رشته محیط زیست در کانادا

تحصیل در رشته محیط زیست در کانادا یکی دیگر از گزینه های مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان ایرانی است. بر این اساس گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به پرسش های متقاضیان در مورد شرایط تحصیل در رشته مهندسی محیط زیست در کانادا و یا دانشگاه های محیط زیست و هزینه تحصیل پاسخ داده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اطلاعات کلی در مورد رشته محیط زیست در کانادا

رشته محیط زیست به بررسی محیط زیست، آلودگی های زیست محیطی، آلودگی آب، آلودگی خاک، گرمایش جهانی، مدیریت منابع آبی و سوخت های جایگزین می پردازد. رشته های محیط زیست به دو دسته رشته های علوم محیط زیستی و رشته های مطالعات محیط زیست تقسیم می شوند:

  • متقاضیان در رشته علوم محیط زیست بیشتر در حوزه های مهندسی محیط زیست تحقیق و پژوهش می کنند.
  • متقاضیان در رشته مطالعات محیط زیست بیشتر به مدیریت محیط زیست می پردازند.

شرایط پذیرش رشته محیط زیست در کانادا در مقطع کارشناسی

متقاضیان برای اخذ پذیرش در رشته محیط زیست در کانادا در مقطع کارشناسی باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند. علاوه بر این دارا بودن حداقل معدل 75% از دیپلم برای اخذ پذیرش در این رشته الزامی است. از دیگر شرایط و مدارک اخذ پذیرش مقطع کارشناسی محیط زیست می توان به دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل با نمره مورد تایید دانشگاه، انگیزه نامه تحصیلی و رزومه علمی تحصیلی اشاره کرد.

شرایط پذیرش رشته محیط زیست در کانادا در مقطع تحصیلات تکمیلی

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی محیط زیست برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای مدرک معتبر ارشد باشند. اگر فارغ التحصیل قصد تحصیل در دوره های پروژه-محور کارشناسی ارشد رشته محیط زیست را دارد، باید از طریق یافتن استاد راهنما و سوپروایزر علمی در دانشگاه کانادا اقدام کند.

مدارک لازم اخذ پذیرش کارشناسی ارشد محیط زیست در کانادا

متقاضیان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته محیط زیست در کانادا باید مدارک لازم را ارائه دهند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این رشته در کانادا در حدود 2 سال می باشد.

مدارک لازم اخذ پذیرش کارشناسی ارشد محیط زیست در کانادا

مدارک لازم اخذ پذیرش کارشناسی ارشد محیط زیست در کانادا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد محیط زیست کانادا عبارت است از:

  • مدرک کارشناسی محیط زیست یا رشته های مرتبط
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 5 به بالا
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • رزومه علمی تحصیلی
  • سوابق تحقیق و پژوهش

اخذ پذیرش مقطع دکترای محیط زیست در کانادا

متقاضیان برای پذیرش در مقطع دکترای محیط زیست در کانادا باید با مشاوره و اخذ تاییدیه از سوپروایزر علمی دانشگاه کانادا برای تحصیل اقدام کنند. دارا بودن توصیه نامه های تحصیلی از اساتید مقطع کارشناسی ارشد، مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و رزومه علمی تحصیلی قوی برای اخذ پذیرش دکترای محیط زیست در کانادا الزامی است.

  • کسب نمره لازم در مصاحبه حضوری برای تحصیل در مقطع دکترا محیط زیست ضروری است.
  • فارغ التحصیلان برای تحصیل در مقطع دکترای محیط زیست در کانادا باید دارای مدرک کارشناسی ارشد محیط زیست و یا رشته های مرتبط باشند.
  • برای اخذ پذیرش در مقطع دکترای محیط زیست در کانادا دارا بودن مقاله های علمی پژوهشی منتشر شده در ژورنال های علمی، رزومه علمی قوی و تجربه تحقیق و پژوهش الزامی است.

دانشگاه های محیط زیست کانادا

دانشگاه های محیط زیست کانادا و همچنین کالج های این کشور در حدود 94 برنامه تحصیلی رشته محیط زیست را به متقاضیان ارائه می دهد. دانشگاه های محیط زیست کانادا و برنامه های تحصیلی مذکور عبارت است از:

  • کالج لیک لند Lakeland College: ارائه دهنده 4 برنامه تحصیلی رشته محیط زیست
  • کالج بین المللی فریزر Fraser International College: ارائه دهنده یک برنامه تحصیلی رشته محیط زیست
  • کالج موهاک Mohawk College: ارائه دهنده یک برنامه تحصیلی رشته محیط زیست
  • کالج سالت Sault College: ارائه دهنده 2 برنامه تحصیلی رشته محیط زیست
  • کالج سنتنیال Centennial College: ارائه دهنده 4 برنامه تحصیلی رشته محیط زیست
  • کالج فانشاوی Fanshawe College: ارائه دهنده 4 برنامه تحصیلی رشته محیط زیست
  • دانشگاه ترینت Trent University: ارائه دهنده 19 برنامه تحصیلی رشته محیط زیست
  • دانشگاه رویال رودز Royal Roads University: ارائه دهنده 11 برنامه تحصیلی رشته محیط زیست
  • دانشگاه ریرسون Ryerson University: ارائه دهنده یک برنامه تحصیلی رشته محیط زیست
  • دانشگاه لیکهد Lakehead University: ارائه دهنده 21 برنامه تحصیلی رشته محیط زیست
  • دانشگاه کوانتلن پلی تکنیک Kwantlen Polytechnic University: ارائه دهنده یک برنامه تحصیلی رشته محیط زیست
  • دانشگاه آلبرتا Alberta University: ارائه دهنده 31 برنامه رشته محیط زیست

تحصیل رشته محیط زیست در کالج لیک لند

کالج لیک لند Lakeland College از جمله کالج های ممتاز کانادا محسوب می شود که دارای برنامه های تحصیلی یک و دو ساله می باشد. یکی از مزیت های مهم تحصیل در این کالج این است که فارغ التحصیل پس از تمام شدن دوره تحصیلی می تواند مجوز کار در کانادا را از این دانشگاه دریافت کند. علاوه بر این فارغ التحصیل می تواند برای اخذ اقامت کانادا در ایالت آلبرتا و ساسکاچوان درخواست دهد.

گرایش های تحصیلی محیط زیست در کالج لیک لند

متقاضیان می توانند در دوره های یک تا دو ساله رشته محیط زیست در این کالج تحصیل کنند و مدرک تحصیلی دیپلم محیط زیست را دریافت کنند. گرایش ها و هزینه های تحصیل در رشته محیط زیست کالج لیک لند عبارت است از:

گرایش تحصیلیمدت تحصیل نوع دورهشهریه سالانهتاریخ شروع ترم
دیپلم علوم محیط زیستی و حفاظت اکولوژی(CARE)2 سالتمام وقت15.919.00 دلار کانادا8 سپتامبر 2021
دیپلم تکنولوژی انرژی و تکنسین عملیات نفتییک سالتمام وقت16.302.00 دلار کانادا8 سپتامبر 2021
دیپلم علوم زیست محیطی(حفاظت و مدیریت آب)2 سالتمام وقت15.919.00 دلار کانادا8 سپتامبر 2021
دیپلم علوم زیستی حفاظت محیطی2 سالتمام وقت15.919.00 دلار کانادا8 سپتامبر 2021

تحصیل رشته محیط زیست در دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا Alberta University که در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد، دارای رتبه دوم درصد فارغ التحصیلان مشغول کار در کشور کانادا می باشد. دانشگاه آلبرتا که در رتبه 5 برترین دانشگاه های کانادا است، شرایط لازم را برای ورود سریع به بازار کار پس از فارغ التحصیلی برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف فراهم می کند.

گرایش های تحصیلی محیط زیست در دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در مجموع در حدود 31 برنامه تحصیلی در مقاطع تحصیلی و گرایش های مختلف در رشته محیط زیست را به متقاضیان ارائه می دهد. برخی از مهم ترین مقاطع تحصیلی رشته محیط زیست این دانشگاه در مقطع کارشناسی عبارت است از:

گرایش تحصیلیمدت تحصیلنوع دورهشهریه سالانهتاریخ شروع ترم
مطالعات محیط زیست4 سالتمام وقت27.000.00 دلار کانادااول سپتامبر 2021
علوم محیطی و حفاظتی5 سالتمام وقت29.500.00 دلار کانادااول سپتامبر 2021
تخصص اکولوژی و بیولوژی محیطی4 سالتمام وقت29.500.00 دلار کانادااول سپتامبر 2021

تحصیل رشته محیط زیست در کانادا در دانشگاه ترینت

دانشگاه ترینت Trent University که از جمله دانشگاه های ممتاز کانادا می باشد، در میان دانشگاه های کانادا از لحاظ اعطای بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی در رتبه اول قرار دارد. این دانشگاه از نظر دارا بودن برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد 10 سال متوالی در ایالت آنتاریو در رتبه اول دانشگاه های این ایالت قرار دارد. این دانشگاه رشته محیط زیست را در گرایش های مختلف به متقاضیان ارائه می دهد.

گرایش های تحصیلی محیط زیست در دانشگاه ترینت

دانشگاه ترینت در حدود 19 برنامه تحصیلی مختلف را در گرایش ها و مقاطع تحصیلی رشته محیط زیست به متقاضیان ارائه می دهد. برخی از این گرایش های تحصیلی عبارت است از:

گرایش تحصیلی مدت تحصیلنوع دورهشهریه سالانهتاریخ شروع ترم
کارشناسی محیطی و علوم منابع4 سالتمام وقت22.454.00 دلار کانادااول سپتامبر 2021 – اول ژانویه 2022
کارشناسی حفاظت بیولوژی(دوره کوآپ)5 سالتمام وقت22.454.00 دلار کانادااول سپتامبر 2021-اول ژانویه 2022
کارشناسی حفاظت بیولوژی4 سالتمام وقت22.454.00 دلار کانادااول سپتامبر 2021-اول ژانویه 2022

تحصیل در رشته مهندسی محیط زیست در کانادا

رشته مهندسی محیط زیست Environmental Engineering در کانادا با کاربرد اصول مهندسی به بهبود محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی، اکوسیستم ها و کیفیت زیستی زندگی انسان ها می پردازد. رشته مهندسی محیط زیست در کانادا از جمله گرایش های رشته های مهندسی عمران و مهندسی شیمی است. اهمیت تحصیل در این رشته و کار و اشتغال در این حوزه در کشور کانادا به دلیل گرم شدن جهانی زمین و آب شدن یخ های منطقه شمال کانادا می باشد.

مهندسی محیط زیست و دانشگاه های برتر

دانشگاه های کانادا گرایش ها و مقاطع مختلف رشته مهندسی محیط زیست را به متقاضیان ارائه می دهند. تحصیل در دانشگاه های محیط زیست کانادا آن قدر حائز اهمیت است که کانادا دارای رتبه 4 در میان برترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته علوم محیط زیست و مهندسی محیط زیست می باشد. از جمله دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته مهندسی محیط زیست در کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

مهندسی محیط زیست و دانشگاه های برتر

مهندسی محیط زیست و دانشگاه های برتر

تحصیل مهندسی محیط زیست در دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل McGill University که از جمله برترین دانشگاه های کانادا می باشد، دارای رتبه برتر برای تحصیل رشته های علوم و مهندسی محیط زیست در کانادا است. این دانشگاه مقطع کارشناسی و دکترای محیط زیست را با همکاری کالج مهندسی، کالج عمران، کالج شیمی و کالج مکانیک ارائه می دهد. دانشگاه مک گیل مقطع کارشناسی ارشد بدون پایان نامه را نیز به متقاضیان ارائه می دهد.

تحصیل مهندسی محیط زیست در دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا British Columbia University که از برترین دانشگاه های کانادا و جهان محسوب می شود، ارائه دهنده دوره های رشته علوم و مهندسی محیط زیست می باشد. مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته محیط زیست این دانشگاه در گرایش مهندسی سیستم های زیست محیطی است.

تحصیل در رشته محیط زیست در دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان Saskatchewan University از دانشگاه های ممتاز و معتبر کانادا محسوب می شود. کالج مهندسی عمران این دانشگاه اقدام به برگزاری دوره های مقطع کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی محیط زیست و منابع آب کرده است. متقاضیان با تحصیل در رشته محیط زیست در این دانشگاه با دارا بودن امکانات لازم به تحقیق و پژوهش می پردازند.

تحصیل در رشته محیط زیست در دانشگاه رجینا

دانشگاه رجینا Regina University دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در گرایش رشته مهندسی محیط زیست را ارائه می دهد. این دانشگاه با اعطای بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی کمک فراوانی به متقاضیان با تمکن مالی ناکافی برای تحصیل می کند. کالج پژوهش و مطالعات تکمیلی این دانشگاه دوره های تحصیلات تکمیلی را به متقاضیان ارائه می دهند.

مهندسی محیط زیست در کانادا و شرایط کار پس از فارغ التحصیلی

فارغ التحصیلان مهندسی محیط زیست در کانادا می توانند در حوزه های مدیریت آب و فاضلاب، بازیافت، تصفیه فاضلاب صنعتی، کنترل آلودگی هوا و دفع زباله فعالیت کنند. فارغ التحصیلان این رشته مهندسی می توانند با طراحی سیستم های آب شهری، طراحی سیستم های تصفیه زباله و طراحی روش های جلوگیری از ایجاد بیماری های قابل انتقال از طریق آب به گونه ای مشکلات زیست محیطی را کاهش دهند.

مهندسی محیط زیست در کانادا و شرایط کار پس از فارغ التحصیلی

مهندسی محیط زیست در کانادا و شرایط کار پس از فارغ التحصیلی

شرایط کار پس از فارغ التحصیلی

فارغ التحصیلان رشته محیط زیست در کانادا پس از تمام شدن دوره تحصیلی می توانند در این کشور مشغول کار شوند. فارغ التحصیلان می توانند در مشاغل مختلفی در حوزه های محیط زیست و آلودگی های زیست محیطی فعالیت کنند. از جمله حوزه های شغلی رشته محیط زیست مشاغل زیر را می توان نام برد:

  • شرکت های مهندسی
  • شرکت های مشاوره صنعتی
  • اداره های منابع طبیعی
  • شرکت های خصوصی نفت و گاز
  • ارزیابی محیط زیست و کنترل آلودگی ها

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان به منظور اخذ پذیرش از رشته های مهندسی محیط زیست و مقطع کارشناسی ارشد و دکترای محیط زیست کانادا باید از شرایط اخذ پذیرش آگاهی داشته باشند. مشاوران ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن اطلاعات لازم در مورد اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی کمک می کنند تا متقاضیان این روند را راحت تر طی کنند. از جمله خدمات مشاوران برجسته این موسسه مهاجرتی مطرح می توان به کمک در تهیه مدارک لازم، ارسال مدارک، اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی اشاره کرد.

سخن آخر

این مقاله به بررسی رشته محیط زیست در کانادا پرداخت. دارا بودن تمکن مالی کافی و همچنین سوابق تحصیلی با ریزنمره های مناسب از جمله شرایط اخذ پذیرش در رشته محیط زیست در کانادا می باشد.

اگر در مورد چگونگی تحصیل مهندسی محیط زیست در کانادا نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، با گروه مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشاوره کنید.

گروه مشاوران این موسسه در شعبه های شیراز، تهران، تبریز، اصفهان، رشت و مشهد در همه روزهای کاری هفته آماده پاسخگویی به متقاضیان گرامی می باشند.

 

سوال های متداول در مورد رشته محیط زیست در کانادا

  1. شرایط پذیرش رشته محیط زیست در کانادا در مقطع کارشناسی چیست؟

دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان، دارا بودن حداقل معدل 75% از دیپلم، دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل با نمره مورد تایید دانشگاه، انگیزه نامه تحصیلی و رزومه علمی

  1. شرایط پذیرش ارشد پروزه-محور رشته محیط زیست در کانادا چیست؟

اگر فارغ التحصیل قصد تحصیل در دوره های پروژه-محور کارشناسی ارشد رشته محیط زیست را دارد، باید از طریق یافتن استاد راهنما و سوپروایزر علمی در دانشگاه کانادا اقدام کند.

  1. مدارک لازم اخذ پذیرش کارشناسی ارشد محیط زیست در کانادا کدامند؟

مدرک کارشناسی محیط زیست یا رشته های مرتبط، مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 5 به بالا، انگیزه نامه تحصیلی، رزومه علمی تحصیلی، سوابق تحقیق و پژوهش

  1. مدارک اخذ پذیرش مقطع دکترای محیط زیست در کانادا کدامند؟

دارا بودن توصیه نامه های تحصیلی از اساتید مقطع کارشناسی ارشد، مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و دارا بودن مقاله های علمی پژوهشی منتشر شده در ژورنال های علمی

  1. مزایای تحصیل رشته محیط زیست در کانادا در کالج لیک لند کدامند؟

فارغ التحصیل پس از تمام شدن دوره تحصیلی می تواند مجوز کار در کانادا را از این دانشگاه دریافت کند و برای اخذ اقامت کانادا در ایالت آلبرتا و ساسکاچوان درخواست دهد.

  1. هزینه تحصیل کارشناسی مطالعات محیط زیست در دانشگاه آلبرتا چقدر است؟

سالانه در حدود 27.000.00 دلار کانادا

  1. هزینه تحصیل کارشناسی علوم محیطی و حفاظتی در دانشگاه آلبرتا چقدر است؟

سالانه در حدود 29.500.00 دلار کانادا

  1. مزیت تحصیل در دانشگاه ترینت در رشته محیط زیست چیست؟

این دانشگاه از لحاظ اعطای بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی در رتبه اول قرار دارد.

  1. تحصیل در دانشگاه های محیط زیست کانادا از چه نظر دارای اهمیت است؟

    چون این دانشگاه ها دارای رتبه 4 در میان برترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته علوم محیط زیست و مهندسی محیط زیست می باشد.

  2. دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته مهندسی محیط زیست در کانادا کدامند؟

    دانشگاه مک گیل، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه واترلو، دانشگاه کارلتون، دانشگاه رجینا

  3. مشاغل مربوط به مهندسی محیط زیست در کانادا کدامند؟

فارغ التحصیلان مهندسی محیط زیست در کانادا می توانند در حوزه های مدیریت آب و فاضلاب، بازیافت، تصفیه فاضلاب صنعتی، کنترل آلودگی هوا و دفع زباله فعالیت کنند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *