تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه چارلز پراگ چک

دپارتمان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه چارلز پراگ چک با مواردی نظیر: شناخت و درمان؛ دامنه گسترده ای از بیماری های دندانی و ناتوانی ها سر و کار دارد. این دپارتمان به 10 بخش مختلف تقسیم شده است که همگی با بیماران و مراقبت های درمانی در بیمارستان در ارتباط است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه چارلز پراگ چک

دپارتمان دندانپزشکی

دپارتمان دندانپزشکی با مواردی نظیر: شناخت و درمان؛ دامنه گسترده ای از بیماری های دندانی و ناتوانی ها سر و کار دارد. این دپارتمان به 10 بخش مختلف تقسیم شده است که همگی با بیماران و مراقبت های درمانی در بیمارستان در ارتباط است.

دپارتمان دندانپزشکی نسبت به آموزش مقطع کارشناسی؛ آموزش دانشجویان دندانپزشکی و دوره های کارشناسی ارشد و آموزش در جهت همکاری به عنوان دستیار دندانپزشک و متخصص شدن نیز مبادرت خواهد ورزید. این دپارتمان مدارک و یا دیپلم شناخته شده ای را در اختیار اشخاص قرار می دهد.

روزی که به عنوان  Sazama شناخته می شود به کنفرانسی که به مدت 20 سال به صورت مداوم برگزار می شود اختصاص داده شده است. پیشنهاد می شود که تمامی دانشجویان و دستیاران آنان اطلاعات خود را به روز رسانی نمایند.

برنامه های به زبان انگلیسی دانشگاه پزشکی چارلز چکشناخت پیشرفته و درمان

فعالیت های تحقیقاتی به صورت گسترده ای با مباحث شناختی جدید و متدهای درمانی به روزرسانی شده در ارتباط می باشد. از مباحثی که به صورت گسترده ای ارزش دنبال کردن را دارد مواردی نظیر: جراحی های غددی؛ براکی تراپی، درمان شکستگی های دهانی و صورتی، ایمپلنت های دندانی و بازسازی پروتز در افراد بی دندان، درمان موارد غیر تهاجمی و بیماری های پریودنتال، بیماری های دهانی، مراقبت از دندان های پیچیده؛

انجام فعالیت های پیشگیرانه مدرن در مهد کودک و مدرسه کودکان، میکروسکوپی به کمک دندانپزشکی و بسیاری دیگر را در بر خواهد گرفت.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه چارلز پراگ چک

تاریخچه دانشگاه پزشکی چارلز چک

دانشکده پزشکی فعالیت های آموزشی خود را از 25 نوامبر آغاز سال 1945 آغاز می نماید و به عنوان اولین دانشکده در شرق بوهمیا در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر حدود 1495 دانشجو و در گرایش پزشکی عمومی؛ دندانپزشکی و به زبان چکی و انگلیسی مشغول به تحصیل می باشند.

برنامه های اخذ مدرک پزشکی  دانشگاه پراگ

برنامه های اخذ مدرک پزشکی عمومی حدود 6 سال و دندانپزشکی حدود 5 سال به طول می انجامد که تمامی مباحث تئوری؛ پیش بالینی و بالینی و در دپارتمان بالینی و موسسات مربوطه را در بر خواهد داشت.

تمامی فرایندهای بالینی در بیمارستان های موجود در دانشکده صورت می گیرد. این مجتمع حدود 37 کلینیک؛ به همراه 1400 تخت و 4000 پرستار و پزشک را در خود جای داده است.

برنامه های به زبان انگلیسی چالز پراگ

از سال 1992 این دانشکده نسبت به ساماندهی مدارک پزشکی و یا برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی مبادرت ورزید. این در حالی است که حدود 404 دانشجو و در سال های 2016/2017 در این دانشگاه تحصیل خواهند داشت.

تمامی مباحث عملی و تئوری و در مراکز بالینی به زبان انگلیسی می باشد؛ چرا که شرکت در کلاس های زبان چکی اجباری می باشد و در سال اول و دوم دانشجویان را در جهت انجام فعالیت های گسترده تر یاری می نماید. علاوه بر این دانشجویان با شرکت در این دوره ها شانس بیشتری برای برقراری ارتباط با بیماران خواهند داشت.

دوره های زبان چکی و انگلیسی کاملا برابر می باشد و کاملا قابلیت قیاس با استانداردهای بین المللی را خواهند داشت. تمامی این امتیازات بایستی به تایید اروپا نیز برسد.

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی چارلز پراگ چک

شرکت در آزمون ورودی در سال های آکادمی 2017/2018 نقش مهمی را در ورود به دانشکده پزشکی Hradec Králové

(Šimkova street 870, Hradec Králové, Czech Republic)  ایفا خواهد کرد.

ساماندهی تمامی این آزمون ها بر اساس توافق نامه های صورت گرفته مابین سازمان ها (مابین 31 مارچ تا 31 مه) و در سال 2017 خواهد بود. چگونگی برقراری ارتباط مناسب با سازمان ها در فهرست ذکر شده در ذیل امکان پذیر می باشد. تاریخ دقیق این فرایند در وب سایت های آزمون ورودی نیز آورده شده است.

شهریه تحصیل دندانپزشکی دانشگاه چارلز جمهوری چک

شهریه سالانه در نظر گرفته شده برای شرکت در برنامه ها و به زبان انگلیسی در ماه اکتبر و در سال 2017 به شرح ذکر شده در ذیل می باشد:

  • 310000 CZK و برای برنامه های پزشکی عمومی
  • 340000 CZK و برای برنامه های دندانپزشکی

دانشگاه چارلز پراگ چک

فرایند پذیرش تحصیل دندانپزشکی دانشگاه چارلز پراگ چک

اطلاعات اصلی

دانشجویان بایستی نسبت به تکمیل دوره های آموزشی متوسطه مبادرت ورزند. با توجه به این شرایط اخذ مدرک پزشکی عمومی حدود 6 سال و دندانپزشکی 5 سال به طول می انجامد. افرادی که با در اختیار داشتن مدرک متوسطه پذیرفته می شوند برنامه های یکسانی برایشان در نظر گرفته می شود.

دانشجویان آینده نگر بایستی نسبت به تکمیل فرم درخواست خود و با آگاهی کامل نیز مبادرت ورزند.

متقاضیان خارج از جمهوری چک قادر به برقراری ارتباط با سازمان های مربوطه می باشند علاوه بر این هر کشور شرایط خاصی را برای شرکت در آزمون ورودی مد نظر دارد.

افرادی که مدرک سطح A (افرادی که نمرات A, A, B را در اختیار دارند) و یا معادل آن را کسب کرده اند و یا در آزمون SAT  شرکت کرده اند و نمره کل 2100 را در دروس زیست شناسی؛ شیمی؛ فیزیک و ریاضیات بدست آورده اند از شرکت در آزمون ورودی معاف می باشند و به صورت مستقیم پذیرفته می شوند.

اگر مدارک بالا را دارید و یا در پی اخذ مدرک جهت اعزام دانشجو به چک و تحصیل در چک می باشید خیلی راحت می توانید با دریافت استعلامی که وکلای ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) برای شما تهیه می کنند، بهترین انتخاب را داشته باشید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *