عدم تمدید اجازه اقامت ایسلند در دوران کرونا

ایسلند کشوری مهاجر پذیر است. مهاجران بسیاری به عناوین مختلف وارد این کشور می شوند. پس از مهاجرت به ایسلند متقاضیان باید برای تمدید اقامت خود اقدام نمایند. در غیر این صورت اقامت در ایسلند غیرقانونی خواهد بود. با این حال در دوران همه گیری کرونا شرایطی به وجود آمد که روند تمدید اجازه های اقامت با مشکل مواجه شد. علاوه بر آن مهاجران به دلیل مشکلات اقتصادی یا بسته شدن مرز ها قادر به بازگشت کشور خود نبودند. به همین دلیل شرایط اقامت ایسلند تمدید می شد. اما به تازگی اخبار جدیدی مبنی بر عدم تمدید اجازه اقامت ایسلند در دوران کرونا منتشر شده است که به تازگی توسط دولت این کشور منتشر شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

عدم تمدید اجازه اقامت ایسلند در دوران کرونا

با توجه به روند مهاجرت به ایسلند در دوران کرونا قوانین خاصی اعمال شده است. به طور مثال متقاضیان باید همراه خود آزمایش منفی بودن ویروس کرونا را همراه داشته باشند و در قرنطینه ای ۱۴ روزه شرکت کنند. اما بحث اقامت کمی پیچیده تر است و شرایط جدیدی مبنی برا عدم تمدید اجازه اقامت ایسلند در دوران کرونا به وجود آمده.

اداره مهاجرت این کشور اعلام کرد ، دولت ایسلند اجازه اقامت برای خارجی هایی را که بدون اجازه اقامت یا ویزا در این کشور باقی می مانند تمدید نخواهد کرد. کلیه افراد بین المللی که قبل از ۲۰ مارس به طور قانونی در ایسلند اقامت داشتند،‌ به علت محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در ایسلند مانده بودند، تنها می توانند تا ۱۰ نوامبر در این کشور بمانند. در واقع تصمیمات دولت روشن می کند افرادی که بیش از ۱۰ نوامبر در این کشور بمانند، خطر اخراج از ایسلند را خواهند داشت.

قوانین اقامت ایسلند

دولت ایسلند بر این عقیده است که در حال حاضر امکان سفر به کشور های مختلف وجود دارد. در واقع متقاضیان و افراد بین المللی که در ایسلند باقی مانده اند و برای بازگشت به کشور خود دچار مشکل شده اند، باید مدرکی کبنی بر تلاش برای ترک کشور ارائه دهند. اگر تهیه بلیت هواپیما هم برای شما سخت باشد باید با مقامات کشور خود ارتباط برقرار کرده و ببینید که آیا مقامات برای کمک به شهروندان خود پرواز هایی را ترتیب می دهند؟! در ماه آگوست دولت ایسلند به افراد بین المللی که به دلیل محدودیت های مرزی و منع رفت و آمد بین کشور ها در ایسلند گرفتار شده بود هشدار داد که برای ثبت نام قانونی خود اقدام نمایند.

این تصمیم توسط اداره مهاجرت این کشور اعلام شد. در میان موج دوم شیوع همه گیر ، ایسلند پیش از این اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا محدودیت ها را تمدید می کند. این محدودیت ها شاخه های مختلفی را دارند. محدودیت ها هم برای داخل کشور و رندگی در ایسلند ارائه می شود و هم برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. از این رو اگر تمایل به مهاجرت به ایسلند دارید به بررسی دقیق محدودیت های این کشور در دوران کرونا بپردازید تا بدون مشکل وارد ایسلند شوید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *