شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه

دانش آموزان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است پس از فارغ التحصیلی در فرانسه بدون محدودیت کار کنند اما این در حالیست که دانش آموزان از سراسر جهان هم فرصت شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه را دارند! به صورتی که در ادامه توضیح خواهیم داد، دانش آموزان می توانند بر اساس تجاربی که متخصصین موسسه حقوقی توسعه گران مهر در اختیارشان قرار می دهند مشغول به کار شوند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه

این مقاله راهنمایی در مورد چگونه نامه و رزومه نوشتن به زبان فرانسوی و همچنین راهنمایی مصاحبه شغلی بهترین فرصت برای پیدا کردن شغل مناسب در فرانسه را به شما میدهد. جستجوی شغل در فرانسه وقت گیر است. هنگامی که شما شغلی را که دوست دارید پیدا میکنید،مهم است که نامه کتبی خود را در یک فرمت که مصاحبه کنندگان فرانسوی انتظار دارند تا شانس خود را برای استخدام افزایش دهید، مهم است.در فرانسه کلمه رزومه به سادگی به معنای خلاصه می باشد. در عوض اصطلاح (CV) در فرانسه معمولا استفاده می شود.

بیشتر برای نوشتن (CV) و زندگی در فرانسه به جای ترجمه فقط سی وی که در کشور خود استفاده می کنید، می توانید شانس خود را در فرانسه به وسیله ارائه مهارت های خود و تجربه در یک دوره آموزشی و نامه فرانسوی به کار ببرید.

شما همچنین باید بدانید که در مصاحبه شغلی فرانسوی از شما چه انتظاراتی دارند تا از بروز اشتباهات رفتاری جلوگیری کنید. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی درخواست کار در فرانسه مطرح می شود:

شما می توانید یک درخواست برای کار در فرانسه را از طریق ایمیل یا از طریق یک فرایند درخواست بصورت آنلاین ارسال کنید یا یک رزومه کاری به شرکت بفرستید. درخواست کاری خود را به زبان فرانسه یا انگلیسی بفرستید؟ رزومه و(CV) خود را به زبانی که در آگهی شغلی درج شده ارسال کنید حتی برای مشاغل چند زبانه ممکن است از شما خواسته شود به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی رزومه را ارسال کنید.

  1. قبل از ارسال رزومه یکبار بررسی کنید تا اگر اشتباهات گرامری باشد آن را تصحیح کنید.
  2. نوشتن یک رزومه به صورت رسمی و مختصر
  3. اگر شما سابقه کار قابل توجهی دارید آنچه را که در مصاحبه شغلی به شما کمک میکند را ارائه دهید از قبیل پروژه ها یا انجام تحقیقات خاص.
  4. نام کامل خود، شماره تماس، آدرس ایمیل، سن و وضعیت تاهل و نام کاربری خود را وارد کنید. به یاد داشته باشید که در فرانسه نام خانوادگی قبل از اسم کوچک نوشته می شود در مورد ملیت خود بنویسید و اگر شاغل هستید ذکر کنید.
  5. باید در خلاصه ای از رزومه بنویسید که شما که هستید چه چیزی را به دست آورده اید و به دنبال چه چیزی هستید.
  6. تجارب کاری یا تجارب حرفه ای خود را با درج تاریخ ذکر کنید. نام شرکتی که شما برای آن کار کرده اید را ذکر کنید.
  7. به یاد داشته باشید تمام دستاورد های آموزشی خود را از جمله مدارک های صنعت و آموزش را لیست کنید زیرا مدارک تحصیلی در فرانسه بسیار ارزشمند هستند.
  8. با توجه به تاکید زیاد بر آموزش و پرورش، اگر آموزش و پرورش نقطه قوت شما باشد، باید مدارک تحصیلی خود را ذکر کنید، نام دانشگاه یا کالج، دوره هایی که آموزش دیده اید با تاریخ مربوطه به میلادی تطبیق دهید.
  9. این مهم است که شما یک خارجی هستید. مهارت های زبان خود را به طور جزئی مشخص کنید مخصوصا اگر دو زبانه هستید. زبان مادری خود را مشخص کنید و سطح توانایی خود را برای هر زبان دیگر. از جمله هر دوره زبان فرانسه را که در حال یادگیری هستید فهرست کنید
  10. مهارت های رایانه ای خود را لیست کنید. این مرکز De internet especially را شامل می شود و آماده صحبت درمورد آنها در مصاحبه باشید.
  11. لیست حرفه ای عضویت در یک مکان مناسب در (CV) می تواند سودمند باشد.

صادق باشید: فکر نکنید فقط به این دلیل که شرکت در یک قاره دیگر است کارفرمای فرانسوی رزومه شما را بررسی نخواهد کرد. بسیاری از شرکت های فرانسوی یک عکس مربوط به گذرنامه همراه با رزومه کاری میخواهند. شما همچنین می توانید نمونه ای از یک برنامه درسی فرانسه یا یک الگوی خلاصه را در (CV) ببینید. تایپ سی وی در این امر به شما کمک خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

شرایط اقامت پس از تحصیل در فرانسه

دانشجویان غیر اروپایی برای تابعیت و اقامت در فرانسه پس از فارغ التحصیلی می بایست وعده کار یا قرارداد کاری داشته باشند و حداقل یک و نیم برابر حداقل دستمزد را (ماهانه 2،220 یورو در سال 2017) دریافت کنند. دانشجو پس از اتمام تحصیلات و اخذ مدرک تحصیلی عالی در فرانسه می تواند برای کسب شغل یا راه اندازی شرکت، مجوز اقامت موقت درخواست کند.

مجوز اقامت موقتی یا APS چیست؟

مجوز اقامت موقت یا APS (“Autorisation Provisioire de Séjour”) به دانشجویان خارجی اجازه می دهد مدت یک سال پس از پایان تحصیلاتشان در این کشور بمانند. در طول این مدت، می توانند به دنبال شغل باشند (بدون محدودیت) یا اینکه شرکتی مرتبط با رشته تحصیلی خود تاسیس کنند.

تا زمانی که قرارداد کاری برای مدتی معین (CDD) یا نامعین (CDI) منعقد شود، فارغ التحصیلان خارجی که APS دارند می توانند در شرایط مشابه زمان دانشجویی کار کنند، به این معنی که حداکثر 964 ساعت در هر سال، یا تقریبا 20 ساعت در هفته می توانند کار کنند. به طور کلی، مجوز اقامت موقت را نمیتوان تمدید کرد و حداکثر 12 ماه اعتبار دارد.

با این حال، دانشجویان کشورهایی که موافقت نامه دو جانبه با فرانسه دارند (با توجه به مهاجرت های شغلی یا مدیریت هماهنگ جریان ها) از شرایط صدور بهتر بهره مند می شوند. از این کشورها می توان به موارد زیر اشاره کرد: سنگال، گابن، بنین، تونس، موريتيوز، کیپ ورد، بوركينا فاسو، کامرون، مقدونيه، مونته نگرو، صربستان، لبنان، هند. از وب سایت وزارت امور داخلی دیدن کنید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت خود با اداره Campus France در کشور خود تماس بگیرید. قوانین خاصی نیز برای فارغ التحصیلانی که از منطقه اقتصادی اروپا و الجزایری می آیند، اعمال می شود.

شرایط اقامت پس از تحصیل در فرانسه

شرایط اقامت پس از تحصیل در فرانسه

چه کسی می تواند برای مجوز اقامت موقت درخواست دهد؟ دانشجویان خارجی می توانند درخواست مجوز اقامت موقت کنند که:

  • مدرک کارشناسی حرفه ای داشته باشند؛
  • مدرک کارشناسی ارشد یا مدرکی معادل آن مانند مهندسی، مدرکی از موسسه مطالعات سیاسی (IEP)، مدرک عالی حسابداری و مدیریت، مدرک دامپزشکی و غیره داشته باشند؛
  • مدرک تخصصی داشته باشند؛
  • مدرک کارشناسی ارشد علوم داشته باشند که توسط کنفرانس des Grandes Ecoles تایید شده باشد؛
  • قصد داشته باشند شرکت خود را راه اندازی کنند.

پس از انقضای مجوز موقت اقامت چه باید کرد؟

هنگامی که APS منقضی می شود، باید وضعیت خود را تغییر دهید و متناسب با موقعیت خود درخواست مجوز اقامت دهید. اگر قرارداد کاری با زمان معین یا نامعین دارید که توسط بخش محلی وزارت کار فرانسه یا به اختصار DIRECCTE تایید شده است (Direction régionale des Entreprises، de la Concurrence، de la Consommation، du Travail et de l’Emploi – اداره منطقه ای مسابقه، مصرف، کار و اشتغال) می توانید حداقل یک و نیم برابر حداقل دستمزد (ماهانه تقریبا 2220 یورو در سال 2017) دریافت کنید و برای مجوز اقامت موقت “کارمند” یا “کارمند موقت” درخواست کنید.

اگر شرکتی تاسیس کرده اید یا کاری بدون مزد ایجاد کرده اید و می توانید پایداری و تداوم آن را اثبات کنید، می توانید برای مجوز اقامت موقت “کارآفرین فریلنسر یا آزادکار” یا مجوز اقامت چند ساله ”کارآفرین فریلنسر – پاسپورت استعدادها ” درخواست کنید. اگر مشغول به تحقیق هستید، می توانید به عنوان محقق برای مجوز اقامت چند ساله “پاسپورت محقق – استعدادها” درخواست کنید. قبل از انقضای مجوز موقت اقامت درخواست تغییر وضعیت دهید. این کار را به محض تغییر وضعیت خود انجام دهید.

موسسات کاریابی پس از تحصیل در فرانسه

با مهاجرت به فرانسه، برای پیدا کردن شغل باید به نکاتی مثل مشاغل مورد نیاز فرانسه، بازار کار فعلی فرانسه، اجازه کار در فرانسه و جایی که در فرانسه می خواهید کار کنید دقت کنید. برای کار کردن در فرانسه صحبت کردن به زبان فرانسوی بسیار مهم است. اگر نمی توانید فرانسوی صحبت کنید همه چیز برای شما سخت می شود مگر اینکه بخواهید در کارهای پست و جزء مشغول به کار شوید.

پس اگر آشنایی جزئی و ابتدایی با زبان فرانسوی دارید یا اینکه اصلا این زبان را بلد نیستید باید به فکر گذراندن یک دوره زبان باشید. با استفاده از این راهنما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بازار کار، مشاغلی موجود و همچنین جایی که در فرانسه می خواهید کار کنید، کسب کنید.

برای پیدا کردن کار در فرانسه باید کمی انعطاف پذیر باشید. اگر در ابتدا نتوانستید کار ایده آل خود را پیدا کنید ببینید چه شغل های دیگری در فرانسه وجود دارد و از روش دیگری وارد بازار کار شوید. بسیاری از شغل ها در فرانسه از طریق ارتباطات پیدا می شوند بنابراین با افزایش ارتباطات خود فرصت های شغلی خود را به حداکثر برسانید.

کار در فرانسه

در پایان سال 2016 نرخ بیکاری در کشور فرانسه کمی بهبود یافت و 7/9 درصد رسید که این نرخ در سال 2015 حدود 5/10 درصد بود(INSEE). نرخ بیکاری برای افراد زیر 25 سال همچنان 23.3 در سال 2016 بوده که یکی از بالاترین نرخ های بیکاری در اروپاست. به خاطر همین شرایط، اکثر قراردادهایی که در فرانسه بسته می شوند تغییر پذیرند و موقت هستند و قراردادهای دائمی خیلی کم منعقد میشود.

رشد سطح اشتغال قابل پیش بینی نیست، با این حال، مشاغلی به خصوص در بخش های خاص وجود دارد (به موارد زیر نگاه کنید)، اما اگر بتوانید فرانسوی صحبت کنید شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل مورد نظرتان خواهید داشت.

حداقل دستمزد (حداقل حقوق ساعتی یا Interprofessionnel de croissance یا SMIC) در سال 2107 حدود 9.76 یورو در هر ساعت (حدود 1،480.27 یورو در هر ماه) مقرر شد. SMIC در 1 ژانویه مجددا بررسی می شود و اگر شاخص قیمت مصرف کننده بیش از 2 درصد از SMIC افزایش یابد، امسال نیز مورد بررسی قرار میگیرد. با استفاده از این راهنما از حداقل دستمزد و حقوق متوسط فرانسه بیشتر مطلع شوید.

شهروندان اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA – اتحادیه اروپا و ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ) و سوئیس نیز همانند شهروندان فرانسوی از حقوق اشتغال به کار یکسانی برخوردارند، به استثناء چند موقعیت مدیریت دولتی که مستلزم داشتن تابعیت فرانسه است. با این حال، ملیت های دیگر تنها در صورتی می توانند در فرانسه شغل کسب کنند که داوطلب اتحادیه اروپایی/فرانسوی شایسته برای انجام کار در آن سمت وجود نداشته باشد.

مشاغل موجود در فرانسه

صنایع عمده فرانسه عبارتند از هوا فضا، صنعت خودرو، داروسازی، ماشین آلات صنعتی، متالورژی، الکترونیک، نساجی، غذا و نوشیدنی و گردشگری. براساس گزارش Hays، در سال 2015 مهندسی، تحقیق و توسعه (R&D)، فناوری اطلاعات و بانکداری بخشهایی هستند که بیشترین میزان اشتغال را نشان می دهند. حدود سه چهارم جمعیت در خدمات مشغول به کار هستند.

داشتن مهارت های منحصر به فرد مدیریتی به خصوص در بخش های فروش، ساخت و ساز، علوم و مهندسی و همچنین بازارهای کسب و کار به خصوص در مناطق خارج از شهرهای اصلی فرانسه از بهترین موقعیت های کسب و کار است.

آیا در فرانسه به دنبال شغل هستید؟ همین حالا پیدا کنید!

شانس پیدا کردن کار در زمینه توزیع، صنعت (صنایع کشاورزی، مکانیکی، برق، متالورژی)، خدمات بهداشت و درمان اجتماعی، بانکداری و بیمه، و صنایع IT در فرانسه بالاست. در بخش دولتی نیز گزارش شده که از 5 شغل یک شغل مورد نیاز است. بسیاری از مشاغل دولتی برای شهروندان اتحادیه اروپا در دولت و اداره منطقه ای و مراقبت های بهداشتی برای این اشخاص فراهم است.

شغل هایی نیز می توانید در زمینه گردشگری (از جمله هتل ها، رستوران ها، کیترینگ) مراقبت و رسیدگی (خانه، پزشکی، روانپزشکی، مراقبت از کودکان) پیدا کنید. تدریس زبان انگلیسی نیز مورد دیگری است. همچنین می توانید فهرست مشاغل مورد نیاز در فرانسه را بررسی کنید.

شرایط کار حین تحصیل در فرانسه

شما میتوانید حین تحصیل در فرانسه بدون در نظر گرفتن ملیت و مقطع تحصیلی خود مشغول به کار شده و درآمد زایی کنید. چه در شرکت ها و چه در دانشگاه ها، هر دانشجو حق کار کردن دارد. ما در این جا به تعدادی از قوانین این مساله اشاره کوتاهی می نماییم.

هر دانشجوی خارجی حق کار کردن در کشور فرانسه را دارد؛ هر دانشجوی خارجی حق کار کردن حین تحصیل خود در کشور فرانسه دارد. این قانون شامل حال تمامی دانشجویان در فرانسه میشود. چنانچه شما شهروند اتحادیه اروپا نباشید، می بایست جهت دریافت اجازه اقامت اقدام نمایید.

قانون کشور فرانسه این اجازه را به دانشجویان خارجی می دهد تا بتوانند 964 ساعت در سال که معادل 60% ساعت کاری عادی میباشد، جهت کمک هزینه خود به کار مشغول باشند. هزینه حاصل از این میزان کار تنها جهت کمک هزینه دانشجویی صرف میشود.

زمانی که مشغول کار در فرانسه می شوید، چه دانشجو باشید چه نباشید، توسط دولت در مساله حقوق خود گارانتی دریافت میکنید. این مساله عموما SMIC نامیده میشود. SMIC مبلغی حدود 9.76 یورو در ساعت از یکم ماه ژانویه سال 2018 در نظر گرفته شده است. این حقوق اندک است چرا که شما می بایست از این مقدار پول، هزینه های اجباری عمومی را کسر کرده ( حدود 20 درصد ) تا پول خالص حاصل از آن را به دست آورید. چنانچه شما 10 ساعت در هفته مشغول به کار شوید، میتوانید 78 یورو به طور خالص به دست آورید.

با توجه به توافق نامه فرانسه-الجزایر در تاریخ 27 دسامبر سال 1968، دانشجویان الجزایری، به منظور کار و تحصیل در کشور فرانسه، ملزم به اخذ اجازه اقامت موقت می باشند.

کار و تحصیل در دانشگاه های فرانسه

در کشور فرانسه، دانشجویان خارجی ممکن است در دانشگاه و یا موسسه میزبان خود مشغول به کار شوند. در این شرایط، دانشجویان به مدت 12 ماه، از تاریخ 1 سپتامبر الی 31 آگوست، به صورت قراردادی به کار مشغول میگردند. جذب دانشجویان در مشاغل دانشگاهی در زمینه آموزشی، فرهنگی و فعالیت های ورزشی و کمک به دانشجویان معلول، به طور کلی موجب می گردد تا دانشجویان به خوبی در دانشگاه مشارکت داشته باشند و جو اجتماعی دانشگاه را ارتقاء بخشند.

جهت کمک به موفقیت دانشجویان و یافتن شغل مناسب پس از دوره تحصیلی، تمام تلاش مسئولین دانشگاه بر آن است تا دانشجویان زمان کاری و جدول بندی کلاسی خود را با یکدیگر تطبیق داده و تحصیل را در اولویت اول خود قرار دهند. در ادامه دلیل مذکور، دانشجویانی که در دانشگاه های کشور فرانسه کار میکنند، بیشتر از 670 ساعت از اول ماه سپتامبر تا 30ام ماه جون و بیشتر از 300 ساعت از اول جولای تا 31ام ماه جولای کار نخواهند کرد.

کار و تحصیل در دانشگاه های فرانسه

کار و تحصیل در دانشگاه های فرانسه

گذراندن دوره کارآموزی مورد نیاز برنامه

به عنوان بخشی از آماده سازی برای بعضی از رشته های تحصیلی، دانشجویان می بایست دوره کارآموزی بگذرانند. هم دانشجویان خارجی و هم دانشجویان فرانسوی ملزم به گذراندن این دوره هستند. دوره کارآموزی می بایست به صورت قراردادی باشد ( توسط مدیریت موسسه پذیرشگر دانشجو امضاء شده باشد. ) چنانچه دوره کارآموزی بیش از 2 ماه به طول بیانجامد، می بایست به دانشجویان 57750 یورو در ماه پرداخت شود ( اول ژانویه سال 2018). برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه و شرایط مهاجرت به فرانسه با کارشناسان و متخصصین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس برقرار نمایید.

سوالات متداول در مورد شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه

1- برای درخواست کار در فرانسه چطور می¬توان اقدام کرد؟

شما می توانید یک درخواست برای کار در فرانسه را از طریق ایمیل یا از طریق یک فرایند درخواست بصورت آنلاین ارسال کنید یا یک رزومه کاری به شرکت بفرستید.

2- درخواست کاری برای فرانسه به چه زبانی باید باشد؟

 رزومه و(CV) خود را به زبانی که در آگهی شغلی درج شده ارسال کنید حتی برای مشاغل چند زبانه ممکن است از شما خواسته شود به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی رزومه را ارسال کنید.

3- چه نکاتی در رابطه با نوشتن CV باید رعایت شود؟

رزومه به صورت رسمی و مختصر باشد، تجارب کاری یا تجارب حرفه ای خود را با درج تاریخ ذکر کنید، باید در رزومه بنویسید که شما که هستید چه چیزی را به دست آورده اید و به دنبال چه چیزی هستید.

4- برای نوشتن CV کاری برای فرانسه آیا مدارک تحصیلی اهمیت دارند؟

با توجه به تاکید زیاد بر آموزش، اگر آموزش و پرورش نقطه قوت شما باشد، باید مدارک تحصیلی خود را ذکر کنید، نام دانشگاه یا کالج، دوره هایی که آموزش دیده اید با تاریخ مربوطه به میلادی تطبیق دهید.

5- مهارت¬های زبانی چه تاثیری بر یافتن کار در فرانسه دارد؟

مهارت¬های زبان خود را به طور جزئی مشخص کنید مخصوصا اگر دو زبانه هستید. زبان مادری و سطح توانایی خود را برای هر زبان دیگر. از جمله هر دوره زبان فرانسه را که در حال یادگیری هستید.

6- مجوز اقامت موقتی یا APS در فرانسه چیست؟

این مجوز به دانشجویان خارجی اجازه می¬دهد مدت یک سال پس از پایان تحصیلات در این کشور بمانند. در این مدت، می¬توانند به دنبال شغل باشند یا اینکه شرکتی مرتبط با رشته تحصیلی خود تاسیس کنند.

7- آیا امکان تمدید مجوز اقامت موقت پس از تحصیل در فرانسه وجود دارد؟

خیر، مجوز اقامت موقت را نمی¬توان تمدید کرد و حداکثر 12 ماه اعتبار دارد.

8- چه کسی می تواند برای مجوز اقامت موقت فرانسه درخواست دهد؟

کسانیکه دارای یکی از: مدارک کارشناسی حرفه¬ای، کارشناسی ارشد، حسابداری و مدیریت، تخصصی و مدرکی از موسسه مطالعات سیاسی داشته باشند یا قصد داشته باشند شرکت خود را راه اندازی کنند.

9- اگر پس از تحصیل در فرانسه مشغول تحقیق باشیم چطور باید درخواست اقامت دهیم؟

اگر مشغول به تحقیق هستید، می¬توانید به عنوان محقق برای مجوز اقامت چند ساله “پاسپورت محقق- استعدادها” درخواست کنید.

10- برای پیدا کردن شغل در فرانسه پس از تحصیل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای پیدا کردن شغل در فرانسه باید به نکاتی مثل مشاغل مورد نیاز فرانسه، بازار کار فعلی فرانسه، اجازه کار در فرانسه و جایی که در فرانسه می خواهید کار کنید دقت کنید.

11- برای پیدا کردن شغل در فرانسه پس از تحصیل دانستن زبان فرانسوی چقدر مهم است؟

برای کار کردن در فرانسه صحبت کردن به زبان فرانسوی بسیار مهم است. اگر نمی¬توانید فرانسوی صحبت کنید همه چیز برای شما سخت می¬شود مگر اینکه بخواهید در کارهای پست و جزء مشغول به کار شوید.

12- دستمزدها در فرانسه چقدر است؟

حداقل دستمزد (حداقل حقوق ساعتی)، در سال 2017 حدود 76/9 یورو در هر ساعت (حدود 27/480/1 یورو در هر ماه) مقرر شد.

13- درچه بخش¬هایی در فرانسه شانس پیدا کردن کار بیشتر است؟

شانس پیدا کردن کار در زمینه توزیع، صنعت (صنایع کشاورزی، مکانیکی، برق، متالورژی)، خدمات بهداشت و درمان اجتماعی، بانکداری و بیمه، و صنایع IT در فرانسه بالاست.

14- امکان کار کردن در فرانسه حین تحصیل وجود دارد؟

قانون کشور فرانسه این اجازه را به دانشجویان خارجی می¬دهد تا بتوانند 964 ساعت در سال که معادل 60% ساعت کاری عادی می¬باشد، جهت کمک هزینه خود به کار مشغول باشند.

15- آیا برای کارآموزی در فرانسه حقوق پرداخت می¬شود؟

دوره کارآموزی باید به صورت قراردادی بین مدیریت موسسه پذیرشگر و دانشجو امضاء شده باشد. چنانچه دوره کارآموزی بیش از 2 ماه به طول بیانجامد، باید به دانشجویان 57750 یورو در ماه پرداخت شود (اول ژانویه سال 2018).

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *