شرایط اخذ اقامت صربستان

کشور صربستان در سال های اخیر به یک مقصد جالب برای مهاجرانی تبدیل شده است که درپی سرمایه گذاری و کار و تحصیل در این کشور می باشند. بر این اساس قصد داریم تا در مورد شرایط اخذ اقامت این کشور توضیح دهیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • وضعیت اقتصادی کشور صربستان
  • ویزای اقامت صربستان
  • ویزای نوع D و نوع C اقامت صربستان
  • اخذ اقامت صربستان از طریق کار
  • اخذ اقامت صربستان از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک
  • اخذ اقامت صربستان از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت صربستان از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت صربستان از طریق ثبت شرکت
  • اخذ اقامت دائم صربستان
  • مزایای اخذ اقامت صربستان

وضعیت اقتصادی کشور صربستان

کشور صربستان بزرگترین کشور صادر کننده تمشک در جهان، کشور اهرام های زیبا و فراوان و زادگاه امپراتوران روم باستان است. صربستان کشوری کوچک است با تمدنی ۶ هزار ساله در مرکز جنوب شرقی اروپا. کشوری که تاریخ غنی آن مملو از جنگ های اروپایی فراوان است. این کشور کوچک اروپایی نیز همانند دیگر کشورهای اروپایی بنا به دلایل بسیاری دارای جذابیت های فراوان برای مهاجران و جهانگردان است. از جمله این دلایل می توان به دلفریبی معماری شگفت و کهن این کشور، طبیعت زیبا و بکر آن، فرهنگ و آداب و رسوم غنی و زندگی شبانه مردم این کشور اشاره کرد.ثبات اقتصادی و وضعیت تورم و رونق اقتصادی از مهم ترین مشخه های تعیین کننده اقتصاد پویا و فعال یک کشور محسوب می شود. این شاخص ها برای متقاضیان سرمایه گذاری در کشورهای خارجی حائز اهمیت فراوانی است. پایین بودن نرخ تورم، تولید ناخالص داخلی، پایین بودن نرخ بیکاری و رونق اقتصادی کشور صربستان موجب شده است تا متقاضیان کار و سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور با اطمینان و خاطر جمع اقدام به این کار کنند.افزایش رشد اقتصادی این کشور در اوایل سال ۲۰۲۰ و افزایش درآمد و دستمزد نشان دهنده رونق و رشد سرمایه گذاری داخلی این کشور است. به طور کلی در اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ وضعیت اقتصادی کشور صربستان وضعیت قابل قبولی بوده است و این کشور بیشتر در زمینه سرمایه گذاری ثبت شرکت توسط متقاضیان خارجی فعالیت موفقی داشته است. شرکت های ایرانی در این کشور رونق فراوانی دارند و روز به روز به تعداد آن ها اضافه می شود. بیشتر شرکت های ایرانی در کشور صربستان در زمینه تجاری فعالیت می کنند. جمعیت ایرانی های مقیم این کشور در حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است. در همین راستا و بر اساس مهاجرت فراوان ایرانیان به این کشور کوچک اروپایی، مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به شرح چگونگی اخذ اقامت این کشور و پاسخ به پرسش های شما و رفع ابهامات موجود پرداخته اند.

وضعیت اقتصادی کشور صربستان

وضعیت اقتصادی کشور صربستان

ویزای اقامت صربستان

بر طبق قوانین مهاجرتی کشور صربستان، متقاضیانی که قصد کار و سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور صربستان را دارند، باید ویزای اقامت این کشور را دریافت کنند. متقاضیان باید درخواست ویزای خود را به اداره پلیس محلی در صربستان ارسال کنند. ادره پلیس محلی این درخواست را پس از بررسی به وزارت امور داخله( MOIA) در شهر بلگراد ارسال می کند. این وزارت خانه در مدت ۳ هفته به این درخواست رسیدگی می کند. متقاضیانی که قصد اقامت بیش از ۹۰ روز در کشور صربستان را دارند، نیاز به ویزای اقامت این کشور دارند. بر طبق قوانین این کشور ۳ نوع اقامت برای صربستان وجود دارد:

اقامت کمتر از ۳ ماه (کارت سفید)

متقاضی این نوع ویزا نیاز به مهر تائید اداره مهاجرت صربستان ندارد. بدین منظور متقاضی باید فقط گزارش اقامت خود را در عرض ۲۴ ساعت پس از ورود به صربستان به اداره پلیس محلی اعلام کند. علاوه بر این افرادی که به متقاضیان خارجی خانه و محل اقامت ارائه می دهند نیز باید وضعیت اقامت این افراد را به اداره پلیس محلی گزارش دهند. به متقاضیان اخذ ویزای کمتر از ۹۰ روز صربستان کارت سفید اعطا می شود.

اقامت بیشتر از ۳ ماه

اقامت بیشتر از ۳ ماه که اقامت موقت می باشد، تا یک سال معتبر است و تا چندین بار متقاضی می تواند آن را تمدید کند. متقاضیانی که قصد تحصیل، سرمایه گذاری، کار و دیدار خانواده را دارند؛ باید این نوع ویزا را دریافت کنند.

اقامت دائمی

این نوع اقامت به افرادی اعطا می شود که بیشتر از ۵ سال در کشور صربستان زندگی کرده باشند و یا ۳ سال از ازدواج فرد با یک تبعه و شهروند صربستانی گذشته باشد.

 اقامت دائمی صربستان

اقامت دائمی صربستان

ویزای نوع D و نوع C اقامت صربستان

متقاضیان خارجی که قصد کار و سرمایه گذاری در کشور صربستان را دارند، باید ویزای نوع D اقامت صربستان را دریافت کنند. این ویزا برای اقامت بلندمدت است که برای ۱۸۰ روز اعتبار دارد. متقاضی باید شخصا مدارک لازم برای این ویزا را به اداره پلیس صربستان تحویل دهد. پس از مدت یک ماه، متقاضی می تواند مجوز اقامت نوعD را دریافت کند. هزینه های صدور این ویزای اقامت در حدود ۲۰۰ یورو می باشد. متقاضیان می توانند این ویزا را تمدید کنند. این ویزا تا یک سال قابل تمدید است. اما اگر متقاضی قبل از پایان مدت انقضای ویزا، اقدام به تمدید آن نکند و یا اقامت غیرقانونی داشته باشد، مقامات دولت صربستان حق دارند متقاضی را از کشور صربستان اخراج کنند و یا متقاضی را بازداشت و جریمه کنند. ویزای نوع C برای اقامت کوتاه مدت و موقت است. مدت زمان اعتبار ویزای نوع C ، ۹۰ روز است.افرادی دارای اقامت دائم کشور صربستان می باشند که :

  • در کشور صربستان زندگی کنند.
  • در کشور صربستان دارای شرکت تجاری باشند و از طریق درآمد این شرکت امرار معاش کنند.
  • در یک فاصله زمانی ۱۸۳ روزه در صربستان کار و زندگی کنند

اخذ اقامت موقت صربستان

اگر متقاضی قصد اقامت برای بیش از ۹۰ روز را در کشور صربستان داشته باشد، نیاز به اخذ اقامت موقت دارد. به منظور اخذ مجوز اقامت موقت، متقاضی باید گواهی و اسنادی را برای توجیه سفر خود ارائه دهد. به طور مثال متقاضی باید برای سفر و اقامت خود در کشور صربستان دلایل موجهی را ارائه دهد.علاوه بر این متقاضی باید ثابت کند که از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در مدت اقامت در کشور صربستان برخوردار است. از دلایل موجه برای اخذ اقامت موقت می توان به کار، تشکیل خانواده، تحقیق و پژوهش در فعالیت های عملی، شرکت در قراردادهای بین المللی و و فعالیت های شغلی و غیره نام برد.متقاضی که اقامت موقت کشور صربستان را بنا به دلایل ذکر شده و یا دلایل دیگر اخذ کرده باشد، باید بر اساس همان فعالیت ذکر شده در این کشور فعالیت و اقامت کند. متقاضی برای تمدید اقامت موقت صربستان، باید ۳۰ روز قبل از انقضای مجوز اقامت موقت درخواست خود را ارائه دهد. در صورتی که متقاضی پس از تاریخ انقضا درخواست تمدید اقامت موقت خود را ارائه دهد، دولت صربستان می تواند اقامت موقت متقاضی را لغو کند و متقاضی را از این کشور اخراج کند.

اخذ اقامت صربستان از طریق کار

افرادی که قصد اخذ اقامت کشور صربستان را دارند، اخذ مجوز کار یکی از این روش ها می باشد. اتباع خارجی به شرطی می توانند در کشور صربستان کار کنند که دارای ویزای کار و ویزای اقامت موقت باشند. در کشور صربستان چند نوع مجوز کار وجود دارد.متقاضیان برای کار در این کشور به یک نوع از این مجوزها نیاز دارند. متقاضیان دریافت مجوز کار در ابتدا باید یک دعوت نامه از طرف کارفرمای صربستانی داشته باشد. کارفرمای صربستانی پس از اطمینان از این که برای کار مورد نظر نیروی کار صربستانی وجود ندارد، می تواند اقدام به جذب نیروی کار خارجی کند. پس از این که متقاضی درخواست کار را به کارفرما ارائه کرد، کارفرما پروسه قرارداد کاری را انجام می دهد. متقاضی نیز می تواند به سفارت صربستان مراجعه کرده و مجوز کار را دریافت کند.ذکر این نکته ضروری است که متقاضی مجاز به کار در زمینه همان شغلی می باشد که مجوز آن را دریافت کرده است. مجوز اقامت صربستان برای متقاضیانی صادر می شود که دارای مجوز کار این کشور باشند. در واقع متقاضی باید با کارفرمای صربستانی قرارداد کاری امضا کرده باشد.به منظور اخذ اقامت کشور صربستان از طریق کار، متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مجوز اقامت موقت (کارت سفید)
  • ارائه رسید پرداخت هزینه درخواست مجوز کار صربستان
  • ارائه ۲ قطعه عکس
  • کپی فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار صربستان
اخذ اقامت صربستان از طریق کار

اخذ اقامت صربستان از طریق کار

متقاضیان پس از ارائه این مدارک ویزای کار کشور صربستان را اخذ خواهند کرد. اعتبار این نوع ویزا برای کارگران خارجی و بین المللی برای مدت یک سال می باشد و قابل تمدید است. این ویزا تا زمان پایان قرارداد استخدام متقاضی معتبر است. مدت زمان پردازش و رسیدگی به این درخواست ویزا ۱۵ روز می باشد.

اخذ اقامت صربستان از طریق تحصیل

متقاضیان اخذ اقامت کشور صربستان می توانند از طریق تحصیل اقدام کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور صربستان را دارند، نیاز به ویزای اقامت موقت دارند. بدین منظور متقاضی باید از طریق یک ویزای تحصیلی وارد این کشور شود و درخواست مجوز اقامت دهد. دانشگاه های کشور صربستان از سیستم آموزشی همانند سیستم آموزشی کشورهای اروپایی برخوردار است. دانشگاه های این کشور در راستای دانشگاه های کشورهای اروپایی از سیستم انتقال (ECTS) استفاده می کنند.
دانشگاه های صربستان در تمامی مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دانشجو می پذیرد. زبان تدریس در این دانشگاه ها صربستانی است. متقاضیانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی صربستان را دارند، باید دارای دیپلم دبیرستان باشند.
از دیگر شرایط اخذ ویزای تحصیلی صربستان، پذیرش در آزمون ورودی دانشگاه است. در صورتی که نمره متقاضی در آزمون ورودی دانشگاه های صربستان در سطح بالایی باشد و نمره ها و معدل دبیرستان وی نیز در حد عالی باشد، از رتبه خوبی در اخذ پذیرش این دانشگاه ها برخوردار خواهد شد. آزمون های ورودی دانشگاه های صربستان در اوایل ماه جولای و سپتامبر برگزار می شود.مدت تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های صربستان در حدود ۳ تا ۴ سال، فوق لیسانس در حدود ۱ تا ۲ سال و مقطع دکترا در حدود ۳ سال است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی صربستان به طور رایگان است. متقاضیان به منظور اخذ ویزای تحصیلی کشور صربستان به مدارک زیر نیاز دارند:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه فرم درخواست ویزا تحصیلی کشور صربستان
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه صربستان
  • ارائه گواهی تمکن مالی متقاضی به منظور اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت تحصیل در کشور صربستان

اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک

متقاضیانی که قصد اخذ اقامت کشور صربستان را دارند، از طریق خرید ملک و خانه نیز می توانند اقدام کنند. بدین منظور متقاضی باید در پایتخت این کشور، شهر بلگراد یک ملک و خانه را خریداری کند. متقاضی باید برای خرید ملک در این شهر در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو هزینه کند. متقاضی تا سه سال نمی تواند این ملک را به فروش برساند. از شرایط اخذ اقامت کشور صربستان به طریق سرمایه گذاری در خرید ملک و خانه می توان موارد زیر را ذکر کرد.متقاضی باید گواهی تمکن مالی را ارائه دهد. این گواهی به منظور اثبات توانایی متقاضی در تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در کشور صربستان می باشد.
متقاضی باید به هنگام خرید ملک ۲.۵٪ مالیات انتقال مالکیت ملک و ۳٪ حق کمیسیون را پرداخت کند.متقاضی باید برای اخذ اقامت صربستان از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک مدارک زیر را ارائه دهد:

  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در صربستان.
  • ارائه بیمه سلامت
  • ارائه سوابق کاری و تحصیلات
  • ارائه ۲ قطعه عکس

علاوه بر موارد ذکر شده، متقاضی باید یک وکیل حقوقی را برای انجام رسمی و قانونی کارهای قرارداد ملک استخدام کند. مدت زمان پردازش و رسیدگی این ویزا به صحت مدارک ارسال شده متقاضی بستگی دارد.

اخذ اقامت صربستان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور صربستان از دیگر روش های اخذ اقامت این کشور است. متقاضی برای سرمایه گذاری در این کشور باید در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو را هزینه کند. متقاضی می تواند در خرید املاک و مستغلات و یا خرید شرکت های تجاری سرمایه گذاری کند.

اخذ اقامت صربستان از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت کشور صربستان، ازدواج است. این روش به نسبت روش های دیگر آسان تر است و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. به منظور ازدواج در کشور صربستان، متقاضی باید شرایطی را رعایت کند. از جمله شرایط ازدواج اتباع خارجی با تبعه و شهروند صربستان می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • هر دو طرف ازدواج باید بیشتر از ۱۸ سال داشته باشند.
  • هر دو طرف ازدواج باید مجرد باشند.
  • هر دو طرف ازدواج نباید رابطه خویشاوندی داشته باشند.
  • متقاضی خارجی باید از قوانین و مقررات کشور صربستان تبعیت کند.
  • همه دارایی و ثروتی که فرد قبل از ازدواج کس کرده است، پس از ازدواج نیز متعلق به وی می باشد و طرف دوم نمی تواند ادعایی در مورد آن داشته باشد.
  • همه دارایی و ثروتی که هر دو طرف ازدواج در مدت زندگی مشترک به دست می آورند، متعلق به هر دو طرف و مشترک می باشد.
  • این ازدواج یک ازدواج واقعی و بر اساس علاقه و تعهد دو طرف ازدواج باشد و صرفا برای اخذ مجوز اقامت کشور صربستان انجام نشده باشد.

متقاضی اخذ اقامت کشور صربستان باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • ارائه سند ازدواج
  • ارائه اوراق هویتی مانند شناسنامه وکارت ملی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی سوپیشینه
  • ارائه گواهی تمکن مالی متقاضی
  • ارائه گواهی بیمه سلامت

اخذ اقامت صربستان از طریق ثبت شرکت

متقاضیانی که قصد اخذ اقامت کشور صربستان را دارند، از طریق ثبت شرکت نیز می توانند اقدام کنند. بدین منظور متقاضی باید طرح تجاری و برنامه کاری شرکت را به مقامات اداره مهاجرت صربستان ارائه دهد. متقاضی باید برای ثبت شرکت در این کشور دارای گواهی تمکن مالی در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو باشد. متقاضی باید مدارک لازم زیر را به منظور ثبت شرکت در کشور صربستان ارائه دهد:

  • ارائه گواهی سوپیشینه متقاضی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه نام های پیشنهادی متقاضی برای شرکت
  • ارائه گواهی تمکن مالی متقاضی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و شرکت تجاری در مدت اقامت در کشور صربستان.
  • ارائه اساسنامه تائید شده شرکت
  • ارائه آدرس شرکت و آدرس محل زندگی متقاضی
  • ارائه برنامه و طرح تجاری شرکت

علاوه بر موارد ذکر شده، متقاضی باید یک وکیل پایه یک را نیز برای انجام کارهای قانونی شرکت استخدام کند. متقاضی با ارائه این مدارک و تائید شرکت تجاری می تواند ویزای موقت این کشور را دریافت کند. این ویزا برای مدت یک سال اعتبار دارد.

اخذ اقامت دائم صربستان

افرادی که اقامت موقت کشور صربستان را از روش های مختلف ذکر شده دریافت کرده اند، در صورتی که واجد شرایط زیر باشند، می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند متقاضیانی که قصد اخذ اقامت دائم کشور صربستان را دارند باید واجد شرایطی باشند. از جمله شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم صربستان می توان به این موارد اشاره کرد:

  • متقاضی باید بیشتر از ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشد.
  • متقاضی باید برای مدت ۳ سال با یک شهروند و تبعه صربستانی و یا فردی که دارای تبعه این کشور است، ازدواج کرده باشد.
  • متقاضی باید در کشور صربستان زندگی کند.
  • متقاضی باید در کشور صربستان دارای شرکت تجاری باشد و از طریق درآمد این شرکت امرار معاش کند.
  • متقاضی باید در یک فاصله زمانی ۱۸۳ روزه در صربستان کار و زندگی کند.
  • متقاضی باید دارای اقامت موقت صربستان باشد، و بنا به شرایط انسانی و یا سیاسی اقامت دائم را دریافت کند.
  • متقاضی خارجی باید با دارا بودن مجوز اقامت کشور صربستان، تا زمان درخواست برای اخذ اقامت دائم این کشور، به مدت ۵ سال یا بیشتر در این کشور زندگی کرده باشد.
  • کودکی که دارای مجوز اقامت موقت صربستان می باشد و پدر یا مادر این کودک دارای تبعیت و شهروندی صربستان می باشد.
  • کودکی که دارای مجوز اقامت موقت صربستان می باشد و پدر یا مادر این کودک فرد خارجی است که اقامت دائم کشور صربستان را دارد.
  • اتباع و افراد خارجی که دارای ریشه و تبار صربستانی باشند.

مزایای اخذ اقامت صربستان

  • سفر به ۱۳۰ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا( کشورهای حوزه شینگن، کشورهای اتحادیه اروپا)
  • امکان سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کشور صربستان و کسب درآمد
  • فرصت کسب و کار و تجارت پر سود
  • امکان اخذ تابعیت صربستان برای همسر و فرزندان وابسته
  • امکان زندگی در کشوری اروپایی با کمترین هزینه
  • امکان حمایت دولت صربستان از سرمایه گذاری خارجی
مزایای اخذ اقامت صربستان

مزایای اخذ اقامت صربستان

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا روش های گوناگون اخذ اقامت کشور صربستان را برای شما توضیح دهیم. از بهترین روش های اخذ اقامت کشور صربستان می توان روش ثبت شرکت را نام برد که در حال حاضر روش پرطرفدار ایرانی ها برای سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود. همان گونه که ذکر شد، تمکن مالی کافی مهم ترین شرط اخذ اقامت کشور صربستان می باشد.امیدواریم که با شرح همه موارد توانسته باشیم ابهامات موجود در مورد این تصمیم سرنوشت ساز را رفع کنیم. مشاوران و وکلای مجرب موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی همواره در خدمت شما هستند تا این مسیر سخت و ناهموار را سهل و هموار سازند. کارشناسان موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز آماده پاسخ به سوالات شما به صورت آن لاین،تماس تلفنی و حضوری می باشند.

سوالات متداول در مورد اخذ اقامت کشور صربستان

1- شرایط اخذ مجوز اقامت کمتر از ۳ ماه چگونه است؟

متقاضی این نوع ویزا نیازمند مهر تائید اداره مهاجرت صربستان نمی باشد. بدین منظور متقاضی باید فقط گزارش اقامت خود را در عرض ۲۴ ساعت پس از ورود به صربستان به اداره پلیس محلی اعلام کند. علاوه بر این افرادی که به متقاضیان خارجی خانه و محل اقامت ارائه می دهند نیز باید وضعیت اقامت این افراد را به اداره پلیس محلی گزارش دهند. به متقاضیان اخذ ویزای کمتر از ۹۰ روز صربستان کارت سفید اعطا می شود.

2- ویزای نوع D چه نوع ویزایی است و هزینه درخواست آن چقدر است؟

متقاضیان خارجی که قصد کار و سرمایه گذاری در کشور صربستان را دارند، باید ویزای نوع D اقامت صربستان را دریافت کنند. این ویزا برای اقامت بلندمدت است که برای ۱۸۰ روز اعتبار دارد. متقاضی باید شخصا مدارک لازم برای این ویزا را به اداره پلیس صربستان تحویل دهد. پس از مدت یک ماه، متقاضی می تواند مجوز اقامت نوعD را دریافت کند. هزینه های صدور این ویزای اقامت در حدود ۲۰۰ یورو می باشد. متقاضیان می توانند این ویزا را تمدید کنند.

3- مجوز اقامت موقت کشور صربستان برای چه کسانی و با چه اهدافی صادر می شود؟

اگر متقاضی قصد اقامت برای بیش از ۹۰ روز را در کشور صربستان داشته باشد، نیاز به اخذ اقامت موقت دارد. به منظور اخذ مجوز اقامت موقت، متقاضی باید گواهی و اسنادی را برای توجیه سفر خود ارائه دهد. به طور مثال متقاضی باید برای سفر و اقامت خود در کشور صربستان دلایل موجهی را ارائه دهد. علاوه بر این متقاضی باید ثابت کند که از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در مدت اقامت در کشور صربستان برخوردار است. از دلایل موجه برای اخذ اقامت موقت می توان به کار، تشکیل خانواده، تحقیق و پژوهش در فعالیت های عملی، شرکت در قراردادهای بین المللی و و فعالیت های شغلی و غیره نام برد.

4- مراحل اخذ اقامت صربستان از طریق کار چگونه است؟

متقاضی دریافت مجوز کار در ابتدا باید یک دعوت نامه از طرف کارفرمای صربستانی داشته باشد. کارفرمای صربستانی پس از اطمینان از این که برای کار مورد نظر نیروی کار صربستانی وجود ندارد، می تواند اقدام به جذب نیروی کار خارجی کند. پس از این که متقاضی درخواست کار را به کارفرما ارائه کرد، کارفرما پروسه قرارداد کاری را انجام می دهد. متقاضی نیز می تواند به سفارت صربستان مراجعه کرده و مجوز کار را دریافت کند.

5- شرایط اخذ اقامت صربستان از طریق خرید خانه در این کشور چیست؟

متقاضی باید در پایتخت این کشور، شهر بلگراد یک ملک و خانه را خریداری کند. متقاضی برای خرید ملک در این شهر باید ۱۰.۰۰۰ یورو هزینه کند. متقاضی تا سه سال نمی تواند این ملک را به فروش برساند. متقاضی باید گواهی تمکن مالی را ارائه دهد. این گواهی به منظور اثبات توانایی متقاضی در تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در کشور صربستان می باشد. متقاضی باید به هنگام خرید ملک و خانه ۲.۵٪ مالیات انتقال مالکیت خانه و ۳٪ حق کمیسیون را پرداخت کند.

6- مهم ترین شرایط ازدواج اتباع خارجی با تبعه و شهروند صربستان و اخذ اقامت این کشور چیست؟

هر دو طرف ازدواج باید بیشتر از ۱۸ سال داشته باشند. هر دو طرف ازدواج باید مجرد باشند. هر دو طرف ازدواج نباید رابطه خویشاوندی داشته باشند. متقاضی خارجی باید از قوانین و مقررات کشور صربستان تبعیت کند. همه دارایی و ثروتی که فرد قبل از ازدواج داشته باشد، پس از ازدواج نیز متعلق به وی می باشد و طرف دوم نمی تواند ادعایی در مورد آن داشته باشد. همه دارایی و ثروتی که هر دو طرف ازدواج در مدت زندگی مشترک به دست می آورند، متعلق به هر دو طرف و مشترک می باشد. ازدواج تبعه صربستان با متقاضی خارجی یک ازدواج واقعی و بر اساس علاقه و تعهد متقابل باشد و صرفا برای اخذ اقامت صربستان انجام نشده باشد.

7- شرایط متقاضیان برای اخذ اقامت دائم کشور صربستان چیست؟

متقاضی باید بیشتر از ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشد. متقاضی باید برای ۳ سال با یک شهروند و تبعه صربستانی و یا فردی که دارای تبعه این کشور است، ازدواج کرده باشد. متقاضیانی که دارای اقامت موقت صربستان می باشند، و بنا به شرایط انسانی و یا سیاسی اقامت دائم را دریافت می کنند.

8- چه افرادی می توانند اقامت دائم کشور صربستان را اخذ کنند؟

متقاضیان بین المللی که بیش از ۵ سال در کشور صربستان کار و زندگی می کنند. متقاضیان خارجی که با دارا بودن مجوز اقامت کشور صربستان، تا زمان درخواست برای اخذ اقامت دائم این کشور، به مدت ۵ سال یا بیشتر در این کشور زندگی کرده باشند. متقاضیان بین المللی که حداقل ۳ سال از ازدواج آن ها با یک فرد تبعه و شهروند صربستان گذشته باشد. اتباع و افراد خارجی که دارای ریشه و تبار صربستانی باشند. افرادی که دارای مجوز اقامت موقت صربستان می باشند، اما در صورتی که مقامات دولت صربستان به دلایل انسانی و یا سیاسی خواستار اعطای اقامت دائم به این فرد باشند.

9- شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت در صربستان و اخذ اقامت این کشور چیست؟

متقاضی باید طرح تجاری و برنامه کاری شرکت را به مقامات اداره مهاجرت صربستان ارائه دهد. متقاضی باید برای ثبت شرکت در این کشور دارای گواهی تمکن مالی در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو باشد.مدارک لازم: ارائه گواهی سوپیشینه متقاضی-ارائه پاسپورت معتبر-ارائه نام های پیشنهادی متقاضی برای شرکت-ارائه گواهی تمکن مالی متقاضی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و شرکت تجاری در مدت اقامت در کشور صربستان.-ارائه اساسنامه تائید شده شرکت-ارائه آدرس شرکت و آدرس محل زندگی متقاضی-ارائه برنامه و طرح تجاری شرکت

10- مهم ترین مزایای اخذ اقامت صربستان چیست؟

سفر به ۱۳۰ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا( کشورهای حوزه شینگن، کشورهای اتحادیه اروپا)-امکان سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کشور صربستان و کسب درآمد-فرصت کسب و کار و تجارت پر سود-امکان اخذ تابعیت صربستان برای همسر و فرزندان وابسته-امکان زندگی در کشوری اروپایی با کمترین هزینه-امکان حمایت دولت صربستان از سرمایه گذاری خارجی

11- هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی صربستان چقدر است و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی چیست؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی صربستان به طور رایگان است. متقاضیان به منظور اخذ ویزای تحصیلی کشور صربستان به مدارک زیر نیاز دارند: ارائه پاسپورت معتبر-ارائه فرم درخواست ویزا تحصیلی کشور صربستان-ارائه نامه پذیرش از دانشگاه صربستان-ارائه گواهی تمکن مالی متقاضی به منظور اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت تحصیل در کشور صربستان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *