الزام به آزمون زبان انگلیسی برای ویزای همراه استرالیا

مهاجران پس از این که به جهت مهاجرت اقدام می کنند، در تلاش برای حضور اعضای خانواده خود نیز هستند. به عبارتی دریافت ویزای همراه یکی از راه های حضور خانواده ها در کنار هم می باشد. برای دریافت ویزای همراه هر کشوری نیاز به شرایط خاصی است. مهاجرت به استرالیا و دریافت ویزای همراه استرالیا نیز همراه با شرایط خاصی است. از این رو برای دریافت ویزای استرالیا به جهت همراهان لازم است تا این شرایط مهیا شود. به تازگی در قوانین مهاجرت به استرالیا، شرایط الزام به آزمون زبان انگلیسی برای ویزای همراه استرالیا اعلام شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

الزام به آزمون زبان انگلیسی برای ویزای همراه استرالیا

قوانین خاصی برای گرفتن ویزای همراه و ویزای دائم همراه استرالیا وجود دارد که بر طبق آن لازم است تا زوجین اقداماتی را صورت دهند. بر مبنای تصمیمات جدید اتخاذ شده در این زمینه، همراهان باید برای کسب ویزای خود، مهارت های بسیاری را بیاموزند. دولت این کشور می گوید، قبل از گرفتن ویزای استرالیا، لازم است تا هر یک از شرکای زندگی آزمون زبان انگلیسی را بگذرانند.

این شرط بحث برانگیز مهاجرتی به استرالیا در صورت تصویب نهایی از اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی اعمال می شود. مهارت انگلیسی در حال حاضر برای برخی دیگر از ویزاهای کار در استرالیا و تحصیل در استرالیا الزامی است. هرکسی که برای تابعیت استرالیا اقدام می کند باید در آزمون انگلیسی نیز بگذرد. بیش از یک پنجم مردم استرالیا در خانه به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کنند، این رقم در بزرگ ترین شهر های استرالیا یعنی سیدنی و ملبورن بالای ۳۵٪ است. 

چرا این قانون توسط استرالیا اعلام شده است؟

بر طبق بررسی های صورت گرفته، حدود یک میلیون نفر در استرالیا با مهارت های ضعیف انگلیسی و یا فاقد مهارت انگلیسی زندگی می کنند ، که به اعتقاد مسئولان مهارت های کار و اجتماعی آن ها محدود است. این قانون اما در استرالیا به دلایل دیگری هم مطرح شده است. برخی از شرکای زندگی تمایل به محدود کردن شریک زندگی خود دارند و الزام برای یادگیری زبان انگلیسی از مهاجران آسیب پذیر در برابر همسران کنترل گر و آسیب زننده محافظت می کند.

تلاش دولت استرالیا بر این است که متقاضی در پانصد ساعت کلاس آموزشی انگلیسی شرکت کند و همچنین یک برنامه رایگان دولتی هم در دسترس آن ها خواهد بود. نکته مهم تر این است که همراهان می توانند با ویزای موقت وارد استرالیا شوند اما پس از ورود به استرالیا لازم است تا برای یادگیری زبان اقدام نمایند. البته در قبال این خبر اعلام شده، واکشن هایی نیز مشاهده شده است. برخی از منتقدان این اقدام را نژاد پرستانه می خوانند.

برخی دیگر نیز بر این عقیده هستند که تصمیم دولت استرالیا مبنی بر الزام آزمون های زبان انگلیسی، آن ها را به زمان سیاست های استرالیای سفید به جهت ممانعت از مهاجرت برده است. برخی از زوجین نیز بر این باور هستند که این شرط برای حضور در استرالیا بار اضافی بر دوش آن ها خواهد بود. با تمام این صحبت ها دولت استرالیا در تلاش برای اجرای دقیق این برنامه است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *