زندگی در روسیه چگونه است

روسیه کشوری بین اروپای شرقی و آسیای شمالی است. مساحت این کشور 17125،200 کیلومتر مربع است، و بزرگ ترین کشور جهان از نظر مساحت است که بیش از یک هشتم مساحت زمین را در بر می گیرد و با 16 کشور مستقل هم مرز است. قلمرو روسیه از دریای بالتیک در غرب تا اقیانوس آرام در شرق و از اقیانوس منجمد شمالی در شمال تا دریای سیاه و قفقاز در جنوب امتداد دارد. روسیه با داشتن 146.7 میلیون نفر، پر جمعیت ترین کشور در اروپا و نهمین کشور پر جمعیت جهان است. پایتخت و بزرگ ترین شهر روسیه، مسکو می باشد. سایر مناطق مهم شهری شامل سن پترزبورگ، نووسیبیرسک،یکاترینبورگ، نیژنی نوگورود، کازان و چلیابینسک است. روسیه دارای اقتصاد مختلط با درآمد متوسط رو به بالا از منابع عظیم طبیعی، به ویژه نفت و گاز طبیعی است. این کشور یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان را با تولید ناخالص داخلی 1،658 تریلیون دلار امریکا است. از اواخر قرن بیست و یکم، مصرف داخلی و ثبات سیاسی بیشتر باعث تقویت رشد اقتصادی در روسیه شده است. نفت، گاز طبیعی، فلزات و چوب بیش از 80 درصد صادرات روسیه به خارج از کشور را تشکیل می دهند. روسیه بیشترین سطح دانشکده ها یا فارغ التحصیلان را از نظر درصد جمعیت در جهان، دارد (54 درصد). این کشور دارای یک سیستم آموزش رایگان است که طبق قانون اساسی برای همه شهروندان قابل استفاده است، اما ورود به آموزش عالی بسیار رقابتی است.در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم گردیده است به بررسی دقیق موارد زیر خواهیم پرداخت :

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • شرایط زندگی در روسیه
  • هزینه زندگی در کشور روسیه 2020
  • بهترین شهرهای روسیه برای زندگی
  • مزایا و معایب زندگی در روسیه

شرایط زندگی در کشور روسیه

زندگی در روسیه به عنوان یک مهاجر مطمئناً تجربه بی نظیری خواهد بود. تأثیرات غربی و ارزش های سنتی روسیه با هم ترکیب می شوند تا فضایی متمایز ایجاد کنند. در روسیه، هر شهری حداقل یک سالن تئاتر دارد. تمام شهروندان روسیه تحت پوشش کاملی از خدمات پزشکی رایگان با بودجه دولتی قرار دارند. به مهاجران توصیه می شود که از استفاده از خدمات پزشکی در خارج از بزرگ ترین شهرهای روسیه خودداری کنند. از ژانویه سال 2016، شهروندان غیر روسی موظف هستند یک بیمه نامه درمانی را که توسط خودشان یا کارفرمای آن ها تأمین می شود، را ارائه دهند. مهاجران باید با کلیه سیاست های بین المللی بیمه درمانی آشنا باشند. باید در نظر داشت، که حتی در مواقع اضطراری، بسیاری از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی روسی نیاز به پرداخت پیش پرداخت یا پول نقد یا کارت اعتباری دارند و هزینه ها می تواند بسیار بیشتر از اروپای مرکزی باشد.در روسیه بسیاری از مدارس دولتی عموماً رایگان هستند. کودکان مدرسه را از شش یا هفت سالگی شروع می کنند، و حضور آن ها در مدرسه تا پانزده سالگی اجباری است، اگر چه بسیاری از آن ها به آموزش عالی ادامه می دهند و بیش از نیمی از بزرگسالان در روسیه به تحصیلات عالی رسیده اند. اندازه کلاس ها نیز نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر کوچک تر است، به طور متوسط کمتر از 20 دانش آموز در هر کلاس هستند. بسته به شهر انتخابی مهاجران، ممکن است انتخاب گسترده ای از مدارس بین المللی نیز وجود داشته باشد. به طور کلی، این انتخاب ها در مسکو و سن پترزبورگ بیشتر است.

به طور کلی، شرایط جاده ها در شهرهای بزرگ روسیه نسبتاً مناسب است، اگر چه شرایط آن ها در خارج از مناطق شهری، متفاوت است. با این حال، به دلیل وسعت زیاد کشور و شرایط سخت آب و هوایی، از خودروها به ندرت برای مسافت های طولانی استفاده می شوند. همه شهرهای بزرگ با هواپیما قابل دسترسی هستند و طیف وسیعی از خطوط هوایی مسافری روسی نیز وجود دارند. همچنین بسیاری از شهرهای بزرگ (یعنی مسکو، سن پترزبورگ، یکاترینبورگ، نیژنی نوگورود، نووسیبیرسک و سامارا) از سیستم های مترو استفاده می کنند و گزینه های حمل و نقل عمومی کافی دارند. رانندگی در شهرهای بزرگ می تواند بسیار وقت گیر باشد، زیرا بسیاری از جاده ها در اکثر روزها شلوغ هستند.باید به خاطر داشت که گواهی نامه رانندگی مهاجران معمولاً فقط در 60 روز اول زندگی در روسیه معتبر است. پس از مدت زمانی مشخص شده، باید در نزدیک ترین دفتر اداره کل ایمنی ترافیک روسیه (GIBDD) برای گواهی نامه رانندگی روسیه درخواست داد. برای این کار، باید گذرنامه، ویزای روسیه، گواهی پزشکی و گواهی نامه رانندگی اصلی متقاضی ارائه شود، همه این موارد نیاز به ترجمه معتبر دارند. اگر گواهی نامه اصلی رانندگی متقاضی هنوز معتبر است، فقط باید در یک آزمون رانندگی تئوری شرکت کند. با این حال، اگر گواهی نامه او منقضی شده باشد، متقاضی باید یک آزمون عملی را نیز پشت سر بگذارد و هر دو آزمون به زبان روسی انجام می شوند! داشتن بیمه اتومبیل نیز الزامی است.

شرایط زندگی در کشور روسیه

شرایط زندگی در کشور روسیه

به طور کلی، روسیه کشوری امن برای مهاجران است. با این حال، هر دو وزارت امور خارجه ایالات متحده و دفتر امور خارجه و مشترک المنافع انگلیس توصیه می کنند که مهاجران از سفر به منطقه قفقاز شمالی یا کریمه به خاطر نا آرامی های مداوم سیاسی در این مناطق خودداری کنند. علاوه بر این، باید در هنگام مسافرت مراقب بود، زیرا گردشگران و مهاجران غالباً مورد هدف مجرمان، جیب بران و یا بدتر از آن ها قرار می گیرند. مهاجران باید به خاطر داشته باشند که هرگز سوار یک تاکسی بدون علامت نشوند. هنگام قرار گرفتن در تجمعات و تظاهرات یا بیرون رفتن در شب، به خصوص اگر مشروبات الکلی مصرف شده باشد، باید مراقب بود.روسیه کشوری چند قومی است، که در آن می توان غذاهای بسیار متفاوت و گاه بسیار عجیب و غریب بسیاری از اقوام را چشید از چاک چار تاتار (دسر ساخته شده از خمیر با عسل) گرفته تا Yakutsk stroganina (ماهی یا گوشت تازه منجمد). با این وجود غذاهای سنتی روسی را در هر گوشه کشور می توان پیدا کرد. از جمله غذای های روسیه :

سوپ کلم (Shchi) :

Shchi یک سوپ کلم مربوط به قرن یازدهم است. لیست مواد تشکیل دهنده شامل گوشت، چاشنی ها و سس ترشی کلم است. با این وجود ممکن است این اجزا بسته به نوع طبخ (گوشت، ماهی، سبزیجات) متفاوت باشد بسیاری از روس ها این سوپ را با استفاده از دستور العمل های خاص خود تهیه می کنند. Shchi با نان چاودار، خامه ترش یا ادویه جات خورده می شود.

پلمنی (کوفته گوشت) :

پلمنی غذایی روسی است که بیشتر در خارج از کشور شناخته شده است. در نوع کلاسیک پلمنی از گوشت گاو، گوسفند و گوشت خوک چرخ کرده در خمیر از مواد تشکیل دهنده گندم، تخم مرغ و آب استفاده می شود. پلمنی را با روغن، خردل، سس مایونز یا سس دیگر سرو می کنند.

وینگرت :

این سالاد در قرن نوزدهم در غذاهای روسی ظاهر شد. در وینگرت از چغندر آب پز، سیب زمینی، لوبیا، هویج و ترشی و پیاز استفاده می شود. همه این مواد با روغن آفتابگردان پوشیده شده است.

آپسیک :

آپسیک ژله گوشت است. از یک مایع گوشتی متراکم با تکه های گوشت پخته می شود، گوشت برای چند ساعت پخته می شود و سپس سرد می شود. به عنوان یک غذای سرد سرو می شود.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با شرایط زندگی در روسیه می باشند.

هزینه های زندگی در روسیه 2020

به طور کلی زندگی در روسیه برای مهاجران راحت است، هزینه هایی مانند مواد غذایی و قبض های خدمات حتی در شهرهای بزرگ مانند مسکو ارزان قیمت است. در خارج از مناطق شهری، قیمت ها حتی ارزان تر است و قبض های غذایی و حمل و نقل هزینه کمتری دارند. هزینه زندگی در روسیه تا حد زیادی به سبک زندگی افراد بستگی دارد. حتی در چندین نظرسنجی مسکو را به عنوان گران ترین شهر اروپا در رابطه با حقوق و دستمزد معرفی کرده اند، با این وجود هنوز هم می توان به عنوان یک مهاجر زندگی راحتی در این شهر داشت. نظرسنجی ها عموماً مبتنی بر افراد محلی است که برخی از آن ها دستمزدهای بسیار پایینی دارند. بر اساس شاخص زندگی OECD، دولت روسیه طی دهه گذشته کیفیت زندگی ساکنان را بهبود بخشیده است. هزینه زندگی در شهر مسکو در مقایسه با سایر شهرهای جهان به این صورت است :

  • 59 درصد ارزان تر از نیویورک
  • 38 درصد ارزان تر از مونیخ
  • 28 درصد ارزان تر از مادرید
  • 32 درصد ارزان تر از بروکسل
  • 47 درصد ارزان تر از پاریس
هزینه های زندگی در روسیه 2020

هزینه های زندگی در روسیه 2020

مراقبت های بهداشتی :

خدمات درمانی با بودجه دولتی در دسترس است اما استفاده از آن دشوار است. با توجه به این نکته، توصیه می شود مهاجران از بیمه درمانی خصوصی در روسیه استفاده کنند. بیشتر شرکت ها بیمه های بهداشتی را در بسته های اشتغال خود ارائه می دهند. بیمه درمانی دولت تا حدودی توسط دولت و بخشی نیز توسط یک سیستم بیمه درمانی اجباری که توسط کارفرما پرداخت می شود تأمین می شود. با این حال، دولت برای بازنشستگان، دانش آموزان و بیکاران هزینه بیمه را پرداخت می کند. افراد خود اشتغال، هزینه بیمه خود را پرداخت می کنند. خدمات درمانی عمومی در مراکز فدرال و شهرداری موجود است. در مراکز درمانی، پلی کلینیک شهری و بیمارستان های تخصصی خدمات درمانی عمومی وجود دارد. کارکنان مراکز بهداشتی روسیه به ندرت در خارج از شهرهای اصلی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. پزشکان و کلینیک ها در مسکو یا سن پترزبورگ از معیارهای عالی برخوردار هستند و بیشتر کارمندان به بسیاری از زبان ها صحبت می کنند . مراقبت های بهداشتی خصوصی گران است و معمولاً نیاز به پرداخت هزینه های درمانی در جلو دارد (به صورت پیش پرداخت).

خورد و خوراک :

حتی اگر سوپر مارکت های مقرون به صرفه در سر تا سر روسیه وجود داشته باشد، مواد غذایی با کیفیت خوب و شراب گران هستند. کالاهای وارداتی نیز می توانند از قیمت بسیار بالایی برخوردار باشند. به طور معمول پنیر محلی می تواند در حدود هفت دلار هزینه داشته باشد. به طور متوسط ، حداقل هزینه ماهانه مواد غذایی برای هر فرد می تواند بین 87 تا 289 روبل باشد.

خورد و خوراک در روسیه

خورد و خوراک در روسیه

خدمات ماهانه :

مستاجران در روسیه ملزم به پرداخت هزینه های خدمات شهری و هزینه های عمومی هستند. با این حال، هزینه خدمات (قبوض) خیلی گران نیستند. به طور متوسط ، خدمات ماهانه حدود هفت دلار هزینه خواهد داشت. پرداخت قبوض خدمات بسیار راحت است. می توان در دفاتر پست یا بانک ها، دستگاه های خودپرداز، دستگاه های پرداخت آنلاین یا فوری مستقر در اماکن عمومی پرداخت کرد. صورت حساب هر ماه صادر می شود و باید به موقع پرداخت شود.

حمل و نقل :

روسیه به سیستم حمل و نقل عمومی مجهز است و مسکو، سن پترزبورگ، نیژنی نوگورود و یکاترینبورگ همه دارای شبکه های مترو با کیفیت هستند. بیشترین هزینه در حدود 26.05 دلار خواهد بود. علاوه بر این، روسیه دارای شبکه اتوبوس گسترده می باشد، اگر چه که در ابتدا کمی برای تازه واردان گیج کننده هستند.

رستوران ها :

  • غذا در رستوران گران قیمت : 6.85 دلار
  • سه وعده غذا برای 2 نفر در رستوران با قیمت متوسط : 27.42 دلار
  • غذا در مک دونالد (یا معادل ان) : 4.11 دلار
  • آبجو داخلی ( 0.5 لیتر) : 1.37 دلار
  • آبجو وارداتی ( 0.33 لیتر) : 2.47 دلار
  • کاپوچینو (معمولی) : 1.68 دلار
  • نوشابه پپسی ( 0.33 لیتر) : 0.70 دلار
  • آب ( 0.33 لیتر ) : 0.43 دلار

بازار ها :

  • شیر (معمولی) ، ( 1 لیتر) : 0.83 دلار
  • قرص نان سفید تازه ( 500 گرم) : 0.48 دلار
  • برنج (سفید) ، (1 کیلوگرم ) : 0.88 دلار
  • تخم مرغ : 1.02 دلار
  • پنیر محلی ( 1 کیلوگرم) : 7.07 دلار
  • سینه مرغ (بدون پوست و استخوان) (1 کیلو گرم) : 3.50 دلار
  • گوشت ( 1 کیلوگرم) (یا معادل گوشت قرمز ) : 6.34 دلار
  • سیب (1 کیلوگرم) : 1.22 دلار
  • موز (1 کیلوگرم ) : 0.93 دلار
  • پرتقال (1 کیلوگرم) : 1.18 دلار
  • گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) : 1.83 دلار
  • سیب زمینی (1 کیلوگرم) : 0.46 دلار
  • پیاز (1 کیلوگرم) : 0.43 دلار
  • کاهو : 0.85 دلار
  • آب ( 1.5 لیتری) : 0.50 دلار
  • بطری شراب (قیمت متوسط) : 5.48 دلار
  • آبجو داخلی ( 0.5 لیتر) : 0.83 دلار
  • ابجو وارداتی ( 0.33 لیتر ) : 1.53 دلار
  • پک 20 تایی سیگار (مارلبورو ) : 2.06 دلار

حمل و نقل :

  • بلیط یک طرفه (عبور محلی) : 0.36 دلار
  • رفت و امد ماهانه (قیمت معمولی) : 26.05 دلار
  • تاکسی (تعرفه عادی ) : 1.37 دلار
  • تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی) : 0.21 دلار
  • تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی) : 4.11 دلار
  • بنزین ( 1 لیتر) : 0.62 دلار
  • فولکس واگن Golf 1.4 90 KW Trendline (یا خودروی جدید معادل ان) : 19،191.83 دلار
  • تویوتا کرولا 1.6l 97kW Comfort ( یا خودروی جدید معادل ان ) : 17،871.46 دلار

خدمات (ماهانه) :

  • قبوض ( برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله ) برای اپارتمان 85 متر مربعی : 96.46 دلار
  • تعرفه 1 دقیقه ای تلفن همراه (بدون تخفیف) : 0.02 دلار
  • اینترنت 60 Mbps ) یا بیشتر ، داده نامحدود ، کابلی ( ADSL / : 6.69 دلار

ورزش و سرگرمی :

  • باشگاه تناسب اندام ، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال : 29.71 دلار
  • اجاره باشگاه تنیس ( 1 ساعت در اخر هفته ) : 15.29 دلار
  • سینما، اکران بین المللی، 1 صندلی : 4.11 دلار

مراقبت کودکان :

  • پیش دبستانی (مهد کودک ) ، تمام روز ، خصوصی ، ماهانه برای 1 کودک : 227.35 دلار
  • مدرسه ابتدایی بین المللی ، سالیانه برای 1 کودک : 5،472.84 دلار

پوشاک و کفش :

  • 1 جفت جین Levis 501) یا معادل ان) : 60.72 دلار
  • 1 لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای Zara) ، H&M ، … ) : 36.35 دلار
  • یک جفت کفش پیاده روی نایک (قیمت متوسط ) : 71.55 دلار
  • یک جفت کفش مردانه : 83.87 دلار

اجاره در هر ماه :

  • آپارتمان ( 1 خوابه) در مرکز شهر : 328.38 دلار
  • آپارتمان ( 1 خوابه) خارج از مرکز شهر : 224.71 دلار
  • آپارتمان ( 3 خوابه) در مرکز شهر : 588.79 دلار
  • آپارتمان ( 3 خوابه) خارج از مرکز شهر : 402.08 دلار

قیمت خرید اپارتمان :

  • قیمت خرید اپارتمان برای هر متر مربع در مرکز شهر : 1،227.30 دلار
  • قیمت خرید اپارتمان برای هر متر مربع در خارج از مرکز شهر : 807.35 دلار

درآمد :

  • متوسط درآمد (پس از کسر مالیات ) ماهانه : 457.93 دلار
  • بازپرداخت وام، 20 ساله و با نرخ ثابت : 10.50 دلار

هزینه زندگی در روسیه 14.79 درصد کمتر از ایران است و اجاره در روسیه 43.05 درصد کمتر از ایران است (میانگین داده برای همه شهرها).

هر گونه سوال را در رابطه با شرایط زندگی در روسیه با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

بهترین شهرهای روسیه برای زندگی :

روسیه کشور بزرگی است. مهاجرانی که قصد مهاجرت به روسیه را دارند، باید به این موضوع فکر کنند که دقیقاً قصد دارند چه کاری انجام دهند. اگر به قصد کار کردن به این کشور مهاجرت می کنند، باید بدانند که برخی از شهرها برای صنایع خاص بهتر از سایرین هستند. در این قسمت سعی بر آن است تا بهترین شهرهای روسیه برای زندگی مورد بررسی قرار گیرند.

بهترین شهرهای روسیه برای زندگی

بهترین شهرهای روسیه برای زندگی

مسکو :

مسکو پایتخت روسیه و شهری پر از تاریخ، و بهترین انتخاب برای بسیاری از مهاجران است. این شهر دارای یک جامعه بزرگ از مهاجران است. اگر چه یکی از گران ترین مکان ها برای زندگی در روسیه نیز می باشد. مهاجران هرگز در مسکو بی حوصله نخواهند شد. آن ها به زندگی پر شور شبانه دسترسی دارند و می توانند در طیف وسیعی از سازمان های معتبر کار و تحصیل کنند. مسکو فرصت های شغلی مختلفی مانند آموزش زبان، خدمات دیپلماتیک و بخش مالی را فراهم می کند و دفتر مرکزی بسیاری از شرکت ها در مسکو قرار دارد. و با وجود این که مسکو یک مقصد نسبتاً گران قیمت برای زندگی است، اما متوسط هزینه مسکن هنوز 27 درصد کمتر از مونیخ و 38 درصد کمتر از پاریس می باشد.

سن پترزبورگ :

سن پترزبورگ مرکز تاریخی و فرهنگی روسیه است. این شهر زیبا که توسط پیتر کبیر تأسیس شده است، ترکیبی از مسکو، پاریس و ونیز است که با ساختمان های نئوکلاسیک بسیار زیبا و موزه ها و تئاترهای بی شماری تکمیل شده است. مهاجران می توانند در حوزه پزشکی و تحقیقات / منابع دارویی، تدریس، مدیریت فروش، خدمات حقوقی و آموزش مشغول به کار شوند. به طور متوسط ، میزان حقوق در سن پترزبورگ دو یا سه برابر کمتر از مسکو است. خبر خوب این است که هزینه مسکن در سن پترزبورگ بسیار مقرون به صرفه تر است.

سوچی :

سوچی محبوب ترین شهر تفریحی تابستانی در روسیه است و سالانه بیش از 4 میلیون گردشگر داخلی را به خود جذب می کند. خود این شهر کمی بیش از 350،000 نفر جمعیت دارد. افرادی که علاقمند به کار در صنعت گردشگری هستند، این شهر یک مکان عالی است. سواحل سوچی در تابستان شلوغ می شود و دامنه های اسکی علاقمندان ورزش های زمستانی را به خود جلب می کند، به این معنی که مشاغل فصلی می توانند به آسانی انجام شوند.

نیژنی نوگورود :

پنجمین شهر بزرگ روسیه دارای چند صنعت شکوفا است که مهاجران را به خود جلب می کنند و قیمت املاک به هیچ وجه نزدیک به مسکو یا سن پترزبورگ نیست. با قطار فقط چند ساعت با مسکو فاصله دارد، اما محیط این شهر بسیار آرام تر است. این شهر میزبان شرکت هایی با اینتل، هواوی، SAP و Yandex است.

یکاترینبورگ :

یکاترینبورگ سومین شهر بزرگ روسیه است. این شهر در یکی از مناطق صنعتی کشور واقع شده و فرصت های زیادی برای افرادی که تجربه تجارت معدن و خرده فروشی را دارند، وجود دارد. اگر چه ممکن است فاقد برخی از مزایای فرهنگی شهرهایی مانند مسکو باشد، اما یکاترینبورگ رو به پیشرفت است و مکانی ایده آل برای زندگی در روسیه است.

تیومن :

تیومن چندین بار به عنوان بهترین مکان برای زندگی در روسیه انتخاب شده است. اگر مهاجران در صنعت نفت فعال هستند، این شهر مکانی مناسب برای آن هاست. این شهر همچنین در صنایع تولیدی و مهندسی فرصت های شغلی فراوانی دارد. مانند شهر نیژنی نوگورود، باید در تصمیم گیری محل زندگی مراقب بود. زیرا ترافیک در این شهر می تواند بسیار سنگین باشد و بهتر است محل زندگی مهاجران به محل کار آن ها نزدیک باشد.

مزایا و معایب زندگی در روسیه

مهاجرت به روسیه ممکن است برای برخی از مهاجران یک ماجراجویی مهیج به نظر برسد. واقعیت ممکن است کاملاً متفاوت باشد، و مهم است که هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت، جوانب مثبت و منفی را در نظر گرفت. در این جا خلاصه ای از مزایا و معایب زندگی در روسیه آورده شده است.

مسکن در روسیه :

نکته مثبت : گزینه های متنوع مسکن

گزینه های زیادی برای اسکان در روسیه وجود دارد. این گزینه ها شامل آپارتمان های شهری و ساختمان هایی است که اغلب در خارج از شهرها قرار دارند. بسیاری از آپارتمان ها دارای هر دو نوع کلاسیک با سقف های بلند و مدرن با امکانات خوب و اتصالات اینترنتی هستند.

نکته منفی : گران قیمت

یافتن یک آپارتمان با قیمت مناسب در روسیه آسان نیست. تقاضا برای مسکن زیاد است، به خصوص در شهرهای بزرگ تر که احتمالاً بیشتر مهاجران تمایل به زندگی در آن جا را دارند.

هزینه زندگی :

نکته مثبت : درآمدهای جذاب

بیشتر مهاجران مقام مدیر ارشد را به دست می آورند، بنابراین از حقوق بالایی برخوردار می شوند. بسته های حقوق و دستمزد گاهی اوقات با اقامت، بیمه، ماشین یا راننده و کمک هزینه تحصیلی همراه است. این بدان معنی است که علی رغم هزینه بالای زندگی، زندگی خارج از کشور در روسیه قطعاً می تواند مقرون به صرفه باشد.

نکته منفی : هزینه بالای زندگی

روسیه هزینه زندگی نسبتاً بالایی دارد. مسکن، مراقبت های بهداشتی خصوصی و مدارس بین المللی گران است و قیمت ها در نوسان می باشند. اگر چه، این نوسانات بستگی به مکان زندگی دارد زیرا زندگی در شهرهای کوچک تر ارزان تر است.

مراقبت های بهداشتی :

نکته مثبت : خدمات درمانی خصوصی خوب

بسیاری از گزینه های مراقبت های بهداشتی خصوصی در روسیه وجود دارد که استاندارد خوبی از خدمات را ارائه می دهند. پزشکان این بیمارستان ها به احتمال زیاد قادر به برقراری ارتباط به زبان انگلیسی هستند.

نکته منفی : بهداشت و درمان عمومی نا کارآمد

اگر چه گزارش شده است که مراقبت های بهداشتی در روسیه مشابه سایر کشورهای اروپایی است، اما سیستم بهداشت عمومی ناکارآمد و مشکل ساز است. درآمد کارمندان کم است، بنا به گزارش ها، تجهیزات پزشکی فرسوده شده و ساختارهای سازمانی ناکارآمد هستند.

امنیت زندگی :

نکته مثبت : کاهش میزان جرم و جنایت

میزان جرم و جنایت در روسیه در حال کاهش است و طی دو دهه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است. اگر چه بجیب بری و رشوه خواری رایج است، اما هنوز هم در روسیه احساس امنیت می شود.

نکته منفی : جرم فرصت طلبانه

علی رغم کاهش میزان جرم، باید همواره از خطرات مربوط به زورگیری و جرایم خرد آگاهی داشت. مهاجران باید هنگام پیاده روی در شب، محتاط باشند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی شرایط زندگی در روسیه ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با شرایط زندگی در کشور روسیه

1- خدمات درمانی در کشور روسیه به چه صورت است؟

تمام شهروندان روسیه تحت پوشش کاملی از خدمات پزشکی رایگان با بودجه دولتی قرار دارند.

2- سیستم آموزش و پرورش کشور روسیه چگونه است؟

در روسیه بسیاری از مدارس دولتی عموماً رایگان هستند.

3- آیا امکان تحصیل در مدارس بین المللی در کشور روسیه وجود دارد؟

بله . بسته به شهر انتخابی مهاجران، ممکن است انتخاب گسترده ای از مدارس بین المللی وجود داشته باشد و این انتخاب ها در مسکو و سن پترزبورگ بیشتر است.

4- سیستم حمل و نقل عمومی کشور روسیه چگونه است؟

بسیاری از شهرهای بزرگ (یعنی مسکو، سن پترزبورگ، یکاترینبورگ، نیژنی نوگورود، نووسیبیرسک و سامارا) از سیستم های مترو استفاده می کنند و گزینه های حمل و نقل عمومی کافی دارند.

5- آیا کشور روسیه دارای امنیت می باشد؟

به طور کلی، روسیه کشوری امن برای مهاجران است. با این حال، توصیه می شود که مهاجران از سفر به منطقه قفقاز شمالی یا کریمه به خاطر نا آرامی های مداوم سیاسی در این مناطق خودداری کنند.

6- هزینه زندگی در مسکو نسبت به سایر شهرهای اروپایی چگونه است؟

هزینه زندگی در مسکو نسبت به سایر شهرهای اروپایی مانند پاریس، مونیخ، مادرید و … ارزان تر می باشد.

7- قیمت متوسط غذا خوردن در رستوران برای دو نفر در کشور روسیه چقدر است؟

قیمت متوسط غذا خوردن در رستوران برای دو نفر در کشور روسیه 27.42 دلار است.

8- متوسط درآمد ماهانه افراد در کشور روسیه چقدر است؟

متوسط درآمد ماهانه افراد در کشور روسیه برای سال 2020 پس از کسر مالیات 457.93 دلار می باشد .

9- هزینه زندگی در روسیه نسبت به ایران چگونه است؟

هزینه زندگی در روسیه 14.79 درصد کمتر از ایران است و اجاره در روسیه 43.05 درصد کمتر از ایران است .

10- هزینه اجاره مسکن در کشور روسیه چقدر است؟

هزینه اجاره مسکن در کشور روسیه بین 224.71 تا 588.79 دلار است.

11- بهترین شهرهای روسیه برای زندگی کدامند؟

بهترین شهرهای روسیه برای زندگی مسکو، سن پترزبورگ ، سوچی، تیومن و نیژنی نوگورود و یکاترینبورگ می باشند .

12- مزایا و معایب زندگی در کشور روسیه چیست؟

مزایا و معایب زندگی در کشور روسیه شامل هزینه زندگی، امنیت، هزینه مسکن و مراقبت های بهداشتی می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *