رشته های دانشگاه سلطان قابوس عمان

در حال حاضر نزدیک به 1500 دانش آموز در برنامه ها و رشته های دانشگاه سلطان قابوس عمان در دوره کارشناسی ارشد و تخصص پزشکی در عمان شامل، مهندسی، علوم، علوم دریایی، تجارت است، تحصیل می کنند. در سال 1976 اولین برنامه پنج ساله برای آموزش ملی اجرا شد که بر گسترش فرصت های آموزشی در سراسر کشور متمرکز بود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در رشته های دانشگاه سلطان قابوس عمان

برنامه های دراز مدت توسعه، آموزش و پرورش و برنامه های آموزشی سلطنتی برای مدت طولانی تمرکز اصلی را برای هزینه های دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد. در طی چند دهه گذشته، این تمرکز به شکل موفقیت های بزرگ و سریع بوده است. جوانان عمانی، مرد و زن از همه مناطق و طبقات اجتماعی، در حال حاضر آموزش جامع هسته ای را دریافت می کنند.

در دستور کار فعلی مرحله بعدی این است که: توسعه موفقیت آمیز باید آموزش به طریقی باشد که با نیازهای آینده، اقتصاد متنوع تر و مبتنی بر دانش بیشتر سازگار باشد. این وظایف چالش برانگیز است، اما تعهد دولت برای دستیابی به آن ها همچنان قوی است، زیرا آموزش و مدارس و دانشگاه ها به احتمال زیاد یکی از اولویت های اصلی برای سال های زیادی باقی خواهند ماند.

آموزش در دانشگاه سلطان قابوس عمان

هنگامی که سلطان Qaboos بن سعید آل سعید در سال 1970 به تخت سلطنت رسید، نظام آموزش و پرورش عمانی ها تنها شامل سه مدرسه ابتدایی بود که فقط دانشجویان پسر را می پذیرفتند. اکثریت تمام آموزش های قبل از آن از طریق موسسات مذهبی بود که در مساجد، مدرسه ها و یا در خانه های شخصی برگزار می شد.

آموزش در دانشگاه سلطان قابوس عمان

سلطان اولین سیستم آموزش ملی را که شامل سه سطح ابتدایی، مقدماتی و ثانویه بود معرفی کرد. پس از اتمام این، دانش آموزان یک امتحان ملی می دادند و کسانی که قبول شدند موفق به اخذ مدرک تحصیلی می شدند.

دوره های تحصیل در دانشگاه سلطان قابوس عمان

با ایجاد پایگاه جامد، برنامه های پی در پی پنج ساله، نظام آموزش عمان را سریعا تکامل می بخشد. با افتتاح دانشگاه سلطان قابوس (SQU)، در سال 1986 شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه آموزش عالی بودیم. عمان با این دانشگاه نه تنها اولین دانشگاه ایالتی خود را به دست آورد، بلکه اولین کالج تحصیلات عالی خود را نیز تاسیس کرد، دانشگاه پزشکی سلطان قابوس عمان برنامه های خود را تا سطح فوق لیسانس و دکتری ارائه می دهد.

در سال 1998، سیستم آموزش پایه 10 ساله (BES) معرفی شد، BES شامل دو مرحله است. اولین دوره شامل دو دوره آموزش ابتدایی است، یکی از 5 تا 10 و دیگری از 11 تا 15 ساله است. مرحله دوم شامل دو سال تحصیلات متوسطه است. هدف از این سیستم آموزش این است که دانش آموزان ارتباطات، تفکر انتقادی، علم و فناوری با تاکید بر آموزش IT را بیاموزند.

اگر اطلاعات کافی در خصوص هزینه تحصیل پزشکی در عمان ندارید، مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند در این راستا شما را راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *