شرایط پناهندگی در انگلستان

در این مقاله هدف ما بررسی شرایط پناهندگی در انگلستان است. همان طور که می انید امروزه روش های بسیار زیادی برای مهاجرت به کشور های مختلف وجود دارد که یکی از آن ها روش پناهندگی است. روش پناهندگی یکی از سخت ترین روش های مهاجرتی است که نسبت به سایر روش های مهاجرتی دارای شرایط بسیار سخت و چالشی می باشد. از این رو می بایست با دقت هر چه تمام تر وارد این مسیر شد و در مسیر مهاجرت از طریق پناهندگی به کشور مورد نظر پیش رفت. سیاست ها و اقدامات برخی کشور ها در قبال پناهندگان و پناهجویان بسیار سخت است و همین مسئله روند پناهندگی را با سختی بیشتری مواجه می کند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به انگلیس می توان از راه ها و روش های مختلفی استفاده نمود که هر کدام از این روش ها می تواند برای هر فردی دارای شرایط خاص و متفاوتی باشد. از این رو می بایست با توجه به ویژگی های فردی و زندگی در زمینه مهاجرت به انگلیس اقدام نمود. مهاجرت به انگلیس از روش های مختلفی همچون مهاجرت کاری به انگلیس، مهاجرت سرمایه گذاری به انگلیس، مهاجرت از طریق تولد فرزند در انگلیس، مهاجرت از طریق ازدواج در انگلیس، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در انگلیس و … امکان پذیر است. برای اطلاع از شرایط مهاجرتی می توان به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمود. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

شرایط پناهندگی انگلستان

وقتی شخصی وارد انگلیس می شود تا شرایط را بر مبنای پناهندگی رقم بزند، برای تعیین حق اقامت خود وارد یک روند قانونی سخت می شود. یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی پناهندگان این است که قانون و روند مراحل پناهندگی در انگلستان دائماً در حال تغییر است. البته همانطور که گفتیم برای مهاجرت به انگلیس روش های بسیار زیادی وجود دارد. اشخاصی که متقاضی مهاجرت به این کشور هستند می توانند از روش هایی همچون تحصیل در انگلیس مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلیس و یا کار در انگلیس برای حضور در این کشور و یا اقامت انگلیس اقدام نمایند.

با تمام این ها باید دید که دقیقا مفهوم از پناهندگی چیست؟! در واقع باید بدانیم که به چه کسی پناهنده می گویند؟! دقت داشته باشید که اگر کسی در معرض آزار و اذیت در کشور خود قرار داشته باشد ، ممکن است به خارج از کشورش برود و در کشور دیگری درخواست پناهندگی کند. از این رو می توان گفت که اعطای “پناهندگی” به معنای اعطای اجازه برای اقامت در کشور دیگر به دلیل خطر آزار و اذیت است.

از نظر حقوقی ، شخصی که در انگلیس درخواست پناهندگی کرده و منتظر تصمیم گیری درباره آن است ، یک پناهجو نامیده می شود. کسی که در مورد درخواست پناهندگی خود تصمیم مثبتی گرفته است ، پناهنده نامیده می شود. اگرچه برخی از پناهجویان ممکن است به طور غیرقانونی وارد انگلیس شوند اما ، پس از درخواست پناهندگی ورود آن ها دیگر غیر قانونی نخواهد بود. حق تقاضای پناهندگی در حقوق بین الملل است. دولت ها موظفند از افرادی که معیار های پناهندگی را رعایت می کنند ، محافظت کنند. توجه داشته باشید که عده زیادی با ویزای توریسیتی وارد این کشور شده و برای پناهندگی درخواست می دهند.

قوانین بین المللی پناهندگی در انگلستان

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با قوانین بین المللی پناهندگی در انگلستان صحبت کنیم. قوانین بین المللی که می تواند برای پشتیبانی از درخواست پناهندگی در انگلستان استفاده شود، اصولا در سه مدل ارائه می شود. در روش اول براساس کنوانسیون ژنو در سال 1951 در رابطه با وضعیت پناهندگان ، پناهجویان باید نشان دهند که به دلیل نژاد ، مذهب ، ملیت ، عقاید سیاسی یا عضویت در یک گروه خاص اجتماعی ، ترس بسیاری از آزار و اذیت دارند و می خواهند از خود در برابر مقامات کشور شان محافظت نمایند.

دقت کنید که اگر در گذشته اتفاقی برای پناهجو افتاده باشد اما خطر اتفاق در آینده موجود نباشد، پناهندگی قبول نخواهد شد. گاهی اوقات حتی اتفاقاتی که پس از ورود شخص به انگلستان رخ می دهد می تواند خطراتی در آینده برای ورود به کشور خود داشته باشد، از این رو فرد می تواند درخواست پناهندگی دهد. در روش بعدی با استفاده از ادعا های مربوط به حقوق بشر مبتنی بر ماده سه (ممنوعیت شکنجه و رفتار غیرانسانی یا تحقیرآمیز) یا ماده هشت(حق احترام به زندگی خانوادگی و زندگی خصوصی) می توان برای پناهندگی درخواست داد.

قوانین بین المللی پناهندگی در انگلستان

قوانین بین المللی پناهندگی در انگلستان

ادعای حقوق بشری می تواند بخشی از یک درخواست پناهندگی تحت کنوانسیون پناهندگان باشد یا می تواند به تنهایی ارائه گردد. در روش سوم باید گفت که انگلیس همچنین عضو دستورالعمل صلاحیت پناهندگی اتحادیه اروپا است. این موضوع توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از فرآیند ایجاد سیستم مشترک پناهندگی اروپایی پذیرفته شده است. کلیه ادعاهای مربوط به پناهندگی یا حقوق بشر باید با توجه به مفاد دستورالعمل صلاحیت در نظر گرفته شود. در این روش حداقل مزایایی برای افراد در نظر گرفته شده است.

فرایند های مربوط به پناهندگی در انگلستان

تصمیم گیری در مورد پناهندگی و مطالبات مربوط به حقوق بشر در انگلیس توسط آژانس مرزی انگلیس گرفته می شود ، که یک آژانس دفتر داخلی (وزارت امور خارجه انگلیس) است. از نظر قانونی امکان درخواست پناهندگی از خارج از انگلستان وجود ندارد. پناهجویان پس از این که درخواست پناهندگی خود را ارائه دادند وارد صف انتظار تصمیم گیری می شوند و باید منتظر تصمیم مقامات مربوطه باشند. پناهجویان از هر بخشی که وارد انگلستان شوند، می توانند درخواست پناهندگی خود را ارائه دهند.

هنگامی که شخص شرایط مهاجرت به انگلستان را پست سر گذاست و وارد این کشور شد، باید در دفاتر آژانس مرزی انگلیس در کرویدون (در جنوب لندن) درخواست پناهندگی کند. اگر به محض ورود یک پناهجو به انگلستان ، درخواست پناهندگی ایجاد نشود ، ممکن است از این فرد حمایت رفاهی و اقامتی نشود. هر گونه تاخیر در انجام این کار می تواند به ادعای آن ها آسیب برساند. متقاضیان پناهندگی در انگلستان باید یک وکیل مهاجرت به انگلستان پیدا کنند تا در اسرع وقت نماینده آن ها باشد تا در طی مراحل درخواست پناهندگی به آن ها کمک کند.

دقت کنید اگر پناهجویی ب گذرنامه جعلی وارد انگلستان شده باشد، این محکومیت در هنگام رسیدگی به درخواست پناهندگی ، بر اعتبار آنها تأثیر منفی می گذارد. اما در سال دو هزار و هفت، وزارت امور داخله فرایند جدیدی را برای رسیدگی به مطالبات پناهندگی با نام الگوی جدید پناهندگی (NAM) معرفی کرد. از این رو هر درخواست پناهندگی به یک عضو خاص از کارمندان آژانس مرزی انگلستان سپرده می شود تا مسئولیت پرونده را بر عهده داشته باشد و کلیه تصمیمات را اتخاذ نماید. از این رو تصمیم گیری درباره اقامت در انگلستان از طریق پناهندگی بسیار سریع تر از گذشته و معمولا طی چند هفته گرفته می شود.

یک “مصاحبه غربالگری” اولیه وجود خواهد داشت که در آن آژانس مرزی انگلیس اطلاعات شخصی متقاضی و سفر آن ها به انگلستان را بررسی می کند. این فرد در صورتی که قبلا شخص متقاضی در انگلستان یا اروپا درخواست پناهندگی کرده باشد نیز مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت. چند روز بعد از متقاضی خواسته می شود که در اولین گزارش رکت نموده و با مسئول پرونده دیدار کند. “مصاحبه اساسی” یا “مصاحبه پناهندگی” طی دو هفته بعد از این حضور انجام می شود.

در این دوره فرد می باست به توصیف آن چه در کشور خود اتفاق افتاده است بپردازد. از پناهجویان ممکن است خواسته شود در همه مراحل مراحل پناهندگی در جلسات گزارش دهی منظم با کارمندان محلی آژانس مرزی انگلیس شرکت کنند. آژانس مرزی انگلیس همچنین از سیستم های گزارش تلفنی و برچسب گذاری الکترونیکی پناهجویان استفاده می کند.

نحوه تصمیم گیری در ارتباط با پناهندگان در انگلستان

صاحبان پرونده آژانس مرزی انگلستان باید حساب آزار و اذیت متقاضی و هرگونه مدرک حمایتی را که ارائه می دهند در نظر بگیرند تا تصمیم بگیرند که آیا ملاک اعطای پناهندگی را برآورده می کند یا خیر. به عنوان مثال ، طبق کنوانسیون ژنو هزار و نهصد و پنجاه و یک، اثبات موارد زیر ضروری است. رفتار مضری که شخص ار آن ترس دارد و به معنی آزار و اذیت است. ترس شخص از آزار و شکنجه های سخت. تمام این ها در حالی است که فرد نتوانسته است در بخش دیگری از کشور خود شرایط محافظتی را برای خود فراهم آورد.

علاوه بر شواهد ارائه شده توسط متقاضی پناهندگی ، صاحبان پرونده اطلاعات دیگری از جمله منابع اطلاعاتی در مورد وضعیت سیاسی و حقوق بشر در کشور مبداء فرد و تصمیمات قانونی قبلی در مورد پناهندگی را که در دادگاه های انگلستان انجام شده است در نظر می گیرند. تصمیمات اغلب به این بستگی دارد که آیا شخص بررسی کننده پرونده، شرایط فرد متقاضی را باورد پذیر می داند یا خیر. چندین روش وجود دارد که می تواند به اعتبار یک متقاضی آسیب برساند ، به عنوان مثال ، اگر اطلاعات نادرست یا متناقض به آن ها داده باشد.

مسئولین مربوطه رفتار متقاضیان را هم در نظر می گیرند. به طور مثال اگر فرد دچار ارتکاب جرمی در این کشور شود یا در یکی دیگر از کشور هایی که درخواست پناهندگی داده است، محکوم شده باشد و … در روند پناهندگی دچار مشکل خواهد شد. تصمیمات گرفته شده توسط مسئولان پرونده باید با راهنمایی های منتشر شده در دفترچه راهنمایی های مربوط به سیاست پناهندگی در اداره مربوطه ، که از وب سایت آژانس مرزی انگلیس موجود است ، سازگار باشد. دقت کنید که پناهجویان در صورت رد شدن پرونده شان و با شانس موفقیت بالای پنجاه درصد ی توانند دورباره درخواست خودر را ارائه دهند.

شرایط افراد متقاضی پناهندگی در انگلستان

در این بخش از مقاله و پس از بررسی دقیق روند پناهندگی در انگلستان می خواهیم در ارتباط با شرایط افرادی که در انگلستان قصد دارند برای پناهندگی اقدام کنند صحبت کنیم. قبل از هر چیزی در ارتباط با حمایت های مالی صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر در انگلستان هر فرد مجرد بالغ هر هفته سی و هفت و نیم پوند برای هزینه های زندگی در انگلستان از دولت این کشور دریافت می کند. نکته بعدی در ارتباط با محل زندگی است.

شرایط افراد متقاضی پناهندگی در انگلستان

شرایط افراد متقاضی پناهندگی در انگلستان

افرادی که برای پناهندگی در انتظار تصمیم دولت انگلستان هستند، برای انتخاب محل زندگی خود حق تصمیم گیری ندارند و باید بر طبق اداره امور مهاجران انگلستان در خارج از لندن در کمپ های مربوط به پناهجویان زندگی کنند. نکته مهم بعدی در ارتباط با سیستم آموزشی برای پناهجویان است. اگر پناهجویان با خانواده خود و فرزندانشان وارد این کشور شده باشند قطعا مسئله تحصیل در انگلستان برای آن ها مهم خواهد بود. از این رو ذکر این نکته ضروری است که فرزندان پناهجویان می توانند همراه با سایر کودکان در انگلستان در این کشور مشغول به تحصیل شوند. از این رو مانند سایرین می توانند از تحصیل تمام وقت در سنین بین پنج تا شانزده سالگی استفاده ببرند.

دقت کنید که تحصیل در مقاطع بالاتر و در دانشگاه های انگلستان هم امکان پذیر است. اما این امر بدون حمایت های مالی خواهد بود. پناهجویان در انگلستان می توانند از مراقبت های بهداشتی اولیه هم تا حدودی استفاده کنند. نکته مهم بعدی اما در ارتباط با کار در انگلستان در شرایط پناهندگی است. دقت داشته باشید که پناهندگان در این کشور مجاز به کار نیستند مگر در حالتی که رسیدگی به پرونده و درخواس آن ها از یک سال بیشتر طول بکشد. از این رو متقاضی می تواند مشغول به کار در این کشور شود.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط پناهندگی در انگلستان

  1. آیا شرایط انگلستان برای زندگی مناسب است؟

    بله انگلستان کشوری مناسب برای زندگی می باش که شرایط بسیار خوبی برای کار و تحصیل دارد.

  2. چه افرادی شرایط پناهندگی در انگلستان را دارند؟

    افرادی که در کشور خود به روش های مختلف مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

  3. افرادی که می توانند شرایط پناهندگی در انگلستان را داشته باشند چند دسته هستند؟

    این افراد سه دسته هستند که در گروه های احتماعی، سیاسی و مذهبی قرار می گیرند.

  4. چه روش هایی در روند شرایط پناهندگی در انگلستان وجود دارد؟

    سه روش در روند پناهندگی در انگلستان برای پناهجویان وحود دارد که هر کدام دارای شرایط خاص خود است.

  5. چه روش هایی را می توان به جای پناهندگی در انگلستان مورد استفاده قرار داد؟

    روش هایی مانند اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، ویزای کاری انگلستان، ثبت شرکت در انگلستان و … .

  6. آيا با رد شدن شرایط پناهندگی در انگلستان می توان دوباره درخواست داد؟

    بله در صورتی که میزان موفقیت پرونده بیش از پنجاه درصد باشد امکان درخواست مجدد موجود خواهد بود.

  7. آیا در زمان بررسی شرایط پناهندگی در انگلستان فرد متقاضی اجازه کار در این کشور را دارد؟

    خیر مگر در حالتی که روند رسیدگی به پرونده بیش از یک سال طول بکشد.

  8. آیا در زمان بررسی شرایط پناهندگی در انگلستان فرد متقاضی می تواند در هر منطقه ای ساکن شود؟

    خیر فرد می بایست در کمپ های مخصوص پناهجویان ساکن شود.

  9. آیا فرزندان پناهجویان امکان تحصیل در انگلستان را دارند؟

    بله فرزندان این افراد می توانند در انگلستان مشغول به تحصیل شوند.

  10. کمک های مالی به پناهجویانی که در روند شرایط پناهندگی در انگلستان هستند چقدر می باشد؟

    کمک های مالی برای هر فرد مجرد و بالغ حدود هفته ای سی و هشت پوند می باشد.

  11. آیا پناهندگی با ویزای توریستی در انگلستان امکان پذیر است؟

    بله افراد می توانند  با ویزای توریستی برای پناهندگی در انگلستان درخواست دهند.

 

3.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “شرایط پناهندگی در انگلستان

  1. مرتضی گفت:

    سلام
    وقت بخیر ، در موسسه شما امکان گرفتن ویزای توریستی و سفر به انگلیس هم وجود داره ؟؟
    منظورم اینه که از طریق ویزای توریستی به انگلیس رفت و تقاضای پناهندگی کرد ؟؟
    با تشکر فراوان

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای دریافت ویزای توریستی می توانید به دفاتر هواپیمایی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *