رشته بازیگری در ترکیه

رشته بازیگری در ترکیه از جمله رشته هایی است که بسیاری از افراد علاقمند به شرکت در این کلاس های بازیگری هستند. آموزش بازیگری در ترکیه در دانشگاه های مختلف این کشور برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این که “بازیگری در ترکیه چگونه است؟” به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

رشته بازیگری در ترکیه – معرفی رشته بازیگری

تحصیل در مدرسه بازیگری و کسب مدرک بازیگری یکی از روش های ورود به بازیگری است. اگرچه ممکن است کسی بدون داشتن مدرک بازیگری، نمایش، تئاتر یا مطالعات سینما به یک بازیگر موفق و برجسته تبدیل شود، اما بسیاری از بازیگران شاغل با درجه بازیگری می گویند که آموزش رسمی آنها باعث اعتماد به نفس و مهارت بیشتری در حرفه خود می شود و آنها اغلب در مورد رضایت از تصمیم شغلی خود تأکید می کنند. پس مهاجرت به ترکیه و تحصیل در رشته بازیگری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌تواند انتخاب شما باشد.

دانش آموختگان و اعضای هیئت علمی مدرسه بازیگری می گویند که دانشجویان بازیگری در برنامه های بازیگری با کیفیت بالا این امکان را دارند که با افراد تأثیرگذار در صنعت بازیگری ارتباط برقرار کنند و از بازیگران اصلی یاد بگیرند. این دانشجویان بطور معمول دارای فرصت های بیشماری برای اجرا و کلاس های بازیگری از جمله دوره هایی در مورد جنبه های جسمی، صوتی و روانی بازیگری هستند. کارشناسان می گویند، در طول برنامه درسی مدرسه بازیگری، درس های زیادی در مورد نحوه درک و تجسم شخصیت های داستانی به روش معتبر وجود دارد.

با توجه به کیفیت بالای کلاس های بازیگری در ترکیه، بسیاری از دانشجویان ایرانی تمایل به تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه دارند. در ادامه به بررسی دانشگاه بازیگری در ترکیه خواهیم پرداخت.

بازیگر شدن در ترکیه چگونه است و بهترین دانشگاه های بازیگری در ترکیه کدامند؟

بازیگری در ترکیه چگونه است؟ این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل در ترکیه، در رشته بازیگری پیش بیاید. در پاسخ به این سوال باید گفت که صحنه تئاتر در ترکیه به طور چشمگیری در حال رشد است و همه چیز از مدارس در این کشور آغاز می شود.

دانشگاه های مختلفی در ترکیه وجود دارند که به آموزش بازیگری می پردازند. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه Kadir Has، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه آنکارا، دانشگاه یدی تپه، دانشگاه معمار سنان، دانشگاه حاجت تپه و غیره اشاره کرد.

بهترین دانشگاه های بازیگری در ترکیه

بهترین دانشگاه های بازیگری در ترکیه

در ادامه به بررسی رشته بازیگری در ترکیه و این که بازیگری در ترکیه چگونه است به طور کامل پرداخته شده است و انواع دانشگاه بازیگری در ترکیه و نحوه پذیرش در آنها معرفی شده است.

رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه Kadir Has  

گروه تئاتر، که در سال 2006 تاسیس شد، جوانترین بخش دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه Kadir Has استانبول است. این گروه یک دوره کارشناسی چهار ساله ارائه می دهد، که فارغ التحصیلان را به درجه لیسانس هنر می رساند.

هدف برنامه تئاتر این است که به دانشجویان کمک کند تا دانش و خلاقیت خود و همچنین مهارت های خود را که در حرفه آینده خود به عنوان هنرمندان تئاتر نیاز دارند، توسعه دهند. برنامه درسی ارائه شده توسط دانشگاه Kadir Has طراحی شده است تا دانشجویان را در زمینه زندگی حرفه ای طیف گسترده ای از تخصص را فراهم کند. دانشجویان تحصیلات خود را با آموزش عناصر اساسی تئاتر آغاز می كنند و سپس توجه خود را به حوزه خاصی از علاقه، مانند بازیگری، نویسندگی نمایشی، كارگردانی، مدیریت تئاتر و غیره معطوف می كنند.

کارکنان دانشگاه این بخش متشکل از بازیگران برجسته، کارگردانان و مدیران تئاتر شرکت های معروف تئاتر یا هنرمندان مشهور مستقل تیاترو هستند. مدرسین این دانشگاه تجربه بین المللی دارند و دانش تئوری و عملی بالایی از تئاتر دارند. آنها علاوه بر حرفه خود به عنوان هنرمند، سالها تجربه مدرس بودن را نیز دارند.

نحوه پذیرش و مدارک لازم رشته بازیگری در دانشگاه  Kadir Has به چه صورت است؟

برای تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه Kadir Has، دانشجویان باید از طریق سیستم برنامه آنلاین دانشگاه به آدرس https://global-portal.khas.edu.tr/home ثبت نام کرده و اسناد ذکر شده در زیر را بارگذاری کنند:

  • رونوشت (های) رسمی
  • کپی صفحه شناسنامه گذرنامه
  • 1 عکس در اندازه گذرنامه
  • ارائه مدرک زبان

انگلیسی زبانان غیر بومی باید حداقل نمره TOEFL IBT 71 را داشته باشند.

زبان آموزش در دانشگاه Kadir Has چیست؟

زبان اصلی آموزش در دانشگاه Kadir Has به زبان انگلیسی است. دوره زبان مبتدی ترکی یک دوره زبان اختیاری و دارای اعتبار است که برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است. ثبت نام در ابتدای هر ترم انجام می شود و به صورت رایگان است.

رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت، واقع در آنکارا، اولین دانشگاه خصوصی ترکیه است. دپارتمان تئاتر، به ریاست کارگردان آمریکایی جیسون هیل، دانشجویان دوره کارشناسی را برای تبدیل شدن به بازیگران و هنرمندان تئاتر آموزش می دهد و از شهرت انتخاب اول ملی برای بسیاری از دانشجویان در ترکیه برخوردار است. دانشجویان قادر به تفسیر، تجزیه و تحلیل و اجرا در رشته ها و سبک های مختلف از نمایش های کلاسیک تا تئاتر پیشرفته پسا مدرن و از صحنه به نمایش هستند. این بخش در حال حاضر با آکادمی تئاتر شانگهای و آکادمی تئاتر ایالتی الکساندر زلوروویچ در ورشو، لهستان موافقت نامه همکاری بین المللی دارد.

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت

مهارت زبان انگلیسی در دانشگاه بیلکنت برای تحصیل در رشته بازیگری

زبان آموزش در دانشگاه بیلکنت انگلیسی و ترکی است. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه بازیگری در ترکیه، ممکن است نتایج حاصل از یکی از امتحانات بین المللی شناخته شده را ارائه دهند یا هنگام ورود و ثبت نام در آزمون Bilicent’s Proficiency in Academic English (PAE) در دانشگاه انگلیسی شرکت کنند. دانشجویانی که نمی توانند شرایط مهارت را کسب کنند لازم است در برنامه آمادگی زبان انگلیسی شرکت نمایند.

امتحانات خارجی شناخته شده در رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه بیلکنت و نمرات مورد نیاز عبارتند از:

  • آیلتس با نمره 5 و داشتن حداقل 5.5 در هر بخش
  • TOEFL iBT با نمره 87

بورسیه تحصیلی رشته بازیگری در دانشگاه بیلکنت 

آموزش بازیگری در ترکیه در برخی از دانشگاه های این کشور بورسیه هایی را به دانشجویان بین المللی اعطا می کنند. در رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه بیلکنت، به متقاضیان واجد شرایط بورسیه انصراف از پرداخت شهریه جزئی یا کامل ارائه می شود. بورسیه های معافیت از پرداخت شهریه در پنج سطح از 20٪ تا 100٪ اعطا می شود. بورسیه های اسکان برای تعداد محدودی از دانشجویان برتر که بورسیه کامل انصراف از شهریه هستند در دسترس باشد.

دانشجویان می توانند برای حداکثر 4 ترم در برنامه آمادگی انگلیسی و حداکثر برای 10 ترم در برنامه های کارشناسی 4 ساله از بورس تحصیلی معافیت از شهریه بهره مند شوند. بورسیه های اسکان تا 8 ترم ارائه می شود. دانشجویان دارای بورس تحصیلی محل اقامت، ملزم به داشتن حداقل معدل سالانه 2.5 از4.00 هستند. دانشجویانی که نتوانند این شرط را برآورده کنند بورس تحصیلی خود را از دست می دهند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیل در دانشگاه بیلکنت در رشته بازیگری

برای بازیگر شدن در ترکیه و شرکت در کلاس های بازیگری در ترکیه در دانشگاه بیلکنت آنکارا نیاز است مدارک و اسناد مورد نیاز دانشگاه، در هنگام ثبت نام ارائه گردد. این مدارک شامل موارد زیر می باشد:

  • فتوکپی از صفحات گذرنامه
  • رضایت نامه والدین (در صورتی که متقاضی زیر 18 سال باشد)
  • پنج قطعه عکس
  • اصل مدرک دبیرستان
  • گواهی معادل سازی دیپلم دبیرستان
  • برگه های اصلی نمره امتحان SAT، سطح پیشرفته GCE ، IB
  • برگه های نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی IELTS / TOEFL
  • رسید پرداخت شهریه

تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا یک دانشگاه دولتی در آنکارا، پایتخت ترکیه است. این دانشگاه اولین موسسه آموزش عالی بود که در جمهوری ترکیه تأسیس شد. دانشگاه آنکارا یک مقصد عالی برای متقاضیانی است که قصد تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه را دارند. این دانشگاه 40 برنامه شغلی، 120 برنامه كارشناسی و 110 برنامه تحصیلات تکمیلی دارد.

بخش تئاتر دانشگاه آنکارا تحت سه برنامه به دانشجویان آموزش می دهد:

  1. نظریه های تئاتر، نقد تئاتر و دراماتورژی
  2. کارگردانی
  3. تئاتر و نمایش- تئاتر- درام کودکان

برنامه آموزشی دانشگاه آنکارا برای رشته بازیگری 

در سال اول تحصیلات کارشناسی در زیر گروه بازیگری گروه نمایشی، دانشجویان با دانش عمومی تری از نقش و چگونگی آمادگی برای یک نقش در تحقیق و دستیابی به توانایی مشاهدات می پردازند. دانشجویان برای استفاده از صدا و بدن آموزش می بینند. در دوره های کارشناسی ارشد، دانشجو در طول مرحله صحنه سازی با گروه و مدیر کار می کند و با تمرین این توانایی را تعمیق می بخشد. در آموزش بازیگری در ترکیه در دانشگاه آنکارا، زبان آموزش، ترکی می باشد.

شرایط اخذ ویزا در رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه آنکارا

بازیگر شدن در ترکیه در دانشگاه آنکارا نیازمند برخورداری از شرایطی می باشد که دانشگاه تعیین کرده است. دانشجویان بین المللی بر اساس نتایج آزمون به دست آمده از آزمون دانشگاه خارجی آنکارا برای دانشجویان خارجی(2019- AYÖS و 2020- AYÖS) و سایر آزمون های معادل آن، در برنامه های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آنکارا (SAT I ، ACT، لیسانس بین المللی، ABITUR، و غیره) پذیرفته می شوند.

متقاضیانی که تحصیلات دوره متوسطه خود را برابر با تحصیلات متوسطه ترکیه گذرانده اند و شرایط لازم را دارند، می توانند برای تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آنکارا و اخذ ویزا برای تحصیل در رشته بازیگری اقدام کنند.

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان رشته بازیگری در دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا برای ادامه تحصیل به دانشجویان رشته بازیگری و سایر رشته ها که نیاز به حمایت اقتصادی دارند کمک می کند. دانشجویان ثبت نام شده در دانشگاه آنکارا با توجه به معیارهای خاصی توسط کمیسیون های بورسیه ارزیابی می شوند و در ازای کار نیمه وقت از کمک های مالی، غذایی و خوابگاهی برخوردار می شوند.

تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه دانشگاه یدی تپه

گروه تئاتر در دانشگاه یدی تپه از طریق دوره های نظری و عملی و همچنین کارگاه ها و سمینارها آموزش جامع بازیگران را ارائه می دهد. به منظور ارتقا مهارت های حرفه ای جسمی به دانشجویان، آموزش گفتار، آموزش صوتی و بدنی داده می شود. دوره های نظری و عملی در آموزش بازیگری در ترکیه در دانشگاه یدی تپه با هدف ایجاد زمینه های حرفه ای برای دانشجویان است. در طول دوره آموزش چهار ساله، بازیگر احتمالی در زمینه های حرکت، تنفس صوتی و آموزش گفتار، بداهه نوازی، بازیگری و آماده سازی بازی تمرین می کند.

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه

برنامه های ارائه شده در رشته بازیگری در دانشگاه یدی تپه

دوره های ارائه شده در رشته بازیگری شامل موارد زیر می گردند:

  • تاریخ تئاتر جهان
  • آنالیز بازی
  • تنفس اساسی و آموزش صوتی
  • جنبش
  • ابتکار و خلاقیت
  • بازیگری

شرایط پذیرش در رشته بازیگری در دانشگاه یدی تپه

جهت پذیرش در دانشگاه یدی تپه در رشته بازیگری در ترکیه نیاز است تا متقاضی از مدارک زیر برخوردار باشد:

  • گذرنامه یا کارت شناسایی رسمی
  • دیپلم دبیرستان
  • متن ریز نمرات کامل دبیرستان
  • عکس
  • نمرات کنکور دانشگاه
  • نامه مرجع شخصی و یا آکادمیک
  • نتایج آزمون مهارت زبان

مدرک زبان مورد تایید این دانشگاه تافل با حداقل نمره 79 می باشد.

هزینه خوابگاه های دانشجویی در ترکیه

در حالی که دانشجویان در ترکیه در رشته های مختلف از جمله رشته بازیگری در ترکیه تحصیل می کنند، می توانند از انواع مختلف محل اقامت استفاده نمایند. برخی از آنها مقرون به صرفه تر هستند، برخی دیگر راحتی و رفاه بیشتری را فراهم می کنند.

در زیر محبوب ترین گزینه های اقامتی دانشجویان در ترکیه وجود دارد:

  • خوابگاه های دانشگاه: هزینه ها بسته به دانشگاه و امکانات متفاوت است؛
  • خوابگاه های ایالتی: 24-38 یورو در ماه؛
  • خوابگاه های خصوصی: امکانات بسیار بهتری دارند اما هزینه های بالاتری نیز دارند؛
  • اجاره آپارتمان: 68–283 یورو در ماه بسته به موقعیت و اندازه آپارتمان؛

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، دانشجویان می توانند با بودجه 300-500 یورو در ماه در ترکیه زندگی کنند. این قیمت در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی در جهان بسیار مقرون به صرفه است. متوسط هزینه های زندگی بسته به سبک زندگی و عادت های افراد بالا یا پایین می رود.

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه

سخن پایانی

آموزش بازیگری در ترکیه از جمله رشته هایی است که در دانشگاه های مختلف این کشور ارائه می گردد و علاقمندان به تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه می توانند نسبت به پذیرش در این دانشگاه ها اقدام نمایند. موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با در اختیار داشتن وکلای برجسته و مجرب آماده است که افرادی که قصد شرکت در کلاس های بازیگری در ترکیه را دارند را راهنمایی کند.

سوالات متداول در ارتباط با رشته بازیگری در ترکیه

  1. بهترین دانشگاه های بازیگری در ترکیه کدامند؟

دانشگاه Kadir Has، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه آنکارا، دانشگاه یدی تپه، دانشگاه معمار سنان، دانشگاه حاجت تپه و غیره.

  1. مدارک لازم رشته بازیگری در دانشگاه Kadir Has به چه صورت است؟

مدرک تافل با نمره حداقل 71، رونوشت (های) رسمی، کپی صفحه شناسنامه گذرنامه، یک قطعه عکس در اندازه گذرنامه

  1. زبان آموزش در دانشگاه Kadir Has در رشته بازیگری چه می باشد؟

زبان اصلی آموزش در  این دانشگاه به زبان انگلیسی است. دوره زبان مبتدی ترکی یک دوره زبان اختیاری و دارای اعتبار است که برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است.

  1. مهارت زبان مورد نیاز در رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه بیلکنت چیست؟

آیلتس با نمره  6.5 یا حداقل 5.5 در هر بخش، تافل با نمره 87

  1. آیا در رشته بازیگری در دانشگاه بیلکنت ترکیه به دانشجویان بورسیه تعلق می گیرد؟

بله، در این دانشگاه به متقاضیان واجد شرایط بورسیه انصراف از پرداخت شهریه جزئی یا کامل ارائه می شود. بورسیه های اسکان نیز برای تعدادی از دانشجویان برتر که بورسیه کامل انصراف از شهریه هستند وجود دارد.

  1. آیا شرط معدل برای دریافت بورسیه رشته بازیگری در دانشگاه بیلکنت ترکیه وجود دارد؟

بله، دانشجویان دارای بورس تحصیلی محل اقامت، ملزم به داشتن حداقل معدل سالانه 2.50 / 4.00 می باشند.

  1. بخش تئاتر دانشگاه آنکارا در ترکیه چه برنامه هایی را به دانشجویان آموزش می دهد؟

نظریه های تئاتر، نقد تئاتر و دراماتورژی، کارگردانی، تئاتر و نمایش، تئاتر، درام کودکان

  1. شرایط اخذ ویزا در رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه آنکارا چه می باشد؟

دانشجویان بین المللی بر اساس نتایج آزمون به دست آمده از آزمون دانشگاه خارجی آنکارا (2019- AYÖS و 2020- AYÖS) و سایر آزمون های معادل، (SAT I ، ACT، لیسانس بین المللی، ABITUR) پذیرفته می شوند.

  1. برنامه های ارائه شده در رشته بازیگری در دانشگاه یدی تپه استانبول چیست؟

    تاریخ تئاتر جهان، آنالیز بازی،تنفس اساسی و آموزش صوتی، جنبش، ابتکار و خلاقیت، بازیگری

  2. انواع خوابگاه های دانشجویی در ترکیه چه می باشند؟

    خوابگاه های دانشگاه، خوابگاه های ایالتی، خوابگاه های خصوصی و اجاره آپارتمان که هر یک از این خوابگاه ها دارای هزینه های متفاوتی می باشند.

  3. مدارک مورد نیاز برای رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه یدی تپه چیست؟

گذرنامه یا کارت شناسایی رسمی، دیپلم دبیرستان، متن ریز نمرات کامل دبیرستان، عکس، نمرات کنکور دانشگاه، نامه مرجع شخصی و یا آکادمیک، نتایج آزمون مهارت زبان

4.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *