قیمت پوشاک در روسیه

کشور روسیه یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان است و بیش از 146 میلیون نفر جمعیت دارد. سالانه افراد زیادی از سراسر جهان با اهداف مختلفی تصمیم به مهاجرت کردن به این کشور پهناور را دارند. کشور روسیه نیز مانند هر کشور دیگری هزینه های خاص خود را دارد و افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید هزینه های پایه ای را به منظور زندگی کردن در این کشور در نظر داشته باشند. از جمله این هزینه ها می توان به هزینه مسکن، حمل و نقل، خورد و خوراک ، پوشاک، ورزش و اوقات فراغت و قبوض ماهانه اشاره کرد. در حدود پنج درصد از کل هزینه های زندگی در کشور روسیه مربوط به هزینه های پوشاک (کفش و لباس) است.در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم گردیده است به بررسی دقیق موارد زیر خواهیم پرداخت :

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • قیمت پوشاک در کشور روسیه چقدر است؟
  • فروشگاه های پوشاک در مسکو
  • نتیجه گیری
  • سوالات متداول در رابطه با قیمت پوشاک در روسیه

قیمت پوشاک در کشور روسیه چقدر است؟

به دلیل وجود هزینه های بالای گمرک برای لباس های خارجی، قیمت پوشاک در کشور روسیه نسبتا بالا است. جوانان این کشور علاقه زیادی به استفاده از پوشاک برند دارند. برای خرید پوشاک در فروشگاه های بزرگ روسیه می توان از کارت های اعتباری استفاده کرد اما برای خرید در فروشگاه های کوچک بهتر است که پول نقد به همراه داشت. در سال های اخیر با توجه به کاهش ارزش واحد پولی کشور روسیه (روبل) تقاضای خریداران پوشاک کاهش داشته و این امر باعث گردیده است که اکثر خرده فروشان قیمت پوشاک خود را تا 20 درصد افزایش دهند. آنا لسبس کلیمانز، مدیر عامل گروه مشاوره مد، می گوید : خرده فروشان در روسیه دارای امکانات تولیدی نمی باشند که این امر باعث افزایش قیمت ها می شود. به گفته اولگا اشتاینبرگ، مسئول گروه مشاوره مد، قیمت پوشاک در فروشگاه های متوسط و بزرگ افزایش یافته است. به گفته وی، افزایش قیمت نه تنها بر مجموعه های تازه تولید شده بلکه بر قیمت مجموعه های قبلی نیز تأثیر خواهد گذاشت. اگر خرده فروشان کیفیت کالاهای تولیدی خود را پایین بیاورند نیز باعث از دست دادن مشتریان می شود.

خرده فروشان پوشاک در روسیه تحت تأثیر کاهش ارزش شدید روبل و کاهش تقاضای مصرف کننده طی سال گذشته قرار گرفته است. افزایش قیمت ها و کاهش درآمد واقعی، روس ها را مجبور کرده است که هزینه های خود را برای لباس کاهش دهند. بحران اقتصادی بسیاری از خرده فروشان خارجی را مجبور کرده است که برنامه های توسعه در روسیه را به حالت تعلیق درآورند. به طور متوسط قیمت یک کالای کوچک (کلاه یا دستکش) از 500 روبل شروع می شود، شلوار، ژاکت یا پیراهن تی شرت (بدون طراحی غیر معمول که هزینه را افزایش می دهد) بین 1500 – 1000 روبل و لباس گرم زمستانی بین 7000 5000 روبل برآورد می شود.

همان طور که در بالا ذکر شد، قیمت پوشاک در کشور روسیه به شدت تحت تاثیر قیمت روبل می باشد و کاهش قیمت نفت این کشور باعث کاهش قابل توجه ارزش واحد پولی کشور روسیه گردید که می توان آن را به عنوان اصلی ترین دلیل افزایش قیمت پوشاک در کشور روسیه یاد کرد.با توجه شرایط کار خرده فروشان پوشاک و کاهش چشمگیر قیمت ارز و کاهش تقاضای مصرف کنندگان، سایر قیمت پوشاک در کشور روسیه به این شرح است :

  • 1 جفت جین Levis 501) یا معادل ان) : 4،426.86 روبل
  • 1 لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای Zara) ، H&M ، … ) : 2،651.86 روبل
  • یک جفت کفش پیاده روی نایک (قیمت متوسط ) : 5،206.13 روبل
  • یک جفت کفش مردانه : 6،069.45 روبل

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با قیمت پوشاک در روسیه می باشند.

فروشگاه های پوشاک در مسکو

کشور روسیه یکی از پرطرفدارترین مقاصد دنیا چه از نظر گردشگری و چه از نظر اقامتی است. این کشور مراکز خرید مدرن و زیبایی را در خود جای داده است. اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که شهر مسکو یکی از گران ترین شهرهای دنیا شناخته می شود و کالاهای مصرفی علی الخصوص پوشاک در این شهر از قیمت بالایی برخوردارند. به طوری که پیدا کردن یک لباس خوب برای مردم مسکو یک مشکل تلقی می شود. در این شهر فروشگاه های پوشاک به سه دسته گران قیمت، متوسط و ارزان قیمت تقسیم بندی می شوند. در این قسمت سعی داریم به معرفی فروشگاه ها و خیابان های عرضه کننده پوشاک با قیمت ارزان بپردازیم.

فروشگاه های پوشاک در مسکو

فروشگاه های پوشاک در مسکو

Lilies :

این فروشگاه خرده فروشی زنجیره ای روسی به ارائه لباس های ارزان قیمت مانند کت و شلوار، کاپشن، پالتو، لباس، جلیقه، دامن، شلوار، کیف پول، کلاه و دستکش می پردازد. علاوه بر این، چندین طراح روسی در خطوطی مانند لباس بافتنی وجواهرات با فروشگاه همکاری می کنند.

Lilies در مسکو

Lilies در مسکو

Arbat street :

خیابان Arbat در شهر مسکو واقع است. این خیابان به طول یک کیلومتر طول دارد و دارای فروشگاه های لباس به همراه وسایل دیگری مانند سوغات، و غذا می باشد. این خیابان مشهوری برای گردشگران است، واقعاً می توان در این جا خریدهای هوشمندانه انجام داد .

بازار Izmailovo :

این بازار در نزدیکی ایستگاه مترو Partizanskaya واقع شده است، و دارای فروشگاه های ارزان قیمت لباس است، که در آن می توان کلاه روسی، روسری و لباس سنتی روسی را خریداری کرد.

بازار Izmailovo در مسکو

بازار Izmailovo در مسکو

Apraksin Yard :

یک فروشگاه لباس ارزان قیمت است. فروشگاه های زنجیره ای که بخش خرده فروشی آن ها به طور مداوم در حال بازسازی طولانی مدت است. امروزه آپراکسین دور بیش از 500 فروشگاه دارد.

Apraksin Yard در مسکو

Apraksin Yard در مسکو

نتیجه گیری

قیمت پوشاک در کشور روسیه مانند هر کشور دیگری تحت تاثیر قیمت ارز می باشد و کاهش ارزش واحد پولی این کشور در نتیجه بالا رفتن قیمت پوشاک را نیز در پی داشته است. قیمت پوشاک در شهر مسکو که جز گران ترین شهرهای دنیا شناخته می شود نسبتا بالا است (معیار تعیین کننده گران ترین شهرهای دنیا قیمت مواردی مانند مواد غذایی ، پوشاک و کیفیت زندگی است). با توجه به این معیارها و بررسی های صورت گرفته به نظر می رسد قیمت پوشاک در شهر مسکو نسبت به تهران کمی بالا تر باشد. اغلب پوشاک در کشور روسیه از برندهای معروف دنیا است به گونه ای که پیدا کردن پوشاک تولید شده در این کشور کار دشواری است.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی شرایط زندگی در روسیه ، اقامت روسیه ،می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با قیمت پوشاک در روسیه

1- قیمت پوشاک در کشور روسیه به چه صورت است؟

قیمت پوشاک در کشور روسیه نسبتا بالا است.

2- قیمت پوشاک در کشور روسیه تحت تاثیر چیست؟

قیمت پوشاک در کشور روسیه تحت تاثیر قیمت ارز است.

3- قیمت پوشاک در کشور روسیه نسبت به ایران چگونه است؟

قیمت پوشاک در کشور روسیه نسبت به ایران کمی گران تر است.

4- فروشگاه های ارزان قیمت روسیه برای خرید پوشاک کدامند؟

از جمله مکان ها و فروشگاه های ارزان قیمت پوشاک در روسیه Lilies، Arbat street، و Apraksin Yard می باشد.

5- آیا امکان خرید لباس های تولید داخلی در کشور روسیه وجود دارد؟

با توجه به این که جوانان روس علاقه زیادی به استفاده از برندهای معروف دنیا دارند پیدا کردن پوشاک تولید داخلی در کشور روسیه دشوار است.

6- متوسط قیمت پیراهن در کشور روسیه چقدر است؟

متوسط قیمت پیراهن در کشور روسیه بین 1500 – 1000 روبل است.

7- اصلی ترین دلیل افزایش قیمت پوشاک در روسیه چیست؟

اصلی ترین دلیل افزایش قیمت پوشاک در روسیه کاهش چشمگیر قیمت نفت این کشور است.

8- متوسط قیمت شلوار جین در روسیه چقدر است؟

متوسط قیمت شلوار جین در روسیه 4،426.86 روبل است.

9- فروشگاه های پوشاک در کشور روسیه چند نوع هستند؟

فروشگاه های پوشاک در کشور روسیه به سه دسته گران قیمت و لاکچری، متوسط و ارزان قیمت تقسیم بندی می شوند.

10- قیمت متوسط کفش ورزشی در روسیه چقدر است؟

قیمت متوسط کفش ورزشی در روسیه 5،206.13 روبل می باشد.

11- آیا قیمت پوشاک در روسیه افزایش داشته است؟

بله . در سال های اخیر با توجه به کاهش ارزش واحد پولی کشور روسیه، تقاضای خریداران پوشاک کاهش داشته و این امر باعث گردیده است که اکثر خرده فروشان قیمت پوشاک خود را تا 20 درصد افزایش دهند.

3/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *