سرمایه گذاری در فرانسه در دوران کرونا

یکی از راه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. این روز ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کل دنیا، شرایط مهاجرت با مشکلاتی مواجه شده است. مهاجرت به فرانسه نیز به دلیل همه گیری ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شده است. مهاجرت سرمایه گذاری در فرانسه نیز همراه با معضلات بسیاری می باشد. در واقع تمام این مشکلات به دلیل شیوع ویروس کرونا می باشد که منجر به اتفاقات زیادی شده است. کشور ها برای جلوگیری از ویروس کرونا و همه گیری آن اقدام به بستن مرز ها، به تعلیق در آوردن پرواز ها و غیره کرده اند. سرمایه گذاری در فرانسه در دوران کرونا نیز همراه با شرایط خاصی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سرمایه گذاری در فرانسه در دوران کرونا

همان طور که اشاره کردیم یکی از راه های مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری در این کشور می باشد. سرمایه گذاری در فرانسه همراه با چالش هایی در دوران کرونا می باشد. چالش های دوران کرونا باعث شده تا متقاضیان مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری همراه با سختی هایی باشند. شواهد در مورد سخت شدن سیاست های عمومی فرانسه در مورد نیاز به کنترل سیاسی خرید شرکت های فرانسوی و سایر معاملات سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در حال افزایش است.

این امر تا حدی ناشی از سخت گیری سیاست در سطح اروپا به دلیل کووید نوزده است. در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۰، کمیسیون اروپا از کشور های عضو اتحادیه اروپا خواست تا مکانیسم غربالگری سرمایه گذاری مستقیم خارجی خود را برای جلوگیری از بحران ویروس کرونا (COVID-19) که منجر به “از دست دادن دارایی های مهم و فناوری” می شود، تقویت کنند. در این زمان برونو لمیر ، وزیر اقتصاد فرانسه، اعلام کرد که دولت فرانسه کنترل سرمایه گذاری های خارجی خود را در شرکت های فرانسوی که در بخش ها و فن آوری های استراتژیک فعالیت می کنند، تمدید می کند. 

قوانین و شرایط سرمایه گذاری فرانسه در دوران کرونا

فرانسه کشوری با اقتصاد باز است اما به دلیل شیوع ویروس کرونا اقداماتی را صورت داده است که بر مبنای آن لازم است تا قوانینی را رعایت کرد. کنترل های سرمایه گذاری خارجی در فرانسه به دلیل شیوع ویروس کرونا کنترل های خاصی را دارد. به عنوان مثال یکی از شرایط جدید برای سرمایه گذاری در فرانسه این است که سرمایه گذار خارجی که قصد دارد بیش از ده درصد سهام یک شرکت را خریداری نماید، باید معامله پیشنهادی را به وزارت اقتصاد فرانسه اعلام کند. این فرد نیز ده روز زمان دارد تا تصمیم بگیرد که معامله سرمایه گذاری نیاز به بررسی دقیق تر دارد یا خیر؟!

البته ابن تصمیم عموما برای شرکت های با استراتژی های خاص و حساس در فرانسه می باشد که به نظم و امنیت عمومی فرانسه مرتبط می باشد. به طور مثال شرکت هایی که به صنایع دفاعی، انرژي، حمل و نقل،‌ بهداشت عمومی، ارتباطات الکترونیکی و غیره ربط داشته باشند. اگر برنامه های ارائه شده نیاز به بررسی های دقیق تر نیاز داشته باشد، ۴۵ روز کاری نیاز است تا تمام جوانب آن توسط دولت مورد بررسی قرار گیرد. از این رو برای سرمایه گذاری در فرانسه باید با رعایت این قوانین و شرایط اقدام نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *