دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

آیا تاکنون ویزای تحصیلی شما برای مهاجرت تحصیلی به کانادا ریجکت شده است؟ اگر پاسخ شما مثبت است ممکن است بنا به دلایل فراوانی ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا برای شما رخ داده باشد. بر این اساس مشاوراه آگاه موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به ارائه دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیل کانادا پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دلیل اصلی ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

به طور کلی دلیل اصلی ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا متقاعد نشدن افسر ویزا برای اقامت موقت متقاضی در کانادا و بازگشت پس از فارغ التحصیلی می باشد. در واقع افسر پرونده ویزا بنا به دلایلی در پرونده به این موضوع پی می برد که متقاضی پس از تحصیل در دانشگاه های کانادا قصد ترک این کشور را ندارد. در واقع متقاضی باید با مدارک لازم اثبات کند که قصد اقامت دائم در کانادا را ندارد. بر این اساس بند 216 قانون مهاجرت کانادا اعلام می کند که:

متقاضی باید در هر حال اثبات کند که قصد اقامت موقت در کانادا را ندارد و با تمام شدن دوره تحصیلی این کشور را ترک کند.

رایج ترین دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

از جمله رایج ترین و معمول ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا می توان به تقاضای بسیار، وقت محدود، اشتباه افسر پرونده، عدم وجود وابستگی های عاطفی متقاضی با خانواده در ایران و دلایل دیگر اشاره کرد. در ادامه به بررسی دقیق دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا خواهیم پرداخت.

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا و تقاضای بسیار

کشور کانادا به دلیل دارا بودن مزیت های فراوان برای تحصیل، اقامت و زندگی از جمله مقصدهای مهاجرتی بسیار جذاب و جالب محسوب می شود. بر این اساس قاعدتا تعداد بسیار زیادی از کشورهای مختلف قصد مهاجرت تحصیلی، کاری و غیره به این کشور را دارند. در واقع تقاضای بسیار زیاد متقاضیان از کشورهای مختلف و ظرفیت کم این کشور را می توان یکی از دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا نام برد.

زمان کم

به دلیل تقاضاهای بسیار برای مهاجرت تحصیلی به کانادا افسرهای پرونده ویزا باید در مدت زمان محدود و کم ویزاهای متقاضیان را بررسی کنند. در واقع از نظر کمبود وقت می توان گفت که هر افسر پرونده ویزا فقط در حدود 6 دقیقه برای بررسی پرونده مهاجرت تحصیلی متقاضی فرصت دارد. وقت کم و محدود از جمله دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا می باشد.

زمان کم

زمان کم

  • در بررسی تقاضاهای ویزای تحصیلی در سال 2020 می بینیم که از میان انبوه تقاضاهای درخواست ویزای تحصیلی کانادا از 5 کشور ایران، هند، فیلیپین، چین، نیجریه و مکزیک فقط با درصد کمی از آن ها موافقت می شود.
  • کمبود منابع انسانی و کمبود وقت را نیز می توان از دیگر دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا نام برد.

پرونده ناقص

علاوه بر موارد ذکر شده، ناقص بودن پرونده ویزای تحصیلی نیز می تواند یکی از مهم ترین دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا باشد. عدم ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی، عدم ارائه مدارک تحصیلی لازم و عدم ارائه گواهی تمکن مالی کافی از جمله موارد نقص در پرونده ویزای مهاجرتی می باشد.

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا و شرایط مالی نامناسب

یکی از مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ارائه گواهی نامه و اسناد مالی برای اثبات توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا می باشد. اما در برخی مواقع با اینکه متقاضی مدارک و اسناد مالی را ارائه می کند، باز هم ممکن است پرونده ویزای تحصیلی ریجکت شود. دلیل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا ممکن است این باشد که افسر پرونده از ذکر منبع مالی ارائه شده توسط متقاضی اطمینان ندارد.

نداشتن سابقه سفر خارجی

به طور کلی نداشتن سابقه سفر خارجی Travel History متقاضی را، نمی توان به عنوان تنها دلیل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا از طرف افسر پرونده عنوان کرد. در واقع این عامل به اضافه عوامل دیگر نقش مهمی در ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا دارند.

عدم وابستگی های خانوادگی

این تصور که وجود بستگان و دوستان در کشور کانادا موجب تسهیل در اخذ ویزای کانادا می شود، تصور باطلی است. چون وجود وابستگی های عاطفی در کشور مقصد تأثیر معکوس بر روند اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارد.

  • مثلاً هنگامی که متقاضی دارای خواهر یا برادر و بستگانی نزدیک در کانادا می باشد و خود نیز قصد تحصیل در آن شهر را دارد.
  • در این موارد باید برای افسر ویزا توضیح دهد که روابط خانوادگی و اعضای خانواده در کشور ایران آن قدر برای وی مهم هستند که قصد دارد بلافاصله پس از تحصیل به کشور خود بازگردد.

عدم وجود برنامه شغلی

افسر پرونده ویزای تحصیلی توجه بسیاری به برنامه شغلی متقاضی پس از تمام شدن دوره تحصیلی دارد. متقاضی باید با ارائه دلایل محکم توضیح دهد که قصد دارد پس از فارغ التحصیلی به کشور خود بازگردد. متقاضی با ارائه نامه از طرف کارفرمای خود در ایران می تواند ثابت کند که پس از پایان تحصیل قصد ادامه کار با همان کارفرما را دارد.

اگر متقاضی در کار و حرفه ای اشتغال ندارد، می تواند با ارائه دلایل محکم ثابت کند که تحصیل در کانادا به وی کمک می کند تا موقعیت شغلی بهتری در کشور خود داشته باشد.

عدم وجود برنامه شغلی

عدم وجود برنامه شغلی

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا از نظر افسر ویزا

متقاضی در هنگام ریجکتی پرونده ویزای تحصیلی باید یک نامه با چنین فرمت و مضمونی را دریافت کند:

«شما باید بر اساس قوانین کانادا تصمیم خود برای بازگشت به کشورتان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود را اثبات کنید. در واقع باید به افسر پرونده نشان دهید که بر اساس قانون اخذ ویزا بند 12 واجدشرایط هستید. علاه بر این باید ثابت کنید که دارای تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا می باشید. من پس از بررسی پرونده ویزا و مدارک موجود شما را واجدشرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا نمی دانم و به همین دلیل ویزای تحصیلی شما را ریجکت اعلام می کنم.»

بر این اساس دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا از مفهوم این نامه یک یا چند مورد از موارد زیر می باشد:

  • دلایل قانع کننده برای اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت زمان تحصیل در کانادا وجود ندارد.
  • دلایل قانع کننده برای ترک کشور کانادا پس از تمام شدن دوره تحصیلی وجود ندارد.
  • مدارک لازم ارسال نشده است.
  • فرم های ارسالی به طور دقیق و درست تکمیل نشده است.

فرمت یک نامه ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

وقتی پرونده ویزای مهاجرتی متقاضی بنا به دلایلی ریجکت و مردود اعلام شود، افسر پرونده باید با ذکر دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی را توضیح دهد. افسر در نامه ریجکتی مواردی که به نظرش متقاعدکننده نمی باشد را علامت می زند و نامه را برای متقاضی ایمیل می کند.

  • به طور معمول نامه ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا در حدود یک هفته پس از انگشت نگاری صادر می شود، البته در برخی موارد زمان بیشتری نیاز است.
  • افسر پرونده در جلوی هر گزینه دلایل رد شدن ویزای تحصیلی را توضیح می دهد و متقاضی باید برای تقاصای مجدد این موارد را مد نظر قرار دهد.

رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان با اخذ نامه ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا می توانند اقداماتی را برای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی این کشور انجام دهند. متقاضی برای طرح درخواست دوباره ویزای تحصیلی کانادا باید به دلایل ریجکتی ویزا توجه کنند. آگاهی از دلایل اصلی ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا موجب می شود تا متقاضی با اصلاح موارد موجود راه را برای اخذ پذیرش باز کند. به منظور رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا متقاضی می تواند به 3 روش اقدام کند.

رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و درخواست مجدد با تغییر

متقاضی در این روش مدارک ناقص را کامل می کند و فرم های تکمیل نشده را به دقت تکمیل و اصلاح می کند. متقاضی برای ارائه درخواست مجدد ویزای تحصیلی کانادا باید هزینه بررسی ویزا را دوباره پرداخت کند. در این روش متقاضی می تواند مدارک دیگر را نیز اضافه و ارسال کند.

درخواست مجدد بدون تغییر

متقاضی در این روش بدون تغییر در مدارک ارسالی و یا اضافه و کم کردن مدارک، درخواست بررسی مجدد پرونده ویزای تحصیلی را ارائه می دهد. در این شرایط مدیر افسر ویزای تحصیلی این پرونده را بررسی می کند.

اعتراض به دادگاه عالی کانادا

متقاضی با اعتراض به دادگاه عالی کانادا از روش بررسی پرونده ویزای تحصیلی شکایت می کند. متقاضی با ارائه اظهارات خود به نتیجه ویزا و ریجکتی شکایت ندارد بلکه به نظر متقاضی روش و روند بررسی پرونده ویزای تحصیلی از طرف افسر ویزا عادلانه و درست نبوده است.

آیا ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا می تواند به دلیل اشتباه افسر باشد؟

بله، در بسیاری از موارد اشتباه های افسر پرونده به دلیل عدم بررسی دقیق پرونده موجب می شود که پرونده ویزای تحصیلی با ریجکتی مواجه شوند. اشتباه های فکت Error in Fact به دلیل عدم مطالعه اصولی و دقیق پرونده ویزا توسط افسر ویزا صورت می گیرد. مشاوران مجرب موسسه های مهاجرتی به راحتی می توانند این اشتباه های افسر پرونده را بررسی کنند و با رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا دوباره برای اخذ ویزا اقدام کنند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

اولین مرحله در اخذ ویزای تحصیلی کانادا اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه و رشته مورد نظر در این کشور می باشد. متقاضی با اخذ نامه پذیرش تحصیلی کانادا و مدارک لازم دیگر باید به سفارت کانادا در کشور خود مراجعه کند. متاسفانه سفارت کانادا در کشور ایران وجود ندارد و متقاضیان ایرانی باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات متحده عربی و یا ارمنستان سفر کنند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

از جمله مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه کانادا
  • گواهی های مالی و اسناد تمکن مالی کافی
  • گواهی سوپیشینه و عدم ارتکاب جرم و جنایت
  • گواهی سلامت پزشکی متقاضی
  • بیمه معتبر سلامت
  • پاسپورت با اعتبار کافی

اهمیت دارا بودن تمکن مالی کافی برای اخذ ویزای کانادا

از مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا که نقش مهمی در اخذ یا ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا دارد، می توان به دارا بودن اسناد مالی و تمکن مالی کافی اشاره کرد. متقاضی علاوه بر هزینه های یک سال زندگی و تحصیل در کانادا باید شهریه دانشگاه را نیز در یک حساب داشته باشد. ارائه رسید پرداخت شهریه برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا الزامی است.

  • متقاضی باید مبلغ مورد نیاز برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا را حداقل به مدت 4 ماه قبل از اقدام برای اخذ ویزا در حساب بانکی خود داشته باشد.
  • میزان تمکن مالی متقاضی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا در حدود 10000 دلار می باشد.
  • متقاضی برای همسر و فرزندان خود به ازای هر یک باید دارای مبلغ 3000 دلار در حساب بانکی باشد.

هزینه های ویزای تحصیلی کانادا

هزینه های تقاضای ویزای تحصیلی کانادا در حدود 235 دلار است که از این میزان در حدود 150 دلار برای بررسی پرونده مهاجرتی متقاضی هزینه می شود. تست بیومتریک که شامل اثر انگشت و موارد دیگر می باشد برای همه متقاضیان 14 تا 79 ساله الزامی است. متقاضیان ایرانی باید تست بیومتریک را در کشورهای ایران، ارمنستان، آذربایجان، کویت، بحرین، امارات متحده عربی و گرجستان انجام دهند. هزینه تست بیومتریک برای هر متقاضی در حدود 85 دلار و به صورت خانوادگی در حدود 170 دلار می باشد.

  • میزان هزینه ویزای تحصیلی کانادا در حدود 150 دلار و غیرقابل برگشت می باشد.
  • میزان هزینه ویزای تحصیلی کانادا که موسسه های مهاجرتی از متقاضی دریافت می کنند، در حدود 1200 دلار می باشد.

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیانی که بنا به دلایلی با ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا مواجه می شوند، بهتر است قبل از اقدام مجدد با مشاوران موسسه های مهاجرتی مشورت کنند. متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با آگاهی از شرایط اخذ ویزا و دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا مشاوره های مهاجرتی مفیدی را ارائه می دهند. این مشاوران با دارا بودن تجربه و سوابق درخشان در زمینه رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کمک می کنند تا متقاضی این بار ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کند.

سخن آخر

در این مقاله دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا به طور دقیق و مفصل مورد بررسی قرار گرفت. متقاضیان با تکمیل مدارک ناقص و ارسال مدارک و همچنین اصلاح موارد ذکر شده توسط افسر پرونده می توانند برای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند.

برای اطلاع از موارد مربوط به رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و موارد دیگر می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل کنید. مشاوران ارشد این موسسه وزین در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت آماده پاسخ گویی به سوال های متقاضیان می باشند.

سوال های متداول در مورد دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

  1. آیا دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا در پاسپورت درج می شود؟

خیر، ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال می شود.

  1. شرایط رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و درخواست مجدد با تغییر چگونه است؟

متقاضی در این روش مدارک ناقص را کامل می کند و فرم های تکمیل نشده را به دقت تکمیل و اصلاح و دوباره درخواست خود را ارائه می دهد.

  1. شرایط رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و درخواست مجدد بدون تغییر چگونه است؟

در این روش بدون تغییر در مدارک ارسالی و یا اضافه و کم کردن مدارک درخواست بررسی مجدد پرونده ویزای تحصیلی را ارائه می دهد.

  1. رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و اعتراض به دادگاه عالی کانادا چگونه است؟

متقاضی با اعتراض به دادگاه عالی کانادا از روش بررسی پرونده ویزای تحصیلی شکایت می کند.

  1. دلایل متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا با دارا بودن شغل چیست؟

متقاضیان با ارائه نامه از طرف کارفرمای خود در ایران می تواند ثابت کند که پس از پایان تحصیل قصد ادامه کار با همان کارفرما را دارد.

  1. دلایل متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون داشتن شغل چیست؟

متقاضی می تواند با ارائه دلایل محکم ثابت کند که تحصیل در کانادا به وی کمک می کند تا موقعیت شغلی بهتری در کشور خود داشته باشد.

  1. دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا از نظر وابستگی های خانوادگی چیست؟

مثلا هنگامی که متقاضی دارای خواهر و یا برادر و بستگانی نزدیک در کانادا می باشد و خود نیز قصد تحصیل در آن شهر را دارد.

  1. آیا وجود بستگان در کانادا موجب تسهیل در اخذ ویزای کانادا می شود؟

خیر، چون وجود وابستگی های عاطفی در کشور مقصد تأثیر معکوس بر روند اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارد.

  1. آیا نداشتن سابقه سفر خارجی می تواند دلیل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا شود؟

    به طور کلی نداشتن سابقه سفر خارجی Travel History متقاضی را نمی توان به عنوان تنها دلیل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا از طرف افسر پرونده عنوان کرد.

  2. دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا با نقص مدارک کدامند؟

    عدم ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی، عدم ارائه مدارک تحصیلی لازم و عدم ارائه گواهی تمکن مالی.

  3. رایج ترین دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا کدامند؟

تقاضای بسیار، وقت محدود، اشتباه افسر پرونده، عدم وجود وابستگی های عاطفی متقاضی با خانواده در ایران و دلایل دیگر.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *