مهاجرت به آلمان

یکی از کشور های جذاب، صنعتی و پیشرفته دنیا کشور آلمان است. سالیان زیادی است که ایرانیان به جهت شرایط ویژه کشور آلمان اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. مهاجرت به آلمان از روش های مختلفی امکان پذیر است. از روش های مهاجرت به کشور آلمان می توان مهاجرت تحصیلی به آلمان، مهاجرت کاری به آلمان، مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان و … اشاره نمود. آلمان با نام رسمی جهموری فدرال آلمان پایتختی به نام برلین دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این کشور جزو صنعتی ترین کشور های دنیا محسوب می شود و ثروتمند ترین عضو اتحادیه اروپا محسوب می شود.‌ شهر های بزرگ این کشور به غیر از برلین عبارتند از : هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت. جمعیت این کشور حدود هشتاد و یک میلیون نفر است و مهاجران زیادی را در خود جای داده است. در میان شهر های این کشور، هامبورک بیشترین مهاجران را به خود اختصاص داده است.

طبق تحقیقات صورت گرفته کشور آلمان پس از آمریکا، دومین مقصد مهاجرت مردم را دارد.‌ چهل میلیون نفر که پنجاه و سه درصد آن آقایان و حدود چهل و هفت درصد آن خانم ها هستند، در این کشور مشغول به کار می باشند. زبان رسمی این کشور آلمانی است. ما در این مقاله قصد داریم ‌چند راهکار تضمینی مهاجرت به کشور آلمان را برای شما بیان نماییم. البته شما می توانید با مراجعه به همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی، اطلاعات خود را به روز نمایید.

انواع ویزاهای مختلف برای مهاجرت به آلمان

همان طور که گفتیم مهاجرت به کشور آلمان روش های مختلفی دارد، از این رو لازم است تا ویزا های متفاوتی هم گرفته شود. از جمله ویزا هایی که برای افراد مختلف صادر می شود عبارتند از: ویزای توریستی که برای گردشگری صادر می شود، ویزای کار و تعطیلات که علاوه بر گردش می توانید کار هم‌ کنید، ویزای ترانزیت که فقط برای عبور از آلمان و رفتن به کشور ثالث است، ویزای ملاقات اقوام که برای ملاقات اقوام و آشنایان صادر می شود، ویزای تجاری که برای تجارت در کشور آلمان است، ویزای درمان برای معالجه و درمان در کشور آلمان می باشد و ویزاهای دیگری مانند ویزای دانشجویی که به دانشجویان داده می شود. هر کدام از این ویزا ها برای گرفته شدن نیاز به مدارک خاصی دارند و شما بسته به شرایط خود و نوع ویزای درخواستی باید این مدارک را آماده نمایید.

یک نکته که باید بدانید این است که یکی از سخت ترین کشور ها برای دریافت ویزا، کشور آلمان می باشد. ویزای این کشور را می توان با ارزش ترین ویزا در بین کشور های اتحادیه اروپا دانست. هزینه دریافت ویزای آلمان با توجه به شرایط فرد، خانواده او و افراد متقاضی دریافت ویزا متفاوت خواهد بود. برای گرفتن ویزای آلمان قرد باید شخصا به سفارت آلمان مراجعه نماید و مدارک خود را ارائه نماید. این مدارک معمولا شامل مدارک تمکن مالی، رزومه تحصیلی یا شغلی، شناسنامه، کارت ملی، کپی ‌مدارک و … می باشد. هر چه مدارک شما کامل تر باشد امکان دریافت ویزای آلمان بیشتر خواهد بود.

راه های مهاجرت تضمینی به کشور آلمان

حال که با نکات مهم اخذ ویزای آلمان آشنا شدیم، قصد داریم چند روش مهاجرتی تضمینی به کشور آلمان را برای شما ارائه دهیم.

شما به عنوان فرد متقاضی مهاجرت به آلمان می توانید با مطالعه این مقاله و مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی بهترین تصمیم را در این باره بگیرید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

یکی از راه های تضمینی و مناسب جهت مهاجرت به کشور آلمان، مهاجرت از طریق تحصیل در آلمان می باشد. معمولا تحصیل در کشور آلمان رایگان می باشد و به همین دلیل است که افراد زیادی متقاضی مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان هستند. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان داشتن مدرک زبان آلمانی واجب است و جزو مدارک اصلی محسوب می شود. اگر فردی تمایل داشته باشد که به ادامه تحصیل با زبان انگلیسی در این کشور بپردازد باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشد و از دانشگاه های خصوصی و با دادن هزینه پذیرش بگیرد.

جدیدا شرایط دریافت ویزای تحصیلی المان کمی پیچیده شده و ممکن است مدت زمانی طول بکشد. البته افرادی که بورسیه تحصیلی این کشور را دارند یا برای تحصیل در دوره دکتری یا کارشناسی ارشد پدیرفته شده اند، در مدت زمان کمتری می توانند ویزای تحصیلی خود را دریافت نمایند. دقت کنید که اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان برای مقطع کارشناسی ارشد دارید، مدرک کارشناسی شما در ایران بسیار حائز اهمیت می باشد.

طول مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می تواند یک ساله، یک سال و نیم و دو ساله باشد. برای پذیرش مقطع فوق لیسانس در آلمان لازم است مدارکی مانند: پاسپورت، انگیزه نامه، مدرک زبان معتبر، اصل و ترجمه تمامی مدارک تحصیلی، نامه تمکن مالی از بانک و نامه و رزومه کاری را آماده کنید. پذیرش دکتری در آلمان شرایط سخت تری دارد و کمی مشکل تر می باشد. برای اخذ پذیرش دکتری در ابتدا باید رزومه تحصیلی خود را بسیار قوی کنید و سپس استاد راهنمایی مرتبط با شرایط تحصیلی خود پیدا کنید.

پس از یافتن این استاد راهنما باید چند جلسه با او مصاحبه کنید و در صورت پذیرفته شدن توسط استاد راهنما، فرد متقاضی می تواند پدیرش دکتری خود را دریفات نماید. منظور از رزومه قوی داشتن مقاله آی اس آی، سابقه کار های تحقیقاتی، سابقه فعالیت های پژوهشی، معدل بالا در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، مدرک زبان، توصیه نامه و انگیزه نامه قوی می باشد. تحصیل در این مقطع معمولا چهار سال به طول می انجامد.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

کشور آلمان بیش از چهار صد مرکز آموزش عالی و بیش از دو میلیون دانشجو دارد. از نظر هزینه می توان گفت که این کشور یکی از ارزان ترین کشور ها برای ادامه تحصیل است. البته نکته مهم این است که تحصیل از چند سال پیش در آلمان شرایط جدیدی را به خود اختصاص داده است. پس از اجرایی شدن برنامه بلونیا شرایط تحصیل در این کشور متفاوت شد. تمامی دانش جویان خارج از اتحادیه اروپا می بایست مبلغ هزار و پانصد یورو به عنوان شهریه پرداخت نماید. بورسیه تحصیلی در کشور آلمان به سه دسته تقسیم می شود.

بورسیه تحصیلی دولتی آلمان، بورسیه تحصیلی غیر دولتی کشور آلمان و بورسیه تحصیلی در دانشگاه های خاص. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با بورسیه های تحصیلی می توانید به وب سایت های دانشگاه های آلمان مراجعه نمایید. بورسیه های تحصیلی دولتی در آلمان به دو نوع بورسیه تحصیلی DAAD و بورسیه تحصیلی اراسموس تقسیم بندی می شود. بورسیه های غیر دولتی هم تنوع بسیار زیادی دارد و شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از این نکات اطلاع پیدا کنید. نکته دیگر این است که هزینه زندگی دانشجویان در آلمان مبلغی بین پانصد تا هشتصد یورو در ماه خواهد بود.

مهاجرت کاری به آلمان

یکی دیگر از روش های تضمینی و مهم برای مهاجرت به کشور آلمان، مهاجرت از طریق کار در آلمان می باشد.‌ ویزای کار آلمان را می توان یکی از پر متقاضی ترین انواع ویزا ها در سال های گذشته نامید. این ویزا در سالیان گذشته بیشترین راه ورود به اروپا بوده است. جدیدا ویزای کاری آلمان بری ایرانیان راحت صادر می شود. ویزا های کاری آلمان به دو دسته ویزای بلو کارت و ویزای جستجوی کار آلمان تقسیم بندی می شود.

ویزای بلوکارت دو شرط اساسی دارد. برای اخذ این ویزا باید فرد متقاضی حتما یک دعوت نامه کاری یا اصطلاحا قرار داد کاری داشته باشد.‌ شرط دیگر این است که میزان حقوق دریافتی فرد همان مقداری باشد که سفارت آلمان مشخص کرده است. این مبلغ به طور میانگین حدودا سالی پنجاه هزار یورو و ماهیانه حدود چهار هزار یورو می باشد. برای اخذ ویزای کاری آلمان باید مدرک تحصیلی حداقل لیسانس داشته باشید. سایر مدارک عبارتند از : انگیزه نامه، سابقه کاری (بهتر است با بیمه باشد. )، تاییدیه رشته تحصیلی و دانشگاه، تسلط کافی به زبان آلمانی و در برخی مواقع زبان انگلیسی .

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

اگر در ابتدا ویزای بلو کارت بگیرید می توانید همسر و فرزندان زیر هجده سال خود را به آلمان ببرید. در مدل دوم اما باید ابتدا فرد متقاضی به آلمان برود و پس از یافتن کار می تواند همراهان خود را ببرد.

برای یافتن کار در آلمان می توانید از روش های مختلفی اقدام نمایید‌ اگر از طریق ویزای جاب آفر قصد مهاجرت دارید باید از خارج از این کشور با استفاده از وب سایت های کاریابی، کار خود را بیابید اما با ویزا های جاب سیکر می توانید پس از حضور در این کشور به جست و جوی کار بپردازید.‌

برخی از مشاغلی که می توانید در این کشور داشته باشید عبارتند از: ساخت و ساز فلزی، مکاترونیک، فناوری اتوماسیون، صنایع الکترونیک ساختمانی، مهندسی برق، برق صنعتی، بهداشت حرفه ای، نرم افزار، برنامه نویسی، عملیات راه آهن، پرستاری تخصصی، جراحی تکنولوژی، مراقبت سالمندان، دندانپزشک، شنوایی آکوستیک و … . در حالت نرمال هزینه زندگی در کشور آلمان بین هشتصد تا هزار یورو در ماه می باشد. بهترین شهر هایی که می توانید در آلمان مشعول به کار شوید عبارتند از شهر های: کلن، مونیخ، دوسلدورف، لایپزیک، هامبورگ و … .

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهاجرتی به کشور آلمان، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آلمان می باشد. سرمایه گذاری و مهاجرت به المان از این طریق به چهار شیوه ممکن است. این شیوه ها عبارتند از: راه اندازی کسب و کار بر پایه فعالیت های حرفه ای و فردی، ثبت شرکت مسیولیت محدود در آلمان، ثبت شرکت تضامنی و تاسیس دفتر نمایندگی یا شعبه.‌ هر کدام از این روش ها، نکات مربوط به خود را دارند‌.‌

در روش اول مبنای فعالیت در زمینه رستوران، کافی شاپ، فروشگاه و … می باشد. در روش دوم فرد با داشتن شرکتی در ایران، می تواتید فعالیت مشابه اقتصادی در کشور آلمان داشته باشید. در این حالت حداقل سرمایه بیست و پنح هزار یورو است. برای دریافت ویزای سرمایه گذاری باید با مدارک ترجمه شده خود به سفارت کشور آلمان بروید. این مدارک پس از تایید شدن برای وکلای المانی ارسال می شوند تا آن ها پس از تایید برای شما اجازه فعالیت صادر کنند.

دقت کنید که در این حالت تمامی افراد تحت تکلف شما مانند همسر و فرزندان زیر هجده سال می توانند با شما در این کشور اقامت داشته باشند. یکی از سرمایه گذاری های جداب و عالی در این کشور، خرید ملک می باشد. قیمت ملک در کشور آلمان نسبت به سایر کشور های اروپایی پایین تر است و تامین مالی در این کشور بسیار سود آور می باشد. البته شما می توانید از طریق کارآفرینی در آلمان هم سرمایه گذاری مطمئن و معتبری داشته باشید‌. در این حالت لازم است که طرحی تجاری و قوی ارائه نمایید. میزان سرمایه اولیه جهت این مدل سرمایه گداری اعلام نشده است اما باید به میزانی باشد که بتوانید حقوق کارمندان و هزینه های کسب و کارتان را پوشش دهید.

سوالات متداول در ارتباط با بررسی چند راه برای مهاجرت تضمینی به آلمان

  1. آيا آلمان کشوری مناسب برای زندگی و مهاجرت است؟

    بله کشور آلمان گزینه ای مناسب برای تحصیل و زندگی است و شرایط بسیار خوبی برای زندگی دارد.

  2. چه راه هایی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد؟

    از جمله روش های مهاجرت به آلمان عبارتند از:مهاجرت تحصیلی به آلمان، مهاجرت کاری به آلمان، سرمایه گذاری در آلمان،‌ازدواج در آلمان و … .

  3. چه ویزا هایی برای مهاجرت به آلمان صادر می شود؟

    از جمله این ویزا ها عبارتند از: ویزای کاری آلمان، ویزای سرمایه گذاری آلمان، ویزای تحصیلی آلمان و … .

  4. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای آلمان چیست؟

    مدارک مورد نیاز عبارتند از: پاسپورت معتبر، مدارک هویتی، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی، بیمه نامه و … .

  5. آیا مهاجرت تحصیلی به آلمان گزینه ای مناسب برای حضور در این کشور است؟

    بله مهاجرت تحصیلی به دلیل وجود دانشگاه های بسیار هم در این کشور و همچنین ارائه دوره های تحصیلی مناسب برای تحصیل بسیار عالی است.

  6. تحصیل در آلمان به چه زبان هایی امکان پذیر است؟

    تحصیل در این کشور به زبان های آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است.

  7. ویزا های کاری آلمان چند مدل هستند؟

    ویزای های کاری آلمان در مدل های ویزای جست و جوی کار و بلوکارت طبقه بندی می شوند.

  8. بهترین مشاغل برای مهاجرت کاری به آلمان چیست؟

    بهترین مشاغل عبارتند از: ساخت و ساز فلزی، مکاترونیک، فناوری اتوماسیون، صنایع الکترونیک ساختمانی، مهندسی برق، برق صنعتی و … .

  9. آیا مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان برای حضور در این کشور مناسب است؟

    بله مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان یکی از بهترین روس های مهاجرت به آلمان می باشد.

  10. آيا امکان اخذ ویزای همراه از طریق سرمایه گذاری در آلمان وجود دارد؟

    بله می توان برای سرمایه گذاری در آلمان ویزای همراه را دریافت نمود.

  11. روش های سرمایه گذاری در آلمان چه هستند؟

    از جمله این روش ها عبارتند از: ثبت شرکت در آلمان، خرید ملک در آلمان، کارآفرینی در آلمان و … .

 

سخن آخر

ما در این مقاله چند روش مهاجرت تضمینی به کشور آلمان را برای شما بیان نمودیم. با توجه به این که متقاضیان مهاجرت به کشور آلمان روز به روز افزایش پیدا می کنند این مقاله کمک بسیار زیادی به این افراد خواهد کرد.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *