شرایط تحصیل کم هزینه در سوئد

برای تحصیل در کشور های مختلف باید جزئیات بسیاری را بررسی نمایید. یکی از مهم ترین مواردی که باید به بررسی آن بپردازید، هزینه تحصیل و هزینه زندگی در کشور مورد نظر می باشد. برای این که بتوانید هزینه های تحصیل را پرداخت کنید، راه های متفاوتی وجود دارد. شما می توانید برای هزینه تحصیل و شهریه خود به صورت شخصی اقدام نمایید. البته شما می توانید با کار در زمان تحصیل یا دریافت بورسیه تحصیلی هم این اقدام را انجام دهید. دریافت بورسیه تحصیلی برای هر دانشگاه و هر کشور هم شرایط خاصی را دارد. در واقع برای کم کردن هزینه های تحصیل می توان راه های مختلفی را انجام داد. در این مقاله نیز هدف ما بررسی شرایط تحصیل کم هزینه در سوئد می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سوئد کشوری اروپایی و با امکانات منحصر به فرد است که به واسطه حضور در آن می توان با شرایط مناسبی در زندگی مواجه شد. در واقع شما می توانید با مهاجرت به سوئد برای خود شرایط خوبی را رقم بزنید. برای مهاجرت به سوئد شرایط خاصی وجود دارد که به واسطه آن می توانید خود را آماده اقامت در این کشور کنید. از جمله راه هایی که می توان برای حضور در سوئد انتخاب کرد عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به سوئد، مهاجرت کاری به سوئد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سوئد، مهاجرت از طریق ازدواج در سوئد، مهاجرت از طریق تولد فرزند در سوئد و غیره. برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با شرایط مهاجرتی می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان،‌ مشهد و تبریز مراجعه کنید.

شرایط تحصیل کم هزینه در سوئد

تحصیل و مهاجرت تحصیلی یکی از راه هایی است که به واسطه آن دانشجویان و حتی دانش آموزان می توانند به هدف نهایی خود دست پیدا کنند. در این راستا تحصیل در سوئد همراه با مزایای بسیار زیادی است. البته برای مهاجرت به سوئد می توانید از طریق کار در سوئد و اخذ ویزای کاری سوئد هم اقدام کنید. البته شما می توانید برای سرمایه گذاری در سوئد مثلا خرید ملک در سوئد یا ثبت شرکت در سوئد هم اقدام نمایید. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای زندگی در سوئد باید شرایطی را مهیا داشته باشید. این شرایط برای تحصیل در سوئد شامل هزینه های مربوط به تحصیل و هزینه های مربوط به زندگی در سوئد می باشد.

اما برای این که بتوان هزینه های تحصیل را کم کرد راه هایی وجود دارد. سوئد به طور مداوم در لیست کشور های جهان که خوشبخت ترین، سالم ترین، نوآورترین، پایدارترین و بهترین کیفیت زندگی را دارند، رتبه بالایی دارد. فرهنگ سوئد ویژگی هایی مانند خلاقیت، ذهن آگاهی، تفکر انتقادی، نوآوری و کارآفرینی را پرورش و تشویق می کند و تلاش می کند تا تعادل سالمی را برقرار نماید. مدت هاست که کشور سوئد به عنوان محلی برای نوبل، با بالاترین استاندارد های علمی موجود در جهان همراه است. این کشور لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را ارائه می دهد.

برنامه ها در طیف گسترده ای از تخصص ها مانند مهندسی هوانوردی، اقتصاد کشاورزی، فلسفه ، فیزیک کاربردی، فناوری اطلاعات، تنوع زیستی ، نوشتن خلاق، موسیقی و غیره ارائه  می شوند. بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور برای تحصیل در سوئد را دارند ممکن است از این واقعیت که پایتخت استکهلم به عنوان یکی از گران ترین شهرها برای زندگی رتبه بندی می کند بترسند. شما ممکن است در این فکر باشید که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد را ندارید! اما با کمی برنامه ریزی، تحقیق، بودجه هوشمند و نکاتی که در ادامه ارائه می دهیم، می توانید تحصیلی با کم ترین هزینه داشته باشید. 

شهریه های مقرون به صرفه را در سوئد بیابید

نکته اول این که سوئد شهریه و بورس تحصیلی مقرون به صرفه ارائه می دهد. در واقع شما می توانید با تحقیق و جستجو دوره هایی با هزینه های مناسب را در دانشگاه های سوئد بیابید. حتی دوره هایی برای تحصیل در این کشور وجود دارد که هم از دریافت شهریه پرهیز می کند و هم هزینه های پذیرش را از دانشجویان دریافت نمی کند. بنابراین بهترین کار این است که برای دریافت دوره های با هزینه کم به جستجوی دقیق بپردازید. البته اگر شما اقامت موقت سوئد را به هر دلیل دیگه ای داشته باشید، یا شهروند اتحادیه اروپا،‌منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس باشید می توانید برای تحصیل رایگان اقدام نمایید.

شهریه های مقرون به صرفه در سوئد

شهریه های مقرون به صرفه در سوئد

اگر شما حتی خانواده ای در اتجادیه اروپا داشته باشید می توانید برای پرداخت هزینه های کم تر اقدام نمایید. اگر در یکی از این دسته ها قرار نمی گیرید ، لازم است که بررسی کنید آیا واجد شرایط بورس تحصیلی برای تحصیل در سوئد هستید. بورس تحصیلی توسط موسسه سوئدی متعلق به دولت ، دانشگاه های جداگانه در سوئد و همچنین سازمان های بین المللی ، تراست ها و بنیادها ارائه می شود. بسته به کشور تابعیت ، تخصص و لیاقت علمی خود ، ممکن است واجد شرایط بورسیه تحصیلی جزئی یا کامل باشید. پس هم می توانید شهریه های مقرون به صرفه ای در این کشور پیدا کنید و هم می توانید برای دریافت بورسیه های تحصیلی سوئد اقدام نمایید. 

چگونه مسکن ارزان قیمت در سوئد پیدا کنیم؟

یکی از اصلی ترین بخش های تحصیل در خارج از کشور هزینه های مسکن می باشد. هنگامی که تصمیم به زندگی در سوئد گرفتید، اولین اولویت شما یافتن محل اقامت ارزان قیمت ، ترجیحاً نزدیک دانشگاه شما است. جستجوی خود را با مشورت ازدانشگاه خود آغاز کنید تا بررسی کند که آیا آن ها هرگونه محل اقامت دانشجویی برای دانشجویان بین المللی را ارائه می دهند یا می توانند شما را با شرکت های مسکن دانشجویی که گزینه های بسیار ارزان تری برای دانشجویان ارائه می دهند ، در تماس قرار دهند. محل اقامت دانشجویان در سالن های اقامت به طور معمول خوابگاهی و دارای اتاق های یک نفره است.

بعضی از این ها ممکن است آشپزخانه و لباسشویی مشترک هم داشته باشند. امکانات سرگرمی ممکن است از یک اتاق ساده تلویزیون یا سایر موارد مانند بیلیارد یا اتاق تنیس روی میز یا سالن بدنسازی باشد. سالن های اقامت ممکن است در حومه شهر ها با خدمات حمل و نقل به دانشگاه های بزرگ واقع شده باشند یا ممکن است در محلی باشند که مرکز چند دانشگاه مختلف است. آپارتمان های دانشجویی ممکن است به صورت آپارتمان مشترک با چند اتاق خواب و اتاق نشیمن، آشپزخانه و توالت یا به عنوان آپارتمان استودیویی در دسترس باشد. گزینه دیگر یافتن یک آپارتمان برای اجاره است که به طور خاص به دانشجویان اختصاص ندارد.

چه تصمیم بگیرید با خانه دانشجویی بروید و چه یک آپارتمان به صورت جداگانه یا با دیگران اجاره کنید، یافتن گزینه مناسب در شهر های کوچکتر راحت تر است. سیستم انتظار برای املاک اجاره ای ممکن است در شهرهایی مانند استکهلم یا گوتنبرگ مدتی طول بکشد. بسته به شهر،‌ موقعیت مکانی و نوع اقامتی تان هزینه های اجاره می تواند بین سیصد تا هشتصد دلار در ماه باشد. با این حال مکان هایی را در نظر داشته باشید که اگر دور از دانشگاه هم هستند دسترسی مناسبی به مترو یا اتوبوس و تاکسی داشته باشند.

هزینه پایین خورد و خوراک برای تحصیل ارزان در سوئد

غذا خوردن در رستوران ها یا کافه ها در شهرهایی مانند استکهلم یا حتی در شهرهای کوچکتر می تواند همراه با هزینه بسیار زیادی باشد. برای صرفه جویی در هزینه، از امکانات آشپزخانه استفاده کرده و غذای خود را بپزید. مبلغی که شما هر ماه برای خرید مواد غذایی خرج می کنید بسته به اینکه در کدام فروشگاه خرید می کنید هم می تواند متفاوت باشد. شما می توانید برای خرید از فروشگاه های زنجیره ای مانند ویلیز ، لیدل ، نتو و سیتی گروس استفاده کنید که همراه با تخفیف های بسیار مناسبی می باشد.

قیمت اقلام مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و به خرید بپردازید. شما حتی به جای خرید از رستوران ها می توانید از وعده های غذایی آماده، ساندویچ های آماده و غذا های بسته بندی در فروشگاه ها هم استفاده نمایید. یک نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که در فرهنگ سوئدی ، ناهار بزرگترین وعده غذایی روز است و بسیاری از رستوران ها از سوئدی و تایلندی تا هندی یک غذای روزانه یا ناهار روزانه را با قیمت در حدود یازده تا دوازده دلار عرضه می کنند. از این رو می توان گفت که وعده های غذایی ناهار در رستوران ها هزینه کمتری نسبت به وعده های غذایی شام در همان رستوران ها خواهند داشت. 

شرایط تحصیل مقرون به صرفه در استکهلم سوئد

اگر تحصیل در استکهلم سوئد را انتخاب می کنید لازم است تا موارد مختلفی را علاوه بر هزینه های مسکن و هزینه های خورد و خوراک را در نظر داشته باشید. یکی از مهم ترین موارد هزینه های حمل و نقل می باشد. از این رو در استکهلم می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی استکهلم یعنی مترو زیرزمینی (T-bana) ، قطارهای مسافرتی ، اتوبوس و تراموا استفاده کنید. اگر در استکهلم زندگی می کنید ، ارزش دارد یک بلیط حمل و نقل عمومی مانند بلیت سی روزه با هزینه ای حدود نود دلار خریداری نمایید.

این بلیت ها برای سفر های نامحدود در مترو ، قطار های رفت و آمدبین شهری، اتوبوس، تراموا و کشتی هایی که توسط SL اداره می شوند معتبر است. علاوه بر این استکهلم دارای یک سیستم آسان برای استفاده از دوچرخه به نام City Bikes است که توسط گردشگران و ساکنان استفاده می شود. شما می توانید برای استفاده متمادی از این سیستم سی و چهار دلار پرداخت نمایید. شما می توانید از ساعت شش صبح تا ده شب دوچرخه اجاره کنید. صد و چهل ایستگاه نیز در کل استکهلم وجود دارد. دقت داشته باشید که شما هم می توانید از گزینه های رایگانی که دانشگاه ها برای دانشجویان ارائه می دهند هم استفاده نمایید. 

کار در زمان تحصیل در سوئد برای جبران هزینه ها

دانشجویان بسیاری این سوال را دارند که آیا امکان کار در زمان تحصیل خواهند داشت یا خیر؟ خبر خوب این است که تا زمانی که شما اجازه اقامت داشته باشید این امکان در زمان تحصیل در سوئد وجود دارد. اما رقابت برای مشاغل نیمه وقت به ویژه در شهر های دانشجویی بسیار زیاد است. برای یافتن شغل دانشجویی می توانید در نمایشگاه های شغلی برگزار شده توسط دانشگاه یا نمایشگاه های مستقل در شهر خود شرکت کنید. از هرگونه فرصت شبکه در دانشگاه، باشگاه های دانشجویی یا محافل اجتماعی خود برای جستجوی شغل استفاده کنید. تابلو های اعلان کتابخانه های عمومی را هم بررسی کنید.

کار در زمان تحصیل در سوئد

کار در زمان تحصیل در سوئد

لیستی از شرکت هایی که می خواهید برای آنها کار کنید را تهیه کنید و سعی کنید ارتباط خود را با آن ها شروع کنید. در ابتدا یک دوره کارآموزی کوتاه را در یک شرکت معتبر در نظر بگیرید. این کار می تواند دیدگاه های فرصت های جدید طولانی مدت کار در آینده باز کند. برخی مهارت ها و دانستن آن ها به شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر در این کشور کار کنید. به طور مثال با این که همه در این کشور به زبان انگلیسی اهمیت می دهند اما تلاش کنید، سوئدی را یاد بگیرید حتی اگر در زمان درخواست تسلط ندارید. تسلط به زبان سوئدی یک امتیاز بزرگ خواهد بود. 

سوالات متداول در ارتباط با شرایط تحصیل کم هزینه در سوئد

  1. آیا کشور سوئد برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. آیا دانشگاه های سوئد برای تحصیل مناسب هستند؟

    بله سوئد دارای دانشگاه هایی با بهترین رنکینگ در بین دانشگاه های جهان می باشد.

  3. هزینه تحصیل و زندگی در سوئد چطور است؟

    هزینه تحصیل و زندگی در سوئد خصوصا در شهر های بزرگ بیشتر است.

  4. آیا شرایط تحصیل کم هزینه در سوئد برای دانشجویان فراهم می باشد؟

    بله دانشجویان می توانند با رعایت مواردی برای تحصیل کم هزینه تلاش کنند.

  5. چگونه می توان شرایط تحصیل کم هزینه در سوئد را فراهم نمود؟

    این امکان با تحصیل در دوره های کم هزینه، دریافت بورسیه های تحصیلی، زندگی در مکان های با هزینه کم، رعایت در هزینه خورد و خوراک و غیره پیش می آید.

  6. آیا امکان تحصیل در دوره های کم هزینه در دانشگاه های سوئد موجود است؟

    بله برخی دوره های تحصیلی در سوئد هزینه های بسیار کمی را از دانشجویان دریافت می کنند.

  7. آیا می توان برای تحصیل در سوئد بورسیه تحصیلی دریافت نمود؟

    بله هم دانشگاه ها و موسسات و هم دولت سوئد بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است.

  8. چگونه می توان هزینه های اسکان دانشجویی در سوئد را کاهش داد؟

    هزینه های اسکان با سکونت در خانه های گروهی یا خوابگاه ها کاهش می یابد.

  9. با چه شرایطی می توان هزینه خورد و خوراک را در سوئد کاهش داد؟

    هزینه خورد و خوراک با عدم استفاده از غذاهای رستوران و خرید مواد اولیه از فروشگاه های زنجیره ای کاهش می یابد.

  10. آیا در سوئد امکان کار در زمان تحصیل برای دانشجویان وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند برای کار در زمان تحصیل اقدام نمایند.

  11. شرایط تحصیل مقرون به صرفه در استکهلم سوئد چگونه فراهم می شود؟

    برای تحصیل مقرون به صرفه در این شهر بعلاوه بر تحصیل کم هزینه یا بورسیه تحصیلی و همچنین کار در زمان تحصیل و کم کردن هزینه های جانبی باید در زمینه حمل و نقل نیز اقداماتی صورت داد.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *