رنكينگ دانشگاه چارلز

دانشگاه چارلز (CU) در پراگ، در سال 1348، تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه ها در جمهوری چک و جهان است. این اولین دانشگاهی بود که در اروپای مرکزی تاسیس شد و نام خود را از بنیان گذار آن، پادشاه چارلز IV، پادشاه بوهمیا و پادشاه رومی ها می گیرد. در ادامه به رنكينگ دانشگاه چارلز اشاره شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

رنكينگ دانشگاه چارلز جهت تحصیل

دانشگاه چارلز به طور خاص در اولین دانشگاه های اروپا، بولونیا و پاریس تاسیس شده بود و دانشکده های اصلی آن در الهیات، علوم لیبرال، قانون و پزشکی در زیر رشته های متفاوت در مقاطع مختلف شروع به فعالیت کرد. امروز CU یک موسسه مدرن، چند رشته ای و پژوهشی جهت تحصیل در جمهوری چک است که در آن بیش از 50،000 دانشجو در حال تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

این دانشگاه 17 دانشکده دارد که در مجموع شامل مواردی از جمله: کلیسای کاتولیک، کلیسای پروتستان، کلیسای هوسیت و همچنین حقوق، هنر، داروسازی، علوم، ریاضیات و فیزیک، آموزش و پرورش، علوم اجتماعی، تربیت بدنی و ورزش، علوم انسانی و پنج دانشکده های پزشکی جداگانه است.

دوره های تحصیل در دانشگاه چارلز

CU دارای سه موسسه، پنج مرکز خدمات و شش واحد است که همگی توسط بیش از8000 کارکنان پشتیبانی می شوند. بیشتر پردیس دانشگاه در سراسر پراگ پخش می شود و با دو مرکز دیگر واقع در شهرهای نزدیک Hradec Králové و Pilsen در ارتباط است. در مرکز دانشگاه ساختمان تاریخی شناخته شده به عنوان کارولین می باشد که در شهر قدیمی پراگ واقع شده است.

دوره های تحصیل در دانشگاه چارلز

این محل رکورد و سنا دانشگاه است و خوابگاه دانشگاه چارلز یکی از قدیمی ترین در مرکز اروپا است. این دانشگاه همچنین در زمینه باغ گیاه شناسی بسیار موفق بوده و دارای ارتباطات بین المللی با موسسات آموزش عالی مانند کالج امپریال لندن، دانشگاه واشنگتن، دانشگاه ایالتی مسکو لومونسوف و دانشگاه آمستردام است.

موسسات دانشگاه چارلز

در طول تقریبا 670 سال از تاسیس دانشگاه چارلز، تعدادی از تغییرات صورت گرفته است. این در حال حاضر یک دانشگاه دولتی می باشد که شامل هفده دانشکده، سه دانشکده علمی، شش دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی، پنج پزشکی و سه دانشکده به علوم اختصاص داده شده است. در حوزه دانشگاه، اهمیت بسیار زیادی به رشته های علمی کلاسیک (فلسفه، الهیات ، ریاضیات) و رشته های مدرن تر (اکولوژی، علوم رایانه، کار اجتماعی، مطالعات جنسیتی) و همچنین رشته هایی متمرکز به حرفه خاص (مانند پزشکی و علوم بهداشتی، قانون، داروسازی دانشگاه چارلز چک، آموزش، کار اجتماعی، ترجمه و تفسیر، بایگانی) داده شده است.

آموزش در دانشگاه چارلز

مأموریت دانشگاه چارلز جمهوری چک این است که دانش آموزان خود را قادر به تحصیلات با کیفیت و همچنین نقش فعال در گفتمان عمومی در مورد مسائل اجتماعی و اخلاقی و شکل گیری جامعه مدنی کند. دانشگاه چارلز خود را به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی معرفی می کند، که بر اصول وحدت، آزادی پژوهش، آموزش و استقلال تأکید دارد. رتبه جهانی این دانشگاه 317 طبق رتبه بندی جهانی QS است. اگر می خواهید از شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز چک اطلاعات بیشتری را کسب کنید، بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *