رشته شیمی در اتریش

در دنیای امروز، شیمی یکی از رشته های به شدت کاربردی در تمام زمینه های زندگی به حساب می آید. تحصیل رشته شیمی در اتریش می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد؛ زیرا بازار کار این رشته مهم در کشور اتریش بسیار پر رونق است. هزینه تحصیل رشته شیمی در اتریش نسبت به هزینه تحصیل در سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد. دانشجویان می توانند در دانشگاه های برتر اتریش به تحصیل رشته شیمی بپردازند. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل کارشناسی رشته شیمی در اتریش

دلایل زیادی برای تحصیل رشته شیمی در اتریش وجود دارد، از جمله مهم ترین آن ها می توان به وجود دانشگاه های این کشور در میان سایر دانشگاه های برتر دنیا اشاره کرد. مدت زمان تحصیل رشته شیمی در مقطع کارشناسی در کشور اتریش سه ساله است و به اعتبار ECTS 180 نیاز دارد. دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند به صورت تمام وقت به تحصیل در این رشته بپردازند. دوره کارشناسی رشته شیمی در این کشور در میان علوم طبیعی گروه بندی شده است. هدف از آموزش رشته شیمی در مقطع کارشناسی در کشور اتریش ارائه تخصص، مهارت و روش های نوشتن و تحقیق علمی و تفکر مستقل می باشد. برنامه کارشناسی رشته شیمی در اتریش مطابق با استانداردهای بین المللی است.فارغ التحصیلان این رشته قادر به ارزیابی تحولات علمی و به کارگیری آن ها در زمینه های بین رشته ای هستند. آن ها دارای مهارت های حل مسئله نظری و همچنین مهارت های چند رشته ای مانند توانایی کار تیمی و مهارت های ارتباطی شفاهی و کتبی می باشند. تحصیل رشته شیمی در اتریش دانشجویان را برای فعالیت در زمینه تحقیقات، فناوری، صنعت و محیط زیست آماده می کند.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته شیمی در اتریش

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد رشته شیمی در اتریش دو ساله است. زبان تحصیل رشته شیمی در این مقطع آلمانی می باشد. پذیرش در دوره کارشناسی ارشد رشته شیمی در این کشور ممکن است نیاز به گذراندن دوره کارشناسی در یک رشته مرتبط باشد. به منظور معادل سازی مدرک کارشناسی، دروس زیر مورد ارزیابی قرار می گیرند:

  • ECTS 10 در ریاضی و فیزیک
  • ECTS 20 در شیمی عمومی و شیمی معدنی
  • ECTS 10 در شیمی تحلیلی
  • ECTS 20 در شیمی آلی
  • ECTS 20 در شیمی فیزیک
  • ECTS 15 در حوزه بیوشیمی، شیمی ماکرومولکولی و شیمی نظری

هدف از دوره کارشناسی ارشد رشته شیمی در اتریش ارائه آموزش های حرفه ای برای شیمی دانان است. برنامه کارشناسی ارشد یک آموزش جامع را ارائه می دهد و متناسب با توانایی ها و علایق دانشجویان می باشد. فارغ التحصیلان قادرند دانش خود را در جهت یافتن راه حل های نوآورانه برای مشکلات به کار گیرند.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته شیمی در اتریش

تحصیل کارشناسی ارشد رشته شیمی در اتریش

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل رشته شیمی در کشور اتریش می باشند.

دانشگاه های برتر شیمی در اتریش

دانشجویان علاقمند به تحصیل رشته شیمی در اتریش می توانند در دانشگاه های برتر این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. برترین دانشگاه های کشور اتریش جهت تحصیل در رشته شیمی به شرح زیر می باشند:

دانشگاه وین

دانشگاه وین یک موسسه دولتی است که در سال 1365 تأسیس شد. دانشجویان این دانشگاه هر ترم شهریه نسبتاً کمی را پرداخت می کنند. هزینه های تحصیل برای برخی از دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا بیشتر است. دانشگاه وین در حدود 175 رشته تحصیلی را ارائه می دهد. زبان اصلی آموزش در دانشگاه وین آلمانی است.

دانشگاه صنعتی وین

دانشگاه صنعتی وین در سال 1815 تأسیس شد. دانشگاه صنعتی وین در رتبه 338 بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد. دانشجویان می توانند در این دانشگاه در طیف وسیعی از رشته ها از جمله معماری، شیمی، فیزیک، مهندسی مکانیک، شهرسازی و غیره به تحصیل مشغول شوند.

دانشگاه یوهانس کپلر لینتس

این دانشگاه با بیش از 50 سال سابقه جزو دانشگاه های جوان به حساب می آید. دانشگاه یوهانس کپلر لینتس دارای دانشکده های پزشکی، حقوق، اقتصاد و جامعه و علوم و فناوری می باشد که طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را ارائه می دهند.

دانشگاه اینسبروک

دانشگاه اینسبروک یک موسسه دولتی است که در سال 1669 تأسیس شد. این دانشگاه دارای چهار پردیس اصلی است. در سال های اخیر حدود 40 درصد از دانشجویان دانشگاه اینسبروک را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این دانشگاه دارای 16 دانشکده است که رشته های مختلفی از جمله زیست شناسی، اقتصاد و آمار، علوم مهندسی، مدیریت و علوم سیاسی و جامعه شناسی را ارائه می دهند.

دانشگاه صنعتی گراتس

دانشگاه صنعتی گراتس یکی از برترین دانشگاه ها در زمینه علوم و مهندسی کامپیوتر است. دانشگاه صنعتی گراتس در دومین شهر بزرگ در اتریش واقع شده است و دارای همکاری با دانشگاه های مشهور جهان می باشد.

هزینه تحصیل رشته شیمی در اتریش

هزینه تحصیل رشته شیمی در اتریش برای دانشجویان غیر اروپایی در دانشگاه های دولتی این کشور در هر ترم بین 363.36 تا 726.72 یورو می باشد. دانشجویان مبلغ 20.20 یورو را جهت حق عضویت در انجمن های دانشجویی و بیمه حوادث پرداخت خواهند کرد. علاوه بر هزینه تحصیل، دانشجویان بین المللی با هزینه های دیگری از جمله هزینه زندگی در اتریش نیز رو به رو خواهند بود. هزینه ماهانه زندگی دانشجویی در کشور اتریش 800 یورو می باشد.

هزینه تحصیل رشته شیمی در اتریش

هزینه تحصیل رشته شیمی در اتریش

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل رشته شیمی در اتریش را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

بورسیه تحصیلی رشته شیمی در اتریش

دانشجویانی که قصد تحصیل رشته شیمی در اتریش را دارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی اتریش و کمک هزینه های تحصیلی ارائه شده در این کشور استفاده کنند. برخی از بورسیه های تحصیلی ارائه شده در کشور اتریش به شرح زیر می باشند:

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در اروپا :این بورسیه تحصیلی 5،000 یورویی برای کلیه دانشجویان بین المللی که در مقطع کارشناسی ارشد در هر دانشگاه اروپایی تحصیل می کنند، در دسترس است.

بورسیه تحصیلی دولت اتریش :این بورسیه تحصیلی ماهانه 1،050 یورو را تا چهار ماه در اختیار دانشجویان بین المللی در تمام مقاطع تحصیلی قرار می دهد.

بورسیه تحصیلی OFID برای دانشجویان بین المللی در اتریش :در این بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشورهای در حال توسعه فرصت داده می شود تا برای کمک هزینه تحصیلی که توسط صندوق توسعه بین المللی اوپک تأمین می شود، اقدام کنند.

شرایط پذیرش رشته شیمی در اتریش

شرایط پذیرش رشته شیمی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. دانشجویانی که قصد تحصیل رشته شیمی در کشور اتریش را دارند باید در آزمون زبان آلمانی شرکت کرده و در آن پذیرفته شوند. از جمله مدارکی که هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه باید ارائه داد به شرح زیر است:

  • گذرنامه یا شناسنامه دانشجویان
  • دیپلم دبیرستان
  • ریز نمرات تحصیلی دانشجویان
  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • رسید پرداخت هزینه درخواست
  • گواهی اثبات تمکن مالی
شرایط پذیرش رشته شیمی در اتریش

شرایط پذیرش رشته شیمی در اتریش

شرایط کار رشته شیمی در اتریش

فارغ التحصیلان رشته شیمی در کشور اتریش از چشم اندازهای شغلی زیادی برخوردار می باشند، آن ها می توانند به عنوان استادیار مشغول به تدریس شوند. برخی از حوزه هایی که فارغ التحصیلان این رشته می توانند در آن ها مشغول به فعالیت شوند به شرح زیر است:

  • تحقیق و توسعه در موسسات تحقیقاتی و یا شرکت های صنایع شیمیایی (صنایع پتروشیمی، غذا، کاغذ، صنایع آرایشی و بهداشتی و غیره) یا صنایع وابسته (صنایع دارویی، بیوتکنولوژی، متالورژی، فناوری انرژی و غیره)
  • تولید در صنایع شیمیایی و صنایع وابسته
  • بخش کنترل کیفیت
  • فعالیت به عنوان یک متخصص یا مشاور (در حوزه هایی مانند حفاظت از محیط زیست، حمایت از مصرف کننده و غیره)

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش، اخذ ویزا و اقامت می باشد. هم وطنان متقاضی تحصیل رشته شیمی در کشور اتریش، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل شیمی در اتریش

1- آیا تحصیل رشته شیمی در اتریش می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد؟

بله، با توجه به وجود دانشگاه های برتر در این کشور و هزینه تحصیل مقرون به صرفه، تحصیل رشته شیمی در اتریش می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد.

2- مدت زمان تحصیل کارشناسی رشته شیمی در اتریش چقدر است؟

مدت زمان تحصیل رشته شیمی در مقطع کارشناسی در کشور اتریش سه ساله است

3- هدف از آموزش رشته شیمی در مقطع کارشناسی در اتریش چیست؟

هدف از آموزش رشته شیمی در مقطع کارشناسی در کشور اتریش ارائه تخصص، مهارت و روش های نوشتن و تحقیق علمی و تفکر مستقل می باشد.

4- مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد رشته شیمی در اتریش چقدر است؟

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد رشته شیمی در اتریش دو ساله است.

5- زبان تحصیل رشته شیمی در اتریش چیست؟

زبان تحصیل رشته شیمی در اتریش، آلمانی می باشد.

6- دانشگاه های برتر اتریش جهت تحصیل در رشته شیمی کدامند؟

دانشگاه های برتر اتریش جهت تحصیل در رشته شیمی شامل دانشگاه وین، دانشگاه صنعتی گراتس، دانشگاه اینسبروک و غیره می شود.

7- هزینه تحصیل رشته شیمی در اتریش چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته شیمی در اتریش برای دانشجویان غیر اروپایی در دانشگاه های دولتی این کشور در هر ترم بین 363.36 تا 726.72 یورو می باشد.

8- هزینه زندگی دانشجویان رشته شیمی در کشور اتریش چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویان رشته شیمی در کشور اتریش ماهانه در حدود 800 یورو می باشد.

9- آیا دانشجویان رشته شیمی در کشور اتریش امکان اخذ بورسیه تحصیلی را دارند؟

بله، دانشجویانی که قصد تحصیل رشته شیمی در اتریش را دارند، می توانند از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی ارائه شده در این کشور استفاده کنند.

10- مدارک لازم جهت اخذ پذیرش رشته شیمی در اتریش چیست؟

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش رشته شیمی در اتریش شامل ریز نمرات تحصیلی، مدرک زبان معتبر، دیپلم دبیرستان و غیره می شود.

11- شرایط کار فارغ التحصیلان رشته شیمی در اتریش چگونه است؟

فارغ التحصیلان رشته شیمی در اتریش می توانند در بخش تحقیق و توسعه موسسات تحقیقاتی و یا شرکت های صنایع شیمیایی، کنترل کیفیت و غیره مشغول به کار شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *