زندگی در مالزی چگونه است ؟

دین یک ویژگی مشخص جهت زندگی و اقامت مالزی است این یعنی بیش از 60% جمعیت این کشور مسلمان هستند و اسلام دین رسمی آن هاست. با این حال، همه مردم از آزادی مذهب بهره مند هستند و بودایی ها، مسیحیان، هندوها و ادیان مختلف چینی در این کشور آزادانه زندگی می کنند. جالب اینجاست که مشاور موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتب می گوید تعطیلات مذهبی مختلف در سراسر کشور به صورت یکسان برگزار می شود و این نکته جالبی در پاسخ به سوال؛ زندگی در مالزی چگونه است ؟

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط زندگی در کشور مالزی برای مهاجرت

مالزی یک کشور آسیای جنوب شرقی است که به سواحل خود، جنگلهای انبوه مناطق گرمسیری و فرهنگ رنگی معروف است و تلفیقی از تاثیرات چین و اروپا را تحت تاثیر قرار میدهد.

اگر شما به دنبال داشتن زندگی بین المللی و نقل مکان به خارج از کشور به مالزی هستید. خوشحال خواهید شد که بدانید فرصت های زیادی برای کسب اقامت قانونی در کشور وجود دارد. مالزی برای افرادی که مهاجرت میکنند بسیار محبوب است زیرا این تنها یک ماجراجویی نیست بلکه یک مکان زیبا با بسیاری از گنجینه های طبیعی است که در طول اقامتشان کشف می شوند.

فرصت های شغلی زیاد است و هزینه های زندگی نسبتا پایین است. مالزی امکانات مراقبت های بهداشتی عالی دارد و بسیاری از مدارس بین المللی برای انتخاب اینکه شما در اینجا با فرزندانتان ساکن شوید، وجود دارد. در مالزی نیز بسیاری از افراد وجود دارند که برای کار به این کشور مهاجرت نکرده اند. آنها برای لذت بردن از زندگی در این کشور شگفت انگیز آمده اند. اکثر آنها به برنامه خانه دوم من در مالزی ملحق شده اند که تحت نظر این برنامه مستحق خرید یک خانه دوم در مالزی هستند.

بعضی از آنها برای چند ماه در مالزی زندگی میکنند و به خواب زمستانی میروند(استراحت و فعالیت کم)زیرا آب و هوای گرمسیری نسبت به آب و هوای سرد اروپایی بهتر است. مالزی یک کشور پیشرفته است. بنابراین تغییر در جابجایی و رفت و آمد برای آنها کار زیاد سختی نیست. مالزی یک کشور به سرعت در حال توسعه است که با زیرساخت های بسیار عالی و گزینه های مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا همراه با هزینه بسیار پایین برای زندگی است.

در سال 2015 مجله بین المللی بیگانه مالزی را چهارمین و بهترین جایگاه بازنشستگی در جهان اعلام کرد.  این مجله، مقرون به صرفه بودن کشور مالزی را نشان میدهد و همچنین فرهنگ زنده آن و غذاهای شگفت انگیز و پذیرا بودن نسبت به مهاجران و با کیفیت بودن این کشور اشاره کرد. در صدر همه این مناطق، مالزی لینک مسافرتی مناسب و ارزان به کشورهایی در سراسر جنوب شرقی آسیا دارد که ممکن است بتوانید با پولی که در کشور صرفه جویی میکنید، سفر کنید.

اجاره خانه در مالزی

اجاره خانه در مالزی

اجاره خانه در مالزی

مجله بین المللی زندگی گزارش می دهد که بسیاری از مراکز مهاجرت در مالزی دارای گزینه های مسکن لوکس در ساختمان های بلند مدرن با خدمات در محل و گزینه های غذا و سرگرمی هستند. این نوع اقامت برای آپارتمان های دو تا سه اتاق خوابه هزینه ای بین 750 تا 1000 دلار در هر ماه است. قیمت ها در مرکز کوالالامپور کمی بالاتر می باشد. یک مجموعه مسکونی در یک آپارتمان مدرن، با توجه به این که شما قصد دارید هزینه های مسکن را با همسر یا دوستتان به اشتراک بگذارید، یک گزینه مناسب می باشد. با این حال، گزینه های خوب دیگر در اغلب شهر ها برای کسانی که به تنهایی زندگی می کنند وجود دارد.

براساس داده های جمع آوری شده توسط وب سایت مقایسه قیمت بین المللی Numbeo.com، یک آپارتمان یک خوابه خوب در محله ای خارج از کوالالامپور به طور متوسط کمتر از 170 دلار در ماه هزینه دارد. قیمت ها برای محل های مشابه در مرکز شهر تقریبا 600 دلار افزایش می یابد. در جزیره پننگ، آپارتمان یک خوابه در یک مکان مطلوب در نزدیکی مراکز خدمات، خرید و سرگرمی حدود 310 دلار در هر ماه می باشد. قیمت ها برای یک آپارتمان مشابه در یک محله دور افتاده پایین تر از 170 دلار در هر ماه می باشد. در مالاکا، یک آپارتمان سه خوابه، تنها 260 دلار در ماه است. آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر Kota Kinabalu حدود 190 دلار در ماه است.

یک آپارتمان سه خوابه در یک محله دورافتاده حدود 265 دلار می باشد. خدمات مصرفی در مالزی نسبتا ارزان می باشند. Numbeo.com گزارش می دهد که هزینه خدمات برق، آب و زباله به طور متوسط بیش از 30 دلار در ملاکا و Kota kinabalu در حدود 40 دلار در جزیره پننگ و حدود 46 دلار در کوالالامپور می باشد. میانگین خدمات اینترنت پهن باند وسیع در بیشتر مناطق کشور 36 دلار در ماه می باشد. هزینه های سرویس تلفن همراه حدود 6 سنت در دقیقه می باشد. شما همچنین می توانید طرح خدماتی را از یکی از حامل های اصلی کشور انتخاب کنید. ممکن است این امکان وجود داشته باشد که تلفن فعلی شما در مالزی مورد استفاده قرار گیرد. 

اقامت دائم در مالزی

از آنجایی که کشور مالزی، کشوری تک شهروندی می باشد، دریافت پاسپورت این کشور چندان جذاب نمی باشد. با این حال، اقامت دائم این کشور، تثبیت مالزی به عنوان محل دائم زندگی و جایی که به آن خانه بگویید، بدون آنکه شهروندی محل تولدتان را ازدست دهید، جایگزین بسیار خوبی می باشد.

برای دریافت اقامت دائم، مهاجران معمولا باید حداقل 5 سال پی در پی توسط ویزایی قانونی ( ویزای کاری، ویزای تمدید شده اقامت طولانی مدت و…) در این کشور اقامت داشته باشند. برای ارائه درخواست به فرم تکمیل شده اقامت دائم ( IMM.4 )، پاسپورتی که 5 سال اقامت قبلی را پوشش داده باشد، عکس پاسپورتی و حمایت از سوی شهروندی مالزیایی یا فردی دارای اقامت دائم نیاز می باشد.همیشه زندگی در این کشور به مدت تعیین شده به تنهایی برای دریافت اقامت دائم کافی نمی باشد. در این کشور شیوه های مشخص دیگری وجود دارد که می توانید توسط آن ها حتی در مدت زمانی کوتاه تر اقامت دائم دریافت نمایید.

دولت مالزی دسته های زیر را که توسط آن ها می توانید اقامت دائم دریافت کنید مشخص نموده است:

  • افراد دارای سرمایه خالص بالا

باید یک حساب بانکی در این کشور باز کنید و حداقل 2 میلیون دلار آمریکا به مدت دو سال در آن حساب سپرده گذاری نمایید. با این کار فورا اقامت دائم برایتان صادر می شود و به همسر و فرزندانتان ویزای اقامت طولانی مدت تعلق می گیرد و بعد از 5 سال اقامت دائم برایشان صادر خواهد شد.

  • متخصصان / حرفه ای ها

مربوط به نیروهای کار ماهر و مجرب دارای پاسپورت استخدامی.این افراد باید حداقل 5 سال در کشور مالزی زندگی کنند. متقاضیان به تایید دولتی، حمایت یک شهروند یا مقیم دائم و یک پاسپورت اقامت طولانی مدت 5 ساله نیاز دارند.

  • افرادی که در سیستم امتیاز محور، امتیازی بالا کسب کرده اند

کشور مالزی برای اقامت دائم سیستمی امتیاز محور پیشنهاد می دهد.که در این سیستم متقاضیان باید حداقل 65 امتیاز از 120 امتیاز کسب کنند و یک حامی نیز داشته باشند. دسته های مربوط به دریافت امتیاز عبارتند از: حقوق، سن، تجربه کاری، مهارت زبانی، سرمایه گذاری، مدت زمان زندگی در مالزی و غیره. 

جست و جوی کار در مالزی

جست و جوی کار در مالزی

جست و جوی کار در مالزی

زندگی کردن و کار کردن در مالزی به چند روش ممکن می باشد. بهترین راه این است که فرد به عنوان مهاجر توسط یک کارفرمای بین المللی به مالزی فرستاده شود. این بهترین راه به عنوان یک بسته مهاجرتی شناخته می شود و معمولا به این معنی است که شما قادر به داشتن یک زندگی متمول در مالزی هستید. این شرایط معمولا بهتر از زمانی است که مردم پس از رسیدن به مالزی شانس خود را امتحان می کنند. 

هشدار: بسیار دشوار است، تقریبا غیر ممکن، که با یک ویزای توریستی به مالزی سفر کنید و در آنجا به دنبال کار بگردید، مگر این که شما تحصیل کرده و دارای سال ها تجربه در زمینه کاری خود باشید. احتمالش خیلی کم است زیرا کارفرمایان مالزی بیشتر از استخدام کارکنان محلی به جای کارکنان بین المللی سود می برند. شرایط محلی مربوط به درآمد و منافع معمولا در مقایسه با یک بسته مهاجر، زیاد نیستند.

بهترین گزینه این است که بفهمیم کدام شرکت های بین المللی در مالزی فعال هستند و این که آیا این شرکت ها در کشور شما فعالیتی دارند یا خیر.زمانی که این کار را انجام می دهید، درخواست تان و رزومه خود را با یک انگیزه روشن ارسال کنید. اغلب اوقات شما نمی توانید مستقیما به مالزی بروید، اما این شرکت ها شروع خوبی را ارائه می دهند. اگر آموزش عالی داشته باشید می توانید سعی کنید خود را متوجه برخی از شرکت های بین المللی شکارچی نمایید. مکان دیگر برای شروع جستجو از طریق LinkedIn و یا شبکه شخصی خودتان می باشد.

مجوز کار در مالزی

شرکت ها در مالزی تنها زمانی مجاز به استخدام افراد خارجی هستند که بتوانند ثابت کنند هیچ مالزیایی قادر یا مایل به انجام آن کار نیست. استثنائاتی در مورد مشاغل استراتژیک مثل مدیریت، امور مالی و غیره وجود دارد. این بدین دلیل است که امروزه مردم مالزی تحصیلات خوبی دارند بنابراین نیاز است که شما نشان دهید شایستگی های لازم را دارید، حداقل داشتن مدرک کارشناسی لازم است. بهتر است مدرک کارشناسی ارشد با حداقل چند سال سابقه کار داشته باشید. 

زمانی که شما کار پیدا می کنید کارفرما فایل درخواست مجوز شما را به دولت محلی در مالزی ارائه می دهند. شرایط متعددی وجود دارد که شما به منظور واجد شرایط بودن برای مجوز کار باید آنها را برآورده کنید. شما باید حداقل 27 سال سن داشته باشید و در ماه 5000 رینگیت( 1200 دلار) درآمد داشته باشید.

شرکتی که می خواهد با شما قرارداد منعقد کند باید به اندازه کافی سرمایه داشته باشد، مقدار واقعی سرمایه میزان سرمایه ای است که در شرکت وجود دارد. سرمایه برای شرکت داخلی 200.000 رینگیت ( 48000 دلار) برای شرکت هایی با بخشی از مالکیت خارجی 350.000 رینگیت ( 23000 دلار) و برای شرکتی با مالکیت کامل خارجی 500.000 رینگیت ( 50000 دلار) است.

اگر قرارداد شما بیش از 8000 رینگیت ( 1900 دلار) در ماه باشد درخواست مجوز شما سریعا تایید خواهد شد و اداره مهاجرت تضمین می کند که شما در مدت یک هفته مجوز کار دریافت خواهید کرد. مهاجران با مهارت بسیار بالا می توانند برای ویزای ویژه ده ساله درخواست دهند که به جای شرکتی که مهاجران را استخدام می کنند به شخص حقیقی متصل می شوند. هدف دولت مالزی از ارائه ویزای اقامت جدید جذب و حفظ استعدادهای بالا در مالزی است. 

معمولا مجوز یک یا دو ساله درخواست می شود. در موارد کمی مجوز سه یا حتی پنج ساله تقاضا می شود. بعد از گذشت دوره کارفرمای شما برای تمدید مجوز شما درخواست می دهد. با مجوز کار شما مجاز به کار در مالزی هستید. با مجوز کار شما امکان افتتاح حساب بانکی در مالزی را دارید و حتی قادر به دریافت وام مسکن هستید. مهاجران در طول کار باید مالیات کشور اصلی یا مالیات کشور مالزی را پرداخت کنند. در بسیاری از موارد مالزی با کشورهای دیگر قراردادهایی دارد که از پرداخت مالیات دوگانه جلوگیری می کند. بالاترین درصد مالیات در مالزی 26 درصد است.اگر شما در مالزی زندگی و کار می کنید رسید عملکرد مالیاتی خود را نگه دارید.

مالزی یک طرح بازنشستگی (EPF) دارد که در این طرح بخش کوچکی از حقوق ماهانه برای بازنشستگی کنار گذاشته می شود. کارفرمایان برای ذخیره این پول برای کارکنان محلی درخواست می دهند اما برای مهاجران خارجی این طرح اعمال نمی شود. اغلب این مقدار با حقوق ماهانه جمع می شود در غیر این صورت می توانید خودتان آن را مطالبه کنید. 

میزان درآمد در مالزی

مهاجرانی که به واسطه کارفرمایشان توسط یک بسته مهاجرتی به مالزی وارد می شوند معمولا بیش از 10000 ( 2،158.77 یورو ) رینگت در ماه دستمزد دریافت می کنند. اغلب آن ها از تمام مزایای موجود در پکیج همچون هزینه یک بار تغییر مکان، کمک هزینه خرید اتومبیل و گاهی حتی کمک هزینه استارت آپ ( برای خرید آپارتمان و موارد مشابه) بهره مند می شوند. همچنین مهاجرانی وجود دارند که حدود 50000 ریگنت (10،793.87 یورو ) در ماه دریافت می کنند، اما این میزان دستمزد، استثنایی در این قانون محسوب می شود ( تنها تعداد محدودی از افراد خوش شانس این دستمزد را می گیرند ).

با 10000 ( 2،158.77 یورو ) رینگت در ماه شما می توانید زندگی خیلی خوبی در مالزی داشته باشید. در صورتی که همسرتان کار نکند و درآمدی نداشته باشد این مبلغ درآمدی کاملا معمولی برای خارجی های مقیم مالزی خواهد بود.با این میزان درآمد شما می توانید آپارتمانی زیبا اجاره کنید و هر از گاهی از امکانات غربی بهره ببرید. در صورتی که حدود 15000 ( 3،238.18 یورو ) تا 20000 (4،317.57 یورو) رینگت در ماه درآمد داشته باشید می توانید بهترین زندگی را در مالزی داشته باشید. می توانید آپارتمانی سطح بالا اجاره کنید و روزانه به رستورانی شیک بروید. با این حال اغلب به این خوش شانسی نیستند.

افراد بومی معمولا بین 2000 (431.757 یورو ) تا 4000 رینگیت ( 863.301 یورو ) در ماه ( برای شغل های غیر مدیریتی ) دریافت می کنند. افرادی که در رستوران ها، مغازه ها و بیرون برها کار می کنند معمولا کمتر از این مبلغ را دریافت می نمایند ( کمتر از 1000 رینگیت در ماه ). چنانچه با پکیجی بومی به مالزی رفته اید این فرصت وجود دارد که بین 5000 (10،793.87 یورو ) رینگت تا 8000 رینگیت ( 1،727.55 یورو ) در ماه دریافت کنید. بی شک افراد ماهر با سال ها تجربه درآمد بیشتری خواهند داشت. در صورتی که خودتان به مالزی بروید با قراردادی 5000 (10،793.87 یورو ) رینگتی قادر خواهید بود که نسبتا راحت زندگی کنید.

میزان درآمد در مالزی

میزان درآمد در مالزی

ویزای کار در مالزی

ویزای کار در مالزی، به اتباع خارجی ای که در این کشور کار میکنند، اجازه زندگی و کار کردن را برای مدت 60 روز و با استفاده از یک قرارداد کاری می دهد. این ویزا با همکاری یک کارفرمای مالزیایی برای شما صادر می شود. بنابراین داشتن یک قرارداد کاری و گواهی استخدامی لازم است. پس از اینکه ویزای کار شما برای شما صادر شد، این ویزا تنها برای شرکتی که برای کار در آن تقاضا داده اید اعتبار خواهد داشت و در صورتی که تصمیم بگیرید شرکتی که در آن کار می کنید را تغییر دهید می بایست برای اخذ ویزایی دیگر اقدام کنید و تا زمانی که ویزای جدید خود را دریافت نکنید اجازه کار کردن نخواهید داشت.

ویزای خویشاوندی

پس از اینکه ویزای کاری خود را دریافت کردید می توانید برای فرزندان زیر 18 سال خود، والدین بالای 60 سال و همسرتان درخواست اخذ ویزای خویشاوندی و یا ویزای بازدید اجتماعی بلند مدت دهید. همچنین می توانید برای اخذ مجوز بازدید اجتماعی نیز اقدام کنید. به واسطه این مجوز می توانید یک خدمتکار خارجی را با خود به مالزی ببرید ( این فرد باید بین 21 تا 45 سال سن داشته باشد و برای مدت 12 ماه مجوز شما اعتبار خواهد داشت.) این دسته از ویزاها تا زمانی که ویزای کار شما اعتبار دارد، معتبر خواهند بود.

مدارک لازم:

  • برای اخذ ویزای کار در کشور مالزی می بایست به سازمان مهاجرتی این مدارک را ارائه دهید:
  • پاسپورت معتبر به همراه فتوکپی
  • عکس پاسپورتی اضافه
  • نامه از کارفرمایی که شما را استخدام کرده است و تاییدیه کاری

جزئیات ارائه شده توسط کارفرما که نشان دهد شرکت مذکور تابع قوانین و مقررات است این کشور است و به صورت قانونی کار میکند.

سوالات متداول درباره زندگی در مالزی

افرادی که در مالزی زندگی می کنند بیشتر چه دینی دارند و شرایط زندگی در مالزی از نظر دینی چگونه است؟

دین یک ویژگی مشخص جهت زندگی و اقامت مالزی است این یعنی بیش از 60% جمعیت این کشور مسلمان هستند و اسلام دین رسمی آن هاست. با این حال، همه مردم از آزادی مذهب بهره مند هستند و بودایی ها، مسیحیان، هندوها و ادیان مختلف چینی در این کشور آزادانه زندگی می کنند. 

به طور کلی شرایط زندگی در مالزی چگونه است؟

اگر شما به دنبال داشتن زندگی بین المللی و نقل مکان به خارج از کشور به مالزی هستید. خوشحال خواهید شد که بدانید فرصت های زیادی برای کسب اقامت قانونی در کشور وجود دارد. فرصت های شغلی زیاد است و هزینه های زندگی نسبتا پایین است. مالزی امکانات مراقبت های بهداشتی عالی دارد و بسیاری از مدارس بین المللی برای انتخاب اینکه شما در اینجا با فرزندانتان ساکن شوید، وجود دارد. مالزی یک کشور به سرعت در حال توسعه است که با زیرساخت های بسیار عالی و گزینه های مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا همراه با هزینه بسیار پایین برای زندگی است.

شرایط اجاره منزل در مالزی برای متقاضیان زندگی در مالزی به چه صورت می باشد؟

مجله بین المللی زندگی گزارش می دهد که بسیاری از مراکز مهاجرت در مالزی دارای گزینه های مسکن لوکس در ساختمان های بلند مدرن با خدمات در محل و گزینه های غذا و سرگرمی هستند. این نوع اقامت برای آپارتمان های دو تا سه اتاق خوابه هزینه ای بین 750 تا 1000 دلار در هر ماه است. قیمت ها در مرکز کوالالامپور کمی بالاتر می باشد. یک مجموعه مسکونی در یک آپارتمان مدرن، با توجه به این که شما قصد دارید هزینه های مسکن را با همسر یا دوستتان به اشتراک بگذارید، یک گزینه مناسب می باشد. با این حال، گزینه های خوب دیگر در اغلب شهر ها برای کسانی که به تنهایی زندگی می کنند وجود دارد.

شرایط اخذ اقامت دائم مالزی برای علاقه مندان به زندگی در مالزی به چه صورت می باشد؟

برای دریافت اقامت دائم، مهاجران معمولا باید حداقل 5 سال پی در پی توسط ویزایی قانونی ( ویزای کاری، ویزای تمدید شده اقامت طولانی مدت و…) در این کشور اقامت داشته باشند.

متقاضیان زندگی در مالزی جهت اخذ اقامت این کشور چه مدارکی باید ارائه دهند؟

برای ارائه درخواست به فرم تکمیل شده اقامت دائم ( IMM.4 )، پاسپورتی که 5 سال اقامت قبلی را پوشش داده باشد، عکس پاسپورتی و حمایت از سوی شهروندی مالزیایی یا فردی دارای اقامت دائم نیاز می باشد.

کدام دسته از افراد به راحتی می توانند اقامت مالزی را به دست آورد و موفق به زندگی در مالزی شد؟

دولت مالزی دسته های زیر را که توسط آن ها می توانید اقامت دائم دریافت کنید مشخص نموده است: افراد دارای سرمایه خالص بالا، متخصصان و حرفه ای ها، افرادی که در سیستم امتیاز محور، امتیازی بالا کسب کرده اند.

شرایط اخذ اقامت دائم و زندگی در مالزی بر اساس سیستم امتیازبندی به چه صورت می باشد؟

کشور مالزی برای اقامت دائم سیستمی امتیاز محور پیشنهاد می دهد.که در این سیستم متقاضیان باید حداقل 65 امتیاز از 120 امتیاز کسب کنند و یک حامی نیز داشته باشند. دسته های مربوط به دریافت امتیاز عبارتند از: حقوق، سن، تجربه کاری، مهارت زبانی، سرمایه گذاری، مدت زمان زندگی در مالزی و غیره. 

شرایط اخذ اقامت و زندگی در مالزی از طریق اخذ مجوز کار به چه صورت می باشد؟

شرکت ها در مالزی تنها زمانی مجاز به استخدام افراد خارجی هستند که بتوانند ثابت کنند هیچ مالزیایی قادر یا مایل به انجام آن کار نیست. استثنائاتی در مورد مشاغل استراتژیک مثل مدیریت، امور مالی و غیره وجود دارد. این بدین دلیل است که امروزه مردم مالزی تحصیلات خوبی دارند بنابراین نیاز است که شما نشان دهید شایستگی های لازم را دارید، حداقل داشتن مدرک کارشناسی لازم است. بهتر است مدرک کارشناسی ارشد با حداقل چند سال سابقه کار داشته باشید. 

افرادی که در مالزی زندگی می کنند و موفق به پیدا کردن کار می شوند چه میزان حقوقی می توانند دریافت نمایند؟

مهاجرانی که به واسطه کارفرمایشان توسط یک بسته مهاجرتی به مالزی وارد می شوند معمولا بیش از 10000 ( 2،158.77 یورو ) رینگت در ماه دستمزد دریافت می کنند. اغلب آن ها از تمام مزایای موجود در پکیج همچون هزینه یک بار تغییر مکان، کمک هزینه خرید اتومبیل و گاهی حتی کمک هزینه استارت آپ ( برای خرید آپارتمان و موارد مشابه) بهره مند می شوند. همچنین مهاجرانی وجود دارند که حدود 50000 ریگنت (10،793.87 یورو ) در ماه دریافت می کنند، اما این میزان دستمزد، استثنایی در این قانون محسوب می شود ( تنها تعداد محدودی از افراد خوش شانس این دستمزد را می گیرند ).

برای داشتن یک زندگی خوب در مالزی در ماه به چه میزان حقوق نیاز است؟

با 10000 ( 2،158.77 یورو ) رینگت در ماه شما می توانید زندگی خیلی خوبی در مالزی داشته باشید. در صورتی که همسرتان کار نکند و درآمدی نداشته باشد این مبلغ درآمدی کاملا معمولی برای خارجی های مقیم مالزی خواهد بود.با این میزان درآمد شما می توانید آپارتمانی زیبا اجاره کنید و هر از گاهی از امکانات غربی بهره ببرید. در صورتی که حدود 15000 ( 3،238.18 یورو ) تا 20000 (4،317.57 یورو) رینگت در ماه درآمد داشته باشید می توانید بهترین زندگی را در مالزی داشته باشید. می توانید آپارتمانی سطح بالا اجاره کنید و روزانه به رستورانی شیک بروید. با این حال اغلب به این خوش شانسی نیستند.

شرایط اخذ ویزای همراه برای متقاضیان زندگی در مالزی به چه صورت می باشد؟

پس از اینکه ویزای کاری خود را دریافت کردید می توانید برای فرزندان زیر 18 سال خود، والدین بالای 60 سال و همسرتان درخواست اخذ ویزای خویشاوندی و یا ویزای بازدید اجتماعی بلند مدت دهید. همچنین می توانید برای اخذ مجوز بازدید اجتماعی نیز اقدام کنید. به واسطه این مجوز می توانید یک خدمتکار خارجی را با خود به مالزی ببرید ( این فرد باید بین 21 تا 45 سال سن داشته باشد و برای مدت 12 ماه مجوز شما اعتبار خواهد داشت.) این دسته از ویزاها تا زمانی که ویزای کار شما اعتبار دارد، معتبر خواهند بود.

اگر از شرایط اخذ ویزای کار در مالزی و مهاجرت تحصیلی و زندگی در این کشور اطلاعی ندارید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اضطهباناتی تماس بگیرید و آنچه را نیاز دارید از آنها بپرسید.

2.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *