دانشگاه LMU مونیخ

دانشگاه LMU مونیخ

-

Ludwig Maximilians University Munich (LMU)

موقعیت:آلمان - مونیخ
نوع:دولتی . موسسه
تعداد دانشجویان:33963 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:6080 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
54
رتبه در کشور
2
هزینه ویزا
75
نرخ پذیرش
10 تا 12 درصد
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد /2755 یورو
زمان فرآیند ویزا
بیش از 3 ماه
مجوز کار
دارد
شهریه
رایگان
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، دکترا، ارشد

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه Ludwig-Maximilians-Universität München که در قلب شهر مونیخ آلمان واقع شده است، به عنوان یکی از برترین مراکز آکادمیک و تحقیقاتی اروپا شناخته می‌شود. از سال 1472 که این دانشگاه تاسیس شد همواره دانشمندان و دانشجویان مستعد زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است و این دانشگاه را در معرض ایده‌هایی که دنیای پیچیده ما را به چالش می‌کشد و تغییر می‌دهد قرار داده است.به عنوان یکی از پیشروترین دانشگاه های آلمان در زمینه تحقیقات، LMU دارای پیشینه‌ی 500 ساله می‌باشد. برتری این دانشگاه در زمینه‌ی آموزش و تحقیق طیف گسترده‌ای از علوم مختلف را در برمی‌گیرد؛ از از علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گرفته تا علوم طبیعی و پزشکی. این دانشگاه رویکرد میان رشته‌ای جدیدی را بنا نهاد که نوآوری‌های آن برای آینده‌ی دنیای ما حیاتی است.تفکر خلاق، مهارت حل مسئله و تحقیقات، محور اصلی برنامه‌های آموزشی دانشگاه لودویگ-ماکسیمیلیانوس هستند. بیمارستان این دانشگاه که در شهر برلین قرار دارد از معتبرترین و بزرگترین بیمارستان‌های آموزشی است و یک محیط ایده آل برای افراد علاقمند به تحصیل در آلمان در رشته‌های پزشکی می‌باشد.

ترم تابستان15 ژانویه (25 دی)
ترم زمستان15 جولای (24 تیر)

دانشکده ها

Faculties

این دانشگاه دارای 18 دانشکده مختلف است که تعداد بسیار زیادی از رشته‌‌های تحصیلی را پوشش می‌دهد. این دانشکده‌ها عبارتند از:

  • دانشکده الهیات کاتولیک
  • دانشکده فلسفه، فلسفه علم و مطالعات دینی
  • دانشکده الهیات پروتستان
  • دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مطالعات فرهنگی
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده زبان و ادبیات
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده ریاضی، انفورماتیک و آمار
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده تاریخ و هنر
  • دانشکده شیمی و داروسازی
  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده علوم زمین

برخی رشته ها و دوره ها

programs

دانشگاه لودویگ هر ساله طیف وسیعی از دوره های بین المللی را در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. به طور کلی 103 دوره آموزشی در مقطه کارشناسی و 113 دوره آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می‌شوند. محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه زیرمجموعه‌ای از حوزه‌های علوم انسانی و هنر، حقوق، علوم زیستی، پزشکی و ریاضیات هستند.

دوره هاشهریهمدتشرایط
کارشناسی ارشد مهندسی و علوم پایه (MS) 29 دورهرایگان1 تا 2 سالآیلتس: 5.5 تا 7 تافل: 79 تا 88
کارشناسی ارشد علوم انسانی و زبان (MA) 3 دورهرایگان2 سالآیلتس: 7 به بالا
کارشناسی ارشد رشته های مدیریت (MIM) 6 دورهرایگان2 سالآیلتس: 6.5 تا 7.5 تافل: 80 تا 100 آزمون GMAT: 600 به بالا
کارشناسی مهندسی و علوم پایه (BSc) 2 دورهرایگان3 سالآیلتس
کارشناسی علوم انسانی و زبان (BA) 2 دورهرایگان3 سالآیلتس

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 6.5 به بالا
TOEFEL 79 به بالا
PTE --
GPA --
GRE --
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان به دانشجویانی که از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی نباشند و عملکرد تحصیلی خوبی داشته باشند بورسیه تحصیلی آلمان را ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها معمولا توسط نهادهای مستقل و غیرانتفاعی تامین می‌شوند و ممکن است تا سقف 5000 دلار از دانشجویان بین المللی حمایت مالی انجام دهند. تعدادی از این بورسیه‌ها عبارتند از: 

  • بورسیه مطالعاتی SIST دانشگاه LMU
  • بورسیه تحصیلات تکمیلی SIST دانشگاه LMU
  • بورسیه BESUD
  • برنامه بورسیه مربیگری STIBET
  • کمک هزینه سفر دانشگاه LMU
  • کمک هزینه تحصیلات تکمیلی دانشگاه LMU
  • کمک هزینه وسایل کمک آموزشی و جزوات

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان خوابگاه‌های دانشجویی داخل محوطه دانشگاه را به تعداد محدودی از دانشجویان ارائه می‌دهد. گفته می‌شود که تنها 13% از دانشجویان می‌توانند از این خوابگاه‌ها بهره مند شوند. دانشجویان دیگر برای سکونت می‌توانند از آپارتمان‌ها و واحدهایی که در شهر مونیخ وجود دارند استفاده کنند. معمولا بسته به محل زندگی و اندازه آپارتمان‌ها دانشجویان ماهیانه بین 400 تا 650 یورو را باید برای پرداخت اجاره خانه کنار بگذارند.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
آرنولد شواتزینگر
بازیگر و ورزشکار برجسته‌ی بین المللی
بندیکت شانزدهم
بندیکت شانزدهم
رئیس کلیسای کاتولیک‌ها
ماکس وبر
ماکس وبر
دانشمند آلمانی معروف
یان فلمینگ
یان فلمینگ
نویسنده‌ بریتانیایی

سوالات متداول

Location

نرخ پذیرش دانشجوهای بین المللی در این دانشگاه تقریبا 10% است و همین رقم نشان می‌دهد که رقابت برای گرفتن پذیرش از آن بسیار بالاست.

1.5/5 - (2 امتیاز)

بیشتر بخوانید

Read more

دانشگاه مونیخ آلمان که به عنوان دانشگاه lmu مونیخ نیز شناخته می‌شود یک موسسه عالی آموزشی است. دانشگاه مونیخ در سال ۱۸۶۸ میلادی در آلمان تأسیس شد. دانشگاه مونیخ آلمان دارای سه دانشکده است که در ایالت بایرن هستند و در مکان های مختلفی تأسیس شده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه مونیخ آلمان ، پیشنهاد می کنیم حتما این پادکست را بشنوید!

مشخصات کلی دانشگاه مونیخ

در دانشگاه مونیخ آلمان، شهریه دانشجویان هر ترم پرداخته می شود. دانشگاه lmu مونیخ خوابگاه های زیادی را برای دانشجویان داخلی و بین المللی خود فراهم کرده است که مدیریت آن با سازمان های خارجی می‌باشد. دانشگاه lmu مونیخ توانسته به عنوان مرکز فناوری آلمان شناخته شود. این دانشگاه نقش اساسی در تبدیل ایالت بایرن از یک ایالت کشاورزی به یک ایالت فناوری داشته است. دانشگاه مونیخ در آلمان به عنوان یک محور اصلی و مرکز فناوری تبدیل شده است. اگر قصد تحصیل در آلمان و در یکی از برترین موسسات آموزش عالی آن دارید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برنامه ریزی آموزشی دانشگاه مونیخ

دانشگاه مونیخ در آلمان شامل ۱۳ بخش است که عبارت اند از: معماری، علم شیمی، مهندسی عمران، ژئو، محیط زیست، مهندسی برق و کامپیوتر، انفورماتیک علوم زیستی، مدیریت، ریاضی، مهندسی مکانیک، دارو، فیزیک، علوم ورزشی و بهداشتی است. دانشگاه مونیخ نداشته ۱۵۰ برنامه تحصیلی و مدرک را در سطح بین المللی ارائه دهد.

لیست دانشگاه های مونیخ

دانشگاه مونیخ یکی از دانشگاه های معروف کشور آلمان است. این دانشگاه دارای دانشکده های زیادی است. این دانشگاه در سال ۲۰۱۹ از نظر تعداد استادان برتر و مدیران ارشد و تعداد هیئت علمی خوب رتبه ۱۱ را بدست آورد.دانشگاه های مونیخ عبارت اند از:معماری، علوم مهندسی، مهندسی عمران، محیط زیست، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، انفورماتیک علوم زیستی، مدیریت، ریاضیات، مهندسی مکانیک، دارو، فیزیک، علوم ورزشی، علوم بهداشتی. البته در این میان می توان به دانشگاه Imu مونیخ هم اشاره نمود.دانشگاه مونیخ دارای رشته های تحصیلی زیادی است. اما بعضی از این رشته های تحصیلی پر مخاطب تر بوده و دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کند.رشته های دانشگاه های مونیخ عبارت اند از:ریاضیات، مهندسی مکانیک، علوم بالینی، علوم بهداشتی، فیزیک، علوم شیمی و علوم زیستی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی زیست، معماری و مدیریت انسانی.

اهداف دانشگاه مونیخ

دانشگاه مونیخ اهداف زیادی داشته و از مهم ترین آن کار آفرین بودن است. دانشگاه مونیخ در سطح داخلی و بین المللی شغل های زیادی را ایجاد کرده که فارغ التحصیلانش می توانند در آن ها مشغول به کار شوند. این دانشگاه تمایل داشته تا عضو ثابت انجمن TU9 باشد. این انجمن شامل ۱۵ دانشگاه و ۴۰۰۰۰ دانشجو است که یک سوم آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد.

مهم ترین دلایل تحصیل در رشته های تحصیلی دانشگاه مونیخ

دانشگاه مونیخ دارای برنامه های آموزشی بسیار استانداردی در رشته های تحصیلی خود است. درواقع رشته های تحصیلی دانشگاه مونیخ بسیار آینده دار بوده و مدرک آنها در تمام جهان به خصوص اروپا معتبر است. دانشگاه مونیخ توانسته تا به امروز میزبان پنج استاد هومبولت باشد.این دانشگاه ۱۸ جایزه نایس را به خود اختصاص داده است. کمک هزینه و بورسه های تحصیلی این دانشگاه از طرف موسسه های زیادی حمایت می‌شوند. دانشگاه مونیخ، تنها دانشگاه فنی است که به صورت پی در پی جوایز را کسب می کند.

مهم ترین دلایل تحصیل در رشته های تحصیلی دانشگاه مونیخ

مهم ترین دلایل تحصیل در رشته های تحصیلی دانشگاه مونیخ

رنکینگ دانشگاه مونیخ به شرح زیر می باشد:

  • رتبه ۴۶ جهانی
  • دریافت رتبه ۶۰ جهانی در میان بهترین دانشگاه های جهان
  • دریافت رتبه ۹ جهانی در رشته کامپیوتر
  • دریافت رتبه ۳ دانشگاه های آلمان
  • دریافت مقام برترین دانشگاه آلمان در سال ۲۰۱۶

شرایط پذیرش دانشگاه مونیخ

کالج مونیخ شرایط خاصی را برای پذیرش در رشته های تحصیلی دانشگاه مونیخ دارد. در بعضی از رشته ها داوطلبان ابتدا باید در آزمون های ورودی شرکت کنند. بعد از دریافت نمره قبولی می توانند از دانشگاه پذیرش بگیرند. باید تمامی مدارک آخرین دوره تحصیلی خود را به همراه مدرک زبان انگلیسی و آلمانی به کالج مونیخ تحویل دهند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کالج مونیخ

  • ارائه تمامی مدارک هویتی
  • پاسپورت به اعتبار ۶ ماه
  • تمکن مالی
  • نامه پذیرش از طرف دانشگاه
  • آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه دقیق آنها
  • دو قطعه عکس
  • ارائه مدرک زبان ایلتس با نمره ۶

شرایط اخذ بورسیه دانشگاه مونیخ

دانشگاه مونیخ یکی از برترین دانشگاه های آلمان است. این دانشگاه به منظور بهبود سطح کیفیتی و آموزشی خود برای دانشجویان داخلی و خارجی کمک هزینه تحصیلی مد نظر گرفته است. بورسیه های تحصیلی دانشگاه مونیخ شامل هزینه رفت و آمد، بورسیه های استاندارد و کمک هزینه های پایان نامه است.

شرایط کالج های مونیخ برای دریافت بورسیه

بورسیه دانشگاه مونیخ معمولاً شامل ۳۰۰ یورو در ماه است. به علاوه دانشجویان می توانند از بورسیه های بین المللی DAAD  نیز استقاده کنند. این بورسیه از شورای وزارت آموزشی و پرورش آلمان تأمین می‌شود. شما برای دریافت آن باید معدل خوبی داشته باشید.

اقامتگاه های دانشگاه مونیخ

در شهر مونیخ پیدا کردن اقامتگاه و خوابگاه کار ساده ای نیست. دانشگاه مونیخ به منظور ایجاد شرایط رفاهی دانشجویان خود، اقامتگاه های زیادی را در نظر گرفته است. این خوابگاه ها شامل: اقامتگاه ها با اتاق های یک نفره یا چند نفره، آپارتمان ها با متراژ متفاوت، هتل و اتاق ها برای اقامت کوتاه مدت، خوابگاه برای افراد کم توان جنسی و مخصوص بانوان هستند. هزینه این خوابگاه ها بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو است.

دانشگاه ماکسیمیلیان مونیخ و تحصیل پزشکی

دانشکده پزشکی دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان شهر مونیخ بزرگترین مرکز آموزش پزشکی در جنوب کشور آلمان می باشد. دانشکده پزشکی دارای رتبه جهانی 42  در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان QS می باشد.

  • یکی از مهم ترین دلایل تحصیل متقاضیان در دانشکده پزشکی دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان شهر مونیخ مورد تأیید بودن این دانشگاه از نظر وزارت بهداشت و علوم ایران می باشد.
  • ترم زمستان این دانشکده از اول اکتبر شروع می شود و ترم تابستان از اول اپریل آغاز می شود.
  • همکاری متقابل با مراکز پیشرفته پزشکی جهان، وجود فرصت های شغلی مناسب پس از فارغ تحصیلی و کار در بیمارستان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ از جمله مهم ترین مزیت های تحصیل در این دانشکده محسوب می شود.

تحصیل دندانپزشکی

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی می توانند در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان شهر مونیخ به تحصیل دندانپزشکی بپردازند. دانشگاه ماکسیمیلیان مونیخ در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان QS دارای رتبه 41 در دوره دندانپزشکی است.

  • مدت زمان تحصیل دوره دندانپزشکی در حدود 5 سال می باشد.
  • مورد تأیید بودن دوره دندانپزشکی و وجود فرصت های کاری پس از فارغ تحصیلی از مزیت های تحصیل در این دانشگاه می باشد.
  • تحصیل در دانشکده دندانپزشکی با امکانات پیشرفته و کار عملی در کلینیک ها و بیمارستان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ از دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان و تحصیل در دوره دندانپزشکی می باشد.

تحصیل داروسازی

دانشکده داروسازی این دانشگاه دارای رتبه جهانی 35 در سیستم QS برترین دانشگاه های جهان می باشد.

  • طول مدت تحصیل داروسازی در دانشکده داروسازی در حدود 5 سال است.
  • مورد تأیید بودن دانشکده داروسازی از نظر وزارت بهداشت و علوم ایران، وجود فرصت های کاری پس از فارغ تحصیلی و کار در بیمارستان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ از جمله مزایای تحصیل در دوره داروسازی می باشد.

تحصیل پیراپزشکی و مهندسی

متقاضیان برای تحصیل دوره های فنی و مهندسی در آلمان می توانند در دانشگاه فنی مونیخ تحصیل کنند. دانشگاه ماکسیمیلیان مونیخ فاقد دوره های مهندسی می باشد اما این دانشگاه دارای دوره های رشته های پیراپزشکی می باشد.

  • رشته های پیراپزشکی مانند رشته فیزیوتراپی، فیزیولوژی و علوم پزشکی در این دانشگاه ارائه می شود و دارای رتبه های 38 و 46 در رتبه بندی برترین رشته های جهان می باشد.
  • مورد تأیید بودن رشته های پیراپزشکی، همکاری های علمی این دانشگاه با مراکز پزشکی جهان و وجود فرصت های کاری پس از فارغ تحصیلی از مهم ترین مزیت های تحصیل در دوره های پیراپزشکی محسوب می شود.

دانشگاه ماکسیمیلیان مونیخ و تحصیل رایگان

متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان آلمانی را در دانشگاه لودویگ ماکسلمینز در مونیخ را دارند، می توانند از مزیت تحصیل رایگان در این دانشگاه برخوردار شوند. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ یک دانشگاه دولتی است و تحصیل به زبان آلمانی در این دانشگاه رایگان و بدون پرداخت هزینه می باشد. البته متقاضیان با دارا بودن شرایط تحصیلی ویژه می توانند از بورسیه های تحصیلی برخوردار شوند و شرایط تحصیل رایگان را فراهم کنند.

"<yoastmark

تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه مونیخ

رشته مهندسی از پر مخاطب ترین رشته های آلمان است. بیشتر دانشگاه های آلمان رشته های مهندسی را ارائه می کنند. دانشگاه مونیخ یکی از بهترین دانشگاه هایی است که رشته مهندسی را ارائه کرده و هر ساله دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند.رشته مهندسی در دانشگاه مونیخ در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. برای قبولی در این رشته نیازی به آزمون ورودی نیست، و شما با معادل سازی و معدل بالا دیپلم می توانید در این دانشگاه پذیرش شوید.

امکانات تفریحی و ورزشی دانشگاه مونیخ

دانشگاه مونیخ از آن جهت که یکی از دانشگاه های معروف اروپا است، امکانات زیادی دارد. این دانشگاه سالن های ورزشی سر پوشیده و باز برای تمامی رشته های ورزشی را دارد. زمین فوتبال چمن مصنوعی و استخر شنا از جمله امکانات این دانشگاه است.

زبان تحصیلی

دانشگاه مونیخ بیشتر رشته های خود را به دو زبان انگلیسی و آلمانی رائه می کند. تحصیل به زبان آلمانی برای دانشجویان رایگان بوده و درصورتی که دانشجویان با زبان انگلیسی تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند، باید شهریه پرداخت کنند. برای ادامه تحصیل در این دانشگاه باید به دو زبان انگلیسی و آلمانی تسلط داشته باشید.

وضعیت کار دانشجویی در دانشگاه مونیخ

دانشگاه مونیخ به منظور کمک هزینه زندگی برای دانشجویان خود، کار دانشجویی را مد نظر دارد. دانشجویان بین المللی می توانند با دریافت اجازه از شورای دانشگاه به مدت ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته کار دانشجویی داشته باشند. درآمد حاصل از این کار دانشجویی، ساعتی ۱۲ تا ۲۰ یورو است.

وضعیت شغلی فارغ التحصیلان

همانطور که در پاراگراف های قبلی گفته شد، دانشگاه مونیخ رتبه بسیار بالایی را در سطح آلمان و اروپا دارد. مدارک تحصیلی این دانشگاه کاملا معتبر است و در تمامی جهان افراد می توانند با استفاده‌ از آن ها به بازار کار وارد شوند. به علاوه دانشگاه مونیخ یک دانشگاه کار افرین بوده و برای استعداد های برتر خود شغل ایجاد می کند.

دوره های آموزشی دانشگاه مونیخ

دانشگاه مونیخ دارای سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. شرایط تحصیل در هر مقطع متفاوت بوده و دارای دروس و طول اتمام مخصوص خود است.

دوره کارشناسی

دانشگاه در دوره کارشناسی دروس پایه و دروس تخصصی هر رشته را ارائه می دهد. در بعضی از رشته ها در دوره کارشناسی داوطلبان می توانند گرایش خود انتخاب کنند. طول این دوره بین ۳ تا ۴ سال بر اساس هر رشته متفاوت است. زبان تحصیل این دوره انگلیسی و آلمانی است.

دوره کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی ارشد ۲ ساله است. در این دوره دانشجویان باید پایان نامه خود را ارائه دهند. بیشتر دورس ارائه شده اختصاصی است. در دوره کارشناسی ارشد گرایش رشته های مشخص می شود.

دوره دکترا

در دوره دکترا، دانشجویان باید تز پایان نامه داشته باشند. وجود استاد راهنما برای هر دانشجو الزامی است. این دوره در دانشگاه های آلمان تحقیق محور بوده و حدودا ۴ سال به طول می انجامد. بیشتر دانشجویان باید کتاب بنویسند.

هزینه زندگی در شهر مونیخ

ایالت بایرن از شهر برلین ارزان تر است. دولت آلمان توانسته هماهنگی خوبی را بین درآمد و مخارج زندگی به وجود آورد. سطح رفاهی مردم آلمان کاملاً بالا بوده و نسبت به دیگر کشور های اروپایی ارزان تر است.سخن پایانیدانشگاه مونیخ از دانشگاه های معروف جهان است و رتبه ۵۰ بین المللی را دارد. تحصیل در این دانشگاه آلمان باعث ضمانت شغلی در تمامی جهان است. بیشتر دانشجویان می توانند از خدمات رفاهی و تحصیلی بهرمند شوند. ادامه تحصیل در بیشتر رشته های درسی این دانشگاه کاملاً رایگان است. این دانشگاه امکانات آموزشی و رفاهی بالایی دارد و به همین دلیل بیشتر دانشجویان بین المللی خواهان ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند. برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان نیاز به مشاوره کار آمد است. موسسه وکلای برگزیده اصطهباناتی می تواند با ارائه بهترین و مجرب ترین مشاوره ها تمامی سوال های شما را پاسخ دهد.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *