رنکینگ دانشگاه های مجارستان

تحصیل در دانشگاه های مجارستان به زبان انگلیسی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری است و برای ورود به دانشگاه در مقطع پزشکی نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس نمی باشد. شرط ورود به دانشگاه های مجارستان گذراندن دوره کالج یک ساله در این کشور است،که در دو ترم صورت می پذیرد. در ادامه به رنکینگ دانشگاه های مجارستان پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

رنکینگ دانشگاه های مجارستان جهت تحصیل

در طی سال های گذشته تا به امروز مجارستان یکی از کشورهای برتر برای تحصیل پزشکی در اروپا بوده و دانشجویان بین الملل زیادی هر ساله برای ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور اقدام و ثبت نام می کنند ، مجارستان از دانشگاه های زیادی با رنکینگ بالا بر خوردار است به خصوص در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی که دانشگاه ها و کالج هایی با شهرت جهانی دارند و سازمان بهداشت جهانی کیفیت بالایی را برای تحصیل و اخذ مدرک پزشکی این کشورمد نظر قرار داده است و قابل انتقال به هر یک از کشورهای عضو شینگن به طور مستقیم می باشد.

تحصیل در مجارستان

 

تحصیل در مجارستان

دانشجویان بعد از گذراندن دوره کالج و شرکت در آزمون ورودی و قبولی در آزمون وارد دانشگاه شده و مشغول به تحصیل در رشته پزشکی می شوند . هزینه تحصیل در مجارستان نسبتا زیاد است ولی هزینه زندگی نسبتا پایینی نسبت به سایر کشور های اروپایی دارد که شرایط را برای دانشجویان برای زندگی نسبت به دیگر کشورها راحت تر کرده است . از طرف دیگر دولت مجارستان اجازه کار به صورت پاره وقت برای دانشجویان را فراهم کرده است که دانشجویان می توانند در هفته 20 ساعت کار دانشجویی انجام دهند و مقداری از هزینه زندگی در مجارستان را تامین کنند .

کشور مجارستان به این دلیل که عضو شینگن می باشد این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که با اخذ ویزای مجارستان به کشور های عضو شینگن به راحتی سفر کنند . از دیگر مزایای تحصیل در مجارستان مورد تایید بودن مدارک تحصیلی در 25 کشور اروپایی ، ایران و آمریکا و کانادا  است. دانشجویانی که خواستار ادامه تحصیل در دانشگاه های مجارستان می باشند باید وارد کالج یک ساله شده و دروس پایه مربوط به پزشکی از جمله زبان انگلیسی ، زیست ، شیمی ، فیزیولوژی و آناتومی را در این کالج ها بگذرانند.

رتبه بندی دانشگاه های مجارستان 2018-2019

در سال 2018 وزارت بهداشت و درمان و آموزش کشور 4 دانشگاه از دانشگاه های مجارستان را در لیست جدید خود اعلام کرد که دانشگاه هایUniversity Budapest   Semmelweis ،University Debrecen  ، University Szeged ، University of Pecs در این لیست قرار داده شده اند و از رنکینگ بالایی در سطح دانشگاه های جهان برخوردارند . رنکینگ دانشگاه Semmelweis  ، 611 در جهان و در کشور مجارستان دومین دانشگاه برتر این کشور می باشد . رنکینگ دانشگاه Debrecen ، 694 در رتبه جهانی و در مجارستان سومین دانشگاه برگزیده است و دانشگاه Szeged  و Pecs به ترتیب رتبه 762 و 885 را در جهان به خود اختصاص داده اند و در مجارستان جزو چهار و پنجمین دانشگاه می باشند.

با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)همراه باشید تا شما را در زمینه تحصیل و همچنین مهاجرت مجارستان به صورت کامل راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *