ساختار آموزشی کشور سوئیس

سیستم آموزشی سوئیس یکی از بهترین سیستم های آموزشی در سراسر دنیا است. مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور به گونه ای عمل می کنند که فارغ التحصیلان بتوانند به صورت حرفه ای و تخصصی وارد بازار کار شوند. تحصیل کارشناسی در سوئیس مطابق با استانداردهای سیستم آموزشی بولونیا است. مزایای تحصیل در سوئیس بسیار زیاد است که باعث شده هر ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل اجباری در سوئیس

ساختار سیستم آموزشی در کشور سوئیس به شرح زیر است:

  • آموزش مهد کودک و ابتدایی
  • آموزش متوسطه اول
  • آموزش متوسطه دوم شامل آموزش فنی و حرفه ای (VET)، مدرسه بین المللی و مدارس تخصصی متوسطه
  • آموزش سطح عالی شامل آموزش حرفه ای و دانشگاهی

سیستم آموزشی سوئیس به گونه ای است که تحصیلات برای همه کودکان و نوجوانان از 9 تا 11 سال اجباری می باشد.برخی از بهترین مدارس ابتدایی و متوسطه سوئیس، دولتی هستند. تقریباً 95 درصد از ساکنان سوئیس ترجیح می دهند فرزندان خود را به مدارس دولتی بفرستند؛ زیرا این مدارس رایگان می باشند. تحصیل در مقطع ابتدایی با مهد کودک آغاز می شود و بسته به ایالتی که فرد در آن زندگی می کند حدود هفت تا هشت سال ادامه دارد و بچه ها موضوعات مختلفی مانند ریاضی، نوشتن و ادبیات را می آموزند.در سیستم آموزشی سوئیس تحصیلات متوسطه به دو مرحله تقسیم می شود: تحصیلات متوسطه اول و دوم. دانش آموزان تحصیلات متوسطه خود را از حدوداً 11 الی 12 سالگی شروع می کنند و تحصیل در این مقطع تحصیلی سه تا چهار سال زمان می برد. در این مقطع تحصیلی ریاضیات، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و جغرافیا به عنوان برخی از دروس اصلی تدریس می شوند. تاریخ، آموزش مدنی، موسیقی، هنر و طراحی، تربیت بدنی و بهداشت، اقتصاد خانه، راهنمایی شغلی و آمادگی شغلی نیز از دیگر دروس ارائه شده در این مقطع می باشند. تحصیل در دبیرستان در سوئیس اجباری نیست. دانش آموزان پس از پایان دوره متوسطه، می توانند انتخاب کنند که چه نوع شغلی را دنبال کنند. آن ها می توانند از بین مدرسه فنی و حرفه ای (VET)، مدرسه بین المللی یا مدرسه تخصصی متوسطه یکی را انتخاب کنند.

مدرسه فنی و حرفه ای

بیشتر دانش آموزان در سوئیس پس از اتمام تحصیلات متوسطه اول به مدرسه فنی و حرفه ای (VET) می روند. تحصیل در مدارس فنی و حرفه ای شامل شرکت در دوره های کارآموزی می شود. آموزش فنی و حرفه ای برای حدود 230 حرفه مختلف وجود دارد و اخذ گواهی نامه از این دوره تحصیلی اجازه ورود به دانشگاه های علمی کاربردی در کشور سوئیس را می دهد.

مدرسه فنی و حرفه ای در سوئیس

مدرسه فنی و حرفه ای در سوئیس

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در کشور سوئیس می باشند.

مدارس بین المللی در سوئیس

سیستم آموزشی سوئیس به قدری قوی و با کیفیت است که مدارس بین المللی این کشور جزو بهترین مدارس اروپا شناخته می شوند. اکثر مدارس بین المللی این کشور دو زبانه هستند، حتی برخی دیگر سه زبانه می باشند. اگر یادگیری زبان برای والدین دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تحصیل در مدارس بین المللی سوئیس می تواند انتخاب درستی باشد. حدود یک سوم دانش آموزان در سوئیس به مدارس بین المللی می روند که آمادگی برای پذیرش در دانشگاه را ارائه می دهند. دانش آموزان معمولاً در سال آخر تحصیلات متوسطه در مدارس بین المللی ثبت نام می کنند. پذیرش در این مدارس ممکن است بر اساس نمرات دانش آموزان، توصیه های معلمان و یا آزمون ورودی باشد. سوئیس نزدیک به 50 مدرسه بین المللی در سراسر کشور دارد. شرایط مورد نیاز جهت تحصیل در این مدارس متفاوت است. شرایط عمومی جهت تحصیل در مدارس بین المللی کشور سوئیس به شرح زیر می باشد:

  • سوابق تحصیلی قبلی
  • اجازه اقامت
  • بیمه درمانی و حوادث

هزینه تحصیل در مدارس بین المللی سالانه در حدود 30،300 تا 40،400 دلار است. هزینه ها ممکن است بسته به مدرسه و سن دانش آموزان متفاوت باشند.

تحصیل کارشناسی در سوئیس

همان طور که به آن اشاره شد، تحصیل کارشناسی در سوئیس مطابق با استانداردهای سیستم بولونیا است. دانشگاه های کشور سوئیس طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را ارائه می دهند. تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور سه ساله و به صورت تمام وقت می باشد. دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های سوئیس هستند باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • گواهی اتمام دبیرستان
  • مدرک زبان معتبر
  • رزومه تحصیلی
  • ریز نمرات تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست
تحصیل کارشناسی در سوئیس

تحصیل کارشناسی در سوئیس

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در یکی از مراکز آموزش عالی و پژوهشی چند فرهنگی تحصیل کنند. همچنین آن ها این فرصت را خواهند داشت که به زبان های مختلف به تحصیل بپردازند. ساختار آموزشی سوئیس به گونه ای است که 43 دانشگاه این کشور امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را به دانشجویان بومی و بین المللی می دهند. طول مدت تحصیل در این مقطع یک الی دو ساله است. هزینه تحصیل نیز بین 930 تا 3،720 یورو در سال خواهد بود. در کشور سوئیس طیف وسیعی از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در اختیار دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد قرار می گیرد. شرط اصلی ورود به دوره کارشناسی ارشد در کشور سوئیس اتمام دوره کارشناسی است.
مزایای تحصیل در سوئیس  یکی از بهترین کشورها جهت تحصیل در خارج از کشور است. تحصیل در این کشور پیشرفته با مزایای بی شماری همراه است. در این بخش به بررسی مزایای تحصیل در سوئیس خواهیم پرداخت.ساختار آموزشی سوئیس به گونه ای است که باعث شده مدارس و دانشگاه های این کشور جزو بهترین مراکز آموزشی دنیا شناخته شوند. هزینه تحصیل در تمام دانشگاه های دولتی کشور سوئیس بسیار کم است. حتی دانشجویان کشورهای در حال توسعه یا فقیر نیز بابت هزینه های تحصیل در دانشگاه مشکلی نخواهند داشت. این کشور همچنین اجازه نمی دهد که این هزینه کم بر کیفیت آموزش تأثیر بگذارد. در این کشور فرصت های زیادی برای اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد. گرفتن بورسیه تحصیلی به دانشجویان کمک می کند تا هزینه های خود را کاهش دهند و یا حتی تحصیل رایگان در سوئیس را تجربه کنند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش، اخذ ویزا و اقامت می باشد. هم وطنان متقاضی تحصیل در کشور سوئیس، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل در سوئیس

1- آیا تحصیل در سوئیس می تواند انتخاب مناسبی برای دانش آموزان و دانشجویان باشد؟

بله، سیستم آموزشی سوئیس یکی از بهترین سیستم های آموزشی در سراسر دنیا است.

2- ساختار آموزشی سوئیس چگونه است؟

ساختار آموزشی سوئیس شامل آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و آموزش عالی می شود.

3- تحصیل اجباری در سوئیس تا چه سنی است؟

سیستم آموزشی سوئیس به گونه ای است که تحصیلات برای همه کودکان و نوجوانان از 9 تا 11 سال اجباری می باشد.

4- دلیل محبوبیت مدارس دولتی در سوئیس چیست؟

از جمله دلایل محبوبیت مدارس دولتی در سوئیس کیفیت بالای آموزشی و رایگان بودن تحصیل در آن ها است.

5- تحصیل متوسطه در سوئیس از چه سنی آغاز می شود؟

دانش آموزان تحصیلات متوسطه خود را از حدودا 11 تا 12 سالگی شروع می کنند و تحصیل در این مقطع تحصیلی سه تا چهار سال زمان می برد.

6- دروس ارائه شده مقطع متوسطه در کشور سوئیس چیست؟

دروس ارائه شده در این مقطع تحصیلی ریاضیات، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و جغرافیا، تاریخ، آموزش مدنی، موسیقی، هنر و طراحی، تربیت بدنی و بهداشت، اقتصاد خانه، راهنمایی شغلی و آمادگی شغلی می باشند.

7- مدارس فنی و حرفه ای در سوئیس چگونه هستند؟

بیشتر دانش آموزان در سوئیس پس از اتمام تحصیلات متوسطه اول به مدرسه فنی و حرفه ای می روند و آموزش فنی و حرفه ای برای حدود 230 حرفه مختلف وجود دارد.

8- مدارس بین المللی در سوئیس چگونه هستند؟

سیستم آموزشی سوئیس به قدری قوی و با کیفیت است که مدارس بین المللی این کشور جزو بهترین مدارس اروپا شناخته می شوند. اکثر مدارس بین المللی این کشور دو زبانه هستند، حتی برخی دیگر سه زبانه می باشند.

9- شرایط تحصیل در مدارس بین المللی در سوئیس چیست؟

پذیرش در این مدارس ممکن است بر اساس نمرات دانش آموزان، توصیه های معلمان و یا آزمون ورودی باشد.

10- هزینه تحصیل در مدارس بین المللی در سوئیس چقدر است؟

هزینه تحصیل در مدارس بین المللی سالانه در حدود 30،300 تا 40،400 دلار است. هزینه ها ممکن است بسته به مدرسه و سن دانش آموزان متفاوت باشند.

11- تحصیل کارشناسی در سوئیس چگونه است؟

تحصیل کارشناسی در سوئیس مطابق با استانداردهای سیستم بولونیا است و تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور سه ساله و به صورت تمام وقت می باشد.

12- مزایای تحصیل در سوئیس چیست؟

ساختار آموزشی سوئیس به گونه ای است که باعث شده مدارس و دانشگاه های این کشور جزو بهترین مراکز آموزشی دنیا شناخته شوند. هزینه تحصیل در تمام دانشگاه های دولتی کشور سوئیس بسیار کم است.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *