دانشگاه گوته فرانکفورت

دانشگاه گوته فرانکفورت

-

Goethe University Frankfurt

موقعیت:آلمان - فرانکفورت
نوع:دولتی ، موسسه
تعداد دانشجویان:32823 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:4787 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
302
رتبه در کشور
18
هزینه ویزا
75
نرخ پذیرش
48 درصد
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد/600 تا 700 یورو
زمان فرآیند ویزا
بیش از 3 ماه
مجوز کار
دارد
شهریه
رایگان
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، ارشد، دکترا

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه گوته در سال 1914 به عنوان یک “دانشگاه شهروندان” خاص تاسیس شد که هزینه‌های آن توسط افراد ثروتمند در فرانکفورت آلمان تامین میشد. در حال حاضر این دانشگاه بیش از 32000 دانشجو دارد. دانشگاه گوته فرانکفورت که در میان برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی بین‌المللی قرار دارد، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های دانشگاهی و گروه‌های تحقیقاتی متنوع را ارائه می‌دهد و بر رویکردهای بین‌رشته‌ای برای حل مشکلات پیچیده تمرکز دارد. این دانشگاه به افتخار یوهان ولفگانگ فون گوته، دانشمند متولد فرانکفورت که به دلیل مشارکت استثنایی خود در ادبیات، علم و فلسفه مشهور است، نامگذاری شده است.دانشگاه گوته که در سال 1914 با بودجه خصوصی و با الهام از میراث روشنگری اروپا تأسیس شد. در حال حاضر دانشگاه گوته یکی از خاص‌ترین دانشگاه های آلمان است که در کنار استقلال اداری و توانایی ایجاد وقف خصوصی، از بودجه عمومی قابل توجهی برخوردار است. دانشگاه گوته به عنوان یک دانشگاه دارای وقف که یک مدل بودجه نادر در سیستم آموزش عالی آلمان است، از کنترل عوامل دولتی در مورد جزئیات نحوه اداره یک دانشگاه مدرن از جمله انتصاب اساتید مبرا است و شورای دانشگاه، خود تصمیمات جدی این مرکز علمی را بر عهده دارد.دانشجویان دانشگاه گوته فرانکفورت از تحصیل و زندگی در فرانکفورت که بزرگترین مرکز مالی و تجاری در اروپا محسوب می‌شود، از فرصت‌های فراوانی که برای یادگیری و تمرین زبان آلمانی در اختیار آنها قرار دارد سود می‌برند. این شهر یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای علاقه مندان به تحصیل در آلمان است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری آشنا شویم.

 

ددلاین ترم زمستاناواخر آگوست (اوایل شهریور)
ددلاین ترم تابستاناواخر فوریه (اوایل اسفند)

دانشکده ها

Faculties

این دانشگاه دارای 16 دانشکده مختلف است و رشته‌های تحصیلی گوناگونی را پوشش می‌دهد. دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای برخورداری از امکانات تحصیلی مدرن این دانشگاه و همچنین استفاده از سطح علمی بالای اساتید آن از دیگر دانشگاه های جهان راهی آلمان می‌شوند. اسامی این دانشکده‌ها عبارتند از:

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده اقتصاد و کسب و کار
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم آموزشی (به زبان آلمانی)
  • دانشکده زبانشناسی، فرهنگ و هنر (به زبان آلمانی)
  • دانشکده زبان های مدرن
  • دانشکده جغرافیا و علوم زمین
  • دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • دانشکده روانشناسی و علوم ورزشی
  • دانشکده دین شناسی پروتستان
  • دانشکده دین شناسی کاتولیک
  • دانشکده فلسفه و تاریخ
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده بیوشیمی، شیمی و داروسازی (به زبان آلمانی)
  • دانشکده علوم زیستی
  • دانشکده پزشکی

برخی رشته ها و دوره ها

programs

دانشگاه گوته فرانکفورت طیف متنوعی از رشته‌های تحصیلی را در بیش از 200 برنامه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. همچنین برنامه‌های تحقیقاتی مانند PhD نیز برای دانشجویان در دسترس هستند. اکثر برنامه‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی یا آلمانی تدریس می شوند. در جدول زیر به تعدادی از دوره‌های ارائه شده در این دانشگاه اشاره شده است:

دوره هاشهریهمدتشرایط
کارشناسی ارشد مهندسی و علوم پایه (MS) 19 دورهرایگان1 تا 2 سالآیلتس: 4.5 تا 5.5 تافل: 57 تا 87
کارشناسی ارشد علوم انسانی و زبان (MA) 49 دورهرایگان1 تا 2 سالآیلتس: 5 تا 7 تافل: 57 تا 87
کارشناسی ارشد رشته های مدیریت (MIM) 9 دورهرایگان2 تا 4 سالآیلتس: 5.5 تا 7 تافل: 93 تا 100
کارشناسی مهندسی و علوم پایه (BSc) 13 دورهرایگان3 تا 4 سالآیلتس
کارشناسی علوم انسانی و زبان (BA)رایگان3 تا 4 سالآیلتس

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 7 به بالا
TOEFEL 100 به بالا
PTE 58 به بالا
GPA --
GRE --
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

سعی این دانشگاه همواره بر این بوده است تا با ارائه بورسیه‌های مختلف از دانشجویان حمایت مالی انجام دهد. دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از تعدادی از انواع بورسیه تحصیلی آلمان استفاده کنند که میزان کمک هزینه آنها با توجه به عملکرد تحصیلی و وضعیت اقتصادی دانشجویان متفاوت است. متقاضیان با مراجعه به طریق پورتال دانشجویی خود در سایت دانشگاه به صورت آنلاین برای دریافت کمک هزینه‌ها اقدام می‌کنند. برخی از این بورسیه‌ها عبارتند از:

  • بورسیه K.C. Mahindra
  • بورسیه Unimoni Student Stars 2023
  • بورسیه Narotam Sekhsaria’s Scholarships
  • بورسیه JN Tata Endowment Loan
  • بورسیه Hani Zeini

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشگاه گوته خوابگاه‌های زیادی را در خارج از محوطه دانشگاه و در سطح شهر فرانکفورت برای دانشجویان فراهم کرده است. این خوابگاه‌ها واحدهای 3 خوابه، 4 خوابه و یا آپارتمان‌های اشتراکی هستند که به صورت کاملا مبله با فضای داخلی مدرن هستند و متناسب با سبک زندگی دانشجویی طراحی شده‌اند. این آپارتمان‌ها همچنین مجهز به وسایل آشپزخانه از جمله یخچال، تجهیزات پخت و پز و ظروف هستند و اینترنت وای فای نیز در آنها برای دانشجویان فراهم است. در این مناطق دسترسی به مراکز خرید و حمل و نقل عمومی به راحتی برای دانشجویان ممکن است. میانگین اجاره ماهیانه این اقامتگاه‌ها 600 تا 700 یورو است.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
Jurgen-Klopp
جورگن کلاپ
فوتبالیست سابق و مربی فوتبال کنونی
Erich Fromm
اریک فروم
فیلسوف و اقتصاددان
Ludwig Erhard
لودویگ ارهارد
سیاستمدار و اقتصاددان

سوالات متداول

Location

این دانشگاه دارای نرخ پذیرش 48% است بنابراین دانشجویان خارجی در صورتی که رزومه تحصیلی قابل قبولی داشته باشند به راحتی می‌توانند در این دانشگاه قبول شوند.

1/5 - (1 امتیاز)

بیشتر بخوانید

Read more

این پادکست اطلاعات بیشتری درباره دانشگاه گوته فرانکفورت به شما خواهد داد، پیشنهاد می کنیم حتما آن را بشنوید!

معرفی کامل دانشگاه گوته فرانکفورت

این دانشگاه در سال ۱۹۴۱ میلادی در شهر فرانکفورت آلمان تأسیس شد. نام آن از شاعر و نویسنده بزرگ گوته الهام گرفته شده و ۴۶۰۰۰ دانشجو دارد. حدوداً ۷۳۰۰ تا از دانشجو های آن از ۱۲۵ کشور بوده و در آن ادامه تحصیل می دهند. دانشگاه گوته فرانکفورت یکی از دانشگاه های بزرگ اروپا لقب گرفته است.

دانشگاه گوته فرانکفورت در کجا تأسیس شده است؟

دانشگاه گوته در شهر فرانکفورت آلمان تأسیس شده که این شهر بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. شهر فرانکفورت از بزرگ‌ترین شهر های ایالتی آلمان است و تا حدودی اقتصاد این کشور را به دست گرفت است. نام شهر فرانکفورت پنج قرن است که بر روی آن گذاشته شده است.

معرفی شهر فرانکفورت

شهر فرانکفورت یکی از شهر های ثروتمند اروپا است. این شهر مرکز ادبیات، فرهنگ و بانکداری جهانی بوده و بسیاری از محققان و دانشجویان در این شهر مشغول به تحصیل هستند. در سال ۲۰۲0 شهر فرانکفورت به عنوان شهر اقتصاد آلمان لقب گرفته و طبیعی است که دانشگاه گوته یکی از مهم ترین مراکز آموزشی کشور آلمان نیز شناخته شود. از دیگر مزایای این شهر امکان یافتن شغل در کوتاه ترین زمان ممکن است.

هزینه زندگی در شهر فرانکفورت

شهر فرانکفورت یکی از شهر های با کیفیت جهان بوده و رتبه ۷ را به خود اختصاص داده است. وجود سطح رفاهی بالا، و امکانات، بهداشتی، تفریحی، آموزشی و…. باعث شده تا این شهر برای زندگی هدف مناسبی باشد. اما هزینه زندگی در آن ممکن است کمی بالا باشد که دانشجویان می توانند با در نظر گرفتن سبک زندگی خود تا حدودی آن هزینه ها را کاهش دهند.

اعتبار مدارک دانشگاه گوته

دانشگاه گوته فرانکفورت یکی از دانشگاه های معتبر جهان است. بهترین اساتید آلمان و جهان در آن مشغول به تدریس هستند. بسیار از افراد به نام در رشته های پزشکی، هنر، اقتصاد، و تجارت از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. مدارکی که این دانشگاه به دانشجویان خود می دهد از معتبر ترین مدارک بوده و در تمامی جهان قابل استفاده است.

رشته های مشهور و پر اهمیت دانشگاه گوته فرانکفورت

دانشگاه گوته فرانکفورت آلمان در رشته های پزشکی، اقتصاد، تجارت و هنر مشهور بوده و ۱۸ تن از استادان آن توانسته اند جایزه نوبل را دریافت کنند. این دانشگاه شرایط بسیار خاص و عالی را برای دانشجویان خود اختصاص داده تا بتواند افرادی مجرب را تربیت کرده و به جامعه عرضه کند."رشته

لیست رشته های موجود

همانطور که در پاراگراف های قبلی اشاره کردیم دانشگاه گوته فرانکفورت آلمان در تمامی رشته ها دانشکده دارد. رشته های تحصیلی عبارت اند از:

  • حقوق
  • پزشکی
  • اقتصاد
  • تجارت
  • هنر
  • روانشناسی
  • الهیات پروتستان
  • الهیات کاتولیک
  • علوم تربیتی
  • فلسفه و تاریخ
  • زبانشناسی، فرهنگ
  • زبان مدرن
  • زمین شناسی و جغرافیا
  • کامپیوتر و ریاضیات
  • فیزیک
  • بیوشیمی
  • داروسازی
  • شیمی
  • زیست شناسی

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه گوته فرانکفورت

برای پذیرش در دانشگاه گوته فرانکفورت آلمان شرایط بسیار خاصی وجود دارد. یکی از شرایط مهم این دانشگاه داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B2  بوده و پذیرش در آزمون های ورودی بعضی از رشته ها است. شروع ترم تحصیلی دانشگاه گوته از ۱۵ جولای تا ۱۵ ژانویه است.

بررسی سایت دانشگاه

تمامی دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در این دانشگاه برای تحصیل در آلمان هستند، ابتدا باید فرم درخواست خود را در سایت دانشگاه گوته فرانکفورت پر کرده و تمامی مدارک تحصیلی خود را به همرا رزمه و مدارک زبان برای دانشگاه ایمیل کنند. افرادی که در رشته هنر و مجسمه سازی مشغول به تحصیل هستند باید نمونه کار های خود را به آدرس دانشگاه فرستاده تا مورد بررسی قرار بگیرند.شرایط خاص پذیرشدانشگاه گوته فرانکفورت آلمان به دلیلی اهمیت خاصی که به نظام آموزشی می دهد، حساسیت زیادی بر روی سابقه تحصیلی دانشجویان خود دارد. مدرک زبان انگلیسی با نمره ۶ از دیگر شرایط پذیرش در این دانشگاه است. تمامی دانشجویان بین الملی باید برای قبولی در دانشگاه گوته فرانکفورت، سطح بالای دانش و مدرک تحصیلی معتبری داشته باشند.

مدارک تحصیلی لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی

داوطلبانی که قصد قبولی در دانشگاه گوته فرانکفورت را دارند باید تمامی مدارک تحصیلی دوره قبل خود را به همراه ترجمه دقیق به دانشگاه ارسال کنند. ارائه مدارک زبان انگلیسی و مدرک زبان آلمانی الزامی است. بعد از بررسی سوابق تحصیلی دانشجو، نامه پذیرش از طرف دانشگاه ارسال می شود.

مزایای تحصیل در دانشگاه گوته آلمان

سیستم آموزشی کشور آلمان با استاندارد های جهانی کاملا تطابق دارد. دانشگاه گوته فرانکفورت تلاش می کند که دانشجویان خود را برای ورود به بازار کار آماده کرده و سطح دانش آنها را در بالاترین حد خود ببرد. تمامی دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شوند، می توانند بدون هیچ نوع مشکلی در هرجای دنیا کار مخصوص به خود را داشته باشند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه گوته فرانکفورت

دانشگاه گوته فرانکفورت آلمان در بسیاری از رشته ها از جمله پزشکی تراز بالایی دارد. امکانات تحصیلی که این دانشگاه برای رشته های پزشکی درنظر گرفته است کاملا پیشرفته است. این دانشگاه شبکه آموزشی از بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی پزشکی ایجاد کرده که از طرف دولت و موسسه های تجاری حمایت می شود.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه گوته

برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی در دانشگاه گوته فرانکفورت آلمان نیاز به آزمون ورودی است. این دانشگاه در رشته دندانپزشکی توانسته بهترین سطح امکانات را فراهم کند. سطح آموزشی بالا و هزینه رایگان در این رشته باعث شده تا بسیاری از متقاضیان خواهان ادامه تحصیل در کشور آلمان شوند.

تحصیل داروسازی

رشته داروسازی از جمله رشته های پر مخاطب در تمام جهان است. وجود آزمایشگاه ها و امکانات تحصیلی که در دانشگاه گوته فرانکفورت آلمان وجود دارد، باعث شده تا دانشجویان با برنامه تحصیلی کاملا معتبر و کارامدی رو‌به‌رو شده و بتوانند سطح علمی خود را ارتقاع دهند.

شرایط پذیرش در رشته های پزشکی دانشگاه گوته فرانکفورت آلمان چیست؟

همانطور که می دانید، رشته های پزشکی بسیار مهم اند و دانشجویان نیاز به دانش نسبتاً بالایی دارند. این رشته به بقای نسل انسان بستگی دارد. از این رو کشور آلمان توانسته با برنامه ای درست تنها افرادی که توانایی موفقیت در این رشته را دارند، در دانشگاه های خود پذیرش کند.

شرایط پذیرش در رشته های پزشکی

داشتن رزومه بسیار قوی و نمرات بالا از شرایط اصلی پذیرش است. بعد از بررسی رزومه متقاضی دعوتنامه ای برای آزمون ورودی فرستاده می شود. ‌قبولی با نمره در آزمون ورودی رشته های پزشکی آخرین مرحله برای پذیرش در دانشگاه گونه فرانکفورت آلمان است.

تحصیل در رشته های پیرا‌ پزشکی دانشگاه فرانکفورت

آلمان هر سال تعدادی از رشته های مورد نیاز خود را به جهان ابلاغ می کند که رشته های پیرا پزشکی از مهم ترین و پر تکرارترین آن هاست. پس تمامی دانشجویانی که خواهان اقامت تحصیلی و درنهایت اقامت دائم در این کشور هستند، می توانند با پذیرش در این رشته به هدف خود برسند.

اهمیت رشته پیراپزشکی

این رشته یکی از پر مخاطب ترین رشته های کشور آلمان است و دانشگاه فرانکفورت اهمیت زیادی به آن داده و شرایط بسیار خوبی برای جذب دانشجویان بین الملی ایجاد کرده است. کشور آلمان نیاز شدیدی به رشته های پیراپزشکی دارد.

تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه فرانکفورت آلمان

تمامی رشته های مهندسی، در دانشگاه فرانکفورت ارائه می شوند. آلمان یک کشور صنعتی است، به همین دلیل بازار کار خوبی برای فارغ التحصیلان رشته مهندسی ایجاد کرده است. زمانی که داوطلبان بتوانند مدرک خود را از این دانشگاه دریافت کنند، می توانند در تمام اروپا و آلمان بعد از تحصیل کار پیدا کرده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

امکانات ورزشی، تفریحی، آموزشی موجود در دانشگاه فرانکفورت

این دانشگاه رشته های تربیت بدنی را نیز دارد و به همین دلیل امکانات ورزشی بسیار زیادی را در خود ایجاد کرده است. انواع سالن های ورزشی متناسب با رشته های مربوط به آن از جمله امکانات ورزشی دانشگاه گوته است.

امکانات موجود در دانشگاه فرانکفورت

امکانات موجود در دانشگاه فرانکفورت

وجود برنامه های تفریحی مانند سفر و اردو های دانشجویی برای دانشجویان در تابستان می تواند از نکات مثبت دانشگاه گوته باشد. امکانات آموزشی که متناسب با هر رشته تدارک دیده شده از نقاط مثبت دانشگاه فرانکفورت است. برنامه های آموزشی این دانشگاه با سطح استاندار جهانی کاملا منطبق است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه گوته

دانشگاه فرانکفورت آلمان یک دانشگاه دولتی است و تحصیل در آن رایگان است. بورسیه هایی که از سوی این دانشگاه ارائه می شوند، بیشتر جنبه کمک هزینه مالی برای زندگی یا کمک برای انجام پروژه های تحقیقاتی دانشجویان را دارند. سازمان هایی که بودجه این بورسیه ها را تأمین می کنند شامل: اتحادیه اروپا، بنیاد خصوصی تحصیلی آلمان و برنامه های DFG  هستند.سازمان هایی که کمک هزینه پژوهشی دانشگاه گوته هستندبعضی از سازمان هایی که بورسیه های تحصیلی به دانشجویان دانشگاه گوته فرانکفورت می دهند بیشتر جنبه پژوهشی داشته و برای مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد است این سازمان ها عبارت اند از:

  • بودجه پژوهشی دانشگاه گوته
  • بورس تحصیلی پژوهشی آلمان
  • بنیاد ورودی EURAXESS
  • پایگاه داده بودجه پژوهشی DAAD

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی

همان طور که اشاره شد این دانشگاه یک دانشگاه دولتی بوده و تحصیل در آن برای تمامی دانشجویان رایگان است. بیشتر بورسیه های آن مربوط به کمک هزینه های زندگی است پس برای دریافت آن نیاز به رزمه قوی و معدل بالا است. این دانشگاه بورسیه های پژوهشی خود را نیز به مقاطع دکترا و ارشد اختصاص داده که با توجه به طرح و پروژه تحقیقاتی آنان، شرایط دریافت بورسیه را اعلام می کند.

شرایط خوابگاه و هزینه های تحصیل دانشگاه فرانکفورت آلمان

دانشگاه گوته فرانکفورت برای دانشجویان خود خوابگاه هایی از اداره خوابگاه آلمان در نظر گرفته که دانشجویان می توانند از آنها استفاده کنند. برای دانشجویان دکترا و محققان خوابگاه های ویژه با شرایط خاص در نظر گرفته شده و مبلغی ۱۶۰ یورو باید به ازای آپارتمان های دونفره پرداخت شود. نکته قابل ذکر این است که این خوابگاه ها برای افرادی که معدل بالا یا بورسیه تحصیلی دارند، درنظر گرفته شده است.

زبان های تحصیلی در دانشگاه فرانکفورت دانشگاه آلمان

دانشگاه آلمان رشته های خود را به دو زبان آلمانی و انگلیسی برای دانشجویان خود ارائه می دهد. اما اگر دانشجویان بتوانند، مدرک آلمانی خود را به دانشگاه ارائه دهند می توانند در سطوح بیشتری دارای امکانات باشند.

شرایط زبان آلمانی مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی دانشگاه گوته

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند، برای رایگان شدن هزینه تحصیل خود باید مدارک زبان خود را در یکی از سطح های زیر به دانشگاه ارائه دهند این سطح ها عبارت اند از:

  • TestDafبانمرهی44 یا16 امتیاز
  • آزمونDSH (سطح 2 یا 3)
  • گواهینامهیC2:GDSازموسسهیگوته
  • دیپلمزبانDSDباسطح 2
  • گواهینامهیtelc Deutsch C1 Hochschuleبارضایتبخشی خوبو خیلیخوب
  • گواهیآزمونارزیابیStudienkolleg
  • گواهیHochschulreife
  • گواهیآزمونZOP،KDS،GDSاز موسسهیگوته
  • ZertifikatباسطحC2 ازموسسهگوته
  • گواهیدیپلمآلمانیمانندRealschulabschluss

سخن پایانی

دانشگاه گوته فرانکفورت یکی از دانشگاه های معروف اروپا است. این دانشگاه در تمامی رشته های موجود دانشکده داشته و مدرک معتبر و مورد قبول تمام کشور ها را به دانشجویان خود ارائه می دهد. دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در این‌ دانشگاه هستند باید حتماً به سایت دانشگاه گوته فرانکفورت رفته و شرایط پذیرش آن را مطالعه کنند.برای مهاجرت و ادامه تحصیل در آلمان همه داوطلبمان نیاز به مشاوره دارند موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی می تواند با ارائه مشاوره کارامد شما را در این زمینه کاملا همیاری کند.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *