علوم آزمایشگاهی در سوئد

آزمایشگاه های دوره علوم آزمایشگاهی در سوئد محیط های خلاقانه ای را فراهم می سازند که تحقیق و توسعه آن بخش مهمی از کار روزانه است. دانشمندان زیست پزشکی فارغ التحصیل همچنین می توانند در دانشگاه ها، شرکت های داروسازی یا شرکت های بیوتکنولوژی کار کنند که وظایف آن ها بسته به زمینه تحقیق و تمرکز شرکت متفاوت است. در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر با این مطلب بیشتر آشنا خواهیم شد و تحصیل در سوئد را برای رشته مورد نظر بررسی میکنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در سوئد

درخواست، شرایط ورود و انتخاب هر سال، 60 دانش آموز در برنامه علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی در گوتنبرگ پذیرفته می شوند. پذیرش در ترم پاییز برگزار میشود. این برنامه در سوئد اجرا میشود.

شرایط لازم برای ورود به دانشگاه:

  1.  باید تحصیلات متوسطه( دبیرستان) را تکمیل کرده و شرایط لازم برای تحصیلات دانشگاهی کشور را برآورده کند.
  2. قادر به نشان دادن مهارت در زبان انگلیسی باشد.
  3. شرایط ثبت نام معادل حداقل مدرک در زبان سوئدی دوره و دوره زبان انگلیسی آیلتس 6/نمره B. شرایط زبان انگلیسی را ببینید.
  4. قادر به نشان دادن مهارت در زبان سوئدی باشد.
  5.  شرایط ورود معادل حداقل مدرک A. دوره متوسطه زبان سوئدی/ به عنوان زبان دوم
  6. راه های دیگر برای بازدید از کشور سوئد در( وب سایت سوئدی)

برای دانش آموزانی که پس از 31 دسامبر 2009 نمرات مدرسه نهایی خود را دریافت میکنند. یک شرایط دیگر برای درس ریاضیات به شرح زیر وجود دارد:

  • دانش آموزان باید با موفقیت در درس ریاضیات دوره های خود را برای رسیدن به سطح دوره های سوئدی ریاضیات ،1c،1a،1b، کامل کنند.
  • ریاضیات ای ( تقریبا 10 سال تحصیل در رشته ریاضیات)
  • اگر شما مدرک بین المللی( را از سال 2013 یا قبل از مدرک دریافت کرده اید و اگر دیپلم زبان سوئدی و یا به اندازه کافی دانش زبان انگلیسی و ریاضیات داشته باشید،واجد شرایط تحصیل در سوئد میباشید.

برای پذیرش کلی شما باید:

  1. مدرک زبان سوئدی را در سطح a 1 یا a 2 یا حداقل نمره ی4 را دریافت کنید. اگر شما دوره تحصیلی متوسطه خود را قبل از اول ژانویه 2010 به پایان رسانده باشید.
  2. نمره حداقل 4 به زبان سوئدی و به زبان انگلیسی در سطح بی کافی می باشد.
  3. هرکس که دیپلم IB داشته باشد. نیازهای متناسب با نیازهای اساسی را برای واجد شرایط بودن پذیرش دارد. در غیر این صورت ملزم به گذراندن ریاضیات در سطح a یا ریاضیات ای 1a و 1c میباشد.

شرایط ورودی خاص با داشتن حداقل نمره در سطح E:

  • زیست شناسی: B
  • فیزیک:A
  • شیمی: b
  • ریاضیات:C

( شرایط ورود به حوزه خاص12) یا زیست شناسی:2 فیزیک:1A یا B1+B2 شیمی 2.. ریاضیات:B3.. یا c3.( شرایط ورودی خاص ای 12)

شرایط اخذ پذیرش رشته علوم آزمایشگاهی از دانشگاه های سوئد

شرایط اخذ پذیرش رشته علوم آزمایشگاهی از دانشگاه های سوئد

شرایط اخذ پذیرش رشته علوم آزمایشگاهی از دانشگاه های سوئد

 یک دانشمند زیست پزشکی دارای نقش مرکزی و مسئول در آزمایشگاه ها و درمانگاه ها در خدمات بهداشتی است.آنها نیز در صنعت داروسازی و شرکت های بیوتکنولوژی درخواست میدهند.  این حرفه هردو علاقه به فناوری و توانایی دیدار با مردم را میدهد. لیسانس علوم در آزمایشگاه زیست پزشکی نیاز به سه سال تحصیل مداوم دارد.

درخواست، شرایط ورود و انتخاب

هر سال 60 دانشجو در رشته علمی آزمایشگاه زیست پزشکی علوم آزمایشگاهی پذیرفته میشوند.پذیرش در ترم پاییز انجام میشود،این برنامه در سوئد برگزار میشود. در سال اول. دانشجویان مقدمه ای را برای حرفه و زمینه اصلی علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی ارائه میدهند. آنها همچنین دوره های آناتومی فیزیولوژی، شیمی داروشناسی و زیست شناسی سلولی را دریافت میکنند. قبل از ترم 3. دانشجویان تخصص خاصی را در آزمایشگاه پزشکی یا فیزیولوژی میگیرند.در سال بعد دانشجویان چند دوره آموزش بالینی را در آزمایشگاه ها یا کلینیک های فیزیولوژی انجام میدهند. این رشته تحصیلی با اخذ پایان نامه کارشناسی به اتمام میرسد.

شرایط کلی لازم برای ورود به دانشگاه:

  1. باید با موفقیت تحصیلات عالی متوسطه( دبیرستان) را به اتمام برسانید و شرایط تحصیلات دانشگاهی کشور را برآورده کنید. 
  2. قادر به اثبات مهارت در زبان انگلیسی باشید.
  3. شرایط ورود حداقل داشتن مدرک ای زبان سوئدی و دوره متوسطه زبان انگلیسی 6 /انگلیسی b شرایط لازم برای زبان انگلیسی را ببینید.
  4. قادر به اثبات مهارت در زبان سوئدی باشد.شرایط ورود حداقل داشتن مدرک ای زبان سوئدی و دوره متوسطه زبان سوئدی3/ زبان سوئدی به عنوان زبان دوم

 برای دانش آموزانی که نمرات مدرسه نهایی خود را پس از 31 دسامبر 2009 دریافت کرده اند.یک شرایط دیگر برای درس ریاضیات به شرح زیر وجود دارد:

  • دانش آموزان باید با موفقیت در درس ریاضیات دوره های خود را برای رسیدن به سطح دوره های سوئدی ریاضیات 1a،1b،1c کامل کنند.
  • ریاضیات ای ( تقریبا 10 سال تحصیل در ریاضیات)

 شرایط ورودی خاص با حداقل داشتن نمره ای:

  • زیست شناسی: B
  • فیزیک:A
  • شیمی: B
  • ریاضیات:c

( شرایط ورود به حوزه خاص12) یا زیست شناسی:2 فیزیک:1a یا 1b1+1b2 شیمی2 ریاضیات:3b یا 3c( شرایط ورودی خاص ای 12)

بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی

بهترین دانشگاه های پزشکی بالینی قدرت خود را در تهیه تحقیقات مرتبط با موضوعات مختلف پزشکی و زیست پزشکی نشان داده اند. این تحقیقات مربوط به زمینه های بیهوشی، قلب و عروق، پزشکی عمومی و داخلی، گوارش، زنان و زایمان، چشم پزشکی، علوم آزمایشگاهی است. دانشگاه های برتر سوئد برای رشته های پزشکی بالینی بر اساس شهرت و تحقیقات در زمینه های ذکر شده عبارتند از:

  1. موسسه کارولینسکا
  2. دانشگاه لوند
  3. دانشگاه اوپسالا
  4. دانشگاه گوتنبرگ
  5. دانشگاه اومئو
  6. دانشگاه لینشوپینگ
  7. دانشگاه اوربرو
  8. دانشگاه استکهلم
  9. دانشگاه مالمو

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در سوئد به زبان انگلیسی

علوم آزمایشگاهی، زیست پزشکی 180 واحد درسی و مدت تحصیل 3 سال است. قبل از اینکه بیمار بتواند به تشخیص و درمان مناسب بپردازد معمولا به نوعی از آزمایشات آزمایشگاهی پزشکی یا معاینه فیزیولوژیکی مورد نیاز است. این مسئول دانشمند زیست پزشکی است که در نتیجه نقش کلیدی در زنجیره مراقبت دارد.علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی علم روش های مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل نمونه های زیست شناسی و عملکرد فیزیولوژیکی به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی است.

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در سوئد به زبان انگلیسی

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در سوئد به زبان انگلیسی

چرخش، دوره ها و پروژه ها

چرخش ممکن است با توجه به نیاز فرد دانش آموز ترکیب شود. لطفا توجه داشته باشید که تنها تعداد محدودی از مکان ها وجود دارد و بنابراین محل تحصیل نمیتواند تضمین شود. تاریخ شروع چرخش نسبتا انعطاف پذیر است و ممکن است به تناسب رشته تحصیلی دانشجو تنظیم شود. چرخش حداقل به 40 ساعت کار در هفته نیاز دارد. در طی چرخش بالینی دانش آموز به یک سرپرست بالینی اختصاص خواهد یافت که مسئول آموزش و نظارت مستمر خواهد بود.

 تمام دوره ها تمام وقت هستند و حداقل ملزم به 40 ساعت کار در هفته میباشند.دانش آموز تنها میتواند یک دوره در یک زمان حضور داشته باشد. یک هفته تحصیل برابر با 1.5 واحد درسی گذرانده شده است. عملکرد به ترتیب طبق مقیاس درجه بندی واحدهای درسی گذرانده شده و بر اساس اجرای دانش آموزان از نتایج یادگیری بیان شده در برنامه درسی خواهد بود.

گزینه ها در برنامه درسی- پزشکی آزمایشگاهی

شرایط عمومی برای درخواست چرخش ها، پروژه ها و دوره ها باید در نظر گرفته شود. فرمان بسیار خوب در زبان انگلیسی مربوط به نمره 550 در آزمون تافل یا سطح B1 در چارچوب(CEFR) یک معیار استاندارد برای شناخت سطح واقعی دانش افراد در زبان های گوناگون است. 

90 واحد درسی در طول 12 سال تحصیلی باید در موسسه گذرانده شده باشد.

بازار کار رشته علوم آزمایشگاهی در سوئد

شرح کار برای دانشمند آزمایشگاهی بالینی

 دانشمندان بالینی آزمایشگاه معمولا برای بیمارستان ها و آزمایشگاه های پزشکی مستقل کار میکنند. متقاضیان برای این موقعیت معمولا نیاز به داشتن مدرک لیسانس در رشته زیست شناسی و شیمی دارند.علوم آزمایشگاهی یا یک رشته مربوطه و همچنین گواهینامه های لازم همانطور که توسط کارفرمایان مورد نیاز است. این دانشمندان مسئول روشهای معمول و پیچیده آزمایشگاهی بالینی هستند و همیشه باید از دستورالعمل ها، سیاست ها و رویه های کارفرمایان خود پیروی کنند.آنها باید بیشتر تمرین کنند.

وظایف دانشمند آزمایشگاهی بالینی

  •  انجام تحقیقات برای ایجاد ابزار و روش های روش شناسی برای کاربرد پزشکی، تجزیه و تحلیل داده ها و ارائه یافته ها میباشد. آماده سازی و تجزیه و تحلیل بافت و نمونه های سلولی برای شناسایی سمی بودن. باکتری ها یا میکرو ارگانیسم ها یا برای مطالعه ساختار سلولی
  • برنامه های تحقیقاتی برای بررسی روش های پیشگیری از بیماری های انسان و حیوانات و درمان بیماری ها برنامه ریزی کنید.
  • بررسی علت پیشرفت، چرخه زندگی، و یا حالت انتقال بیماری ها و انگل ها، بررسی اثرات مواد مخدر، گازهای آفت کش ها، انگل ها و میکروارگانیسم ها در سطوح مختلف میباشد.

 به عنوان یک دانشمند آزمایشگاهی در سوئد دریافتی حقوق به طور معمول حدود 67.949 کرون در ماه معادل (7،103 دلار میباشد). این فرد فردی است که درآمد متوسط ماهانه خود را دارد که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر منافع است.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی

علاوه بر رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا در مجموع 1.250 دانشگاه، منطقه و کشور است. پنجمین گزارش سالانه ایالت متحده امریکا. بهترین رتبه بندی دانشگاه های جهان شامل بررسی مدیران در زمینه های مهم دانشگاهی میشود.اخبار ایالت متحده امریکا از یک روش جداگانه برای انتشار دانشگاه های برتر جهان در 22 موضوع استفاده کرد.رتبه بندی موضوع توسط تجزیه و تحلیل کالیبراسیون طراحی شده است.

 داده ها و معیارهای مورد استفاده در رتبه بندی را ارائه داد و اطلاعات کتابشناختی بر اساس علوم وب بود. این رتبه بندی موضوعی خاص که از بخش های اصلی یا مدارس خاص در دانشگاه ها، مانند مدارس تجاری یا پزشکی نیستند، بر اساس عملکرد تحصیلی در این موضوعات است. اخبار ایالت متحده امریکا از سنجش های مختلف کتابشناختی، از جمله نشریات و استنادها و همچنین شاخص های شهرت جهانی و منطقه ای در هر موضوع خاص استفاده میکنند.

در بسیاری از موارد،موسسه ای که تمرکز زیادی بر یک موضوع خاص داشت در این موضوع رتبه بندی شد، اما از بهترین رتبه بندی های جهانی دانشگاه ها که شامل 1.250 دانشگاه برتر جهان می شد.حذف شد. در مجموع،134 دانشگاه در رتبه بندی موضوعی قرار گرفتند، اما در مجموع دانشگاه های برتر رتبه بندی نشده 1.250 قرار داشتند.  هفت کشور پرو، اندونزی،مالاوی، کنیا، الجزایر، ارمنستان،و ویتنام در رتبه بندی موضوعی قرار دارند اما نه در میان 75 کشور بلکه در رتبه بندی کلی قرار دارند.

  • موسسه کارولینسکا#19
  • دانشگاه لوند#67
  • دانشگاه وپسالا#80
  • دانشگاه گوتنبرگ#85
  • دانشگاه اوما#191
  • دانشگاه لینکوپینگ#263
  • دانشگاه اوربرو#409
  • دانشگاه استکهلم#419
  • دانشگاه مالمو#507

هزینه تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در سوئد

هزینه سالانه آموزش عالی در سوئد بستگی به نوع دانشگاه متفاوت است. 

هزینه تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در سوئد از حدود 80.000 کرون در سال ( حدود 8.300 یورو یا 9.200 دلار در اکتبر سال 2018) تا 130.000 کرون( یا حدود 13.000 یورو یا 14.600 یورو از اکتبر 2018) همه دانش آموزان سوئد باید کتاب های درسی خود را بخرند و به طور متوسط 750 دلار در ماه برای این هدف صرف می کنند. شما ممکن است واجد شرایط تحصیل در سوئد باشید.

 هزینه های دیگر تحصیل در سوئد

 دانشجویان بومی معمولا برای عضویت کمیسیون دانشجویان محلی هزینه کمتری می گیرند. این به شما کمک میکند فعالیت های دانشجویی مختلف و تخفیف های دانشجویی داشته باشید. هزینه ها در هر ترم از 50 تا 350 یورو متفاوت می باشد. بسته به اتحادیه دارد. هزینه های زندگی به محل تحصیل بستگی دارد( شهرهای بزرگ معمولا گران تر هستند) اما تقریبا در اکتبر سال 2018 حدود 8000کرون در ماه از جمله اجاره یا 925 دلار/ 830 یورو در اکتبر سال 2018

هزینه مراقبت های بهداشتی برای دانشجویان بین المللی بسته به اینکه آیا شما یک شهروند اتحادیه اروپا یا سوئیس هستید یا نه و همچنین دوره تحصیلات خود را در سوئد گذرانده اید متفاوت است.

هزینه تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در سوئد

هزینه تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در سوئد

دانشگاه های علوم آزمایشگاهی در سوئد و هزینه و رنکینگ دانشگاهی

بیوتکنولوژی کاربردی

  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشجویان بین المللی: 17600 دلار در سال
  • رتبه بندی 526 تحصیل QA
  • طول مدت: 24 ماه

مهندسی بیومدیکال

  • دانشگاه لینکوپینگ
  • دانشجویان بین المللی: 16700 دلار در سال
  • رتبه بندی 471 تحصیل QA
  • طول مدت: 24 ماه

بیوتکنولوژی کاربردی

  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشجویان بین المللی: 17600 دلار در سال
  • رتبه بندی 469 تحصیل QA
  • طول مدت: 24 ماه

بیوتکنولوژی ملکولی

  • دانشگاه آپسلا
  • دانشجویان بین المللی: 17600 دلار در سال
  • رتبه بندی 325
  • طول مدت: 24 ماه

بیوآنفورماتیک

  • دانشگاه اوپسالا
  • هزینه شهریه:دانشجویان بین المللی: 17600 دلار در سال
  • رتبه بندی: 301
  • طول مدت: 24 ماه

دوره علوم بیومدیکال

  • دانشگاه لاند
  • برنامه فوق لیسانس در بیومدیسن
  • مدارج فوق لیسانس
  • تمام وقت-2 سال
  • تاریخ شروع-2 سپتامبر 2019
  • 19760 دلار آمریکا در سال

دوره علوم بیومدیکال

  • دانشگاه استکهلم
  • برنامه فوق لیسانس علوم محیطی-شیمی و سم شناسی محیطی
  • مدارج فوق لیسانس
  • تمام وقت-2 سال
  • تاریخ شروع-2 سپتامبر 2019
  • 14910 دلار آمریکا در سال

دوره علوم بیومدیکال

  • دانشگاه اوپسالا
  • فوق لیسانس علوم بیولوژی-سم شناسی محیطی
  • مدارج فوق لیسانس
  • تمام وقت-2 سال
  • تاریخ شروع-2 سپتامبر 2019/31 آگوست 2020

دوره های علوم بیومدیکال

  • دانشگاه گوتنبرگ
  • فوق لیسانس علوم سم شناسی
  • مدارج فوق لیسانس
  • تمام وقت-120 ساعت واحد
  • تاریخ شروع-2 سپتامبر 2019/31 آگوست 2020

پایان نامه فوق لیسانس سم شناسی

  • مدرک فوق لیسانس
  • تمام وقت-60 ساعت واحد
  • تاریخ آغاز-2 سپتامبر 2019/ 31 آگوست 2020

برنامه فوق لیسانس در خلق کسب و کار و کارآفرینی در بیومدیسن

  • مدارج فوق لیسانس
  • تمام وقت-2 سال
  • تاریخ شروع-2 سپتامبر 2019/31 آگوست 2020

دوره های علوم بیومدیکال

  • موسسه کارولینسکا
  • لیسانس علوم پزشکی با زمینه بیومدیسن
  • مدرک لیسانس
  • تمام وقت-3 سال
  • تاریخ آغاز-2 سپتامبر 2019
  • 19170 دلار آمریکا در سال

فوق لیسانس علوم در علوم پزشکی-بیومدیسن

  • مدرک فوق لیسانس
  • تمام وقت-2 سال
  • تاریخ آغاز-2 سپتامبر 2019
  • 21300 دلار آمریکا در سال

فوق لیسانس علوم در علوم پزشکی-سم شناسی

  • مدرک فوق لیسانس
  • تمام وقت-2 سال
  • تاریخ آغاز-2 سپتامبر 2019
  • 21300 دلار آمریکا در سال

جزییات دوره:

دکترا-دکترای فلسفه حساسیت، ایمنی شناسی و التهاب

  • مدرک دکترا
  • تمام وقت-4 سال
  • تاریخ آغاز-2 سپتامبر 2019/ 20 ژانویه 2020

دوره های علوم بیمودیکال

  • دانشگاه لینکوپینگ
  • BSc در بیومدیکال صنعتی و تجربی
  • تمام وقت-180 ساعت واحد
  • تاریخ آغاز-احتمالا آگوست 2019

MSc در بیوساینس پزشکی و تجربی

  • مدارک فوق لیسانس
  • تمام وقت-2 سال
  • تاریخ شروع-آگوست 2019

اگر مایل به کسب اطلاعات دقیق تر در عرصه علوم آزمایشگاهی در سوئد و اخذ ویزای تحصیلی سوئد 2019 هستید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) گفت و گو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *