شرایط زندگی در جمهوری چک

اگر‌ در زندگی خود تصمیم به مهاجرت گرفته اید، یکی از مهم ترین مسائلی که باید آن ‌را دقیق بررسی کنید، شرایط زندگی در کشور مقصد است. از این رو در این مقاله قصد داریم شرایط زندگی در چک بپردازیم. بررسی این مسئله باعث می شود تا زندگی و مهاجرت با روند بهتری مواجه شود و بتوانیم در تصمیم گیری درست تر پیش برویم. جمهوری چک کشوری است که در اروپای مرکزی قرار گرفته و به طور کامل در خشکی محصور شده است‌.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این کشور دارای مرز مشترک با کشور های آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی می باشد. پایتخت کشور چک، شهر پراگ می باشد که بزرگ ترین شهر این کشور نیز است. جمهوری چک عضو اتحادیه اروپا است اما واحد پول رسمی این کشور، کرونا می باشد. جمهوری چک جمعیتی بالغ بر ده میلیون ک هفتصد هزار نفر دارد که از این تعداد یک و سه دهم میلیون نفر در شهر پراگ زندگی می کنند. زبان رسمی در کشور چک، چکی می باشد و از زبان های اسلاوی به شمار می رود. مساحت کشور چک هفتاد و هشت هزار و هشتصد و شصت و شش کیلومتر مربع می باشد. این کشور در کل کشوری معتدل با بارندکی های بسیار مناسب است. در کشور چک حدودا سیزده منطقه زندگی وجود دارد.

اگر تمایل دارید به کشور چک مهاجرت کنید باید این را بدانید که روش های مهاجرت به جمهوری چک متفاوت است و می توان از روش های مختلفی به جمهوری چک سفر کرد. از جمله روش های مهاجرت به کشور چک می توان به تحصیل در چک، کار در چک، سرمایه گداری در چک و … اشاره نمود. گروه کارشناسی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با نمایندگی های فعال خود در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز پاسخگوی شما خواهد بود. از این رو برای بهبود روند مهاجرت خود در زمینه مهاجرت به چک بهتر این است که به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید.

شرایط زندگی در چک

جمهوری چک کشوری است بسیار مدرن با استاندارد های بالای زندگی، امنیت اجتماعی گسترده و سیستم مراقب بهداشتی عالی و در دسترس برای همه و همچنین فرصت های اموزشی بسیار مناسب. در این مقاله ما به بررسی شرایط زندگی در جمهوری چک می پردازیم و از همه منطر این مسئله را بررسی می کنیم. ممکن است شما تمایل داشته باشید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک وارد کشور جنهوری چک شوید و شرایط زندگی خود را بر این مبنا بسنجید. از این رو لازم است تا حزییات بسیاری را بررسی کنید‌. علاوه بر آن باید هزینه های زندگی در چک و هزینه های تحصیل در این کشور را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید.

سیستم بهداشت و درمان در جمهوری چک

یکی از مسائل مهم در زمینه زندگی در یک کشور جدید اطلاع از شرایط بهداشت و درمان می باشد. باید در هر مسئله ای پیش بینی های لازم صورت گیرد. از این رو در این بخش از مقاله به عنوان یکی از مسائل مهم زندگی به بررسی سیستم بهداشت و درمان جمهوری چک می پردازیم. سیستم بهداشت و درمان در کشور چک، یک سیستم بسیار قوی است و روز به روز در حال پیشرفته تر شدن می باشد. اگر در کشور چک بیمار شوید جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود. زیرا در این کشور مراکز درمانی معمولا با استاندارد های بسیار بالایی از معالجه و مراقبت خدمات بهداشتی خود را به بیماران ارائه می کنند.

جمهوری چک از زیر ساخت های بسیاری خوبی در بیمارستان های دولتی و خصوصی و اقدامات پزشکی و درمانی برخوردار است و همه افراد شاغل در این کشور به طور خودکار عضو سیستم بیمه درمانی عمومی این کشور می شوند. یک نکته بسیار مهم در ارتباط با سیستم درمانی در کشور چک و اشتغال به کار در چک این می باشد که همه افراد شاغل در کشور چک به طور خودکار عضو سیستم بیمه درمانی عمومی می شوند. از این رو بدون دغدغه و نگرانی برای زمان بیماری خود می توانند تفکر خویش را آزاد و رها نگه دارند.

توجه داشته باشید که برخی از شرکت های بزرگ بین المللی علاوه بر بیمه های درمانی عمومی کشور چک، یک طرح بیمه درمانی خصوصی را به شما ارائه می دهند. این طرح شرایط بهتر و بیشتری از نظر مزایای درمانی را برای شما به همراه خواهد داشت‌. از این رو می توان گفت از نظر درمانی در این کشور هیچ گونه مشکلی متوجه شما نخواهد شد و سیستم درمانی قوی و مدرن این کشور کاملا پاسخگوی تمام شرایط درمانی است.

سیستم بهداشت و درمان در جمهوری چک

سیستم بهداشت و درمان در جمهوری چک

سیستم آموزشی در جمهوری چک

سیستم اموزش و پرورش یکی از نکات بسیار مهم است که باید برای بررسی شرایط زندگی در کشور های مختلف مورد مطالعه قرار داد. ما در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با سیستم آموزشی در کشور چک صحبت کنیم و به بررسی این مسئله بپردازیم. سیستم اموزش و پرورش در کشور چک با توجا به رتبه بندی PISA از بین تمام کشور های عضو OECD در رتبه بیست و نهم قرار گرفته است. حضور در مدرسه برای تمان کودکان بین شش تا پانزده سال اجباری می باشد. افرادی که به عنوان مهاجر وارد کشور چک می شوند لازم است تا در زمان ثبت نام مجوز اقامت خود را به محل تحصیل ارائه دهند.

نکته بسیار مهم در این کشور، این است که کلاس های درس در مدارس دولتی کشور چک به زبان چکی آموزش داده می شود. از این رو بیشتر مهاجرانی که وارد این کشور می شوند، معمولا ترجیح می دهند که فرزندان خود را به یکی از مدارس بین المللی بفرستند. اما حقیقت این است که تمامی مهاجران می توانند برای انوزش رایگان به زبان این کشور برای فرزندان خود درخواست ارائه دهند. این مسیله خصوصا برای کودکانی که در سن دبستانی هستند، بسیار مناسب می باشد. البته نا گفته نماند که اموزش دروس زبان خارجی از سال چهارم به دانش آموزان شروع می شود. زبان هایی که در مدارس چک به دانش آموزان یاد داده می شود، عبارتند از: انکلیسی، آلمانی، فرانسوی و روسی.

در حالی که آموزش و پرورش دولتی برای زبان چکی رایگان است، حضور در مدارس بین المللی منوط به پرداخت هزینه تحصیل در چک خواهد بود و والدین برای ثبت نام فرزندان خود می بایست شهریه پرداخت کنند. بیشتر مدارس بین المللی را می توان در اطراف شهر پراگ و داخل این شهر پیدا کرد. از این رو اگر تمایل دارید فرزند خود را برای تحصیل در مدارس بین المللی آماده کنید، لازم است تا به جست و جوی مدرسه مناسب بین المللی بپردازید. لیست مدارس را می توانید به راحتی در وب سایت های مختلف با کمی جست و جو در اینترنت بیابید‌.

علاوه بر آن برای تحصیل در دانشگاه های چک باید گفت که این کشور از سیستم دانشگاهی بسیار قوی برخوردار است و دانشگاه های این کشور بسیار سیستم مطالعاتی پیشرفته ای دارند. برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی این کشور لازم است بگوییم که تحصیل در تمامی مقاطع از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. دانشگاه های کشور چک از نظر رنکینگ جهانی کیفیت بسیار بالایی دارند. از این رو انتخاب افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی به چک می باشند.

هزینه زندگی در جمهوری چک

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در زمینه شرایط زندگی در چمهور چک بررسی شود، هزینه زندگی در جمهوری چک است. برای حضور در یک کشور، لازم است تا هزینه های زندگی به طور کامل بررسی شود. هزینه های زندگی شامل، هزینه خورد و خوراک، هزینه پوشاک، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و … می باشد.

در این بخش از مقاله ما قصد داریم به بررسی تمامی این هزینه ها بپردازیم. دانستن جزئیات به ما کمک می کند تا بتوانیم برای مهاجرت تصمیم گیری بهتری انجام دهیم.‌ البته بهترین کار برای بررسی روند مهاجرتی استفاده از مشاوره های کارشناسان زبده است. شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از شرایط مهاجرت به این کشور آگاه شده و در تصمیم گیری به بهترین نتیجه ها برسید.

هزینه خورد و خوراک در جمهوری چک

در این بخش از مقاله می خواهیم یکی از مهم ترین بخش های هزینه های زندگی یعنی هزینه خورد و خوراک را بررسی کنیم. در ابتدا از هزینه های رستورانی شروع می کنیم. هزینه یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت در کشور چک بین صد تا ششصد و سی و پنج کرونا است. برای حضور در یک رستوران معمولی، برای دو نفر و استفاده از سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام لازم است تا بین چهارصد و پنجاه تا دو هزار و چهار صد و دو کرونا پرداخت نمود. هزینه یک وعده مک دونالد در کشور چک بین صد و بیست تا دویست و پنجاه و سه کرونا می باشد‌. برای خوردن یک لیوان کاپوچینو لازم است تا حدودا چهل و نه کرونا پرداخت گردد.

اما هزینه خورد و خوراک تنها مربوط به هزینه رستوران نمی شود. هزینه مواد اولیه زندگی را نیز شامل می شود. از این رو باید گفت که هزینه خرید یک لیتر شیر در این کشور حدودا نوزده و شش صدم کرونا می باشد.. برای خرید یک عدد نان تازه پانصد گرمی حدود بیست و سه کرونا می باشد. برای خرید یک کیلوگرم برنج سفید در جمهوری چک باید حدودا سی و هشت کرونا هزینه کرد. هزینه خرید دوازده عدد تخم مرغ در این کشور چهل و دو و نیم کرونا ، پنیر محلی یک کیلویی دویست و پنج کرونا، فیله مرغ یک کیلویی صد و چهل و شش کرونا، فیله گوشت یک کیلویی حدودا دویست و چهل کرونا و سیب زمینی یک کیلویی حدودا بیست و یک کرونا می باشد.

هزینه مسکن در جمهوری چک

بررسی بعدی ما در ارتباط با هزینه مسکن در جمهوری چک است. این بررسی ها برای زندگی در چک و سرمایه گذاری در چک بسیار مهم هستند. هزینه اجاره یک اپارتمان یک خوابه در مرکز شهر های جمهوری چک حدودا چهارده هزار و هشتصد و چهل و سه کرونا می باشد و این هزینه برای آمارتمان های خارج از محدوده مرکز شهر به یازده هزار و صد و شصت و دو کرونا می رسد. هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر های کشور چک حدودا بیست و پنج هزار و ششصد کرونا است و این هزینه برای خارج از مرکز شهر ها به اندازه هجده هزار و هشتصد کرونا خواهد بود.

زندگی در جمهوری چک

زندگی در جمهوری چک

اما ببینیم هزینه خرید مسکن در این کشور چقدر است. برای هر متر مربع اپارتمان در کشور چک و مرکز شهر های آن لازم است تا حدودا نود و شش هزار و سیصد و بیست و چهار کرونا پرداخت نمود. هزینه برای هر متر مربع خارج از مرکز شهر های کشور چک به ازای هر متر مربع مبلغی معادل شصت و هشت هزار و چهار صد و بیست و پنج کرونا می باشد.

هزینه حمل و نقل در جمهوری چک

در این بخش از مقاله قصد بررسی هزینه های حمل و نقل در جمهوری چک را داریم. هزینه بلیت یک طرفه در جمهوری چک بیست و چهار کرونا می باشد. هزینه شروع تاکسی در کشور چک چهل کرون می باشد و هزیه برای هر یک کیلومتر حرکت تاکسی در ترافیک نرمال بیست و هشت کرونا می باشد‌. هر تاکسی در این کشور برای یک ساعت انتظار هزینه ای معادل سیصد و شصت کرونا دریافت می کند. هزینه یک لیتر بنزین در این کشور معادل سی و دو و چهل صدم کرونا است.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط زندگی در چک

  1. آیا جمهوری چک مکان مناسبی برای زندگی است؟

    بله این کشور با داشتن سیستم های آموزشی و شرایط زندگی مناسب، محل خوبی برای زندگی است.

  2. آیا جمهوری چک کشوری فقیر است؟

    خیر جمهوری چک پس از دانمارک در رتبه دوم رضایت از زندگی و شرایط زندگی مطلوب می باشد.

  3. آیا زندگی در جمهوری چک گران است؟

    هزینه های زندگی در جمهوری چک مقرون به صرفه است. متوسط هزینه زندگی دانشجویان از 350 تا 750 دلار در ماه ، شامل وعده های غذایی ، اسکان ، حمل و نقل عمومی و فرهنگ است.

  4. آیا خارجی ها می توانند در جمهوری چک ملک بخرند؟

    طبق قانون اتحادیه اروپا ، هر کسی می تواند بدون توجه به تابعیت یا اقامت ، در جمهوری چک خانه ، آپارتمان ، زمین قابل ساختن ، زمین های کشاورزی یا جنگل ها را خریداری کند.

  5. آیا خارجی ها می توانند در ملکی که خریداری می کنند زندگی کنند؟

    چندین بانک محلی نیز برنامه هایی را برای افراد خارجی که مایل به خرید املاک مسکونی هستند ، ارائه می دهد.

  6. آیا خدمات درمانی در جمهوری چک رایگان است؟

    جمهوری چک از طریق کمکهای اجباری به یک شرکت تأیید شده بیمه درمانی چک ، به شهروندان چک خدمات پزشکی رایگان ارائه می دهد.

  7. آیا جمهوری چک ایمن است؟

    سفر به جمهوری چک از امنیت بسیار بالایی برخوردار است ، میزان جرم و جنایات بسیار پایین است.

  8. هزینه تحصیل دانتشگاهی در جمهوری چک چقدر است؟

    شهریه دانشگاه های چک پایین و مقرون به صرفه است. موسسات دولتی و خصوصی شهریه شهریه را برای شروع تحصیل به زبان انگلیسی از 1000 یورو در هر ترم شروع می کنند.

  9. آیا تحصیل در مدارس چک رایگان است؟

    تحصیل در مدارس دولتی و به زبان چکی رایگان است ولی تحصیل در مدارس بین المللی منوط به پرداخت شهریه می باشد.

  10. آیا پیدا کردن شغل در جمهوری چک آسان است؟

    این مسئاه واقعاً به رشته آموزشی بستگی دارد. بنابراین اگر مدرک تحصیلی و تجربه کاری داشته باشید یا در زمینه هایی مانند IT کار می کنید ، پیدا کردن شغل بسیار آسان خواهد بود.

  11. هزینه یک لیتر بنزین در کشور چک چقدر است؟

    هزینه یک لیتر بنزین در این کشور معادل سی و دو و چهل صدم کرونا است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *