رشته ایمونولوژی در کانادا

تحصیل در رشته ایمونولوژی در کانادا یکی از گزینه های مهاجرت تحصیلی به این کشور برتر می باشد. در این مقاله نیز که توسط گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است به بررسی چگونگی تحصیل در مقطع ارشد و دکترای ایمونولوژی و همچنین شرایط بازار کار رشته ایمونولوژی در کانادا خواهیم پرداخت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اطلاعات کلی در مورد رشته ایمونولوژی در کانادا

رشته ایمونولوژی و میکروبیولوژیکی در خیلی از دروس و واحدهای درسی با هم مشترکند. تحصیل در رشته ایمونولوژی در کانادا در مقطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه های زیست شناسی مولکولی، فیزیولوژی میکروبی و ژنتیک می باشد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ایمونولوژی در کانادا

از جمله شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ایمونولوژی در کانادا دارا بودن مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستان می باشد. علاوه بر این دارا بودن ریزنمره های تحصیلی دروس شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات حائز اهمیت فراوانی است. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6 به بالا و یا تافل نیز برای تحصیل در این مقطع الزامی است.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ایمونولوژی در کانادا

متقاضیان برای تحصیل در کانادا، مقطع کارشناسی ارشد ایمونولوژی باید دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم پایه، زیست شناسی، فیزیک، زیست شناسی، شیمی، پزشکی و یا رشته های مرتبط باشند. علاوه بر این دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 و یا تافل IBT 86 الزامی است.

برنامه تحصیل کارشناسی ارشد

متقاضیان با تحصیل ارشد رشته ایمونولوژی در کانادا فرصت فراگیری تجربی و عملی، انجام تحقیقات بنیادی و پژوهش در حوزه های ژنتیک و ایمولوژی را خواهند داشت. متقاضیان در حین تحصیل به آموزش میکروبیولوژی مولکولی، قارچ شناسی، ویروس شناسی، ژنتیک، فیزیولوژی میکروبی و ساخت دارو می پردازند.

  • متقاضیان برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ایمونولوژی در کانادا باید با یک استاد مشاور یا سوپروایزر علمی در دانشگاه کانادا مکاتبه کنند و از طرف وی تاییدیه تحصیل در آن دانشگاه را دریافت کنند.
  • استاد مشاور و سوپروایزر علمی دانشگاه کانادا با مصاحبه با متقاضی و بررسی مدارک تحصیلی و تحقیق و پژوهش های وی تاییدیه تحصیل در این دانشگاه را صادر می کند.

شرایط تحصیل در مقطع دکترای ایمونولوژی در کانادا

متقاضیان برای تحصیل مقطع دکترای ایمونولوژی در کانادا باید دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته های علوم پایه، میکروبیولوژی، بیولوژی، بیوشیمی، زیست شناسی و یا رشته های مرتبط باشند. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 و یا تافل IBT 86 برای تحصیل در این مقطع تحصیلی الزامی است.

شرایط تحصیل در مقطع دکترای ایمونولوژی در کانادا

شرایط تحصیل در مقطع دکترای ایمونولوژی در کانادا

برنامه تحصیل دکترای ایمونولوژی

متقاضیان با تحصیل در دوره دکترای ایمونولوژی در کانادا به صورت مستقل مهارت اجرای طرح های تجربی و متدولوژی را در رشته های مختلف را کسب می کنند. تحقیق و پژوهش در حوزه های ژنتیک و ویروس شناسی از جمله برنامه های تحصیلی این مقطع تحصیلی می باشد.

تحصیل در رشته ایمونولوژی در کانادا و اخذ پذیرش

اولین مرحله برای تحصیل در رشته ایمونولوژی در کانادا اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر می باشد. پس از آن متقاضی باید مدارک لازم را به سایت دانشگاه مورد نظر ارسال کند. مدارک لازم اخذ پذیرش ایمونولوژی کانادا عبارت است از:

  • تکمیل فرم پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کانادا
  • سوابق و مدارک تحصیلی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • مدارک و اسناد مالی
  • توصیه نامه تحصیلی
  • رزومه علمی تحصیلی
  • نتیجه آزمون های بین المللی GRE
  • انگیزه نامه تحصیلی و پاسپورت با اعتبار کافی

اخذ ویزای تحصیلی

پس از اخذ پذیرش تحصیلی متقاضی می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی در رشته ایمونولوژی کانادا اقدام کند. متقاضیان ایرانی پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر در کانادا باید به سفارت کانادا در کشورهای همسایه ترکیه، امارات و ارمنستان مراجعه کنند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا عبارت است از:

  • نامه پذیرش تحصیلی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • مدارک تحصیلی و ریزنمره ها
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه بررسی پرونده ویزای تحصیلی
  • گواهی عدم سوپیشینه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته ایمونولوژی در کانادا

دانشگاه های معتبر و برتر کانادا رشته ایمونولوژی را در مقاطع تحصیلی مختلف به متقاضیان ارائه می دهند. از برترین دانشگاه های کانادا ارائه دهنده رشته ایمونولوژی بر اساس آمارهای سایت USNEWS دانشگاه های زیر را می توان نام برد.

  • دانشگاه تونتو University of Toronto دارای رتبه جهانی 30 در رشته ایمونولوژی است. این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی دارای رتبه 20 در میان برترین دانشگاه های جهان است.
  • دانشگاه مک گیل University of McGill دارای رتبه جهانی 50 در رشته ایمونولوژی است. این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی دارای رتبه 43 در میان برترین دانشگاه های جهان است.

تحصیل در رشته ایمونولوژی در دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا University of Alberta که از جمله برترین دانشگاه های کانادا می باشد، در میان 100 دانشگاه برتر جهان از نظر سیستم رتبه بندی CWUR در سال 2021 قرار دارد. در این دانشگاه متقاضیان بین المللی از 150 کشور جهان تحصیل می کنند. این دانشگاه از لحاظ تحقیق و پژوهش در رتبه 81 دانشگاه های جهان قرار دارد. دانشگاه آلبرتا در تحقیق آکادمیک و علمی شهرت بین المللی دارد.

تحصیل کارشناسی ایمونولوژی و بیماری های عفونی دانشگاه آلبرتا

متقاضیان با تحصیل به مدت 4 سال و به صورت تمام وقت در این مقطع می توانند مدرک کارشناسی ایمونولوژی را دریافت کنند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته در دانشگاه آلبرتا سالانه در حدود 29.500.00 دلار کانادا یا 24.326 دلار آمریکا می باشد. تاریخ شروع تحصیل در این رشته در دانشگاه آلبرتا از اول سپتامبر 2021 می باشد.

تحصیل ایمونولوژی با تخصص بیماری های عفونی دانشگاه آلبرتا

متقاضیان با تحصیل در این دوره 4 ساله تمام وقت می توانند مدرک تخصصی ایمونولوژی را دریافت کنند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ایمونولوژی در دانشگاه آلبرتا سالانه در حدود 29.500.00 دلار کانادا یا 24.326 دلار آمریکا می باشد. شروع تحصیل در این مقطع تحصیلی در دانشگاه آلبرتا از اول سپتامبر 2021 می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد ایمونولوژی پزشکی در دانشگاه آلبرتا

متقاضیان با تحصیل در مدت 2 سال به صورت تمام وقت در رشته ایمونولوژی و میکروبیولوژی دانشگاه آلبرتا می توانند مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کنند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ایمونولوژی و میکروبیولوژی پزشکی دانشگاه آلبرتا سالانه در حدود 8.700.00 دلار کانادا یا 7.174 دلار آمریکا می باشد.

  • ددلاین ارسال مدارک و درخواست برای اخذ پذیرش تحصیلی این دانشگاه از تاریخ اول آگوست 2021 می باشد.
  • تاریخ شروع تحصیل در این مقطع در دانشگاه آلبرتا از سپتامبر 2021 تا 5 ژانویه 2022 می باشد.

تحصیل دکترای ایمونولوژی در کانادا در دانشگاه آلبرتا

متقاضیان با تحصیل در مدت 4 سال تمام وقت در مقطع دکترای ایمونولوژی و میکروبیولوژی در دانشگاه آلبرتا می توانند مدرک دکترای این رشته را دریافت کنند. هزینه های تحصیل در مقطع دکترای این رشته در دانشگاه آلبرتا سالانه در حدود 8.700.00 دلار کانادا یا 7.174 دلار آمریکا می باشد.

  • ددلاین ارسال مدارک و درخواست برای اخذ پذیرش تحصیلی این دانشگاه از تاریخ اول آگوست 2021 می باشد.
  • تاریخ شروع تحصیل در این مقطع در دانشگاه آلبرتا از سپتامبر 2021 تا 5 ژانویه 2022 می باشد.

تحصیل در رشته ایمونولوژی در دانشگاه اوتاوا

دانشگاه اوتاوا University of Ottawa از برترین دانشگاه های کانادا است که رده بندی های جهانی در فهرست 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه از جمله 10 دانشگاه برتر کانادا در حوزه تحقیق و پژوهش علمی محسوب می شود. این دانشگاه بودجه ای معادل 42 میلیون دلار کانادا را برای بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی به متقاضیان واجد شرایط اختصاص داده است. شهر اوتاوا از امن ترین شهرهای دانشجویی کانادا می باشد.

تحصیل در رشته ایمونولوژی در دانشگاه اوتاوا

تحصیل در رشته ایمونولوژی در دانشگاه اوتاوا

تحصیل کارشناسی ارشد ایمونولوژی در دانشگاه اوتاوا

متقاضیان با تحصیل در مدت 6 ترم و به صورت تمام وقت می توانند مدرک کارشناسی ارشد ایمونولوژی و میکروبیولوژی دانشگاه اوتاوا را دریافت کنند. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این رشته در دانشگاه اوتاوا سالانه در حدود 7.370 دلار کانادا یا 6.077 دلار آمریکا می باشد. تاریخ شروع ترم تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اوتاوا از اول سپتامبر 2021 تا 10 ژانویه 2022 می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد ایمونولوژی تخصص بیوانفورماتیک در دانشگاه اوتاوا

متقاضیان با تحصیل 6 ترم به صورت تمام وقت می توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته تخصصی ایمونولوژی بیوانفورماتیک در دانشگاه اوتاوا دریافت کنند. هزینه های تحصیل در این مقطع تخصصی سالانه در حدود 7.370.13 دلار کانادا یا 6.077 دلار آمریکا می باشد. تاریخ شروع ترم تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اوتاوا از اول سپتامبر 2021 تا 10 ژانویه 2022 می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد ایمونولوژی تخصص پاتولوژی در دانشگاه اوتاوا

مقطع کارشناسی ارشد رشته تخصصی ایمونولوژی تخصصی پاتولوژی در دانشگاه اوتاوا در حدود 6 ترم و به صورت پاره وقت می باشد. هزینه های تحصیل در این مقطع در دانشگاه اوتاوا سالانه در حدود 7.370.13 دلار کانادا یا 6.077 دلار آمریکا می باشد. تاریخ شروع ترم تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد تخصص پاتولوژی دانشگاه اوتاوا از اول سپتامبر 2021 تا 10 ژانویه 2022 می باشد.

تحصیل دکترای ایمونولوژی دانشگاه اوتاوا

مقطع دکترای ایمونولوژی در کانادا در دانشگاه اوتاوا در حدود 4 سال تحصیلی و به صورت تمام وقت می باشد. هزینه های تحصیل در این مقطع در دانشگاه اوتاوا سالانه در حدود 7.061.52 دلار کانادا یا 5.823 دلار آمریکا می باشد. تاریخ شروع ترم تحصیلی مقطع دکترای ایمونولوژی دانشگاه اوتاوا از اول سپتامبر 2021 تا 10 ژانویه 2022 می باشد.

تحصیل در رشته ایمونولوژی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia از معتبرترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته ایمونولوژی است. شروع ترم تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا از 7 سپتامبر 2021 می باشد. این دانشگاه دو مقطع تحصیلی را برای رشته ایمونولوژی ارائه می دهد:

  • مقطع 4 ساله تمام وقت کارشناسی ایمونولوژی
  • مقطع 2 ساله تمام وقت دکترای ایمونولوژی

تحصیل در رشته ایمونولوژی در کانادا در دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل McGill دارای رتبه های برتر جهانی در میان دانشگاه های جهان و کانادا می باشد. این دانشگاه 4 برنامه تحصیلی را برای تحصیل در رشته ایمونولوژی به متقاضیان ارائه می دهد. شروع ترم تحصیلی برای این برنامه ها از 4 سپتامبر 2021 می باشد.

  • مقطع 3 تا 4 ساله تمام وقت کارشناسی ایمونولوژی
  • مقطع 3 تا 4 ساله تمام وقت کارشناسی ایمونولوژی Liberal Program-Core Science Component
  • مقطع 4 ساله تمام وقت دکترای ایمونولوژی
  • مقطع 45 واحد درسی تمام وقت کارشناسی ارشد ایمونولوژی تز-محور

تحصیل در رشته ایمونولوژی در دانشگاه دالهوزی

دانشگاه دالهوزی University of Dalhousie که از دانشگاه های ممتاز کانادا می باشد، دارای رتبه جهانی 251 در میان دانشگاه های جهان است. این دانشگاه 3 برنامه را برای تحصیل در رشته ایمونولوژی به متقاضیان ارائه می دهد:

  • مقطع 4 ساله تمام وقت کارشناسی ایمونولوژی
  • مقطع 4 ساله تمام وقت دکترای ایمونولوژی
  • مقطع 2 ساله تمام وقت کارشناسی ارشد ایمونولوژی

تحصیل در رشته ایمونولوژی در کانادا و کار دانشجویی

متقاضیان در حین تحصیل در رشته ایمونولوژی در کانادا می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته و در روزهای تعطیل رسمی و تابستان ها تا 40 ساعت به کار دانشجویی بپردازند. متقاضیان با کار در حین تحصیل می تواندن بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را تأمین کنند.

تحصیل در رشته ایمونولوژی در کانادا و کار دانشجویی

تحصیل در رشته ایمونولوژی در کانادا و کار دانشجویی

ویزای همراه

یکی از مزیت های تحصیل در کانادا اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان می باشد. بر اساس قوانین اتحاد خانواده در کانادا متقاضی پس از شروع تحصیل در کانادا می تواند برای اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود اقدام کند. از مهم ترین شرایط اخذ ویزای همراه خانواده دارا بودن مجوز اقامت قانونی و همچنین دارا بودن گواهی تمکن مالی کافی می باشد.

بازار کار رشته ایمونولوژی

فارغ التحصیلان رشته ایمونولوژی در کانادا می توانند با یافتن کار و اخذ ویزای کار در حوزه های تحقیقی و پژوهشی به کار بپردازند. کار و اشتغال در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها و بخش های تحقیقی و دارویی شرکت ها از مهم ترین حوزه های کاری یک ایمونولوژیست در کانادا است.

فارغ التحصیلان با ورود به بازار کار رشته ایمونولوژی در کانادا می توانند در حوزه های های بیوشیمی، بیوتکنولوژی، بیوانفورماتیک، میکروبیولوژی محیط زیست، ژنتیک، زیست شناسی مولکولی فعالیت کنند.

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

متقاضیان برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای ایمونولوژی در کانادا باید در مورد شرایط اخذ پذیرش و تحصیل آگاهی کامل داشته باشند. بدین منظور مشاوره با مشاوران مجرب موسسه های مهاجرتی امری بدیهی است. گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با آگاهی از شرایط تحصیل در کانادا خدمات مشاوره ای مهاجرتی مختلفی به متقاضیان ارائه می دهند.

سخن آخر

در این مقاله رشته ایمونولوژی در کانادا به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت. دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با این رشته و مدرک زبان انگلیسی معتبر و با حداقل نمره از پیش نیازهای تحصیل در این رشته است.

اگر در مورد تحصیل در رشته ایمونولوژی در کانادا نیازمند کسب اطلاعات بیشتر می باشید، با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس بگیرید. مشاوران برجسته این موسسه مطرح در کشور در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت آماده ارائه خدمات مشاوره ای مهاجرتی به متقاضیان می باشند.

سوال های متداول در مورد رشته ایمونولوژی در کانادا

  1. شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ایمونولوژی در کانادا چیست؟

دارا بودن مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستان، دارا بودن ریزنمره های تحصیلی دروس شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات و دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6

  1. شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ایمونولوژی در کانادا چیست؟

دارا بودن مدرک کارشناسی در رشته های علوم پایه، زیست شناسی، فیزیک، زیست شناسی، شیمی، پزشکی و دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5

  1. شرایط تحصیل در مقطع دکترای ایمونولوژی در کانادا چیست؟

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد در رشته های علوم پایه، میکروبیولوژی، بیولوژی، بیوشیمی، زیست شناسی و دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس

  1. مدارک لازم اخذ پذیرش ایمونولوژی کانادا کدامند؟

تکمیل فرم پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کانادا، سوابق و مدارک تحصیلی، مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل، مدارک و اسناد مالی، توصیه نامه تحصیلی

  1. اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای متقاضیان ایرانی در کدام کشورها امکان پذیر است؟

متقاضی ایرانی پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر در کانادا باید به سفارت کانادا در کشورهای همسایه ترکیه، امارات و ارمنستان مراجعه کند.

  1. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا کدامند؟

نامه پذیرش تحصیلی، تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی، مدارک تحصیلی و ریزنمره ها، مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل، گواهی تمکن مالی

  1. هزینه تحصیل کارشناسی ایمونولوژی دانشگاه آلبرتا چقدر است؟

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته در دانشگاه آلبرتا سالانه در حدود 29.500.00 دلار کانادا یا 24.326 دلار آمریکا می باشد.

  1. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد ایمونولوژی پزشکی دانشگاه آلبرتا چقدر است؟

سالانه در حدود 8.700.00 دلار کانادا یا 7.174 دلار آمریکا می باشد.

  1. هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد ایمونولوژی در دانشگاه اوتاوا چقدر است؟

    سالانه در حدود 7.370 دلار کانادا یا 6.077 دلار آمریکا می باشد.

  2. هزینه های تحصیل دکترای ایمونولوژی در دانشگاه اوتاوا چقدر است؟

    هزینه های تحصیل در این مقطع در دانشگاه اوتاوا سالانه در حدود 7.061.52 دلار کانادا یا 5.823 دلار آمریکا می باشد.

  3. بازار کار رشته ایمونولوژی در کانادا چگونه است؟

به دلیل نیاز به نیروی متخصص در این حوزه بازار کار رشته ایمونولوژی در کانادا پررونق است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *