درامد مهندس برق در کانادا

به دلیل بازار کار گسترده رشته برق در کانادا و نیاز روزافزون این کشور به متخصصان حوزه برق و الکترونیک، باید گفت که درآمد مهندس برق در کانادا در میان درآمدهای نسبتا بالا در این کشور قرار دارد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد مهندس برق در کانادا به عوامل متعددی بستگی دارد. در ادامه به بررسی رشته مهندسی برق در کانادا و بازار کار رشته مهندسی برق در کانادا می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

حقوق مهندس برق در کانادا

متوسط حقوق مهندس برق در کانادا 84.000 دلار در سال یا به عبارتی 43.00 دلار در ساعت است. مهندسین برق تازه کار 65.000 دلار در سال دریافت می کنند، در حالیکه متخصصین با تجربه تقریبا 113.000 دلار در سال درآمد دارند. هر چند که میزان درآمد مهندس برق در کانادا بسته به منطقه و استانی که در آن کار می کنند متفاوت است. به طور مثال: متوسط درآمد مهندس برق در استان بریتیش کلمبیا 83.000 دلار، در استان آلبرتا 82.000 دلار ، در استان اونتاریو 78.000 دلار و در استان کبک 63.000 دلار در سال است. علاوه بر این، میزان درآمد مهندس برق در کانادا در گرایش های مختلف رشته برق متفاوت است. در ادامه لیست مقدار حقوق مهندس برق در کانادا در گرایش های مختلف را مشاهده می کنید:

گرایش رشته برقمیزان در آمد سالانه
مدیریت برق102.000 دلار
مهندس آزمایش65.000 دلار
مهندس اتوماسیون90.000 دلار
مهندس پروژه86.000 دلار
مهندس سیستم85.000 دلار
مهندس الکترونیک84.000 دلار
مهندس تولید80.000 دلار
مهندس طراح78.000 دلار
مهندس ناظر73.000 دلار
مهندس خدمات70.000 دلار

درآمد مهندس برق در کانادا بر اساس سطح تجربه

یکی از موثرترین عوامل تاثیرگذار در میزان درآمد مهندس برق در کانادا ، سطح تجربه مهندسین است. به طور طبیعی، هر چه سطح تجربه افراد بیشتر باشد، حقوق بالاتری دریافت می کنند. به طور مثال: مهندسین برق با کمتر از دو سال تجربه کار ، 69.000 دلار در سال درآمد دارند؛ در حالیکه مهندسین برق با دو تا پنج سال تجربه، سالانه 92.000 دلار دریافت می کنند که 32 درصد بیشتر از افرادی است که کمتر از دو سال تجربه کار دارند. در جدول زیر میزان درآمد مهندس برق در کانادا بر اساس میزان تجربه ارائه شده است:

سطح تجربهدرصد افزایشیمیزان حقوق
2-0 سال تجربه69.000 دلار
5-2 سال تجربه32 درصد92.000 دلار
10-5 سال تجربه 34 درصد123.000 دلار
15-10 سال تجربه19 درصد147.000 دلار
20-15 سال تجربه8 درصد159.000 دلار
 20 سال به بالا7 درصد174.000 دلار

درآمد مهندس برق در کانادا بر اساس میزان تحصیلات و جنسیت

همه ما می دانیم که تحصیلات بالا برابر است با حقوق بیشتر، اما سطح تحصیلات تا چه اندازه بر میزان درآمد مهندس برق در کانادا تاثیر گذار است. مهندسین برق با مدرک لیسانس 99.000 دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه متخصصان با مدرک فوق لیسانس سالانه157.000 دلار دریافت می کنند که تقریبا 58 درصد بیشتر از افرادی است که مدرک لیسانس دارند. یکی از دیگر عوامل موثر بر میزان درآمد مهندس برق در کانادا، جنسیت افراد است. مهندسین برق مرد در سال118.000 دلار درآمد دارند، درحالیکه متخصصان زن 114.000 دلار دریافت می کنند که تقریبا 4 درصد کمتر از مهندسین برق مرد است.

 

بازار کار برق صنعتی در کانادا

مهندس برق در کانادا

مهندسین برق و الکترونیک در کانادا وظیفه طراحی، آزمایش، اجرا و ارزیابی سیستم های الکتریکی و الکترونیکی را بر عهده دارند. مهندسین برق در شرکت های تولید برق، کمپانی های ارتباطات، شرکت های تولید کننده تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی و طیف وسیعی از شرکت های تولیدی و حمل و نقل در بخش دولتی و خصوصی مشغول به کار می شوند. مهندسین برق در کانادا وظیفه انجام کارهای زیر را بر عهده دارند:

  • ارائه تحقیقات در خصوص طراحی، بهره وری و عملکرد شبکه های تولید و توزیع برق، تجهیزات و قطعات الکتریکی و ارتباطات الکترونیکی و ماشین آلات و قطعات سیستم های کنترلی
  • ارائه گزارش برآورد میزان هزینه و زمانبندی پروژه در خصوص سیستم ها و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی
  • طراحی مدارها، قطعات و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی
  • شبیه سازی و مدل سازی تجهیزات و دستگاه های الکتریکی جدید
  • نظارت و بررسی تجهیزات الکتریکی در زمان نصب، آزمایش و راه اندازی
  • ارائه دستورالعمل هایی برای کار و نگهداری سیستم های الکتریکی
  • بررسی خرابی های سیستم های الکتریکی
  • نظارت بر کار تکنسین ها، متخصصان و دیگر مهندسان

 

مهندسین برق در کانادا تحت عناوین زیر می توانند در این کشور مشغول به کار شوند:

  • مهندس اویونیک
  • مهندس سیستم های کنترلی
  • مهندس طراحی
  • مهندس برنامه ریز توزیع برق
  • مهندس برق
  • مهندس طراح سیستم های الکتریکی
  • مهندس الکترونیک
  • مهندس ابزار الکتریکی
  • مهندس شبکه های الکتریکی
  • مهندس کنترل فرایندهای الکتریکی
  • مهندس طراحی روشنایی معابر
  • مهندس سیستم های تلوزیونی
  • مهندس آزمایش سیستم های الکتریکی

 

الزامات مهاجرت مهندس برق به کانادا

مهندسین برق تحت ناک شغلی 2133 می توانند برای مهاجرت به کانادا درخواست دهند. ارائه مدارک زیر برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس برق الزامی است:

  • ارائه مدرک لیسانس در رشته برق، الکترونیک و یا رشته های مرتبط
  • ارائه مدرک فوق لیسانس و دکترا در رشته ای مهندسی مرتبط ( در صورت نیاز)
  • ارائه مجوز از طرف مقامات استانی کانادا ( برای مثال مجوز ENG ) برای تایید نقشه ها و گزارش های مهندسی
  • ثبت نام به عنوان مهندس برق ( برای ثبت به عنوان مهندس برق به مدرک تحصیلی معتبر و حداقل سه یا چهار سال سابقه کار تحت نظارت مهندس تایید شده و قبولی در آزمون تخصصی نیاز است)
  • ارائه گواهی مدیریت انرژی و طراحی محیطی ( LEED ) از انجمن ساختمان سبز کانادا در صورت نیاز

 

تکنسین برق در کانادا

برای فعالیت به عنوان مهندس برق در کانادا ممکن است به مجوز از طرف مراجع نظارتی نیاز داشته باشید. در لیست زیر، اسامی مراجع نظارتی در استان های مختلف کانادا قراردارد:

نام استانعنوان شغلیمرجع نظارتی
آلبرتامهندس برق و الکترونیک Association of Professional Engineers and Geoscientists of Alberta

 

بریتیش کلمبیامهندس برق و الکترونیک                         Engineers and Geoscientists of British Columbia
مانیتوبامهندس برق و الکترونیکEngineers and Geoscientists of Manitoba
نیوبرانزویکمهندس برق و الکترونیکAssociation of Professional Engineers and Geoscientists of New Brunswick

 

نیوفاندلند و لابرادورمهندس برق و الکترونیک        Professional Engineers and Geoscientists of Newfoundland and Labrador

 

سرزمین های شمال غربیمهندس برق و الکترونیکNorthwest Territories and Nunavut Association of Professional Engineers and Geoscientists

 

 نوا اسکوشیامهندس برق و الکترونیکAssociation of Professional Engineers and Geoscientists of  Nova Scotia

 

نوناووتمهندس برق و الکترونیکNorthwest Territories and Nunavut Association of Professional Engineers and Geoscientists
اوناتریومهندس برق و الکترونیکProfessional Engineer Ontario
جزیره پرنس ادواردمهندس برق و الکترونیکAssociation of Professional Engineers of Prince Edward Island
کبکمهندس برق و الکترونیکOrdre des Ingenieurs du Quebec
ساسکاچوانمهندس برق و الکترونیکAssociation of Professional Engineers and Geoscientists of  Saskatchewan

 

یوکانمهندس برق و الکترونیکEngineers of Yukan

بازار کار رشته مهندسی برق در کانادا

همانطور که گفته شد، با توجه به گستردگی گرایش های مهندسی برق و کاربرد آن در اکثر صنایع، بازار کار رشته مهندسی برق در کانادا همواره از شرایط خوبی برخوردار بوده است. مهندسین برق باید این نکته را در نظر داشته باشند که آینده شغلی آنها در استان های مختلف کانادا متفاوت است. در جدول زیر بازار کار رشته مهندسی برق در سه سال آینده در استان های مختلف کانادا ارائه شده است:

 نام استانبازار کار رشته مهندسی برق
آلبرتامحدود
بریتیش کلمبیامتوسط
مانیتوبامتوسط
نیوبرانزویکخوب
نیوفاندلند و لابرادورمتوسط
سرزمین شمال غربیتعیین نشده
نوا اسکوشیامتوسط
نوناووتتعیین نشده
اونتاریومتوسط
جزیره پرنس ادواردتعیین نشده
کبکمتوسط
ساسکاچوانمتوسط
یوکانتعیین نشده

بهترین گرایش مهندسی برق در کانادا

تکنسین برق در کانادا

تکنسین برق در کانادا ( به غیر از سیستم های صنعتی و نیروگاهی) وظیفه طراحی، مونتاز، نصب ، تست، عیب یابی و تعمیر سیم کشی های برق، تجهیزات و وسایل الکتریکی ساختمانی را بر عهده دارند. تکنسین برق در کانادا توسط موسسات ساختمانی و پیمانکاران برق استخدام می شوند و یا می توانند به صورت مستقل مشغول به کار شوند.

تکنسین های برق تحت ناک شغلی 7241 می توانند برای مهاجرت به کانادا درخواست دهند. به منظور درخواست برای مهاجرت ، ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • ارائه حداقل مدرک دیپلم
  • داشتن حداقل چهار تا پنج سال تجربه کار
  • ارائه گواهی trade certificate ( ارائه گواهینامه تجارت برای تکنسین های برق در استان های نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک، کبک، اونتاریو ، مانیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا اجباری و برای استان های یوکان، سرزمین های شمال غربی و نوناووت اختیاری است.)
  • ارائه گواهی trade certificate ( ارائه گواهینامه تجارت برای تکنسین های برق منازل و مناطق روستایی در اونتاریو و نیوفاندلند و لابرادور اجباری است.)
  • قبولی در آزمون Red Seal و ارائه گواهی ( در صورت نیاز)

 

حقوق تکنسین برق در کانادا

متوسط حقوق تکنسین های برق در کانادا 54.000 دلار در سال ( 28 دلار در ساعت) است. تکنسین های برق تازه کار 43.000 دلار در سال درآمد دارند، درحالی که متخصصان با تجربه سالانه 76.000 دلار دریافت می کنند. علاوه بر این، میزان درآمد تکنسین های برق در استان های مختلف کانادا متفاوت است. به طور مثال: تکنسین های برق در استان نوا اسکوشیا 82.000 دلار، بریتیش کلمبیا 71.000 دلار، آلبرتا 60.000 دلار، کبک 52.000 دلار ،اونتاریو 51.000 دلار و مانیتوبا 44.000 دلار در سال درآمد دارند.

 

حقوق مهندس برق در کانادا

 

بازار کار برق صنعتی در کانادا

تکنسین های برق صنعتی وظیفه نصب، تجهیز، پشتیبانی،عیب یابی و تعمیر تجهیزات برق صنعتی و وسایل الکتریکی و الکترونیکی مرتبط را بر عهده دارند. برقکاران صنعتی در معدن، کارخانه ها، کشتی سازی و دیگر صنعت ها مشغول به کار می شوند. پیش بینی می شود بازار کار برق صنعتی در کانادا در طی سال های 2021 تا 2025 از وضعیت خوبی برخوردار باشد. برقکاران صنعتی تحت ناک 7242 می توانند برای مهاجرت کاری به کانادا درخواست دهند.

به دلیل رشد در صنعت ساختمان، تقاضا برای تکنسین های برق نیز افزایش داشته است، زیرا اکثرا در بخش های ساختمانی مشغول به کار هستند. هر چند که درخواست برای تکنسین های برق در سراسر کانادا وجود دارد، اما تقاضا برای متخصصان این حوزه در استان های زیر  بیشتر است:

 

  • بریتیش کلمبیا

در طی سالهای اخیر با توجه به کاهش نرخ سودها برای ساخت و ساز، صنعت ساختمان سازی در این استان رونق گرفته است. پیش بینی می شود در آینده نزدیک فرصت های شغلی زیادی برای تکنسین های برق در این استان ایجاد شود.

  • ساسکاچوان

طبق آمار تقریبا 40 درصد تکنسین های برق در استان ساسکاچوان بالای 45 سال سن دارند، بنابراین در طول سال های آینده با توجه به بازنشتگی خیلی ازین تکنسین ها، موقعیت های شغلی زیادی برا متخصصان وجود دارد.

  • مانیتوبا

در استان مانیتوبا، پروژهای ساختمانی زیادی چه در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی در حال اجرا هستند. انتظار می رود بازار کار خوبی برای تکنسین های برق در این استان ایجاد شود زیرا اکثر برقکاران در صنعت ساختمان کار می کنند.

در استان های اونتاریو، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا و یوکان نیز آینده شغلی خوبی برای تکنسین های برق پیش بینی شده است.

 

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، درآمد مهندس برق در کانادا در میان درآمدهای نسبتا بالا در این کشور قرار دارد، و بسته به سطح تجربه، میزان تحصیلات ،موقعیت شغلی افراد و استانی که در آن فعالیت می کنند متفاوت است. به دلیل کاربرد و گستردگی رشته برق در بخش های مختلف صنعت، بازار کار رشته مهندسی برق در کانادا از شرایط مطلوبی برخوردار است. برای اطلاع از تمام جنبه های کاری مهندس برق در کانادا و نحوه مهاجرت با مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

1- میزان درآمد مهندس برق در کانادا چقدر است؟ متوسط درآمد مهندس برق در کانادا 84.000 دلار در سال است.

2- متوسط درآمد مهندس برق در کانادا به چه معیارهایی بستگی دارد؟ عواملی همچون تجربه کاری، میزان تحصیلات ، موقعیت شغلی و استانی که در آن فعالیت می کنید، میزان حقوق مهندس برق را مشخص می کند.

3- کدام استان های کانادا از بازارکار خوبی برای مهندسی برق برخوردار هستند؟ استان های نیوبرانزویک، بریتیش کلمبیا، اونتاریو و کبک از شرایط خوبی برخوردار هستند.

4- درآمد مهندس برق در کانادا با پنج سال تجربه کار چقدر است؟ متوسط درآمد مهندس برق در کانادا با بین 5 تا 10 سال تجربه کار 123.000دلار در سال است.

5- آیا بازار کار برق صنعتی در کانادا از شرایط خوبی برخوردار است؟ بله ، بازار کار خوبی برای برق صنعتی در کانادا پیش بینی شده است.

6- در کدام استان ها نیاز به تکنسین های برق صنعتی بیشتر است؟ دراستان های بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، ساسکاچوان و جزیره پرنس ادوارد تقاضای زیادی برای تکنسین های برق  وجود دارد.

7- مهندس برق در کانادا در چه بخش هایی می توانند مشغول به کار شوند؟ مهندس برق در کانادا می تواند در شرکت های تولید برق، کمپانی های ارتباطات، شرکت های تولید کننده تجهیزات و بخش حمل و نقل مشغول به کار شود.

8- متوسط حقوق تکنسین برق در کانادا چقدر است؟ متوسط حقوق تکنسین برق در کانادا 54.000 دلار در سال است.

9- تکنسین های برق تحت کدام ناک شغلی می توانند به کانادا مهاجرت کنند؟ ناک شغلی تکنسین های برق برای مهاجرت به کانادا 7241 است.

10- آیا با مدرک دیپلم میتوان به عنوان تکنسین برق به کانادا مهاجرت کرد؟ بله ، امکان مهاجرت به کانادا با مدرک دیپلم  به عنوان تکنسین برق وجود دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *