شرایط جدید ویزای دانشجویی آلمان

مهاجرت تحصیلی یکی از انواع راه های مهاجرتی می باشد. مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل نیز به عنوان انتخاب افراد زیادی در نظر گرفته شده است. برای مهاجرت تحصیلی به آلمان لازم است تا ویزای تحصیلی آلمان اخذ شود. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایطی که در کل دنیا به وجود آمد، متقاضیان تحصیل در آلمان با مشکلات و چالش هایی مواجه شده اند. در این راستا دولت آلمان اطلاعاتی را بر مینای شرایط ویزای تحصیلی و دانشجویی آلمان ارائه کرده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط جدید ویزای دانشجویی آلمان

ویزای دانشجویی آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا و آنلاین شدن برخی از کلاس های دانشجویی و تحصیلی همراه با مشکلاتی پیش می رود. در واقع می توان گفت که دولت آلمان در این زمینه تصمیمات خاصی گرفته است. به طور خلاصه باید گفت که دولت آلمان ویزای دانشجویان بین المللی را در دوره های تماما آنلاین رد می کند. دولت آلمان اعلام کرده است ، دانشجویان بین المللی که این ترم قصد دارند برای ادامه دوره های آنلاین به آلمان روند، به دلیل شرایط فعلی ویروس کرونا، واجد شرایط دریافت ویزای آلمان نخواهند بود. علاوه بر این قانون جدیدی هم برای دانشجویان بین المللی اخذ شده است.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان یا حضور در این کشور باید حتما گواهی ای با نام گواهی حضور از دانشگاه های آلمان دریافت کرده باشند. تصمیم دولت آلمان در این باره دو ماه قبل از شروع ترم زمستانی این کشور گرفته شده است. طبق گزارش هایی به دلیل محدودیت های اعمال شده در مبارزه با بیماری کووید نوزده تا ماه آوریل بیش از ۸۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی آلمان را ترک کرده اند. بر طبق این قانون دانشجویان خارجی که می توانند ثابت کنند که تحصیلات آن ها از خارج از کشور نمی تواند انجام شود، به عنوان مثال ، به دلیل حضور اجباری در دوره های کارگاهی یا آزمایشگاهی، می توانند برای شروع تحصیلات خود وارد کشور شوند. اما ورود به آلمان برای دوره های آنلاین یا از راه دور مجاز نیست. 

بررسی شرایط ویزای دانشجویی آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از روش های مبادلات بین المللی می باشد که به واسطه آن دانشجویان بسیاری وارد این کشور می شوند. دانشگاه های آلمان در حال برنامه ریزی ترکیبی از کلاس های آنلاین و فیزیکی هستند. از این رو عموم دانشجویان بین المللی می توانند وارد کشور آلمان شوند. به گفته مسئولان تحصیلی در آلمان اکثر دوره های تحصیلی در دانشگاه های آلمان به طور کاملا آنلاین نخواهند بود.

مطمئناً شما می توانید از خارج به صورت آنلاین در دانشگاه های آلمان تحصیل کنید اما در حال حاضر برای یک دوره کاملا آنلاین در آلمان ، به طور معمول ویزا ارائه نمی شود. در ارتباط با دوره های آنلاین دانشجویان نظر های خاصی را ارائه داده اند. بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته، ۳۰ درصد از دانشجویان اظهار داشته اند که اگر دانشگاه ها کلاس های آنلاین برپا کنند، تحصیل خود را لغو خواهند کرد. در این میان حدود ۱۷ و سه دهم درصد اظهار داشتند که تحصیل خود را لغو نمی کنند و ۲۲ و سه دهم درصد هم گفته اند ممکن است تحصیلات خود را لغو نمایند. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *