شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها

شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها از موضوعات مورد توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی ترک زبان برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه می باشد. در این راستا متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به بررسی اقامت ترکیه برای آذری ها و توضیح شرایط زندگی آذری های ترکیه پرداخته اند. اگر ترک زبان ایرانی هستید و قصد تحصیل در ترکیه را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

با شنیدن پادکست زیر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرایط تحصیل برای آذری زبان ها در ترکیه، به دست آورید.

شرایط عمومی تحصیل در ترکیه برای متقاضیان آذری ایرانی

متقاضیان آذری زبان ایرانی با دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان می توانند در دانشگاه های دولتی ترکیه تحصیل کنند. در واقع آذری های ایرانی به دلیل تسلط بر زبان ترکی نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان ترکی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه ندارند. از مهم ترین مزیت های تحصیل آذری زبان های ایرانی در ترکیه پایین بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور می باشد. متقاضیان آذری زبان با اخذ مدرک معتبر دانشگاه های ترکیه می توانند در همه کشورهای جهان کار و تحصیل کنند.

تفاوت مدرک تحصیلی کشور ترکیه و کشور آذربایجان برای آذری ها

متقاضیان آذری زبان با تحصیل در دانشگاه های ترکیه مدرک معتبر دانشگاه های ترکیه را اخذ می کنند که در مقایسه با مدرک دانشگاه های کشور آذربایجان از سطح کیفیت و اعتبار بسیار بالاتری برخوردار است. ذکر این نکته ضروری است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های ترکیه برای آذری ها در مقایسه با تحصیل در کشور آذربایجان و حتی ایران بسیار مقرون به صرفه تر است. اخذ بورسیه های تحصیلی و شرایط تحصیل رایگان از دیگر شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها است.

بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل آذری ها

متقاضیان آذری برای تحصیل در ترکیه می توانند با دارا بودن شرایط لازم در برترین دانشگاه های ترکیه تحصیل کنند. تحصیل در برخی از این دانشگاه های برتر ترکیه به زبان های انگلیسی و ترکی می باشد. متقاضیان آذری برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان ترکی نیازمند مدرک مهارت زبان ترکی نمی باشند. از جمله دانشگاه های برتر ترکیه در سال 2021 دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه کوچ با رتبه و رنکینگ جهانی ۴۵۱
  • دانشگاه سابانجی با رتبه و رنکینگ جهانی ۵۰۱-۵۱۰
  • دانشگاه بغازایچی با رتبه و رنکینگ جهانی ۶۵۱-۷۰۰
  • دانشگاه فنی استانبول با رتبه و رنکینگ جهانی ۶۵۱-۷۰۰
  • دانشگاه استانبول با رتبه و رنکینگ جهانی ۸۰۱-۱۰۰۰
  • دانشگاه حاجت تپه با رتبه و رنکینگ جهانی ۸۰۱-۱۰۰۰
  • دانشگاه فنی خاورمیانه با رتبه و رنکینگ جهانی ۵۹۱-۶۰۰
  • دانشگاه بیلکنت با رتبه و رنکینگ جهانی ۵۰۱-۵۱
بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل آذری ها

بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل آذری ها

شرایط  اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری های ایرانی و آذری های کشور آذربایجان مشابه هم می باشد. این متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید دارای گواهی دیپلم دبیرستان به زبان ترکی و ترجمه ریزنمرات دبیرستان به ترکی باشند. یکی از موارد مهم در تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه دارا بودن مدرک زبان ترکی است که متقاضیان آذری به دلیل تسلط بر این زبان از ارائه آن معاف هستند. متقاضیان آذری برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه باید مدارک لازم را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند.

مدارک لازم اخذ پذیرش

متقاضیان آذری برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه باید مدارک لازم را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. از جمله مهم ترین مدارک و شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها و اخذ پذیرش دانشگاه های ترکیه در سال 2021 موارد زیر را می توان نام برد:

  • گواهی تمکن مالی کافی برای اثبات تامین هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه
  • آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمره های تحصیلی ترجمه شده به زبان ترکی
  • اوراق شناسایی و پاسپورت با اعتبار کافی
  • انگیزه نامه تحصیلی و توصیه نامه از اساتید مقطع تحصیلی قبل
  • فرم تکمیل شده اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر در ترکیه
  • رسید پرداخت هزینه های بررسی مدارک تحصیلی
  • بیمه دانشجویی با اعتبار یک سال

اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

اولین مرحله برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه اخذ پذیرش از دانشگاه و رشته مورد نظر می باشد. پس از اخذ پذیرش تحصیلی متقاضیان آذری باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند.

مدارک و شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه عبارت است از:

  • نامه پذیرش از دانشگاه و رشته مورد نظر در ترکیه
  • گواهی تمکن مالی کافی متقاضی
  • رسید پرداخت هزینه های اخذ ویزای تحصیلی ترکیه
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • بیمه دانشجویی معتبر
  • پاسپورت معتبر و اوراق شناسایی متقاضی
  • 2 قطعه عکس در اندازه عکس پاسپورت

شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها در مقطع کارشناسی

متقاضیان آذری برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های ترکیه باید دارای نتیجه و نمره لازم از آزمون یوس(YOS) باشند. این آزمون را هر دانشگاه به طور جداگانه برگزار می کند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ترکیه در حدود چهار سال می باشد. متقاضیان با اخذ مدرک معتبر و مورد تأیید بیشتر کشور های اروپایی و کشور آذربایجان می توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه های برتر اروپا و آذربایجان اقدام نماید.

متقاضیان آذری برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی ترکیه باید در حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار شهریه پرداخت کنند.

شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان آذری برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی ترکیه باید دارای مدرک کارشناسی معتبر به همراه ریزنمره های تحصیلی و انگیزه نامه تحصیلی باشند. از آن جا که متقاضیان آذری مسلط به زبان ترکی می باشند، ارائه مدرک مهارت زبان ترکی الزامی نمی باشد.

  • متقاضیان آذری برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان ترکی باید سالانه در حدود 500 یورو پرداخت کنند.
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی به مراتب از این مبلغ بالاتر است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه در حدود دو سال است.

شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها در مقطع دکتری

مهم ترین مدارک لازم و شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها و تحصیل در دوره دکتری ترکیه دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و نتیجه آزمون ALES و یا GMAT و یا GRE می باشد. وجود این مدارک بین المللی برای تحصیل دکتری در ترکیه الزامی نیست اما این مدارک احتمال اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی را افزایش می دهند.

  • علاوه بر این دارا بودن مقاله های تحقیقی منتشر شده در ژورنال های علمی جهان و دارا بودن معدل بالا در دوره کارشناسی ارشد و ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی نیز الزامی است.
  • از جمله شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و ریزنمرات به همراه ترجمه آن، مدرک کارشناسی و ریزنمرات به همراه ترجمه آن، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریزنمرات به همراه ترجمه آن، فرم درخواست پذیرش، رزومه تحصیلی و علمی و انگیزه نامه تحصیلی می باشد.
  • متقاضیان آذری برای تحصیل دکتری در دانشگاه های دولتی به زبان ترکی سالانه باید در حدود 200 تا 300 دلار شهریه تحصیلی پرداخت کنند.

اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه

از مهم ترین شرایط تحصیل متقاضیان آذری در دانشگاه های ترکیه اخذ بورسیه های تحصیلی می باشد. متقاضیان آذری مستعد اما با تمکن مالی ناکافی می توانند با برخورداری از بورسیه های تحصیلی ترکیه شرایط تحصیل رایگان را فراهم کنند. متقاضیان آذری به منظور اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه باید رتبه کنکور سراسری ایران را در صورت شرکت در این کنکور ارائه دهد.

اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه

اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه

  • از مهم ترین شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه دارا بودن شرط سنی و معدل مناسب می باشد.
  • شرط سنی برای اخذ بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی سن زیر 20 سال، برای مقطع کارشناسی ارشد سن زیر 26 سال و مقطع دکتری سن زیر 31 سال می باشد.
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی و نتیجه آزمون های GMAT-GRE-ILETS وTOFEL برای اخذ بورسیه های تحصیلی الزامی است.
  • بورسیه های تحصیلی ترکیه هزینه خوابگاه دانشجویی، هزینه شهریه تحصیلی، هزینه بیمه سلامت و هزینه بلیط رفت و برگشت به ترکیه را پوشش می دهد.
  • متقاضیان اخذ بورسیه های تحصیلی می توانند از میزان بورسیه تحصیلی ماهانه ۱۴۰۰ لیر برای مقطع دکتری، ماهانه 1100 لیر برای مقطع کارشناسی ارشد و ماهانه در حدود 800 لیر برای مقطع کارشناسی دریافت کنند.

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه برای آذری ها

متقاضیان آذری از مزیت تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی در ترکیه برخوردارند. تحصیل به زبان ترکی برای متقاضیان آذری دارای اهمیت فراوانی است؛ چون با دارا بودن مدرک مهارت زبان ترکی و آشنایی به زبان ترکی تحصیل در دانشگاه های ترکیه با پرداخت شهریه اندکی همراه است. برای تحصیل به زبان انگلیسی متقاضیان آذری باید دارای مدرک زبان انگلیسی باشند. متقاضیان آذری فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی می توانند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کالج ها و دانشگاه های ترکیه شرکت کند و مهارت لازم را کسب کند.

اخذ مجوز کار دانشجویی در ترکیه

متقاضیان آذری برای تأمین هزینه های زندگی و تحصیل خود در ترکیه می توانند با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی بخشی زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تأمین کنند. متقاضیان با اخذ این مجوز می توانند تا حدود 30 ساعت در هفته به کار و اشتغال بپردازند. از مهم ترین شرایط کار و اشتغال دانشجویی در ترکیه آشنایی و تسلط به زبان آذری می باشد که متقاضیان آذری از این لحاظ برای یافتن کار در ترکیه ارجحیت دارند.

  • متقاضیان آذری مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی نمی توانند مجوز کار دانشجویی را دریافت کنند.
  • متقاضیان آذری مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند مجوز کار دانشجویی را اخذ کنند.

هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه برای آذری ها

متقاضیان آذری برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه و به زبان ترکی باید هزینه های اندکی را پرداخت کنند. اما هزینه های تحصیل متقاضیان آذری در دانشگاه های خصوصی ترکیه به مراتب بالاتر از دانشگاه های دولتی است. البته هزینه های تحصیل و زندگی برای متقاضیان آذری و دیگر متقاضیان در ترکیه یکسان است.

هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه برای آذری ها

هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه برای آذری ها

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه برای مقطع کارشناسی سالانه در حدود 8000 دلار تا 25000 دلار می باشد.
  • هزینه های اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ماهانه در حدود 23000 دلار می باشد.
  • هزینه صرف یک وعده غذا در رستوران معمولی ترکیه در حدود 5 دلار می باشد.

کار و اشتغال در ترکیه

متقاضیان آذری پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ترکیه موقعیت بهتری برای یافتن کار و اشتغال مناسب دارند؛ زیرا بنا به دلیل مهارت و تسلط به زبان ترکی احتمال یافتن کار برای آن ها بیشتر است. در واقع اقامت ترکیه برای آذری ها و کار و اشتغال آن ها در این کشور در مقایسه با دیگر متقاضیان راحت تر می باشد.

  • کارفرماهای ترکی امضای قرارداد با متقاضیان آذری زبان را به متقاضیان بین المللی دیگر ترجیح می دهند.
  • متقاضیان آذری می توانند در مهلت یک ساله جستجوی کار در ترکیه کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کرده و شرایط اخذ اقامت ترکیه برای آذری ها را فراهم کنند.

خدمات موسسه اصطهباناتی

اخذ اقامت ترکیه برای آذری ها و آگاهی از شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها از جمله مواردی است که در حیطه کاری مشاوران موسسه های مهاجرتی است. کارشناسان موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن سوابق کاری درخشان در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی و ترکیه شرایط را برای مهاجرت تحصیلی متقاضیان فراهم می کنند. کمک به متقاضیان در تهیه و تنظیم انگیزه نامه تحصیلی و بررسی مدارک لازم و ارسال آن ها برای اخذ پذیرش تحصیلی از جمله خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی است.

مزایای تحصیل در ترکیه برای آذری ها

متقاضیان آذری و دیگر متقاضیان بین المللی به یک اندازه از تحصیل در دانشگاه های ترکیه بهره مند می شوند. ایجاد شرایط برای اخذ اقامت ترکیه برای آذری ها و امکان زندگی در رفاه و آرامش در کنار آذری های ترکیه از مهم ترین مزیت های تحصیل در ترکیه برای آذری ها است.

مزایای تحصیل در ترکیه برای آذری ها

مزایای تحصیل در ترکیه برای آذری ها

برخی از مهم ترین مزایای تحصیل و زندگی و اقامت در کنار آذری های ترکیه عبارت است از:

  • امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی برای آذری زبان ها
  • سهولت و راحتی یافتن کار پس از فارغ التحصیلی در ترکیه برای آذری زبان ها
  • اعتبار مدرک تحصیلی ترکیه در کشورهای اروپایی و آذربایجان
  • امکان کار و اشتغال دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دک
  • تحصیل در دانشگاه های ترکیه با رتبه های جهانی
  • برخورداری از سیستم اراسموس در انتقال دانشجویان به کشورهای اروپایی و آمریکا
  • تطابق سیستم آموزشی ترکیه با سیستم آموزشی آمریک
  • زندگی و تحصیل و اقامت در یکی از کشورهای اروپایی نزدیک ایران

سخن آخر

در این مقاله شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها، اقامت ترکیه برای آذری ها و شرایط زندگی آذری های ترکیه مورد بررسی قرار گرفت. اگر در مورد آذری های ترکیه و یا شرایط تحصیل آذری ها در ترکیه نیازمند کسب اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید با مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل کنید. متخصصان مهاجرت این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت با ارائه مشاوره های مهاجرتی در خدمت متقاضیان گرامی می باشند.

سوال های متداول در مورد شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها

  1. آیا آذری ها می توانند به رایگان در ترکیه تحصیل کنند؟

    بله، به دلیل تسلط به زبان ترکی آذری ها می توانند در دانشگاه های دولتی ترکیه به رایگان تحصیل کنند.

  1. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه برای آذری ها چیست؟

    دارا بودن مدرک مهارت زبان معتبر و همچنین دارا بودن مدرک آزمون های بین المللی مانندGMAT، GRE و SAT می باشد.

  1. آیا آذری ها می توانند به راحتی پس از فارغ التحصیلی در ترکیه کار کنند؟

    بله، آذری زبان ها به دلیل تسلط به زبان ترکی احتمال بیشتری برای کار در این کشور دارند.

  1. مزیت های مهم تحصیل در ترکیه برای آذری ها چیست؟

    تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی، یافتن کار و شغل در ترکیه در شرایط بهتر و مورد تأیید بودن مدرک تحصیلی ترکیه در کشورهای اروپایی و آذربایجان

  1. معایب تحصیل در ترکیه برای آذری ها کدامند؟

    بالا بودن شهریه دانشگاه های انگلیسی زبان، بالا بودن هزینه اجاره در شهرهای بزرگ و کمبود خوابگاه های دانشگاه های دولتی

  1. شرایط پذیرش مقطع کارشناسی ترکیه برای آذری ها چیست؟

    دارا بودن مدرک دیپلم متوسطه، دارا بودن نتیجه آزمون های یوس (YOS) و یا ست (SAT)

  1. آیا هزینه های تحصیل آذری ها و دیگر متقاضیان در ترکیه یکی است؟

    بله، فقط آذری زبان ها به دلیل تسلط به زبان ترکی می توانند در دانشگاه های دولتی ترکیه به رایگان تحصیل کنند.

  2. هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد ترکیه برای آذری ها چقدر است؟

    هزینه شهریه در دانشگاه های دولتی سالانه ۵۰۰ یورو می باشد.

  1. آیا بدون مدرک زبان می توان در ترکیه تحصیل کرد؟

    بله، دارا بودن مدرک زبان برای تحصیل در ترکیه الزامی نیست. متقاضیان فاقد مدرک زبان می توانند در کالج های آمادگی زبان ترکیه مهارت زبانی لازم را فرا بگیرند.

  2. شرایط اخذ پذیرش دانشگاه های ترکیه برای آذری ها چیست؟

    شرایط اخذ پذیرش دانشگاه های ترکیه برای آذری ها دارا بودن آخرین مدرک تحصیلی و دارا بودن تمکن مالی کافی و مدارک هویتی می باشد.

  3. آیا برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه برای آذری ها شرایطی وجود دارد؟

    بله، دارا بودن شرط معدل و شرط سنی مناسب برای هر مقطع تحصیلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “اقامت ترکیه و شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها

  1. ساسان جمشیدی گفت:

    سلام وخسته نباشید
    شرایط پذیرش دندانپزشکی اذربایجان و اینکه ایا دانشگاه های اذربایجان مورد تایید ترکیه هستن؟کسی میتونه تو اذربایجان بخونه بعد برای تخصص برا ترکیه اقدام کنه؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      پذیرش در مقاطع بالاتر نیازمند بررسی پیشنیاز های قبولی در دانشگاه هدف دارد.
      هر کشور و نظام آموزشی قوانین و اعتبارات خاص خود را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *