درآمد وکیل در کانادا

اين روزها شغل وکالت در کانادا، در کشورهای پيشرفته و قانون مداری چون کانادا بسيار مورد نياز است ، علاوه بر اين ميزان درآمد وکیل در کانادا ، افراد زيادی را به مهاجرت کاری به اين کشور ترغيب مي کند .

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مقاله به اطلاعات لازم در مورد مهاجرت به کانادا از طریق رشته حقوق، درآمد وکیل در کانادا ، بازار کار رشته حقوق در کانادا و شرایط شغل وکالت در کانادا می پردازیم. علاوه بر این بازار کار حقوق بین الملل در کانادا را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشيد.

 

آیا درآمد وکیل در کانادا بالاست؟

متوسط درآمد وکیل در کانادا در سال 2022 سالانه در حدود 97.523 دلار کانادا یا ساعتی 50.01 دلار کانادا است. درآمد یک وکیل تازه کار در کانادا سالانه تا حدود 74.375 دلار کانادا و درآمد یک وکیل باتجربه و با سوابق کاری طولانی سالانه تا حدود 130.750 دلار نیز می رسد.

وکلا و کارکنان ارشد سر دفترهای رسمی در استان کبک کانادا که دارای کد شغلی NOC 4112 می باشند، سالانه به ترتیب از حدود 37.347.00 دلار کانادا و 294.346.00 دلار کانادا درآمد و حقوق کسب می کنند. همه افرادی که در کانادا به عنوان «وکیل» کار می کنند، بخشی از این گروه شغلی محسوب می شوند.

متوسط درآمد وکیل در استان بریتیش کلمبیا در سال 2022 سالانه در حدود 115.621 دلار کانادا می باشد. کمترین میزان درآمد وکیل در استان بریتیش کلمبیا سالانه در حدود 37.400 دلار کانادا و حداکثر درآمد وکیل در این استان سالانه در حدود 242.117 دلار کانادا است.

 

درآمد وکیل در کانادا در کدام حوزه بيشتر است؟

پردرآمدترین شغل در حوزه وکالت در کانادا وکیل پزشکی است. وکلای پزشکی در کانادا بالاترین حقوق و درآمد را کسب می کنند. این نوع وکلا برای موکلان خود انواع و اقسام مشاوره های قانونی در حوزه حقوق پزشکی و خدمات مربوط به حقوق پزشکی را ارائه می دهند.

متوسط درآمد یک وکیل پزشکی در کانادا سالانه در حدود 150.881 دلار کانادا است که در گروه شغل وکالت در کانادا در بالاترین سطح قرار دارد.

پردرآمدترین مشاغل در کانادا با شغل جراحی پزشکی شروع می شود که سالانه به طور متوسط از 236.000 تا 676.000 دلار کانادا درآمد دارند. پس از آن شغل وکالت در کانادا قرار دارد که تا حدود 302.000 دلار در سال درآمد دارند.

درآمد وکیل در کانادا

آیا وکالت یک شغل خوب در کانادا است؟

شغل وکالت در کانادا به عنوان یکی از بهترین فرصت های شغلی و در بالاترین رده مشاغل ملی کانادا قرار دارد. کشور کانادا فرصت های شغلی مختلفی را در حوزه های حقوقی و وکالت برای متقاضیان فراهم کرده است و امکان مهاجرت کاری به کانادا از این طریق فراهم است. گرچه به دلیل کاهش تعداد وکیل ها فرصت های شغلی در حوزه شغل وکالت و حقوق در این کشور روبه افزایش است.

حقوق پایه وکیل در کانادا سالانه از 72.000 دلار کانادا شروع می شود. ساعات کاری یک وکیل در کانادا هفته ای 50 ساعت از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر از دوشنبه تا جمعه می باشد. البته بر اساس یک مقاله اخیراً منتشر شده متوسط ساعات کار هفتگی وکلای کانادایی 66 ساعت در هفته است.

 

سیستم حقوق عمومی در کانادا

به طور کلی 2 سیستم حقوق عمومی انگلیسی و قانون مدنی فرانسه در کانادا وجود دارد. استان کبک با سیستم قانون مدنی فرانسه و بقیه استان های کانادا بر اساس حقوق عمومی انگلیس اداره می شوند.

در حال حاضر تعداد وکلا و حقوقدانان مشغول کار در کانادا در حدود 51.200 نفر می باشد. از سال 2009 تا 2015 میزان افزایش حقوق شاغلان در رشته حقوق و وکالت تا 10% و از این سال تاکنون در حدود 5% بوده است.

بازار کار رشته حقوق در کانادا و بازار کار حقوق تجارت بین الملل در کانادا در بیشتر استان های کانادا فعال و با رشد اقتصادی همراه است.

درآمد وکیل در کانادا در استان های آلبرتا، اونتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا در بالاترین سطح قرار دارد و در این میان شهر تورنتو دارای بالاترین پرداختی درآمد و حقوق در حوزه وکالت و حقوق می باشد.

 

درآمد وکیل در کانادا نسبت به ديگر مشاغل

وکلا و وکلای دادگستری در کشور کانادا دارای سطح درآمد بالاتر از دیگر مشاغل در این کشور می باشند که همین امر ممکن است موجب زندگی بالاتر از سطح متوسط برای این قشر شود. اما برخی از وکلا که به حوزه های قانونی در رده های بالای اجتماع راه پیدا می کنند، می توانند از این راه درآمدهای کلان کسب کنند.

 درآمد وکیل در کانادا به طور میانگین سالانه در حدود 184.958 دلار کانادا است که این میزان درآمد میانگین درآمد وکلا در همه حوزه های حقوقی است. این در حالی است که میانگین درآمد برای همه مشاغل در کانادا سالانه در حدود 48.360 دلار کانادا است. بر این اساس نتیجه می گیریم که سطح درآمد وکیل در کانادا به طور قابل توجهی از سطح درآمد مشاغل دیگر بالاتر است.

بازار کار رشته حقوق در کانادا

رضایت شغلی وکلا در کانادا

بر اساس تحقیق های انجام شده در حدود دو سوم وکلای مشغول کار در کانادا که در بخش های دولتی و سازمان ها و نهادهای معتبر دولتی این کشور مشغول کار هستند از شغل خود راضی هستند. اما از مجموع وکلای مشغول در دفاتر و شرکت های حقوقی بزرگ و خصوصی فقط در حدود 44% از آن ها از شغل خود رضایت دارند.

مهاجرت به کانادا از طریق رشته حقوق

کشور کانادا به متقاضیان تحصیل کرده و با تجربه در حوزه رشته حقوق نیازمند است و متقاضیان چه با دریافت پیشنهاد کاری Job Offer و چه بدون پیشنهاد کاری می توانند از طریق رشته حقوق به این کشور مهاجرت کنند.

شکی نیست که اخذ پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای کانادایی به عنوان مهم ترین پیش نیاز ورود به برنامه اکسپرس اینتری Express Entry محسوب می شود اما به عنوان یک وکیل، متقاضی باید دارای شرایط دیگری نیز باشد.

یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا از طریق رشته حقوق دارا بودن شرایط لازم از لحاظ اداره مهاجرت کانادا و بر اساس نیاز به نیروی کاری متخصص در رشته حقوق است.

نیاز شدید کشور کانادا به متخصصان حرفه ای در رشته حقوق این شغل را در رده مشاغل مورد نیاز کانادا با کد شغلی NOC 4112 قرار داده است. اداره مهاجرت کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری وکلا و متخصصان حرفه ای در رشته حقوق را انتخاب کرده و برای آن ها ویزای اقامت دائمی صادر می کند.

بر این اساس روش های مهاجرت به کانادا از طریق رشته حقوق اخذ ویزای برنامه کارگران ماهر فدرال Federal Worker Visa و برنامه نامزدی استانی Provincial Nominee می باشد.

شرایط لازم مهاجرت به کانادا از طریق رشته حقوق

وکلا و فارغ التحصیلان رشته حقوق و همچنین کارکنان دفاتر رسمی حقوقی برای مهاجرت به کانادا باید دارای شرایط لازم باشند. برخی از مهم ترین شرایط لازم مهاجرت به کانادا برای این گروه های شغلی عبارت است از:

 

شرایط لازم برای مهاجرت یک وکیل به کانادا

  • دارا بودن مدرک کارشناسی 2 تا 3 ساله در رشته حقوق و وکالت یا
  • دارا بودن مدرک کارشناسی از کالج حقوق
  • کسب نمره لازم در آزمون وکالت
  • شرکت در دوره های کارورزی و عملی
  • اخذ مجوز قانونی از انجمن حقوق استان محل کار

 

شرایط لازم برای مهاجرت کارشناس دفتر اسناد رسمی به کانادا

  • دارا بودن مدرک کارشناسی از کالج حقوق
  • دارا بودن مدرک دیپلم حقوق اسناد رسمی D.N یا
  • دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد حقوق با تخصص حقوق اسناد رسمی
  • شرکت در دوره های آموزش حرفه ای
  • ثبت نام در شرکت دفاتر اسناد رسمی کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق رشته حقوق

مهاجرت به کانادا به عنوان وکیل بدون پیشنهاد کاری

در بخش های قبل این مقاله ذکر شد که شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان یک وکیل بدون اخذ پیشنهاد کاری امکان پذیر است. اما شرط مهاجرت وکلا به کانادا بدون دارا بودن پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی کسب نمره لازم در CRS برنامه اکسپرس اینتری است. علاوه بر این متقاضی باید نمره 67 را برای اخذ ویزای کارگران ماهر فدرال کاناداCanada Federal Skilled Worker Visa کسب کند.

اما متقاضی با دارا بودن پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی می تواند نمره CRS خود را تا 200 امتیاز افزایش دهد.

 

فاکتورهای مهم در مهاجرت به کانادا به عنوان وکیل

اولین مرحله برای مهاجرت وکیل به کانادا اخذ امتیازهای لازم در جدول امتیازبندی برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری از فاکتورهای مشخص می باشد. فاکتورهای مهم برای مهاجرت به کانادا به عنوان وکیل در مقاله درآمد وکیل در کانادا عبارت است از:

  • دارا بودن شرایط سنی مناسب
  • دارا بودن مدرک تحصیلی در رشته حقوق و وکالت
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
  • دارا بودن سوابق کاری
  • دارا بودن مهارت های لازم برای شریک یا همسر

 

بازار کار رشته حقوق در کانادا

وکالت و مشاغل در حوزه حقوق از جمله مشاغل موجود در فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا NOC با کد شغلی 4112 می باشند. مشاغل در حوزه وکالت و حقوق در کانادا دارای درآمد بسیار بالاتری در مقایسه با کشورهای اروپایی، انگلستان و کشورهای آسیایی می باشند.

یک وکیل یا حقوقدان با مهاجرت به کانادا به عنوان یک شهروند دائمی با دارا بودن مهارت و تخصص کاری از مزایای کار تمام وقت، درآمد عالی و مزیت های شغلی مانند تضمین آینده شغلی برخوردار می شوند.

بازار کار رشته حقوق در کانادا در حال حاضر در سطح بسیار خوبی است که دارای بالاترین سطح درآمد می باشد. قوانین کار کانادا یک تعادل مناسب میان ساعات کاری و اوقات فراغت برای زندگی در آرامش وکلا و حقوقدانان را فراهم کرده است.

 

حقوق تجارت بین الملل در کانادا

کشور کانادا بازار کار متنوع و فعالی را برای فعالان در حوزه مشاغل حقوقی، وکالت و کارشناسان دفاتر رسمی فراهم کرده است. علاوه بر این برای کارشناسان در حوزه حقوق تجارت بین الملل در کانادا نیز فرصت های شغلی مختلفی وجود دارد.

بازار کار حقوق تجارت بین الملل در کانادا همانند دیگر مشاغل حوزه وکالت و حقوق مانند مشاوران حقوقی در شرکت های چند ملیتی و وکلای ثبت شرکت های خارجی و وکیل ثبت پتنت و برندهای تجاری پررونق است. در واقع شغل حقوق تجارت بین الملل در کانادا نیز دارای درآمد و حقوق بالایی است و بازار کار این رده شغلی پررونق است.

به طور کلی افزایش درآمد وکیل در کانادا خیلی در سطح بالایی نمی باشد و در حدود 5 سال گذشته با افزایش کمی روبه رو بوده است، که این امر به دلیل بالا بودن سطح درآمد وکیل در کانادا می باشد. بر این اساس بازار کار حقوق تجارت بین الملل در کانادا نیز متأثر از درآمد وکیل در کانادا بازار فعال و متعادلی است.

 

وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران

متقاضیانی که دارای پروانه وکالت ایران می باشند که مطمئناً دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه های معتبر ایران هستند، با دارا بودن شرایط لازم می توانند در کشور کانادا به وکالت بپردازند.

متقاضی پس از معادل سازی مدرک تحصیلی رشته حقوق و یا وکالت و کسب نمره لازم در آزمون های NCA، LLM و آزمون LSAT و اخد تأییدیه های لازم باید در دوره های کارآموزی Articling شرکت کند. مدت زمان این دوره کارورزی یک سال می باشد که این دوره در دانشگاه اتاوا و رایرسون کانادا در حدود 4 ماه می باشد.

پس از آن متقاضی باید در آزمون Barrister شرکت و نمره لازم را کسب کند. با طی کردن مراحل ذکر شده متقاضی می تواند به کار وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران بپردازد و یا برای کار در یک موسسه حقوقی و یا راه اندازی یک موسسه حقوقی آماده شود. البته شرایط کار وکالت و یا کار در رشته حقوق در همه استان های کانادا یکسان نیست و هر استان بر اساس قوانین خود برنامه های جداگانه ای دارد. در این جا برنامه های کار وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران را در 3 استان کانادا مورد بررسی قرار می دهیم.

بازار کار حقوق تجارت بین الملل در کانادا

شرایط وکالت و کار در رشته حقوق در استان اونتاریو

متقاضی برای کار در حوزه وکالت و رشته حقوق در استان اونتاریو باید در آزمون Barrister Licensing Examination و آزمون Solicitor Licensing Examination شرکت کند. پس از اخذ نمره لازم از این دو آزمون متقاضی باید در دوره 10 ماهه آموزشی Articling تحت نظارت یک وکیل باتجربه و یا دوره Law Practice Program یا LPP شرکت کند. برنامه LPP یک دوره آموزشی 4 ماهه و یک دوره کارورزی 4 ماهه برای آماده سازی متقاضیان رشته حقوق برای کار در استان اونتاریو است.

 

شرایط وکالت و کار در رشته حقوق در استان بریتیش کلمبیا

متقاضیان برای کسب آمادگی های لازم کاری و کار و اشتغال در استان بریتیش کلمبیا باید در یک دوره یک ساله شامل 9 ماه کارورزی در یک شرکت حقوقی و برنامه 10 هفته ای آموزش حقوقی به صورت حرفه ای شرکت کنند. پس از شرکت در این دو دوره متقاضیان برای اخذ مجوز کار وکالت باید در آزمون PLTC شرکت کنند.

شرایط وکالت و کار در رشته حقوق در استان آلبرتا

متقاضیان برای کار و اشتغال در رشته حقوق در استان آلبرتا باید دارای دانش حرفه ای در رشته حقوق و مهارت های مدیریتی و قانونی باشند. متقاضیان واجد شرایط باید در دوره کارآموزی CPLED و دوره کارآموزی یک ساله Articling این استان شرکت کنند. پس از آن باید گواهی ارزشیابی تکمیل این دوره های کارآموزی را برای انجمن حقوقی استان آلبرتا ارسال کنند تا مجوزهای حقوقی لازم برای کار در رشته حقوق این استان را دریافت کنند.

 

آیا وکالت در کانادا برای ایرانی ها دشوار است؟

گرچه کسب پروانه وکالت در کانادا کاری دشوار است که شامل شرکت در آزمون های مختلف، شرکت در دوره های آمادگی و کارورزی و اخذ تأییدهای مختلف از انجمن های حقوقی و مراحل دیگر می شود، اما با اخذ پروانه وکالت وکلا از مزایای از جمله کار در این کشور برتر جهان برخوردار می شوند.

در دشواری مراحل کار به عنوان یک وکیل در کانادا همین بس که بسیاری از شهروندان کانادایی برای تحصیل در کانادا در رشته حقوق راهی کالج های حقوق استرالیا، آمریکا و انگلستان می شوند.

به طور کلی متقاضیان ایرانی و یا شهروندان کانادایی فارغ التحصیل دانشگاه های حقوق خارج از کانادا برای کار وکالت در این کشور باید مراحل مختلف و دشواری را پشت سر بگذرانند.

متقاضی برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته حقوق باید روند معادل سازی مدرک تحصیلی NCA را در کانادا طی کند. پس از معادل سازی مدارک تحصیلی متقاضی باید در 4 تا 10 آزمون شرکت و نمره لازم را کسب کند و از انجمن حقوقی استان محل کار تأییدیه های لازم را دریافت کند.

 

امکان اخذ تابعیت کانادا با مهاجرت وکیل

وکیل یا متخصص حرفه ای در حوزه رشته حقوق که با اخذ مجوز کاری از طریق برنامه اکسپرس اینتری و یا برنامه های نامزدی استانی کانادا موفق به کار و اشتغال در کشور کانادا شده است، می تواند با دارا بودن شرایط لازم تابعیت این کشور را دریافت کند.

از مهم ترین شرایط اخذ تابعیت برای یک وکیل در کانادا اشتغال به کار مداوم و مستمر در حدود 3 سال از 5 سال اقامت در این کشور می باشد. به طور کلی یک وکیل در کانادا با دریافت مجوز اقامت دائم کانادا در صورت پرداخت بیمه و مالیات، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی و آشنایی با قوانین مدنی کانادا می تواند برای تابعیت و شهروندی کانادا اقدام کند.

یک وکیل در کانادا با دارا بودن تابعیت این کشور می تواند از همه حق و حقوق شهروندی این کشور،  از بیمه درمانی پزشکی کانادا و تحصیل رایگان فرزندان تا ۱۸ سالگی در مدارس دولتی برخوردار شود.

 

امکان اخذ ویزای همراه با مهاجرت وکیل

همان طور که در این مقاله درآمد وکیل در کانادا ذکر شد، وکلا و حقوقدان ها با مهاجرت به کشور کانادا می توانند برای اخذ ویزای همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام کنند. اما وکلا و حقوقدان ها برای اخذ این ویزا باید توانایی تامین هزینه های زندگی خود و همسر و فرزندان در مدت اقامت در کانادا را دارا باشند و این توانایی را با ارائه گواهی و مدارک و اسناد مالی ثابت کنند. از مهم ترین مزایای اخذ ویزای همراه کانادا اشتغال به کار تمام وقت همسر وکیل مهاجر و تحصیل فرزندان زیر 18 سال در مدارس دولتی این کشور است.

 

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات لازم در مورد اخذ درآمد وکیل در کانادا، بازار کار حقوق تجارت بین الملل در کانادا، بازار کار رشته حقوق در کانادا، وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران و شرایط شغل وکالت در کانادا به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش و آگاهی مخاطبان ارائه شد. گرچه مطالب این مقاله بر اساس آخرین قوانین مهاجرتی نوشته شده است اما با گذشت زمان و تغییر قوانین ممکن است تغییر کند.

گرچه متقاضیان بدون مشاوره های مهاجرتی و بدون کمک از کارشناسان موسسه های مهاجرتی قادر به ارائه درخواست و ارسال مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا می باشند، اما کمک از مشاوران و کارشناسان ماهر موجب تسریع در روند اخذ ویزا و تضمین انجام کارهای مهاجرت شغلی برای متقاضیان واجد شرایط می باشد. اگر در این مورد نیازمند کمک و راهنمایی می باشید، می توانید سوال های خود را در بخش دیدگاه این مقاله مطرح کنید تا کارشناسان و مشاوران مهاجرتی مطلع و باتجربه و آگاه از آخرین قوانین مهاجرتی به آن ها پاسخ دهند.

مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن تخصص کاری در این حوزه و آگاهی از آخرین قوانین مهاجرتی همه تلاش خود را به کار می بندند تا بهترین گزینه و روش مهاجرتی را برای مهاجرت شغلی وکلا و حقوقدان ها انتخاب کنند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت تماس حاصل کنید.

 

سوالات متداول در مورد درآمد وکیل در کانادا

 

  1. پردرآمدترین شغل در حوزه وکالت در کانادا چیست؟ پردرآمدترین نوع شغل وکالت در کانادا وکیل پزشکی است. وکلای پزشکی در کانادا بالاترین حقوق و درآمد را کسب می کنند. متوسط درآمد یک وکیل پزشکی در کانادا سالانه در حدود 150.881 دلار کانادا و بالاترین میزان درآمد آن تا حدود 302.000 دلار در سال است.
  1. دلیل بالا بودن سطح درآمد وکیل در کانادا در مقایسه با دیگر مشاغل چیست؟ درآمد وکیل در کانادا به طور میانگین سالانه در حدود 184.958 دلار کانادا است که این میزان درآمد میانگین درآمد وکلا در همه حوزه های حقوقی است. این در حالی است که میانگین درآمد برای همه مشاغل در کانادا سالانه در حدود 48.360 دلار کانادا است. بر این اساس سطح درآمد وکیل در کانادا به طور قابل توجهی از سطح درآمد مشاغل دیگر بالاتر است.
  1. رضایت شغلی وکلا در کانادا در بخش دولتی است یا بخش های خصوصی؟ بر اساس تحقیق های انجام شده در حدود دو سوم وکلای مشغول کار در کانادا که در بخش های دولتی و سازمان ها و نهادهای معتبر دولتی این کشور مشغول کار هستند از شغل خود راضی هستند. اما از مجموع وکلای مشغول در دفاتر و شرکت های بزرگ و خصوصی حقوقی فقط در حدود 44% از آن ها از شغل خود رضایت دارند.
  1. شرایط لازم مهاجرت به کانادا از طریق رشته حقوق کدامند؟ دارا بودن مدرک کارشناسی 2 تا 3 ساله در رشته حقوق و وکالت یا دارا بودن مدرک کارشناسی از کالج حقوق، کسب نمره لازم در آزمون وکالت، شرکت در دوره های کارورزی و عملی و اخذ مجوز قانونی از انجمن حقوق استان محل کار.
  1. شرایط لازم برای مهاجرت کارشناس دفتر اسناد رسمی به کانادا کدامند؟ دارا بودن مدرک کارشناسی از کالج حقوق، دارا بودن مدرک دیپلم حقوق اسناد رسمی D.D.N یا دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد حقوق با تخصص حقوق اسناد رسمی، شرکت در دوره های آموزش حرفه ای و ثبت نام در شرکت دفاتر اسناد رسمی کانادا.
  1. آیا بازار کار حقوق تجارت بین الملل در کانادا پررونق است؟ بله این شغل نیز دیگر مشاغل حوزه وکالت و حقوق مانند مشاوران حقوقی در شرکت های چند ملیتی و وکلای ثبت شرکت های خارجی و وکیل ثبت پتنت و برندهای تجاری پررونق است. در واقع شغل حقوق تجارت بین الملل در کانادا نیز دارای درآمد و حقوق بالایی است و بازار کار این رده شغلی پررونق است.
  1. آیا امکان مهاجرت به کانادا به عنوان وکیل بدون پیشنهاد کاری وجود دارد؟ بله. اما شرط مهاجرت وکلا به کانادا بدون دارا بودن پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی کسب نمره لازم در CRS برنامه اکسپرس اینتری است. علاوه بر این متقاضی باید نمره 67 را برای اخذ ویزای کارگران ماهر فدرال کاناداCanada Federal Skilled Worker Visa کسب کند.
  1. فاکتورهای مهم برای مهاجرت به کانادا به عنوان وکیل کدامند؟ دارا بودن شرایط سنی مناسب، دارا بودن مدرک تحصیلی در رشته حقوق و وکالت، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه، دارا بودن سوابق کاری و دارا بودن مهارت های شریک یا همسر.
  1. آیا وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران امکان پذیر است؟بله. با معادل سازی مدرک تحصیلی رشته حقوق و یا وکالت و کسب نمره لازم در آزمون های NCA، LLM و آزمون LSAT و اخد تأییدیه های لازم در دوره های کارآموزی Articling.
  1. آیا وکالت در کانادا برای ایرانی ها دشوار است؟ اگر چه کسب پروانه وکالت در کانادا کاری دشوار است که شامل شرکت در آزمون های مختلف، شرکت در دوره های آمادگی و کارورزی و اخذ تأییدهای مختلف از انجمن های حقوقی و مراحل دیگر می شود، اما با اخذ پروانه وکالت وکلا از مزایای از جمله کار در این کشور برتر جهان برخوردار می شوند.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “درآمد وکیل در کانادا + شرايط وکالت در شهرهای مختلف !

  1. امیرحسین گفت:

    سلام.
    بنده فوق لیسانس حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد دارم.آیاامکان کار در کانادا برای بنده وجوددارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای شروع کار وکالت در کانادا باید در آزمون تاییدیه مدارک تحصیلی وکالت خود شرکت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *