تحصیل رشته ی حقوق در سوئد

سوئد برای ادبیات، فیلم، مد و یک سیستم مراقبت بهداشتی جهانی شناخته شده است. در واقع این است که زبان انگلیسی به طور گسترده صحبت میشود  و در واقع یک حالت پذیرفته شده از آموزش دانشگاهی و همچنین زبان رسمی کاری تعدادی از شرکت های سوئدی می باشد. این کشور پایگاهی واقعی برای مطالعات بین المللی و تحصیل رشته ی حقوق در سوئد برای دانش آموزان از سراسر جهان است. ما از موسسه حقوقی توسعه گران مهر این مقاله را برای ارائه آگاهی  بیشتر به شما ارائه کرده ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته رشته حقوق در سوئد

سوئد در شمال اروپا واقع شده و با کشورهای فنلاند و نروژ و همچنین با دریای بالتیک و دریای شمال هم مرز است. از فناوری گرفته تا سیاست و تجارت، کشورهای حوزه اسکاندیناوی به خلاقیت و فناوری مشهورند و در بسیاری از رویدادهای مهم جهانی نظیر جایزه نوبل و Ikea پیشرو هستند. صنعت اصلی سوئد شامل چوب، سنگ آهن، ارتباطات، خودرو و صنایع دارویی است و تحصیل در سوئد جزء بهترین انتخاب های شما‌ می تواند باشد.

سوئد به واسطه ادبیات، فیلم مد و سیستم بهداشت و درمان شهرت جهانی دارد. بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که سوئد در حوزه تحصیلات عالی هم بدرخشد. با توجه به این موضوع که انگلیسی در سوئد به گستردگی مورد استفاده قرار می گیرد و در حقیقت زبان مورد قبول برای تدریس دانشگاهی و همچنین زبان کاری رسمی تعدادی از شرکت های سوئدی است، این کشور تبدیل به قطب واقعی تحصیلات بین المللی برای دانشجویان سراسر جهان شده است.

سیستم قضایی سوئد

قوانین سوئد توسط پارلمان این کشور وضع می شوند و به تایید تعداد آژانس دولتی می رسند در رابطه با همه چیز از اجرای قوانین گرفته تا خدمات اصلاحی، مسئولیت دارند. این کشور هم قوانین جزایی و هم قوانین مدنی و همچنین یک سیستم قانون مدیریتی جامع، دارد.

این نوع دوره ها هم برای دانشجویان هم برای حرفه ای هایی که به دنبال کسب تخصص در یک حوزه خاص از قانون نظیر مثلا قانون مالیات بین المللی هستند، عالی است.

با اینکه برای فعالیت در حوزه قضایی ضروری نیست، اما یک مدرک کارشناسی ارشد حقوق نشان می دهد که وکیل مورد نظر فردی متخصص در حوزه ای به خصوص است و صلاحیت کار در محیط های قضایی چند ملیتی را داراست.

به منظور ثبت نام در دوره های کارشناسی ارشد حقوق دانشجویان بایستی مدرکی در حقوق نظیر کارشناسی حقوق داشته باشند و گاهی هم می بایست امتحان وکالت (bar exam) یا معادل آن را گذرانده باشند. با این حال برخی دوره های کارشناسی ارشد حقوق نظیر قانون مالیات بین المللی دانشجویان دارای مدرک های متفاوت، اما مرتبط نظیر حسابداری و اقتصاد، را هم می پذیرند. شرایط پذیرش بسته به کشور و دانشگاه متفاوت است اما معمولا مدرک تافل یا آیلتس و حداقل نمره هایی در برخی موضوعات درسی مورد نیازند.

شرایط اخذ پذیرش رشته حقوق از دانشگاه های سوئد

برای رعایت کردن الزامات کلی ورودی برای تحصیل در مقطع کارشناسی، تمام دانشجویان باید :

تحصیلات متوسطه را با موفقیت به پایان رسانند ( بعد از 16 سالگی ) که دسترسی به دانشگاه ها را در کشور خود دانشجویان فراهم می کند. توجه داشته باشید که برای دانشجویانی که پس از 31 دسامبر 2009 نمرات دبیرستان خود را دریافت کرده اند، یک نیاز ورودی اضافی یعنی ریاضیات نیز وجود دارد. توانایی اثبات مهارت در زبان انگلیسی با استفاده از آزمون به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی، مانند TOEFL، IELTS یا معادل آن احتیاج است. ممکن است برخی الزامات خاص کشور نیز نیاز باشد.

برای رعایت کردن الزامات ورود برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شما باید :

مدرک کارشناسی خود را از یک دانشگاه معتبر بین المللی دریافت کرده باشید. توانایی اثبات مهارت در زبان انگلیسی با استفاده از آزمون به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی، مانند TOEFL، IELTS یا معادل آن را داشته باشید. ممکن است برخی الزامات خاص کشور نیز نیاز باشد.

الزامات مربوط به دوره خاص :

علاوه بر الزامات کلی ورود، شما باید شرایط ورودی خاص را که توسط هر دوره مشخص است، را برآورده کنید. به عنوان مثال، بسیاری از برنامه های کارشناسی ارشد به مدرک لیسانس خود نیاز دارند و یا ممکن است نیاز به تکمیل برخی امتیازات موضوعی را در مدرک لیسانس خود داشته باشید. الزامات ورودی خاص برای دوره ها را می توان در زیر صفحات وب دوره یافت.

مهارت در زبان انگلیسی :

بیشتر دوره ها و دوره های دانشگاه لوند ( Lund University ) نیاز به زبان انگلیسی 6 ( سطح پیشرفته ) دارند که معادل با IELTS 6.5 ( بدون کمتر از 5.5 ) و یا TOEFL 90 می باشد. مهم است که دوره یا دوره ها را بررسی کنید چون برخی دوره ها نیاز بیشتری برای پذیرش دارند. اگر زبان انگلیسی زبان مادری شما نیست، باید مهارت زبانی را از طریق آزمون به رسمیت شناخته شده بین المللی نشان دهید.

بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته رشته حقوق

بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته رشته حقوق

بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته رشته حقوق

  1. دانشگاه استکهلم، دانشکده حقوق
  2. دانشگاه لوند، دانشکده حقوق
  3. دانشگاه اوپسالا، دانشکده حقوق
  4. دانشگاه گوتنبرگ
  5. دانشگاه استکهلم، موسسه تحقیقات انفورماتیک و حقوق (IRI)
  6. دانشگاه مالمو
  7. دانشگاه دریایی جهانی (WMU)

تحصیل رشته رشته حقوق در سوئد به زبان انگلیسی

دوره حقوق در سوئد که به کسب مدرک کارشناسی ارشد حقوق منتهی می شود دوره تحصیلی 4 تا 5 ساله ای است که به زبان سوئدی تدریس می شود. این دوره به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم نمی شود. سه سال اول این دوره شامل دوره های اجباری در قانون خصوصی، قانون شرکتی، قانون بازرگانی، قانون استخدام، قانون خانواده، قانون محیط زیست، قانون عمومی، قانون مالیات، قانون دارایی های فرهنگی، فقه قضایی، قانون فمینیست، قانون جنایی و غیره می شود. پس از این دوره های اجباری دانشجویان با انتخاب یک دوره یک و نیم ساله کارشناسی ارشد در یک حوزه متخصص می شوند.

این دوره دروازه ای به سوی گستره وسیعی از شغل های داخلی و بین المللی در حوزه قضایی است. فارغ التحصیلان دانشگاه ما در سازمان های بین المللی، سازمان های منطقه ای یا سازمان ملل متحد، دادگاه های داخلی یا خارجی، بخش دولتی و یا خصوصی موفق به پیدا کردن کار می شوند، بنابراین امکان بهره مندی از انتخابات متنوعی را دارید.

مقطع کارشناسی شامل 6 نیمسال و 180 واحد است و بر روی موضوعات اجباری پایه متمرکز است. هدف این دوره ارائه دیدی کلی لازم از سیستم قضایی و ابزار تئوری مورد نیاز برای ادامه تحصیلات پیشرفته و بین رشته ای در مقطع بعدی است.

مقطع کارشناسی شامل: ترم اول: روش شناسی قضایی پایه، قانون اساسی و قانون اساسی اروپا 30 واحد. ترم 2 تا 3 شامل: قانون مدنی 60 واحد. ترم 4 شامل: قوانین فقهی و قضایی 30 واحد. ترم 5 شامل: قانون مالیات و قانون جمعی 30 واحد و ترم 6: قانون مدیریتی و قانون بین المللی 30 واحد.

مقطع کارشناسی ارشد شامل 90 واحد است که شامل دوره 45 واحدی انتخابی به گونه ای است که دوره طولانی تر باید بین رشته ای و موضوعی باشد، یک دوره تخصصی تئوری در حوزه تاریخ قانون و فقه به ارزش 15 واحد و یک پروژه نهایی به ارزش 30 واحد که می تواند همراه یا بدون کارآموزی باشد.

مهارت زبان انگلیسی:

این دوره ها به زبان انگلیسی در سطح پیشرفته نیاز دارند که معادل آیلتس 6.5 (بدون نمره ای کمتر از 5.5) یا تافل 90 است. بسیار مهم است که دوره ها را مورد بررسی قرار دهید چرا که ممکن است برخی از آنها به شرایط سخت تری برای پذیرش نیاز داشته باشند. اگر انگلیسی زبان مادری شما نیست می بایست تسلط خود بر زبان انگلیسی را از طریق آزمون های معتبر بین المللی ثابت نمایید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته رشته حقوق

پنجمین خبرگزاری سالیانه آمریکایی رنکینگ بست گلوبال یونیورسیتیز( Best Global Universities ) جهت ایجاد پیش زمینه ای در مقایسه جهانی دانشگاه ها ایجاد شد.از زمان افزایش تعداد دانشجویان متقاضی شرکت در دانشگاه های خارج از کشورشان، رتبه بندی بست گلوبال یونیورسیتیز که تمرکزش مخصوصا بر تحقیقات آکادمیک و شهرت سراسری مدارس است و نه دوره های لیسانس یا ارشد به تنهایی، می تواند متقاضیان جهت مقایسه صحیح موسسات سراسر جهان راهنمایی کند.

همچنین رتبه بندی بست گلوبال یونیورسیتیز پیش زمینه ای از جایگاه دانشگاه های کشور آمریکا، که خبرگزاری آمریکا بیش از 30 سال است به طور جداگانه آن ها را امتیاز بندی می کند، در سطح جهانی ارائه می دهد. از طریق رتبه بندی تمام دانشگاه ها می توانند خود را در مقابل مدارس کشور خود و منطقه محک بزنند، بیشتر در صحنه جهانی پدیدار شوند و مدارس برتر جهان را برای همکاری با آن ها پیدا کنند.

رتبه بندی بست گلوبال یونورسیتیز از سال گذشته تا کنون شامل 1250 موسسه از 75 کشور جهان می شود. اولین قدم در تعیین این امتیاز بندی ها که توسط clarivate Analytic InCities انجامی می گیرد، خلق مجموعه ای از 1372 دانشگاه جهت رتبه بندی 1250 مدرسه بود.

  • موسسه کارولینسکا رتبه 51 در بست گلوبال یونیورسیتیز
  • دانشگاه لوند رتبه 88 در بست گلوبال یونیورسیتیز
  • دانشگاه آپسالا رتبه 103 در بست گلوبال یونیورسیتیز
  • دانشگاه استک هلم رتبه 115 در بست گلوبال یونیورسیتیز
  • دانشگاه گوتنبرگ رتبه 158 در بست گلوبال یونیورسیتیز
  • دانشگاه اومئا رتبه 280 در بست گلوبال یونیورسیتیز
  • دانشگاه لینکوپینگ رتبه 322 در بست گلوبال یونیورسیتیز

هزینه تحصیل رشته رشته حقوق در سوئد

هزینه سالانه تحصیل درLL.M در کشور سوئد حدودا بین 80000 کرون در سال ( حدود 8300 یورو یا 9200 دلار ) تا 130000 کرون (13000 یورو یا 14600 دلار ) در سال می باشد. تمام دانشجویان کشور سوئد لازم است که کتاب درسی مخصوص به خود را بخرند که برای این منظور باید 750 کرون ( 71.42 یورو ) در ماه هزینه کنند.

هزینه تحصیل رشته رشته حقوق در سوئد

هزینه تحصیل رشته رشته حقوق در سوئد

دیگر هزینه های تحصیل در سوئد

معمولا دانشجویان با پرداخت حق عضویت کمی، به انجمن دانشجویی محلی می پیوندند. این عضویت امکان شرکت در فعالیت های دانشجویی مخلتف و دریافت تخفیف برای دانشجویان فراهم می کند و هزینه آن با توجه به نوع انجمن متغیر است و در حدود 50-350 کرون ( 33.3637- 4.76647 یورو) به ازای هر ترم می باشد. اگرچه هزینه زندگی در سوئد به محل تحصیل بستگی دارد ( شهر های بزرگ عموما هزینه ها بیشتر است) اما این هزینه ها ماهانه حدود 8000 کرون ( 762.6 یورو ) در ماه می باشد که هزینه اجاره را نیز در بر دارد.

هزینه مراقبت های سلامتی برای دانشجویان بین المللی با توجه به نوع ملیت شما و اینکه آیا عضو اتحادیه اروپا هستید یا خیر و همچنین طول تحصیلتان در کشور سوئد متغیر است. برای مهاجرت به سوئد از طریق ارائه اطلاعات تکمیلی مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) برای تحصیل و یا زندگی انتخاب کنید، بدین سان می توانید انتخاب شایسته ای را پیش روی خود قرار دهید.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته ی حقوق در سوئد

1- در دانشگاه های سوئد به چه زبانی تدریس می شود؟

انگلیسی در سوئد به گستردگی مورد استفاده قرار می گیرد و در حقیقت زبان مورد قبول برای تدریس دانشگاهی و همچنین زبان کاری رسمی تعدادی از شرکت های سوئدی است

2- با چه مدرکی می توان در دوره های کارشناسی ارشد حقوق سوئد ثبت نام کرد؟

دانشجویان بایستی مدرکی در حقوق نظیر کارشناسی حقوق داشته باشند و گاهی هم می بایست امتحان وکالت (bar exam) یا معادل آن را گذرانده باشند.

3- آیا با مدارک غیر مرتبط می توان پذیرش دوره های کارشناسی ارشد حقوق سوئد را اخذ کرد؟

برخی دوره های کارشناسی ارشد حقوق نظیر قانون مالیات بین المللی دانشجویان دارای مدرک های متفاوت، اما مرتبط نظیر حسابداری و اقتصاد، را هم می پذیرند.

4- آیا برای تحصیل رشته ی حقوق در سوئد نیاز به مدرک زبان است؟

شرایط پذیرش بسته به کشور و دانشگاه متفاوت است اما معمولا مدرک تافل یا آیلتس و حداقل نمره هایی در برخی موضوعات درسی مورد نیازند.

5- الزامات ورود برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حقوق سوئد چیست؟

مدرک کارشناسی خود را از یک دانشگاه معتبر بین المللی دریافت کرده باشید. توانایی اثبات مهارت در زبان انگلیسی با استفاده از آزمون به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی، مانند TOEFL، IELTS یا معادل آن را داشته باشید.

6- آیا برای شرکت در دوره های حقوق دانشگاه لوند سوئد نیاز به مدرک زبان است؟

دوره های دانشگاه لوند ( Lund University ) نیاز به زبان انگلیسی 6 ( سطح پیشرفته ) دارند که معادل با IELTS 6.5 ( بدون کمتر از 5.5 ) و یا TOEFL 90 می باشد.

7- بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته حقوق کدامند؟

  • دانشگاه استکهلم، دانشکده حقوق
  • دانشگاه لوند، دانشکده حقوق
  • دانشگاه اوپسالا، دانشکده حقوق
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه استکهلم، موسسه تحقیقات انفورماتیک و حقوق (IRI)

8- دوره کارشناسی ارشد حقوق در سوئد چه مدت طول می کشد؟

دوره تحصیلی 4 تا 5 ساله است

9- دوره کارشناسی ارشد حقوق در سوئد به چه زبانی تدریس می شود؟

به زبان سوئدی تدریس می شود.

10- هزینه سالانه تحصیل رشته حقوق در سوئد چقدر است؟

هزینه سالانه تحصیل درLL.M در کشور سوئد حدودا بین 80000 کرون در سال ( حدود 8300 یورو یا 9200 دلار ) تا 130000 کرون (13000 یورو یا 14600 دلار ) در سال می باشد.

11- هزینه زندگی در سوئد برای دانشجویان چقدر است؟

هزینه ها ماهانه حدود 8000 کرون ( 762.6 یورو ) در ماه می باشد که هزینه اجاره را نیز در بر دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *