود. فرم ها کلاس های دانشگاهی نیز به دو نوع cours magistraux – تئوری و travaux dirigés و travaux pratiquesکه کار عملی و آزمایشگاهی است تقسیم می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه اصلا سخت نیست. ما تمامی مراحلی را که شما برای پذیرش در دانشگاه های فرانسه نیاز دارید در ادامه معرفی کرده ایم.

رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید.

انتخاب رشته تحصیلی مهم ترین و شاید سخت ترین مرحله تحصیل در فرانسه باشد. رشته تحصیلی آینده شغلی و زندگی افراد را مشخص می کند. اینکه چه رشته ای را انتخاب کنید به علایق و چشم اندازی که برای آینده خود متصور کرده اید متفاوت است. انتخاب با شماست. پس از انتخاب رشته تحصیلی می بایست دانشگاه هایی که رشته مورد نظر شما را ارائه می دهند جستجو کنید.

الزامات پذیرش را بررسی کنید.

الزامات پذیرش در دانشگاه های فرانسه بسته به ملیت، اهداف آموزشی و سطح دانش متقاضیان متفاوت است. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های فرانسه را دارند می بایست با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر از الزامات پذیرش در رشته تحصیلی انتخابی مطلع شوند.

مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.

با توجه به اینکه جمع آوری مدارک مورد نیاز زمانبر است در اسرع وقت اقدام به اینکار کنید. توجه داشته باشید مدارک مورد نیاز مرتبط با ملیت، سطح تحصیلی و دانشگاه انتخابی را تهیه کنید. علاوه بر این مدارک مورد نیاز را می بایست به زبان فرانسوی ترجمه کنید. اکثر موسسات آموزش عالی در فرانسه به مدارک زیر نیاز دارند:

  • تکمیل فرم درخواست و امضا توسط مقامات رسمی
  • پاسپورت
  • عکس
  • سوابق تحصیلی
  • ریز نمرات تحصیلی
  • اثبات توانایی های زبان فرانسوی یا انگلیسی ( بسته به زبان تدریس در برنامه انتخابی )
  • پرداخت هزینه های درخواست

دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا به مدارکی بیشتری همچون گواهی تولد، اثبات تمکن مالی و بیمه نیاز دارند. البته به این نکته توجه داشته باشید که هر برنامه ممکن است مدارک اضافی مخصوص به خود را داشته باشد.

درخواست خود را ارائه دهید.

دانشجویان غیر اروپایی به منظور درخواست برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه می بایست پذیرش اولیه یا “Demande d’Admission Préalable – DAP” را تکمیل کنند و همچنین باید از طریق سایت دانشگاه درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه دهند.

برای ویزای دانشجویی اقدام کنید

زمانی که نامه پذیرش خود را از دانشگاه دریافت کردید، در مرحله بعد در اولین فرصت می بایست برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنید. پذیرفته شدگان باید درخواست ویزای خود را به سفارت یا کنسولگری فرانسه ارسال کنند.

برای سفر به فرانسه آماده شوید

پس از دریافت ویزای دانشجویی و تهیه مدارک مورد نیاز چمدان خود را ببندید و برای تحصیل در یکی از بهترین، مدرن ترین و رمانتیک ترین کشورهای جهان آماده شوید.

تحصیل رشته آموزش در فرانسه

رشته آموزش یکی از برنامه های پرطرفدار در گروه علوم انسانی است که هدف اصلی آن آموزش مربیان و معلمان در پایه های مختلف تحصیلی است. دانشجویان با تحصیل در رشته آموزش در فرانسه با روش های مدرن تدریس، رفتار شناسی دانش آموزان و نحوه تبادل با آنها آشنا می شوند. دانشجویان یاد می گیرند که چگونه با داشتن فن بیان مناسب مطالب درسی را به صورت کامل به دانش آموزان در هر سنی یاد دهند. اگر به این رشته تحصیلی علاقه مندید در مرحله اول می بایست لیستی از دانشگاه های فرانسوی که رشته آموزش را ارائه می دهند تهیه کنید. سپس با بررسی الزامات پذیرش در هر دانشگاه می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین از طریق سایت دانشگاه ارسال کنید.

تحصیل رشته حقوق در فرانسه

متقاضیان رشته حقوق با اخذ پذیرش در دانشکده حقوق دانشگاه های فرانسه می توانند تحصیل در این رشته را آغاز کنند. البته به این نکته توجه کنید که قبولی در رشته حقوق بسیار گزینشی است و ثبت نام به معنای موفقیت نیست؛ بسیاری از دانشجویان در برنامه های سخت آموزشی موفق نمی شوند. دوره کارشناسی حقوق (LLB)، دوره کارشناسی ارشد حقوق ( LLM) و دوره دکترای حقوق در دانشگاه های فرانسه ارائه می شود.

تحصیل حقوق در فرانسه

تحصیل حقوق در فرانسه

دانشکده حقوق به سه برنامه تقسیم می شود. در ابتدا دانشجویانی که در دوره سه ساله کارشناسی حقوق ( به نام Licence de Droit) تحصیل می کنند و بعد از آن دانشجویان دوره دو ساله کارشناسی ارشد و در پایان یک دوره سه ساله دکترا ارائه می شود. با توجه به اینکه سال تحصیلی در فرانسه از سپتامبر آغاز می شود و در ماه ژوئن به اتمام می رسد متقاضیان تحصیل رشته حقوق در فرانسه می توانند برای ترم زمستان و بهار دانشکده حقوق درخواست دهند. دانشجویان با دریافت آموزش جامع و مقرون به صرفه در پایان با دریافت مدرک معتبر تحصیلی می توانند در بهترین مراکز حقوقی مشغول به کار شوند.

تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه

بسیاری از دانشگاه های فرانسه همواره به دنبال جذب دانشجویانی هستند که علاقه مند به رشته های تحصیلی کاربردی اند. معتبرترین دانشگاه های فرانسه برنامه هایی همچون امور مالی، اقتصاد و بازرگانی را ارائه می دهند که فارغ التحصیلان آنها از شانس بالایی برای استخدام برخوردار هستند. دانشگاه اقتصاد پاریس (Paris School of Economics) به عنوان یکی از برترین موسسات آموزش عالی جهان برای تحصیل در رشته اقتصاد، برنامه های درسی شامل سمینارها، کارگاه ها و سایر فعالیت های گروهی را برای دانشجویان این رشته پرطرفدار فراهم می کند. این دانشگاه تحقیقات وسیعی را در زمینه های تاریخ اقتصاد، نظریه اقتصادی، کار و اقتصاد عمومی، اقتصاد کلان، اقتصاد سیاسی و اقتصاد جهانی انجام می دهد.

دانشکده اقتصاد دانشگاه پانتئون سوربن (Pantheon Sorbonne University) از دانشجویان بین الملل علاقه مند به به این رشته تحصیلی استقبال می کند. برنامه های متعددی در دانشکده اقتصاد پانتئون برای دانشجویان ارائه می شود. دوره کارشناسی ارشد اقتصاد در این دانشکده یکی از قدیمی ترین برنامه های اقتصادی در فرانسه به شمار می رود. دانشگاه پلی تکنیک پاریس (Ecole Polytechnique) بهترین گزینه برای دانشجویان صنعت اقتصاد است.

دانشکده اقتصاد این دانشگاه دوره مقدماتی، پایه، دوره های تخصصی و برنامه های تحقیقاتی در زمینه اقتصاد را ارائه می دهد.

دانشگاه تحقیقاتی PSL یک دانشگاه دولتی در فرانسه است که برنامه های تحقیقاتی محور در زمینه اقتصاد را برگزار می کند و بیش از 900 دانشجو در دوره کارشناسی ارشد این دانشکده تحصیل می کنند. نکته جالب توجه در خصوص تحصیل در این دانشکده این است که دانشجویان بسته به جنبه اقتصادی مورد علاقه خود، دروس را انتخاب می کنند. این دانشگاه برنامه های متعددی را در سطح کارشناسی ارشد اقتصاد ارائه می دهد.

دپارتمان موسسه مطالعات سیاسی پاریس (Paris Institute of Political Studies) که در سال 2009 تاسیس شده است، با استفاده از جدیدترین روش های تدریس و تمرکز بر تحقیقات، تخصص های مختلفی را در رشته اقتصاد ارائه می دهد. این دپارتمان همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی شامل مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد را نیز برگزار می کند.

دانشگاه تولوز یکی دیگر از دانشگاه های برتر فرانسه است که رشته اقتصاد را ارائه می دهد. دانشکده اقتصاد تولوز در میان 10 دانشکده برتر اقتصاد جهان قرار دارد. این دانشکده سالانه حدود 2200 دانشجو را پذیرش می کند و طبق آمار از بیش از 80 ملیت در این دانشکده تحصیل می کنند. روش های خلاقانه تدریس از جمله شرکت در کنفرانس ها، مناظره ها و سمینارهای با حضور اقتصاددان های بزرگ از سراسر جهان دانشجویان را برای حضور در محیط کار آماده می کند. برنامه های تحصیلی در دانشگاه TSE به جای ترم به گواهی تحصیلی تقسیم می شود.

به طور مثال گواهی اول و دوم را دانشجویان پس از پایان موفقیت آمیز سالهای اول و دوم دریافت می کنند.

مدرسه کسب و کار ESSEC دوره های اقتصاد را در چندین موضوع از جمله اقتصاد کلان، اقتصاد بین الملل، اقتصاد پولی، اقتصاد صنعتی و اقتصاد تجربی ارائه می کند. از سال 1907 که مدرسه کسب و کار ESSEC تاسیس شده است اقتصاددان های مطرحی در این دانشگاه تحصیل کرده اند. دانشکده اقتصاد دانشگاه اکس مارسی (Aix Marseille University) از دانشجویان بین الملل علاقه مند به رشته اقتصاد استقبال می کند. این دانشگاه بر آموزش جامع با ارائه کامل ترین مهارت های لازم برای تضمین مشاغل در صنعت اقتصاد و تجارت متعهد است. این دانشگاه برنامه های کارشناسی ارشد اقتصاد را به زبان انگلیسی برگزار می کند تا پیوند بین دانشجویان بین الملل و بازار کار جهانی را ارتقا ببخشد. برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد اقتصاد دانشجویان می بایست حداقل 180 ECTS کسب کرده باشند.

تحصیل رشته های پزشکی در فرانسه

علم پزشکی در فرانسه راه طولانی را طی کرده است. از کشف علت ژن سندروم دوان در سال 1958 تا جداسازی اتوماتیک سلول های قرمز از سلول های بنیادی در سال 2021، فرانسه را در دنیای پزشکی مطرح کرده است.

افرادی که تحصیل رشته های پزشکی در فرانسه را انتخاب می کنند آینده درخشانی را می توانند برای خود متصور شوند. دانشجویان در کنار آموزش جامع و مقرون به صرفه در دانشگاه های پزشکی فرانسه می توانند با حضور در دوره های کارآموزی در برترین مراکز بهداشتی و درمانی خود را برای محیط کار مستقل آماده کنند.

یکی از مهم ترین دلایلی که دانشجویان بین الملل زیادی متقاضی تحصیل پزشکی در فرانسه هستند، دانشگاه های برتر فرانسه است. دانشگاه های پزشکی فرانسه در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند و با بیش از 80 پروژه تحقیقاتی پزشکی جوایز نوبل متعددی را کسب کرده اند. یکی دیگر از مزیت های تحصیل رشته های پزشکی در فرانسه، سیستم درمان این کشور است. سیستم درمانی فرانسه به عنوان یکی از کارآمدترین سیستم های مراقبت های درمانی و بهداشتی در جهان شناخته می شود.

تحصیل پزشکی در فرانسه

تحصیل پزشکی در فرانسه

این سیستم شامل شبکه ای از بیمارستان های دولتی و خصوصی و خدمات بهداشتی می شود. سیستم بهداشتی فرانسه تمام شهروندان این کشور را بدون در نظر گرفتن سن، میزان ثروت و موقعیت اجتماعی تحت پوشش قرار می دهد. یکی دیگر از دلایلی که تحصیل پزشکی در فرانسه بسیار مورد استقبال دانشجویان بین الملل قرار گرفته است، محیط چند فرهنگی با شهرهای توسعه یافته این کشور است. هر چند که تحصیل در رشته های پزشکی در فرانسه به مطالعه و تلاش زیادی نیاز دارد اما دانشجویان می توانند از سرگرمی ها و تفریحات در یکی از زیباترین شهرهای جهان لذت ببرند.

تحصیل پزشکی در فرانسه به سه دوره تقسیم می شود. دوره اول که Premier Cycle d’études Médicales یا PCEM نام دارد شامل دو سال اول تحصیل پزشکی می شود. برنامه درسی ارائه شده در این دوره برای دانشجویان پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی یکسان است. پس از تکمیل دوره PCEM دانشجویان می بایست در یک آزمون شرکت کنند. توجه داشته باشید که تنها 15 تا 20 درصد از دانشجویان موفق به قبولی در این آزمون می شوند. پذیرفته شدگان در آزمون می توانند وارد دوره بعدی تحصیلی شوند.

دوره دوم تحصیل پزشکی در فرانسه DCEM نام دارد. این دوره چهار سال طول می کشد و دانشجویان با حضور در کلاس های تئوری و تکمیل دوره های کارآموزی در بیمارستان ها می بایست تمام الزامات تحصیلی خود را تکمیل کنند. پس از تکمیل دوره دوم دانشجویان مجددا می بایست در آزمونی شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن وارد دوره سوم تحصیل پزشکی در فرانسه می شوند.

دوره سوم تحصیل پزشکی در فرانسه DES نامیده می شود. در این دوره دانشجویان می توانند دوره عمومی یا تخصص های پزشکی را انتخاب کنند. پس از تکمیل موفقیت آمیز این دوره دانشجویان مدرک پزشکی خود را دریافت می کنند. دانشجویان پس از گذراندن سه دوره پزشکی می توانند برای دو سال دیگر تحصیل خود را ادامه داده برنامه های آموزشی فوق تخصصی شرکت کنند.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از این دوره مدرک DESC دریافت خواهند کرد. پس از آن پزشکانی که مایل به ادامه تحصیل هستند می بایست پایان نامه خود را ارائه دهند و سپس در Conseil National de l’Ordre des Médecins ثبت نام کرده تا مجوز برای طبابت را دریافت کنند.

حال سوال این است که به عنوان یک متقاضی بین الملل چگونه می توان برای رشته های پزشکی در فرانسه درخواست داد؟ زمانی که تصمیم می گیرید به عنوان دانشجوی بین الملل در رشته پزشکی در فرانسه تحصیل کنید در اولین گام باید مطمئن شوید که پول کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را دارید.

مسئله بعدی که باید به آن دقت کنید تسلط به زبان فرانسوی است. داشتن مهارت های زبان برای تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه الزامی است. دیگر مدارک مورد نیاز برای درخواست رشته پزشکی در فرانسه شامل موارد زیر می شود:

  • مدرک تحصیلی دوره متوسطه
  • کپی پاسپورت
  • مدرک زبان فرانسوی
  • توصیه نامه
  • نامه انگیزه
  • سابقه کار ( در صورت داشتن سابقه کار)

متقاضیان پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی به سفارت یا کنسولگری فرانسه درخواست دهند. به این نکته توجه داشته باشید که تنها در صورت داشتن ویزای دانشجویی می توانید برای تحصیل وارد فرانسه شوید.

پروسه درخواست برای تحصیل پزشکی در فرانسه پیچیده نیست. در ابتدا متقاضیان باید دانشگاه خود را انتخاب کنند. دانشگاه های زیادی در فرانسه رشته پزشکی را ارائه می دهند، بنابراین برای انتخاب دانشگاه با مشکلی مواجه نخواهید شد. پس از انتخاب دانشگاه با مراجعه به وب سایت رسمی دانشگاه می توانید مدارک مورد نیاز برای درخواست رشته پزشکی برای دانشجویان بین الملل را بررسی کنید.

دانشجویانی که می خواهند برای سال اول پزشکی درخواست دهند قبل از شروع سال تحصیلی می بایست از طریق پورتال متمرکز فرانسه( ParcoursUp) درخواست خود را ارسال کنند. این درخواست به نام Demande d’Admission Prealable یا DAP شناخته می شود و باید به سفارت یا کنسولگری فرانسه ارسال شود.

مدت زمان تحصیل در رشته های پزشکی در فرانسه بسته به رشته ای که انتخاب می کنید متفاوت است. به طور مثال تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه بین 5 تا 6 سال طول می کشد؛ در حالیکه مطالعات دامپزشکی یک دوره تمام وقت 6 ساله است. دانشجویان رشته داروسازی بین 5 تا 6 سال به صورت تمام وقت تحصیل می کنند. رشته پرستاری و فیزیوتراپی یک دوره 3 تا 4 ساله است.

هر چند که در اکثر کشورها دانشجویان پزشکی ملزم به پرداخت هزینه های سنگینی هستند اما در فرانسه اینگونه نیست. دانشجویان پزشکی بین الملل در فرانسه به طور متوسط 420 یورو ( 512 دلار) در سال پرداخت می کنند. فارغ التحصیلان رشته پزشکی می توانند می توانند تحت عناوین شغلی زیر در فرانسه مشغول به کار شوند:

  • متخصص قلب و عروق
  • متخصص مغز و اعصاب
  • پاتولوژیست
  • جراح
  • روانپزشک
  • چشم پزشک
  • اپیدمیولوژیست

افرادی که در زمینه های پزشکی در فرانسه کار می کنند به طور متوسط بین 42000 یورو تا 197000 یورو ( 51000 دلار تا 240000 دلار ) در سال درآمد دارند.

تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

مسئولیت اصلی فیزیوتراپیست ها در فرانسه توانبخش است. آنها با در نظر گرفتن ویژگی های جسمی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر فرد، یک نسخه پزشکی تهیه کرده و مناسب ترین تکنیک ها برای درمان را انتخاب می کنند. فیزیوتراپیست ها در مراکز مختلف از جمله بیمارستان ها، مراکز مراقبت های اولیه و کلینیک های خصوصی در فرانسه می توانند مشغول به کار شوند. فیزیوتراپیست ها در فرانسه باید از شرایط جسمی مناسبی برخوردار باشند تا توانایی حمایت از بیماران برای انجام حرکات را داشته باشند. علاوه بر این داشتن مهارت مدیریت زمان برای فیزیوتراپیست ها ضروری است زیرا باید حجم بالای کار را در طول روز سازماندهی کنند.

تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

اگر به تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه فکر می کنید باید گفت که این برنامه 3 تا 4 ساله در اکثر دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور ارائه می شود. دانشگاه سوربن یکی از دانشگاه های برتر فرانسه در پاریس است که متعهد به ارائه آموزش جامع به دانشجویان رشته فیزیوتراپی است. دانشجویان با یادگیری روش های درمان به بهبود و حفظ عملکرد اعضای بدن و سیستم حرکتی کمک می کنند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در مراکز درمانی، باشگاه های ورزشی و یا خانه سالمندان کار کنند.

تحصیل رشته های مدیریت در فرانسه

تحصیل در رشته مدیریت در فرانسه به دانشجویان یاد می دهد که چگونه یک پروژه و گروه را مدیریت کرده و افراد را برای رسیدن به نتیجه مطلوب سازماندهی کند. برنامه های آموزشی رشته های مدیریت در فرانسه همه چیزهایی که برای اداره موفق یک کسب و کار لازم است را به دانشجویان می آموزند و آنها را برای موقعیت های مدیریتی همچون مدیر اجرایی، مدیر مالی، مدیر عامل آماده می کند. اکثر دانشگاه های فرانسه دوره های مدیریت در مقاطع تحصیلی مختلف را ارائه می دهند. دوره های کارشناسی مدیریت تحت عنوان B.Sc در دانشگاه های فرانسه برگزار می شوند.

رشته های مدیریت در فرانسه تحت عناوین مختلف ارائه می شوند و معمولا هر کدام از آنها بر صنعت و حوزه خاصی متمرکز است. در میان طیف وسیعی از تخصص های مدیریت در فرانسه می توان به مدیریت بین الملل، مدیریت بازاریابی، مدیریت پروژه ساخت و ساز، مدیریت هتلداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت گردشگری، مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت مهندسی و غیره اشاره کرد. اگر علاقه مند به تحصیل در رشته های مدیریتی در فرانسه هستید پس از انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه می بایست از طریق سایت موسسه آموزشی درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنید.

تحصیل رشته های مهندسی در فرانسه

فرانسه همواره به دلیل پیشگام بودن در تکنولوژی های پیشرفته در طی ده های اخیر در سراسر جهان شناخته شده است. تحصیل رشته های مهندسی در فرانسه پس از پایان دوره متوسطه بهترین انتخاب تحصیلی است.

فرانسه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته های مهندسی به شمار می رود. آموزش های برنامه های مهندسی در این کشور ترکیبی از مفاهیم نظری و آموزش های عملی کاربردی است. فرانسه بیش از 250 کالج مهندسی دارد که برخی از آنها در میان برترین موسسات آموزش عالی جهان رتبه بندی می شوند. کیفیت آموزش در دوره های مهندسی دانشگاه های فرانسه بسیار بالا است و پیشرفته تر از آموزش های ارائه شده در دیگر کشورها است.

دانشکده های مهندسی فرانسه برای انتخاب متقاضیان بسیار گزینشی و محتاط عمل می کنند از همین رو در طی سالهای متمادی توانسته اند استانداردهای بالای خروجی مهندسین نخبه را حفظ کنند. روند پذیرش دانشجو در این دانشگاه ها بسیار دقیق بوده و تنها د انشجویان ممتاز از سراسر جهان را پذیرش می کنند. دومین جنبه تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه های فرانسه استاندارد برنامه های درسی آنها است. آموزش های ارائه شده در این دوره ها درجه یک هستند و این اطمینان خاطر را به دانشجویان می دهند که پس از فارغ التحصیلی می توانند به عنوان بهترین مهندسین جهان مشغول به کار شوند.

کمیسیون ملی مدارک مهندسی در فرانسه یا به اختصار CTI در خصوص استانداردهای ارائه شده در برنامه های مهندسی دانشگاه ها بسیار سختگیر است. دانشگاه های فرانسه دوره های مهندسی را در زمینه های مختلف ارائه می کنند. در میان این برنامه ها مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا، مهندسی برق و مهندسی عمران نسبت به سایر رشته های مهندسی از تقاضای بیشتری برخوردار هستند. در ادامه پنج دانشگاه برتر فرانسه برای تحصیل در رشته مهندسی ارائه شده است. تمام این دانشگاه ها دولتی هستند و این نشانه سطح برتری دانشگاه های دولتی این کشور نسبت به سایر موسسات آموزش عالی است:

دانشگاه مرکزی پاریس (CentraleSupélec)

دانشگاه مرکزی پاریس در سال 2015 تاسیس شده است و به عنوان یک دانشگاه جوان در جایگاه 138 رتبه بندی جهانی QS قرار دارد. این موسسه مطالعاتی- تحقیقاتی یکی از معتبرترین دانشگاه های مهندسی در فرانسه شناخته می شود و سالانه بیش از 1000 مهندس از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

دانشگاه اکول پلی تکنیک (Ecole Polytechnique)

دانشگاه اکول پلی تکنیک پاریس در سال 1794 تاسیس شده است. این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز برتر مهندسی در رتبه 61 رنکینگ QS قرار دارد. سه رئیس جمهور فرانسه، سه برنده جایزه نوبل و بسیاری از مدیران شرکت های بزرگ در فرانسه فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند. دانشگاه اکول پلی تکنیک همچنین یکی از موسسان ParisTech است که گروهی از دانشگاه های مهندسی و تحقیقاتی پیشرو در فرانسه است.

دانشگاه سوربن (Sorbonne University)

دانشگاه سوربن از ادغام دانشگاه پاریس سوربن و دانشگاه پیر ماری کوری دو دانشگاه مهندسی معتبر در فرانسه ایجاد شده است. این دانشگاه در زمینه مهندسی کامپیوتر در سطح جهانی شناخته شده است.

تحصیل مهندسی در فرانسه

تحصیل مهندسی در فرانسه

مدرسه عالی ملی معدن پاریس (Mines, ParisTech)

مدرسه عالی ملی معدن پاریس به عنوان یکی از برترین دانشگاه هی مهندسی در فرانسه در سال 1783 تاسیس شده است. این مرکز بخشی از دانشگاه تحقیقاتی پاریس محسوب می شود. دانشگاه Mines دارای یک بخش مهندسی اختصاصی برای دانشجویان مهندسی مواد و مکانیک است. این دانشگاه همچنین دارای بخش های ژئومهندسی، مهندسی محیط زیست و مرکز مدیریت است

دانشگاه پلی تکنیک گرونوبل (Institut Polytechnique de Grenoble)

دانشگاه پلی تکنیک گرونوبل از شش دانشکده مهندسی تشکیل شده است. این دانشگاه دارای 21 آزمایشگاه و یک مرکز آموزش عالی مهندسی است. دانشگاه گرونوبل در رتبه 342 رنکینگ QS قرار دارد.

تحصیل رشته های علوم پایه در فرانسه

هر چند که تحصیل رشته های علوم پایه در فرانسه به تلاش و پشتکار زیادی نیاز دارد، اما باید گفت که فارغ التحصیلان این رشته با توجه به گستردگی کاربردهای آنها به راحتی می توانند در صنایع و مراکز مختلف مشغول به کار شوند. رشته های علوم پایه در فرانسه شامل گروه های آموزشی ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی می شود که هر کدام دارای زیر مجموعه های مشخصی هستند.

دانشجویان در دوره کارشناسی اکثرا با اصول تئوریک علوم پایه آشنا می شوند و سپس در مقاطع بالاتر کاربرد این علوم در بخش های تخصصی را فرا می گیرند. نکته جالب توجه در خصوص تحصیل رشته های علوم پایه در فرانسه این است اکثر برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند. قبل از ارائه درخواست برای برنامه مورد نظر حتما زبان تدریس دوره را چک کنید.

تحصیل در رشته طراحی لباس در فرانسه

کشور فرانسه از قرن شانزدهم تاکنون نقش بسزایی در دنیای مد داشته است. فرانسه با سابقه طولانی در دنیای فشن و مد برترین برنامه های آموزشی در این زمینه را ارائه می کند. افرادی که رویای تحصیل در رشته طراحی لباس در فرانسه را دارند نه تنها می توانند از آموزش های جامع در دانشگاه های این کشور بهره مند شوند بلکه با پیاده روی در خیابان ها و دیدن بوتیک ها و مغازه ها نیز در دنیای مد گام بر می دارند.

فرانسه به عنوان مهد مد، بهترین برنامه های طراحی لباس را نه تنها در اروپا بلکه در سطح جهانی برگزار می کند. برخی از دانشگاه های برتر فرانسه در زمینه مد در ادامه معرفی شده اند:

  • کالج هنر پاریس
  • مدرسه بازرگانی SKEMA
  • آکادمی بین المللی مد IFA پاریس
  • مدرسه مد پاریس

احتمالا از اسامی دانشگاه های بالا متوجه شده اید که اکثر مدارس مد فرانسه در پاریس قرار دارند. پاریس به عنوان پایتخت فرانسه میزبان بسیاری از برندهای معتبر جهانی است. با این حال دانشگاه های دیگر شهرهای فرانسه نیز برنامه های طراحی لباس را ارائه می دهند.

بهترین ویژگی تحصیل در رشته طراح لباس در فرانسه این است که اکثر آنها به زبان انگلیسی برگزار می شوند.

دانشجویان در کنار کلاس های تدریس تئوری شانس این را خواهند داشت که در بسیاری از آموزش های عملی از جمله کارگاه های آموزشی با متخصصان صنعت مد، نمایشگاه های مد و دوره های کارآموزی در شرکت های مد شرکت کنند. همانطور که انتظار می رود اساتید رشته های مد و طراحی لباس در فرانسه همگی از طراحان برجسته بهترین مراکز مد، استایلیست ها و متخصصان این حوزه هستند.

معرفی سایر رشته های تحصیلی پرطرفدار در فرانسه

فرانسه در رتبه هشتم جهان و پنجم اروپا در میان برترین مقاصد تحصیلی در جهان قرار دارد. با وجود شهریه های پایین، امکان کار بعد از تحصیل و معتبر بودن مدارک تحصیلی در فرانسه، افراد زیادی از سراسر جهان خواستار تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند. بیش از 250.000 دانشجوی بین الملل در حال حاضر در فرانسه در حال تحصیل هستند. در ادامه سایر رشته های تحصیلی پرطرفدار در فرانسه ارائه شده است:

MBA

فرانسه مقصدی محبوب برای تحصیل در رشته MBA به شمار می رود. حدود 11 مدرسه کسب و کار در فرانسه در رتبه های برتر رنکینگ های جهانی قرار دارند. دانشکده مدیریت IÉSEG و دانشکده مدیریت Grenoble از جمله موسسات آموزش عالی برتر فرانسه برای تحصیل MBA هستند. تحصیل در رشته MBA در فرانسه داشتن یک شغل خوب در آینده برای فارغ التحصیلان را تضمین می کند.

مهندسی

رشته های مهندسی در فرانسه یکی دیگر از برنامه های پرطرفدار برای دانشجویان بین الملل محسوب می شود. مهندسی معدن، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی IT، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و مهندسی علوم کامپیوتر با تقاضای زیادی از سوی دانشجویان بین الملل مواجه هستند.

فیلمسازی

مدارس فیلم در فرانسه مکان مناسبی برای ورود به دنیای سینما و شروع سفر فیلمسازی است. این دوره نه تنها یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی بلکه یکی از سخت ترین آنها نیز به شمار می رود. بسیاری از فعالان صنعت فیلمسازی در دانشگاه های فرانسه تحصیل کرده اند.

مدیریت برندهای لوکس

مدیریت برندهای لوکس به عنوان یکی از رشته های تازه تاسیس در سالهای اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده است. با افزایش روز افزون برندهای لوکس، تقاضا برای متخصصان این حوزه نیز افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این هر کشوری به این حوزه تسلط ندارد، از همین رو این رشته به یکی از دوره های برتر در فرانسه تبدیل شده است.

مدیریت هتل

کشور فرانسه هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است. بنابراین جای تعجب نیست که هتل های متعددی در این کشور وجود دارد. مدیریت هتل با ارتقاء سطح عملکرد مجموعه باعث جذب مسافران بیشتری می شود. متخصصان این حوزه به راحتی می توانند در فرانسه کار پیدا کرده و در صورت داشتن عملکرد مناسب در مشهورترین هتل های این کشور مدیریت کنند.

علوم کامپیوتر

تحصیل در رشته های علوم کامپیوتر در فرانسه فرصت های زیادی را در آینده برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم می کند. دانشجویان که قصد دارند به مهندس برنامه نویس و متخصص CS شوند می توانند در دوره های علوم کامپیوتر در فرانسه تحصیل کنند.

علوم داده

یک کسب و کار موفق نیازمند متخصصان داده است؛ از همین رو این رشته به یک دوره محبوب در میان دانشجویان بین الملل تبدیل شده است.

بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان بین الملل

تحصیل در فرانسه به دانشجویان بین الملل این امکان را می دهد که علاوه بر دریافت مدرک تحصیلی با ارزش، دیدگاه فرهنگی جدیدی را کسب کنند. طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های فرانسه ارائه می شوند. متقاضیان می توانند بر اساس علایق و انتظاراتشان رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. در ادامه بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان بین الملل ارائه شده است:

طراحی

اگر دارای ذهن خلاقی باشید، شاید رشته طراحی برای شما مناسب باشد. شما می توانید از طراحی گرافیک و تایپوگرافی گرفته تا طراحی صنعتی و فشن را در دانشگاه های فرانسه انتخاب کنید. با تحصیل در رشته طراحی مهارت های کاربردی در این زمینه را یاد خواهید گرفت و با نیازهای بازار کار آشنا خواهید شد.

حسابداری

حسابداری از جمله مشاغلی است که در تمام بخش ها از مغازه های کوچک گرفته تا صنایع بزرگ به آن نیاز دارند. از همین رو دانشجویان زیادی به دنبال تحصیل در این رشته پر طرفدار در فرانسه هستند.

بازاریابی

بازاریابی مدرن حوزه بسیار پیچیده ای است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین الملل قرار گرفته است. آنها با یادگیری ارتباط با مشتری، آشنایی با نیازهای آنها، استراتژی های فروش و برندسازی آماده ورود به بازار کار می شوند.

اقتصاد

دانشجویان رشته اقتصاد در فرانسه با تمام نظریه های رشد و توسعه اقتصادی آشنا می شوند و سیاست های مختلف اقتصادی در سراسر جهان را فرا می گیرند. آنها با ترکیب مهارت های ریاضی و طیف وسیعی از موضوعات می توانند اقتصاد و امور مالی را پیش بینی کنند.

حقوق

رشته حقوق یکی دیگر از رشته های محبوب برای دانشجویان بین الملل در فرانسه است. برای تحصیل در این رشته دانشجویان به مهارت های بالایی در زبان فرانسوی نیاز دارند.

انرژی های تجدیدپذیر

با توجه به بحران های انرژی اروپا در سالهای اخیر، انرژی های تجدیدپذیر به یک مبحث بسیار مهم در فرانسه تبدیل شده است. در نتیجه درخواست برای متخصصان این رشته در حال افزایش است.

تکنولوژی غذا

همانطور که می دانید فرانسه به دلیل غذاهای خوشمزه در سراسر جهان شناخته شده است. صنعت غذا یکی از صنایع پردرآمد در این کشور محسوب می شود. دانشجویان این رشته علاوه بر یادگیری مباحث تئوری می توانند با گذراندن دوره کارآموزی در مراکز تهیه غذا در فرانسه با غذاهای متنوع آشنا شوند.

میانگین حقوق مشاغل پرتقاضا در فرانسه

دانشجویان بین الملل پس از فارغ التحصیلی می توانند با دریافت مجوز اقامت به دنبال کار در این کشور باشند. متوسط درآمدها در فرانسه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی از نظر اشتغال و مناسب بودن بعد از آلمان در رتبه دوم قرار دارد. علاوه بر درآمد بالا در فرانسه نیروهای کار در این کشور از امنیت شغلی برخوردار هستند. به این نکته توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید یک درآمد عالی در فرانسه داشته باشید، مسلط بودن به زبان فرانسوی الزامی است.

میانگین حقوق در مشاغل مختلف بسته به سطح تحصیلات، تجربه کاری و شهری که برای کار انتخاب می کنید متفاوت است. در ادامه میانگین حقوق در مشاغل پرتقاضا در فرانسه ارائه شده است:

پزشک

متوسط حقوق ( 133.000 یورو)

بخش مراقبت های درمانی در فرانسه به شدت با کمبود پزشک متخصص مواجه است. این تقاضای روزافزون متخصصان این حوزه باعث شده که پزشکان به یکی از مشاغل پردرآمد در فرانسه تبدیل شوند. پزشکان جوان که به تازگی شروع به کار کرده اند می توانند تا 7000 یورو در ماه درآمد داشته باشند. متوسط حقوق پزشکان 118.000 یورو تا 158.000 یورو در سال است.

همانند اکثر کشورها، پزشکان در فرانسه می بایست تحصیلات خود را در دانشگاه تکمیل کنند. بعد از 8 سال آموزش تمام وقت دانشجویان می توانند برای مجوز طبابت درخواست دهند.

دندانپزشکان

متوسط حقوق ( 117.000 دلار)

سیستم بهداشت فرانسه علیرغم اینکه یکی از برجسته ترین سیستم های بهداشت در سراسر جهان به شمار می رود، با کمبود نیرو مواجه است. در طول سال های گذشته درخواست برای دندانپزشکان در فرانسه به طور چشمگیری افزایش یافته است. دندانپزشکان در این کشور می توانند به صورت مستقل مشغول به کار شوند یا در مراکز دولتی کار کنند. متوسط درآمد ماهانه دندانپزشکان در فرانسه 8000 یورو تا 15000 یورو متغیر است.
دندانپزشکان در فرانسه می توانند 104000 یورو تا 139000 یورو در سال درآمد داشته باشند. برای کار در فرانسه به عنوان دندانپزشک ابتدا دانشجویان باید تحصیلات خود را در دانشگاه به اتمام برسانند و پس از یک دوره کارآموزی برای دریافت مجوز کار اقدام کنند. آمار نشان می دهد که دندانپزشکان با تخصص های زیبایی و ترمیمی از درآمد بیشتری نسبت به سایر تخصص ها در فرانسه برخوردار هستند.

وکلا

میانگین حقوق ( 107.000 یورو)

فرانسه برای متخصصان حقوقی خود بسیار ارزش قائل است و حقوق و دستمزد بالایی را برای آنها در نظر می گیرد. دانشجویان رشته وکالت پس از فارغ التحصیلی و دریافت آموزش و مجوزهای رسمی می توانند شروع به کار کنند. وکلایی که تازه کار خود را آغاز کرده اند به طور متوسط 5000 یورو در ماه درآمد دارند. وکلا می توانند بین 96.000 یورو تا 128.000 یورو در سال دریافت کنند. باید به این مسئله اشاره کرد که تسلط به زبان فرانسوی از الزامات اصلی این شغل محسوب می شود.

خلبان

متوسط حقوق ( 80.000 یورو)

به طور متوسط تخمین زده می شود خلبان ها 7000 یورو تا 12000 یورو در ماه درآمد داشته باشند. این درآمد بالا نتیجه این امر است که فرانسه دارای قوی ترین صنعت هواپیمایی در جهان است. علاوه بر این شرکت چند ملیتی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیماهای مسافربری جهان یعنی شرکت ایرباس در فرانسه مستقر است.

البته باید گفت که دریافت گواهی خلبانی و درخواست برای این شغل آسان نیست. برای خلبان شدن در یک شرکت هواپیمایی در فرانسه، متقاضیان باید علاوه بر ارائه گواهینامه خلبانی هزاران ساعت تجربه پرواز داشته باشند. متوسط درآمد سالانه خلبان ها در فرانسه 71.000 یورو تا 95.000 یورو است.

متخصصین مراقبت های بهداشتی

متوسط حقوق ( 74.000 یورو )

علاوه بر پزشکان و دندانپزشکان، فرصت های شغلی زیادی برای متخصصین حوزه بهداشت و درمان در فرانسه وجود دارد. در ادامه موقعیت های شغلی پرتقاضا در حوزه بهداشت و درمان ارائه شده است:

  • تکنسین آزمایشگاه
  • ارائه دهنده خدمات فوریت های پزشکی
  • داروساز
  • مشاور سلامت روان
  • روان درمانگر
  • رادیولوژیست

میزان حقوق متخصصین مراقبت های بهداشتی بسته به تجربه و مدرک تحصیلی بین 3000 یورو تا 7000 یورو در ماه است. اگرچه داروسازان و روان درمانگرها به مدرک تحصیلی دانشگاهی نیاز دارند، اما سایر مشاغل تنها به دو تا سه سال آموزش نیاز دارند.

مشاغل پردرآمد در فرانسه

مشاغل پردرآمد در فرانسه

آنالیزور مالی

متوسط حقوق ( 47.000 یورو )

در قاره اروپا، فرانسه یکی از قوی ترین بخش های بانکی و مالی را داراست. صنعت بانکداری در فرانسه همواره در حال رشد بوده است از همین رو فرصت های شغلی متعددی در سطوح مختلف در دسترس است. افرادی که قصد دارند به عنوان آنالیزور مالی در این کشور مشغول به کار شوند می بایست علاوه بر داشتن چندین سال تجربه کار موفق مدرک تحصیلی در رشته اقتصاد یا امور مالی داشته باشند. متخصصین امور مالی در فرانسه بین 5000 یورو تا 10000 یورو در سال درآمد دارند.

علوم کامپیوتر و متخصصین IT

متوسط حقوق ( 45.000 یورو )

فرانسه به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان پذیرای متخصصان حوزه فناوری از سراسر جهان است.

مشاغل بخش علوم کامپیوتر از برنامه نویس گرفته تا متخصص فناوری اطلاعات و علوم داده در فرانسه به شدت مورد تقاضا هستند. متخصصان فناوری بین 5000 یورو تا 9000 یورو در ماه درآمد کسب کنند. افرادی که متقاضی بهترین مشاغل در این حوزه هستن به مدارک تحصیلی بالا نیاز دارند.

دانشمند محقق

متوسط حقوق ( 40.000 یورو)

فرانسه به دلیل وجود برخی از بزرگترین و مشهورترین مراکز تحقیقاتی در زمینه های پزشکی، بیولوژی، مهندسی، اقیانوس شناسی و سایر رشته ها در سراسر جهان شناخته شده است. تحقیقات انجام شده در زمینه های مختلف باعث نوآوری های خلاقانه ای در این کشور شده است که در کل دنیا بی نظیر است. با توجه به اینکه دولت فرانسه سرمایه گذاری های عظیمی را در بخش تحقیقات انجام داده است، دانشمندان محقق در این کشور از دستمزدهای بالایی برخوردار هستند. بدیهی است که دانشمندان به مدارک تحصیلی عالی ( دکترا) نیاز و تجربه قوی تحقیقاتی نیاز دارند. دانشمندان محقق در فرانسه بین 4000 یورو تا 10000 یورو در ماه درآمد دارند.

معلمان

متوسط حقوق ( 42.000 یورو)

تقاضا برای معلمان به ویژه معلمان زبان انگلیسی در فرانسه زیاد است. در حال حاضر موقعیت های شغلی متعددی برای معلمان زبان انگلیسی در موسسات آموزشی دولتی و خصوصی فرانسه ایجاد شده است. شاید در ابتدا حقوق ماهانه بین 2000 یورو تا 4000 یورو زیاد نباشد اما وقتی به ساعات کار، میزان تعطیلات با حقوق و دیگر شرایط شغل معلمی نگاه می کنید کاملا مناسب به نظر می رسد. علاوه بر این معلمان در فرانسه از مزایای خاصی همچون دریافت مسکن برخوردار هستند.

مهندس برق

متوسط حقوق ( 41.000 یورو)

افرادی که دارای مدرک مهندسی برق هستند، تقاضای زیادی در فرانسه برای آنها وجود دارد. مهندسین علاوه بر دریافت حقوق بالا از ثبات شغلی بالایی برخوردار هستند. متوسط حقوق مهندسین برق در فرانسه 3000 یورو تا 5000 یورو در ماه است. به منظور کار به عنوان مهندس برق، متقاضیان به مدرک دانشگاهی، دو تا سه سال سابقه کار و مدرک زبان نیاز دارند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

متقاضیان تحصیل در کشور فرانسه پس از اخذ پذیرش در یکی از موسسات آموزش عالی این کشور، می بایست به منظور دریافت ویزای تحصیلی درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری فرانسه ارسال کنند. فرانسه سه نوع ویزای تحصیلی ارائه می کند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد:

ویزای تحصیلی کوتاه مدت (Visa de court séjour pour etudes) : افرادی که قصد دارند کمتر از سه ماه در فرانسه مشغول به تحصیل شوند ( برنامه های تحصیلی کوتاه مدت یا دوره های زبان) می توانند برای این ویزای تحصیلی اقدام کنند. برای تحصیل در این مدت، متقاضیان نیازی به مجوز اقامت ندارند و پس از انقضا می توانند برای ویزای جدید درخواست دهند.

ویزای اقامت موقت طولانی مدت (Visa de long séjour temporaire pour etudes): این ویزا برای دوره های مطالعاتی بین 3 تا 6 ماه در فرانسه صادر می شود.

ویزای بلند مدت تحصیلی (Visa de long séjour etudes) : به منظور تحصیل در دوره های بیشتر از 6 ماه دانشجویان باید برای این ویزای تحصیلی درخواست دهند. علاوه بر این، پس از اتمام اعتبار ویزای بلند مدت تحصیلی دانشجویان می توانند برای ویزای اقامت یکساله درخواست دهند.

دانشجویان باید پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، مدارک زیر را به منظور دریافت ویزای تحصیلی می بایست به کنسولگری یا سفارت فرانسه ارسال کنند:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر و کپی ویزاهای قبلی
  • نامه پذیرش یا ثبت نام رسمی در یکی از موسسات آموزش عالی فرانسه
  • اثبات داشتن تمکن مالی ( حدود 615 یورو در ماه ) برای پوشش هزینه های زندگی و مهاجرت تحصیلی به فرانسه
  • خرید یا رزرو بلیط هواپیما برای نشان دادن تاریخ خروج از فرانسه
  • بیمه درمانی بین 300 تا 750 یورو
  • مدارکی مبنی بر اثبات داشتن محل اقامت در فرانسه
  • مدرک زبان فرانسه ( در صورتیکه در دوره های فرانسوی زبان ثبت نام کرده باشید)
  • پرداخت هزینه های ویزا ( بین 50 تا 100 یورو )
  • اثبات وضعیت مدنی (در صورت نیاز )

سخن پایانی

فرانسه به عنوان یک کشور ایده آل برای دانشجویان بین الملل، بهترین شرایط را برای تحصیل و کسب یک تجربه عالی فراهم می کند. استانداردهای آکادمی بسیار عالی فرانسه باعث جذب دانشجویان از سراسر جهان شده است. تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه آرزوی هر فردی است. به افرادی که رشته های تحصیلی در فرانسه را انتخاب می کنند باید گفت که محیط های تحقیقاتی عالی، آزمایشگاه های مدرن، اساتید درجه یک و شهریه های پایین، هیچ جای پشیمانی برای شما باقی نخواهد گذاشت. برای اطلاع کامل از رشته های تحصیلی در فرانسه و نحوه اخذ پذیرش آنها با مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد رشته های تحصیلی در فرانسه

1- بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه کدام رشته ها هستد؟

رشته های پزشکی، امور مالی، مدیریت، هنر، اقتصاد، بیوتکنولوژی و علوم کامپیوتر بهترین رشته های تحصیلی در فرانسه هستند.

2- تحصیل در رشته طراحی لباس در فرانسه چگونه است؟

متقاضیان رشته طراحی لباس بعد از انتخاب دانشگاه با مراجعه به وب سایت رسمی موسسه می بایست الزامات پذیرش در این رشته را بررسی کرده و درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنند.

3- رشته های تحصیلی دانشگاه سوربن فرانسه کدام رشته ها هستند؟

دانشگاه سوربن به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های فرانسه حدود 43000 دانشجو دارد و دارای دانشکده های هنر و علوم انسانی، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم و مهندسی است.

4- رشته های تحصیلی پرطرفدار در فرانسه کدام رشته ها هستند؟

رشته های هنر، بیوتکنولوژی، امور مالی و بانکداری، فشن و مد از رشته های تحصیلی پرطرفدار در فرانسه هستند.

5- شرایط تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه چیست؟

متقاضیان بین الملل برای تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه می بایست مدرک دوره متوسطه، مدرک زبان فرانسه، توصیه نامه، انگیزه نامه و مدارک هویتی خود را ارائه دهند.

2.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *