شهرهای مهم نیوزلند

اوکلند به جد بزرگترین شهر نیوزیلند با جمعیتی حدود 1.495.000 است. در مورد هزینه زندگی در اوکلند نیوزلند، خرید، مکانهای غذا خوردن و چیزهایی که باید انجام شود، این شهر از بهترین گزینه ها در دنیا است. پایتخت ولینگتون نیز با جمعیت 405.000 نفر دومین شهر بزرگ در نیوزلند است که شهری ساحلی و بسیار زیبا برای بازدید دارد. اینها دو مورد از چندین شهرهای مهم نیوزلند برای کار و زندگی بودند، ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر بیشتر اطلاعات مربوط به مهاجرت و تحصیل و کار را برای خارج از کشور داریم، کافی است مطالب وبسایت ما را مطالعه کرده و با ما در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شهرهای مهم نیوزلند

نیوزلند کشوری نسبتاً کوچک است که جمعیت آن بیش از 4 میلیون نفر می باشد. در نتیجه، شهرها اکثراً کوچک هستند. هر دو در جزیره شمالی نیوزلند واقع شده اند، اوکلند بزرگترین شهر در نیوزیلند است و ولینگتون پایتخت نیوزلند می باشد.

اوکلند:

اوکلند بزرگترین شهر نیوزلند است. شهر اوکلند در اطراف 2 بندر بزرگ ساخته شده است و به عنوان ” شهر بادبان ها ” شناخته می شود. منطقه اوکلند دارای بسیاری از جاذبه های مشهور جهان از جمله برج آسمان، پل اوکلند هاربر و Rainbows End می باشد، این منطقه حدود 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد و از آب و هوای گرم و معتدل برخوردار می باشد.

ولینگتون:

ولینگتون پایتخت نیوزلند است و محل اقامت پارلمان، دفاتر اصلی همه وزارتخانه ها و ادارات دولتی و بخش عمده ای از ماموریت های دیپلماتیک خارجی در نیوزلند می باشد. ولینگتون همچنین خانه موزه Te Papa Tongarewa ( موزه تعاملی نیوزیلند )، معاهده اصلی ویتانگی ( Waitangi )، محل طبیعت حفاظت شده جزیره کپیتی ( Kapiti ) و ارکستر سمفونیک نیوزلند می باشد. برای بیش از صد سال، کابل کشی ولینگتون یکی از جاذبه های اصلی در اینجا بوده است، که به مسافران نمای چشمگیری از منظره رو به رشد و تپه های اطراف بندر ولینگتون را نشان می دهد.

همیلتون:

همیلتون در سواحل رودخانه ویکاتو، در جنوب شهر اوکلند واقع می باشد. شبکه گسترده غارها و حفره های زیر زمینی ویتومو در نزدیکی شهر همیلتون قرار دارد.

تاورانگا:

شهر تاورانگا در حاشیه جنوب شرقی بندر تاورانگا قرار دارد و از آب و هوای گرم و آفتابی، و نیمه گرمسیری برخوردار است. یکی از سریع ترین شهر های در حال رشد نیوزلند بوده، بندر تاورانگا یک بندر اصلی صادراتی نیوزلند می باشد. زندگی آفتابی و ساحلی، بسیاری از مردم را از سراسر جهان برای تعطیلات به سوی خود جذب می کند – و بسیاری از آن ها برای شنا، گشت و گذار، کایاک و بادبادک به سواحل سواحل محلی می روند.

بهترین شهرها برای کار در نیوزیلند

بهترین شهرها برای کار در نیوزیلند

بهترین شهرها برای کار در نیوزیلند

در این مطلب بهترین نقاط نیوزیلند بر اساس نرخ دستمزد، تعداد آگهی های شغلی به نسبت جمعیت و نرخ بیکاری برای افراد متقاضی کار مورد تجزیه و تحلیل قرار داده شده است. در اینجا 5 مورد منتخب ذکر شده است:

  • ولینگتون (Wellington)

این شهر قابل سکونت ترین شهر جهان و بهترین مکان برای یافتن شغل محسوب می شود. این پایتخت با 9.74 آگهی شغلی برای هر 1000 نفر بین 20 تا 64 ساله، رتبه دوم بالاترین فرصت های شغلی در نیوزیلند را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این بالاترین درآمد متوسط هفتگی برای کارکنان تمام وقت، مبلغ 1.247 دلار است. وقتی هزینه پایین زندگی و قهوه های باور نکردنی اینجا را مورد مقایسه قرار دهیم قطعا به این نتیجه میرسیم که این شهر بهترین جا برای متقاضیان کار است.

  • آکلند (Auckland)

اگرچه سطح دستمزدها – بصورت هفتگی برای کارکنان تمام وقت مبلغ 1.151 دلار – کمی پایین تر از ولینگتون است، اما هنوز هم این شهر کاندیدای اصلی برای افراد جویای کار است.  در ماه آگوست نزدیک به 11،000 لیست شغلی در این شهر موجود بود یعنی بیش از سه برابر لیست نزدیکترین منطقه (ولینگتون، با حدود 3،000)، که فرصت های شغلی بزرگی را فراهم می کند. علاوه بر این با 10.55 آگهی برای 1000 نفر، تقریباً بیشترین لیست های شغلی را به خود اختصاص داده است.

  • کرایست چرچ (Christchurch)

 نرخ دستمزد در ناحیه کانتربری عالی و معادل 1150 دلار در هفته برای کارگران تمام وقت است و فقط یک دلار کمتر از اوکلند پرداخت می شود. تعداد فرصت شغلی این شهر شبیه به ولینگتون است؛ با این وجود میانگین بالای جمعیت و آگهی شغلی با 7.9 مورد به ازاء 1000 نفر کمتر از ولینگتون است. کانتربری با 3.5 درصد دومین شهر با نرخ کمترین بیکاری در نیوزیلند را به خود اختصاص داده است.

کرایست چرچ مرکز بازار کار کانتربری است: جمعیت آن به میزان قبل از زلزله برگشته است و پس از پایان بازسازی مرکز شهر، احتمالا فرصت شغلی نیز افزایش خواهد یافت.

  • نلسون (Nelson)، تاسمان (Tasman)، مارلبروو (Marlborough)

طبق اطلاعات شغلی گرداوری شده، جزیره جنوبی جزو پنجمین مکان برتر برای متقاضیان شغل در زلاندنو است. کل آگهی های استخدامی در هر زمینه 200 تا 250 است که این میزان کم می باشد، پس گزینش شغل هم محدود خواهد شد. درآمدها نیز با 1000 دلار در هفته برای کارگران تمام وقت پایین ترین قیمت را به خود اختصاص داده است. علاوه بر پایین بودن نرخ بیکاری – 3.6 درصد – تعداد مشاغل به ازاء 1000 نفر در تاسمان 9.49، در نلسون 8.36 و در مارلبرو 7.32 می باشد.

  • همیلتون

میزان دستمزد هفتگی در منطقه وایکاتو برای کارکنان تمام وقت با 1،122 دلار تا حدودی کمتر از سایر مراکز بزرگ – شهرهایی که در رتبه چهارم هستند – است. این شهر با 6.28 فرصت شغلی به ازاء هر 1000 نفر نسبت به دیگر شهرها کسادترین بازار را دارد، اما همیلتون جمعیت جوانی دارد که نیمی از ساکنان آن زیر 30 سال هستند. طبق سایت NZ.Stat با تقسیم این تعداد بر جمعیت 20 تا 64 ساله منطقه و ضرب در هزار نفر، به ازای هر هزار نفر یک فرصت شغلی فراهم می شود. سطح درآمد مبتنی بر دلار است که هر هفته این منطقه از حقوق مشاغل تمام وقت در سال 2018 بدست می آورد.

ارزانترین شهرها برای زندگی در نیوزیلند

اجاره خانه، وسایل تفریح و غذا در این شهر ارزان است به همین دلیل صدرنشین لیست قرار داد. بومیان این شهر را روتووگاس می نامند، افرادی که هیجان بالایی دارند و همچنین دوستداران طبیعت بدون اینکه قیمت بالای شهرهای بزرگ را پرداخت کنند می توانند در این شهر از شادی های بی پایان بهره ببرند. فرصت های شغلی زیادی در منطقه بزرگ روتوروا وجود دارد همین امر باعث شده تا گردشگران داخلی و خارجی مدت زمان بیشتری در این شهر سپری کنند.

  • نیپیر (NAPIER)/ هاستینگ (NAPIER)

زندگی در کشور شراب ناب بطرز شگفت انگیزی ارزان است. هزینه تمام شاخص های زندگی پایین است و باعث شده تا سبک زندگی در شهرهای نیپیر/هاستینگ ارزان باشد. پیش از این خلیج هاوک (Hawke’s Bay) در اواخر تابستان میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و گزینش شغلی فراوانی وجود دارد. هزینه ارزان زندگی فقط یک امتیاز اضافه است.

  • وانگاری (WHANGAREI)

وانگاری در مسافت کوتاهی در شمال اوکلند واقع شده است و برای استقرار گردشگرانی که خودرو دارند مکانی مناسب است. این شهر دروازه ورود به خلیج خیره کننده Islands است و به بزرگترین شهر نیوزیلند نزدیک است با این تفاوت که سبک زندگی ارزانی دارد (به اوکلند در انتهای این مقاله مراجعه کنید). اگرچه تعداد منازل اجاره ای در اینجا بسیار کم است، اما اجاره بها در اینجا پایین است. با وجود تخفیف دهندگان شهر اوکلند، مواد غذایی و محصولات این شهر ارزان قیمت است.

  • پالمرستون نورث PALMERSTON NORTH

ماناواتو (Manawatu) احتمالاً ارزانترین ترین منطقه جزیره شمالی نیوزلند است. کوه ها و رودخانه های زیادی در این منطقه وجود دارد. اجاره هتل یا آپارتمان و کلیه ملزومات آن در شهر Palmerston North ارزان است. هزینه نیروی فعال در این منطقه نیز مناسب می باشد، مراکز گردشگری در سالهای اخیر قیمت ها را افزایش داده است.

  • همیلتون

همیلتون با فاصله یک ساعت و 45 دقیقه از شهر شلوغ و پلوغ اوکلند واقع شده است، اما هزینه زندگی در اینجا تقریبا 40 درصد پایین تر از هزینه های اوکلند است. در این شهر مشاغل خرده فروشی و مشاغل مربوط به کشاورزی در صنعت لبنیات زیاد است. همیلتون همچنین یک مرکز تفریحی فوق العاده است؛ می توان به شهر ساحلی راگلن (Raglan)، موج سواری در نیوزلند، هابیتون در ماتاماتا، غارهای ویتومو و خیلی جاهای دیدنی دیگر اشاره کرد!

  • تائورانگا (TAURANGA)

میوه چینی، ماهیگیری، کار در کارخانه، خرده فروشی… مشاغلی است که گردشگران داخلی و خارجی می توانند در طول سال در این شهر به آن بپردازند. حومه کوچک قله مَوُنت مانگانوئی (Mount Maunganui) یک مرکز توریستی است که هتل داری و مشاغل خرده فروشی آن باعث شده تا گردشگران زیادی حتی برای مدت کوتاهی جذب این منطقه شوند. هزینه زندگی در اینجا ارزان است پس می توان برای مدتی در این شهر مستقر شد و برای سفر بعدی مهیا شد.

  • کرایست چرچ (CHRISTCHURCH)

بزرگترین شهر جزیره جنوبی در واقع اولین شهر از سه شهر برتر نیوزیلند است که در این رتبه بندی قرار گرفته است. اگر میخواهید در شهری زندگی کنید که مخارج آن به صرفه باشد پس به شهر کرایستچرچ فکر کنید، اجاره بها و هزینه کلی زندگی اینجا در مقایسه با ولینگتون و اوکلند به صرفه و معقول تر است. فرصت های شغلی زیادی از مشاغل ساختمانی گرفته تا خرده فروشی تا هتل داری در این شهر وجود دارد. دوستداران طبیعت که خودرو دارند می توانند به شبه جزیره Banks و تنگه Arthurs که مسیر کوتاهی با جاده فاصله دارند بروند. هزینه زندگی در حومه های بیرونی کریستچرچ خیلی پایین است.

شهر های گران نیوزیلند

براساس یک مطالعه جهانی که امروزه انجام شده است، تائورانگا، زمانی که در برابر درآمد اندازه گیری می شود، در رده هشتم گرانترین بازارهای مسکن در جهان قرار می گیرد، که از شهرهایی مانند لندن و سانفرانسیسکو فراتر می رود.

پانزدهمین مطالعه سالانه قیمت مقرون به صرفه بین المللی جمعیت و دموگرافیا، قیمت خانه را با درآمد در نیوزلند، استرالیا، کانادا، هنگ کنگ، ایرلند، ژاپن، سنگاپور، انگلستان و ایالات متحده مقایسه کرده است و دریافت شده که تائورانگا دوباره به عنوان بیشترین میزان از، در رتبه بالاتری قرار گرفته است.

گرانترین شهر جهان هنگ کنگ است، و پس از آن ونکوور، سیدنی، ملبورن، سانتا کروز، لس آنجلس، و سپس تائورانگا هستند. ساکنان تائورانگا درآمد متوسط خانوار 68،800 دلار در سال دارند اما خانه های آنها هنوز متوسط 623،000 دلار هستند، این بدان معنی است که مردم در آن شهر بیش از نُه سال برای پرداخت یک خانه زمان دارند، در صورتی که آن ها می توانند هر درصد را در بازپرداخت خود بپردازند.

در اوکلند، این زمان کوتاه تر است، زیرا اگرچه خانه های آن شهر متوسط 845،000 دلار هستند، درآمد متوسط خانوار اوکلندی ها 94،400 دلار در سال استپ.  “قیمت مسکن نیوزلند دارای ضریب بسیار غیر قابل کنترل 6.5 است”. این یعنی، با استفاده از تمام درآمد خانوار، شش سال و نیم طول می کشد تا یک خانه با یک قیمت متوسط در این کشور بازپرداخت شود. این مطالعه خاطرنشان می کند که “افکار عمومی مساله مقرون به صرفه بودن مسکن را در صدر دستور کار سیاستگذاری در سه انتخابات گذشته ملی قرار داده اند.”

این مطالعه همچنین می گوید که برنامه رشد شهری حزب کارگر خواستار توسعه مسکونی تشدید شده در هر دو موقعیت سرسبزی و مهارکننده هستند. اقتصاددانان خاطر نشان کردند که در طی سال هایی که مطالعه دموگرافیک منتشر شده است، نیوزلند در مقایسه با بسیاری از کشورها و خصوصا کشورهای مورد مطالعه، سطح درآمد خانوار نسبتا کمی داشته است.

شهر های گران نیوزیلند

شهر های گران نیوزیلند

شهرهای دانشجویی نیوزیلند

اوکلند (Auckland): اوکلند خاستگاه بهترین دانشگاه ها در نیوزیلند است که به مرکز دانشجویی شهره است و اکثر دانشجویان بین المللی این کشور برای تحصیل به این شهر رو می آورند. طبق نظر سنجی QS این شهر در جایگاه 18 شهرهای برتر دانشجویی در نیوزیلند و جهان قرار دارد و دانشگاهای معروف نظیر دانشگاه اوکلند، دانشگاه فناوری اوکلند در این شهر قرار دارند.

اوکلند یکی از مناطق پرجمعیت و مرفه نیوزیلند محسوب می شود که هزینه زندگی در آنجا برای دانشجویان بین المللی خیلی بالاست. درست مثل اکثر شهرها در این شهر هم آدم مشتاق می شود پول زیادی خرج کند. اجاره مسکن در هر نقطه از شهر بین 150 تا 300 دلار در هر هفته خرج برمیدارد و به طور متوسط حدود 8000 دلار نیوزیلند می شود.

کرایست چرچ (Christchurch): موسسات سطح بالا و جاذبه های پرمخاطره و بی نظیر گاردن سیتی نیوزیلند شناخته شده است. طبق QS این شهر جزو 50 شهر برتر دانشجویی است و به غیر از اوکلند این دومین شهر زلاندنو است که در رنکینگ شهر دانشجویی QS فهرست شده است. کرایست چرچ یکی از بزرگترین شهرهای جزیره جنوبی نیوزیلند است و بالغ بر 400000 نفر جمعیت دارد. دانشگاه های معروفی مانند دانشگاه کانتربری (Canterbury) و دانشگاه لینکلن (Lincoln) در این شهر واقع است.

ولینگتون (Wellington): جایی بهتر از مرکز فعالیت های اقتصادی و اجتماعی کشور برای تحصیل پیدا نمیکنید. بهترین مناظر و سرگرمی ها در پایتخت معروف نیوزیلند ارائه میشود. ولینگتون اولین شهر در نیوزیلند است که مهاجران انگلیسی در آنجا ساکن بودند. از این رو، این شهر برای کاوشگرانی که عاشق خیابان و ساختمان های تاریخی هستند، جذاب خواهد بود. علاوه بر دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه های متعددی مانند مسی (Massey)، دانشگاه اوتاگو (Otago) در این شهر قرار دارد و آن را به یکی از شهرهای برتر دانشجویی در نیوزیلند تبدیل کرده است.

همیلتون (hamilton): یکی دیگر از شهرهای برتر دانشجویی در نیوزیلند است که در منطقه واکیتو این کشور واقع شده است. همیلتون نه تنها مقصد با ارزش گردشگری در اقیانوس آرام جنوبی است بلکه بیش از 40،000 دانشجو برای تحصیل به این شهر سفر میکنند. یکی از دلایل محبوبیت آن در بین دانشجویان این است که تمام محیط های مورد نیاز دانشجویان – مثل کافه، کتابخانه، بوفه – در دسترس است و نسبت به اکثر شهرهای دانشجویی در نیوزیلند ارزان تر است. اگر می خواهید درباره نیوزلند و همچنین شرایط مهاجرت به نیوزلند اطلاعات بیشتری را کسب کنید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید؛ آنها شما را به صورت کامل راهنمایی خواهند کرد و شهرهای مهم نیوزلند برای زندگی را به شما معرفی می کنند

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *