دوره پریمدیکال در رومانی

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با دوره پریمدیکال در رومانی صحبت کنیم. دقت کنید که یکی از روش های مهاجرتی به کشور های مختلف، از طریق مهاجرت تحصیلی می باشد. دانشجویان بسیاری برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کشور های دیگر اقدام می نمایند. اما تحصیل در هر کشوری دارای شرایط خاصی برای خود است و نیاز به اطلاعات ویژه ای دارد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور های مختلف نیز دارای قوانین خاصی است و برای هر کشور شرایط ویژه ای دارد. برخی کشور ها قبل از دوره اصلی دوره های خاصی را برای پزشکی برگزار می کنند. در این مقاله هدف ما بررسی همین دوره های پری مدیکال است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به رومانی می توان از راه ها و روش های بسیاری اقدام نمود. از جمله این راه ها و روش ها می توان به مهاجرت تحصیلی به رومانی، مهاجرت کاری به رومانی، مهاجرت سرمایه گذاری به رومانی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در رومانی، مهاجرت از طریق ازدواج در رومانی و … اشاره نمود. برای کسب اطلاع از هر کدام از این روش های مهاجرتی و شرایط ویژه این روش ها می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

دوره پریمدیکال در رومانی

دوره های پری مدیکال در رومانی دوره های خاصی هستند که به عنوان بنیاد و زیر بنای پزشکی برای دانشجویان ارائه می گردد. این دوره های مقدماتی یا پایه ای در دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی در رومانی و یا در دانشگاه های پزشکی رومانی به دانشجویان ارائه می شود. در حقیقت برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی استفاده از این دوره ها و شرکت در این دوره ها توصیه شده است.

در حقیقت دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رومانی و خصوصا تحصیل در پزشکی رومانی، تحصیل دندانپزشکی در رومانی، تحصیل داروسازی در رومانی و تحصیل دامپزشکی در رومانی می بایست این دوره های بالینی بنیادی و اساسی را در نظر داشته باشند و در آن ها شرکت کنند. البته تحصیل در رومانی صرفا برای تحصیل پزشکی و رشته های زیر شاخه آن نمی باشد. بلکه می توان در رشته های مختلف بسیاری در کشور رومانی مشغول به تحصیل شد. در واقع کشور رومانی دارای دانشگاه های معتبر بسیار زیادی می باشد که ارائه دهنده رشته های گوناگونی هستند.

برای تحصیل در دانشگاه های رومانی می بایست اقدام به اخذ پذیرش نموده و البته در ابتدا با این دانشگاه ها به طور کلی آشنا شوید. مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های رومانی نیز دارای اعتبار بسیار زیادی هستند و در کشور های بسیاری در تمام دنیا پذیرفته شده اند. از این رو شما می توانید با خیال راحت در دانشگاه های رومانی تحصیل کرده و برای دریافت پذیرش از این دانشگاه ها اقدام نمایید. اما در ادامه این مقاله ما با مبحث شرایط تحصیلی در دوره پری مدیکال دانشگاه های رومانی آشنا می شویم تا بدانیم حقیقتا در این دوره شرایط به چه صورت است؟! از این رو در ادامه با ما همراه شوید.

چرا دوره پریمدیکال در رومانی؟!

همان طور که گفتیم دوره پریمدیکال یکی از دوره های بنیادی و اساسی در زمینه تحصیل پزشکی در رومانی و دیگر زیر شاخه های پزشکی در این کشور است. دوره پریمدیکال در رومانی برای یک سال طراحی شده است و در دو ترم تقسیم بندی گردیده. ترم اول در این دوره با ارائه زبان رومانی گذرانده می شود و ترم دوم نیز برای ارائه دروس پایه رشته های پزشکی است. در حقیقت در ترم دوم شما با درس هایی برای رشته های مختلف آشنا می شوید. این دروس به روند زیر هستند:

  • دروس زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات برای پزشکی و دندانپزشکی.
  • دروس گیاه شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات برای داروسازی.
  • دروس زیست شناسی و فیزیک برای رشته فیزیوتراپی و … .
چرا دوره پریمدیکال در رومانی؟!

چرا دوره پریمدیکال در رومانی؟!

این دوره های پایه ای بسیار حائز اهمیت است و به دانشجویان امکان می دهد تا برای تحصیلات دانشگاه پزشکی به خوبی آماده شوند. در کشور رومانی و دانشگاه های رومانی بیشتر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی فقط به زبان رومانیایی موجود است و برنامه هایی که به زبان های بین المللی (انگلیسی یا فرانسوی) در دسترس هستند ، اما ظرفیت های پذیرش دانشگاهی در مقایسه با برنامه های رومانیایی بسیار محدود هستند.

حتی اگر امکان مطالعه پزشکی به زبان انگلیسی یا فرانسوی در رومانی وجود داشته باشد ، زبان رومانیایی برای ارتباط با بیماران در کلینیک ها و بیمارستان های دانشگاه بسیار مهم است. از این رو می توان گفت که آن دسته از دانشجویانی که با زبان رومانیایی آشنایی دارند به راحتی می توانند در زمینه تحصیلات خود در کشور رومانی پیش روند و ارتباط مناسبی حتی با روند کار در رومانی داشته باشند. در واقع باید به این موضوع فکر کنید که اگر نتوانید با بیماران ارتباط برقرار کنید ، چگونه می توانید روند درمان را پیش ببرید.

تاثیر دوره پریمدیکال رومانی بر روند تحصیلی دانشجویان چیست؟!

در این بخش از مقاله قصد داریم به اهمیت گذراندن دوره پریمدیکال رومانی برای تحصیل در رومانی بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که تاثیر دوره پریمدیکال رومانی بر روند تحصیلی دانشجویان چیست؟! در ابتدا در ارتباط با بورسیه های تحصیلی رومانی برای این دوره ها اطلاعاتی را به شما ارائه می دهیم دارنشجویان اتحادیه اروپا و سوئیس می توانند برای تحصیلات در این دوره های پریمدیکال با شرایطی مشابه دانشجویان رومانی ، برای بورسیه تحصیلی رومانی رقابت کنند.

البته دانشجویان می توانند برای تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی یا همین رمانی در رومانی به طور شخصی هزینه کنند. اما مهم ترین مزیت دوره های پریمدیکال این است که دانشجویان بین المللی پزشکی با دوره های پایه پزشکی در رومانی در طول تحصیلات دانشگاهی خود به زبان انگلیسی ، فرانسوی یا رومانیایی عملکرد خوبی دارند و خود را در جامعه دانشگاهی و زندگی روزمره به راحتی ادغام می کند. در واقع می توان این را گقت که دوره های پریمدیکال در کشور رومانی گزینه های بیشتری را برای دانشجویان آینده نگر پزشکی فراهم می کند.

در واقع دانشجویان در این حالت تسلط بیشتری بر روی مطالعات پزشکی خود دارند. مطالعات دوره های دانشگاهی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های رومانی طولانی است و حدودا پنح تا شش سال به طول می انجامد. اما اگر دانشجویان در دروره های پریمدیکال شرکت کرده باشند و به زبان رومانیایی تسلط داشته باشند شرایط برای آن ها بسیار بهتر از قبل خواهد شد.

تاثیر دوره های پریمدیکال در رومانی بر تخصص پزشکی و زیرشاخه های آن

ما در بخش های قبلی مقاله در ارتباط با دوره پریمیدال در رومانی نکات بسیار مهمی را ارائه دادایم و از تاثیر و مزایای مثبت این دوره برای شما نکاتی مثبت را توضیح دادیم. اما در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با تاثیر دوره های پریمدیکال بر تخصص پزشکی در رومانی نکاتی مهم را ارائه نماییم. دقت کنید که دانشجویان بسیاری برای تحصیل در رشته های تحصصی پزشکی و زیر شاخه های مختلف آن اقدام می نمایند.

از این رو لازم است تا در ارتباط با تاثیر دوره های پریمدیکال اطلاعات داشته باشیم. در ابتدا این نکته را مد نظر داشته باشید که تخصص های پزشکی یا همان دکترا پزشکی فقط به زبان رومانیایی در دسترس دانشجویان علاقه مند است. اما نکته مهم تر این است که دانشجویانی که دوره های پری مدیکال را در رومانی گذرانده اند، پس از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و برای ورود به دوره تخصص پزشکی یا دکتری پزشکی شرایط بهتری نسبت به سایرین دارند.

در واقع این افراد با اشتیاق بیشتری به تخصص خود ادامه می دهند. در واقع می توان به این نکته اشاره داشت که تاثیر دوره پریمدیکال در رومانی بر روی روند اخذ تخصص پزشکی در رومانی و زیر شاخه های مختلف آن بسیار زیاد است.

هزینه تحصیل در دوره پریمدیکال رومانی

در این بخش از مقاله یکی از نکات مهم را بررسی می کنیم و آن بررسی هزینه تحصیل در دوره پریمدیکال در رومانی است. در حقیقت بررسی هزینه تحصیل در رومانی و هزینه زندگی در رومانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دوره های پری مدیکال یا همان دوره های بنیادی پزشکی و زیر شاخه های آن در رومانی بسیار ارزان هستند. البته هزینه های تحصیل در رومانی برای این دوره ها به شرایط ملیتی شما نیز بستگی دارد.

دوره های پریمدیکال برای دانشجویان اتحادیه اروپا و سوئیس هشتصد یورو برای یک سال است. اما هزینه این دوره ها برای دانشجویان بین المللی بین دو هزار تا دو هزار و هفتصد یورو در سال می باشد. البته دقت کنید که باید هزینه های زندگی در رومانی را هم در نظر داشته باشید.

هزینه تحصیل در دوره پری مدیکال رومانی

هزینه تحصیل در دوره پری مدیکال رومانی

برنامه های تحصیلی دوره پریمدیکال در رومانی

در این بخش از مقاله در ارتباط با برنامه های تحصیلی در دوره پریمدیکال در رومانی صحبت می کنیم. دوره های پریمدیکال در رومانی کورس های تحصیلی به غیر از زبان رومانیایی دارند که برای هر زیر شاخه ای از پزشکی باید تعدادی از این دوره ها را گذراند. در این بخش از مقاله ما در ارتباط با این کورس ها اطلاعاتی ارائه می دهیم. برای رشته شیمی می بایست کورس های زیر را گذراند:

  • شیمی عمومی
    ( اصطلاحات اساسی و واحدهای تمرکز در شیمی، جدول تناوبی، پیکربندی الکترونی از اتم – نظریه کوانتومی، واکنش های شیمیایی، تعادل شیمیایی، ترمودینامیک، مولکولی و میزان واکنش شیمیایی، الکتروشیمی و … ) ،
  • شیمی ارگانیک
    (ایزومر ها، انواع و مکانیسم واکنشهای ارگانیک، حالت های ترکیبی ترکیبات آلی، پیوند در ترکیبات آلی، آلکان ها و آلکن ها، آلکیل هالیدها و هالوژنیدهای آریل، ترکیبات معطر، گروه کربوکسیل و … .)، شیمی معدنی ( خاصیت آب، خصوصیات فلزات، عناصر گروه بندی شده – خصوصیات و واکنشهای معمولی و… )،
  • زیست شناسی
    ( ماکرومولکول ها -کربوهیدرات ها ، لیپیدها ، پروتئین ها ، اسیدهای نوکلئیک، ساختار سلول و عملکرد اصلی، غشای سلولی، آنزیم ها و زیست انرژی، فتوسنتز، چرخه سلولی، سنتز DNA، میوز ، میتوز، ژنتیک پایه،  سنتز پروتئین و …)
  • آناتومی و فیزیولوژی
    ( سیستم قلبی عروقی، سیستم لنفاوی، دستگاه گوارش، سیستم ترشحی، سیستم تنفسی، سیستم عصبی، سیستم ایمنی، سیستم غدد درون ریز، اندام های حسی، سیستم های تولید مثل و …)
  • مکانیک
    ( انرژی، حرکت، قوانین نیوتن، حرکت خطی و زاویه ای و … )
  • بیوفیزیک
    ( رادیواکتیویته، اپتیک، اشعه الکترومغناطیسی، امواج صوتی ، سونوگرافی و … )

هدف تحصیل در دوره پریمدیکال در رومانی چیست؟

در این بخش از مقاله در ارتباط با هدف تحصیل در دوره پریمدیکال در رومانی صحبت می م کنیم. دقت کنید همان طور که گفتیم برنامه دوره مقدماتی برای تحصیل پزشکی در رومانی برای دانشجویان دارای بورسیه تحصیلی رومانی الزامی است که می خواهند دوره پزشکی را در این کشور بگذرانند.

اما اجازه دهید تا ببینیم اهداف اصلی این دوره چیست و در حقیقت چه هدف هایی با تحصیل در دوره پریمدیکال در رومانی برای دانشجویان در دسترس خواهد بود. اهداف اصلی برای دوره پریمدیکال یا مقدماتی پزشکی و زیر شاخه های آن در رومانی عبارتند از: ارتقا دانش زبان برای برقراری ارتباط با بیمار و تحصیلات مناسب، بهبود دانش مربوط به موضوع مورد نیاز برای مطالعه پزشکی، انتقال بدون دغدغه و با راحتی به دوره های پزشکی و زیر شاخه های آن و در نهایت  به حداقل رساندن مشکلات سازگاری با شرایط برای تازه واردان.

سوالات متداول در ارتباط با دوره پریمدیکال در رومانی

  1. آيا کشور رومانی برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله رومانی یکی از کشور های بی حاشیه و ناسب و امن برای زندگی و تحصیل می باشد.

  2. آیا دوره های تحصیلی در رومانی معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های رومانی دارای اعتبار بسیار بالایی در اتحادیه اروپا و سایر کشور ها می باشند.

  3. تحصیل پزشکی و زیر شاخه های آن در رومانی اصولا به چه زبانی است؟

    تحصیل در این رشته ها اصپلا به زبان رومانیایی است.

  4. آیا امکان تحصیل پزشکی و زیر شاخه های آن به زبان انگلیسی موجود می باشد؟

    بله دانشجویان می توانند برای تحصیل هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی اقدام نمایند.

  5. دوره پریمدیکال در رومانی چند سال به طول می انجامد؟

    دوره پریمدیکال در رومانی یک ساله است.

  6. در دوره پریمدیکال در رومانی چه کورس هایی به دانشجویان ارائه می شود؟

    از جمله این کورس ها عبارتند از: شیمی عمومی، شیمی معدنی، زیست شناسی، مکانیک و …. .

  7. هزینه تحصیل در دوره پریمدیکال در رومانی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در دوره پریمدیکال در رومانی برای دانشجویان اتحادیه اروپا هشتصد یورو و برای دانشجویان بین المللی سایر کشور ها بین دو هزار تا دو هزار و هفتصد یورو می باشد.

  8. دوره پریمدیکال در رومانی چه مزایایی برای تحصیل پزشکی و سایر رشته ها دارد؟

    در این دوره دانشجویان علاوه بر آشنای با زبان رومانیایی با پایه دروس خود آشنا می شوند.

  9. آیا دوره پریمدیکال در رومانی بر دوره های تخصصی پزشکی تاثیر گذار است؟

    بله دانشجویانی که دوره پریمدیکال در رومانی را گذرانده اند راحت تر در این کشور مشغول به تحصیل تخصص پزشکی می شوند.

  10. دوره پریمدیکال در رومانی برای چه رشته هایی ارائه می شود؟

    این دوره علاوه بر پزشکی برای دندانپزشکی، داروسازی و … نیز ارائه می شود.

  11. اهداف اصلی دوره پریمدیکال در رومانی چیست؟

    اهداف اصلی این دوره آمادگی دانشجویان برای تحصیل در دوره های دانشگاهی پزشکی، توانایی برقراری ارتباط راحت تر و … می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *