زندگی در هلند برای مهاجران

دفتر آمار اتحادیه اروپا تحت عنوان یورواستات آخرین شاخص های کیفیت زندگی خود را منتشر کرده است. طبق این آمار کشور هلند تقریبا در تمام شاخص ها در رتبه ی پنجم در اتحادیه اروپا قرار دارد. شاخص های کیفیت زندگی یورواستات تلاش می کند که با تجزیه و تحلیل دقیق تمام ابعاد زندگی در هلند برای مهاجران آماری دقیق در مورد کیفیت این کشور ارائه دهد. در ادامه مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده شده است را با هم مرور می کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کیفیت زندگی در هلند برای مهاجران

شما به خوبی می توانید مهاجرت به هلند و تمام شهر های آن را انجام دهید زیرا که در تمام این شهرها استانداردهای یکسانی برای امرار معاش وجود دارد. اما اکثرا زندگی در حومه شهرها را به دلیل وجود محیط آرام و زندگی با دغدغه های کمتر ترجیح می دهند.

به راحتی می توانید در هر منطقه شهری تعداد زیادی رستوران، سالن های فرهنگی و پارک های محلی بیابید. هلند دارای رتبه ی چهارم در بالاترین تولید ناخالص داخلی بین کشورهای اتحادیه اروپا است. این کشور در مقایسه با میانگین اتحادیه اروپا پنجمین کشور از لحاظ بالاترین امید به زندگی را دارند.

براساس گزارش سالانه هزینه های زندگی در هلند برای مهاجران بین المللی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است مخصوصا در شهر آمستردام. هزینه بالا اجاره ی منازل مسکونی و قیمت اقلام موجود در بازار به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

برخورد مردم هلند با مهاجرین

پس از جنگ جهانی دوم، هلند برای بازسازی نیاز به نیروی کار غیر متخصصی داشت که فراتر از مقداری بود که جمعیت خود هلند می توانست ارائه دهد. از این رو درهای این کشور به روی مهاجران گشوده شد. این روند تا دهه ی 1990 میلادی ادامه داشت تا اینکه مردم از پذیرش مهاجران امتناع کرده و دولت نیز همگام با مردم تلاش خود برای عدم ورود مهاجران را افزایش داد. تغییر نگرش عمومی مردم به حزب PPV که به چهارچوب ضد مهاجرتی، ضد اتحادیه ی اروپایی و ضد استقراری معروف است، این اجازه را داد که تبدیل به بزرگترین حزب سیاسی هلند شود. همچنین این تغییر نگرش نسبت به مهاجران منجر به وضع قوانین سخت گیرانه تری شد که در این کشور بحران انسانی ایجاد کرده اند. برای مثال پناهجویان که بخش کوچکی از مهاجران به هلند را تشکیل می دهند نه قادر به ماندن قانونی در هلند و نه قادر به بازگشت به کشورشان هستند؛ بسیاری از این افراد در نهایت مجبور به زندگی در خیابان ها و نبرد روزانه برای بقا می شوند.

در کل وضع مهاجران بدون مدرک شناسایی در هلند اسف بار است. مهاجرانی که به صورت غیر قانونی وارد هلند شده اند، مهاجرانی که پس از اتمام مهلت ویزای خود از کشور خارج نشده اند و مهاجرانی که درخواست پناهندگی آنها لغو شده است از جمله مهاجرانی هستند که فاقد کارت شناسایی اند. در کشور هلند حقوق بشر برای همه ی افراد نیست. قانون هلند مهاجران فاقد مدرک شناسایی را از حقوق انسانی اساسی خود نظیر غذا، سرپناه و پوشش محروم می کند. به علاوه این گونه افراد حق دریافت خدمات دولتی را ندارند، به جز خدمات پزشکی آن هم در موارد اورژانسی، حق تحصیل در هلند برای فرزندان و خدمات قضایی محدود. بنابراین مهاجرانی که بدون مدرک شناسایی در هلند زندگی می کنند، طبق نظر قانون از حقوق بشر محروم اند.

شرایط زندگی در هلند برای مهاجرین

مهاجران افرادی هستند که از کشورهای دیگر برای اقامت در هلند به منظور اشتغال، تشکیل خانواده و یا سایر اهداف وارد می شوند. همه اتباع خارجی به طور خودکار اجازه اقامت در هلند را ندارند. برای بهبود شرایط زندگی در هلند، شما ممکن است نیاز به مجوز اقامت داشته باشید، و این مجوز را تحت شرایط خاصی می توانید بدست آورید. به عنوان مثال، اگر برای ملاقات خانواده خود مهاجرت می کنید، باید یک شریک یا همسر هلندی داشته باشید که به طور قانونی در هلند زندگی کند و درآمد کافی داشته باشد. خدمات مهاجرتی و ملیتی(IND) کلیه درخواست های مربوط به اقامت را ارزیابی می کنند.

هلند یک کشور فوق العاده برای زندگی است. رتبه این کشور از لحاظ شاخص کیفیت زندگی 11 می باشد و دارای خدمات با کیفیت تحصیلی، میزان استخدام بالا، امنیت و سطح رضایت بالا از زندگی است. هنگامی که به کشور هلند رسیدید، کسانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند باید درخواست ویزا بلند مدت بدهند.

شرایط زندگی در هلند برای مهاجرین

بیمه درمانی تامین اجتماعی در هلند

هر دو بیمه درمانی و پرداخت های تامین اجتماعی برای کلیه ساکنان هلندی اجباری است. اکثر ساکنان بلند مدت هلندی واجد شرایط دریافت بیمه بهداشت عمومی خواهند بود.هزینه بیمه سلامت در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار گران قیمت می باشد،اما سیستم مراقبت بهداشتی هلند از کیفیت بالا برخوردار است و به عنوان بهترین در اروپا شناخته شده است.

افتتاح حساب بانکی در هلند

افتتاح حساب بانکی هنگام عزیمت به هلند بسیار ساده است. اکثر بانک ها کارکنان انگلیسی زبان دارند و همچنین مشاورانی وجود دارند که به مشتریان مهاجر اطلاعات کافی را ارائه می دهند.

پرداخت مالیات در هلند

سیستم مالیاتی هلند برای اتباع خارجی کمی پیچیده است و نرخ مالیات قابل پرداخت به میزان قابل توجهی بستگی به شرایط شخصی شما دارد. هر فردی که در هلند زندگی می کند یا در هلند کار می کند، به عنوان یک شهروند باید مالیات را پرداخت کند و در طبقه بندی مالیاتی قرار می گیرد. در صورتی که خارج از مباحث گفته شده در فوق نیز سوالی دارید مانند قیمت خانه در هلند و یا موضوعات مربوط به کاریابی، می توانید با متخصصین مهاجرتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *